Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 140 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -xtz1-jpg

Slappe av litt etter lang jobbhelg. Netflix next.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt helt utrolig stilig! Er mektig imponert over hva du har fått til her
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

3. Takk Jan B takket for denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Det har blitt helt utrolig stilig! Er mektig imponert over hva du har fått til her
    Du verden, takk så mye for det. Har enda endel igjen å gjøre i TV-stua, men det er da såpass at man i hvert fall kan kose seg med både film og musikk her.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at projektoren tok kvelden, har hjemmekinoen ligget i brakk. Vi fikk igang TV-stua og har virkelig trivdes der. Jeg har bestemt meg for å gjøre mest mulig ut av TV-stua og selger alt av subwoofere og høyttalere i kinoen.

For de av dere som følger med litt på forumet, har sikkert sett at Hunsbedt allerede har kjøpt og hentet mine 4 x 18" subwoofere. Mitt Klipsch THX Ultra2-oppsett kommer jeg også til å selge etter hvert. Planen er å legge alt i TV-stua.

Jeg har allerede bestilt inn en 65" 4K LG. Ikke den TV-en som har gjort det aller best i test, men jeg synes det virker som en knallbra TV for pengene jeg ga for den og ikke minst prisklassen jeg føler for å legge meg i akkurat nå. Har sett mye på brukte klassikere, men frakt og diverse gjør dette vanskelig.
    Regner med denne holder frem til det er mulig å få en 75" Oled til en ok pris. 65" blir en stor endring fra min 50" Pioneer, eller reise-TVen som mine kamerater kaller den, siden de har 60" og 75" selv.

Er usikker på hvor mange jeg trenger, men skal i hvert fall ha minimum 4 stk SEAS L26ROY (hvorfor velger "alle" L26RO4Y (85.5 dB følsomhet) og ikke L26ROY (88 dB følsomhet)?).
    Disse er planlagt å spille nedover og bygges skjult i en slags benk.

Høyttalerne kan se ut til å bli en SEAS konstruksjon av BEF: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2028983
    Ser for meg å kjøre doble 6.5" i mine.
    -img_4480-jpg

Har ikke bestemt meg angående bakhøyttalere, men jeg sitter inntil bakvegg, så det må bli en omnipolar høyttaler. Har liggende noen jeg ikke har testet enda, men usikker på om jeg heller velger noen andre. Tenker f.eks Mirage eller aller helst Jamo 360.
    Ser for meg å etter hvert kjøre surround, surround back og muligens utnytte all 11 kanalene hvis TV-stua blir bra nok.

Hvis jeg kan få til noenlunde samme trøkk og dynamikk som jeg hadde i kinoen, kommer jeg til å droppe hjemmekinoen og heller bygge en skikkelig master suite i den etasjen, altså soverom, Walk in closet (garderoberom) og bad med både badekar og Walk in Shower (stor dusj uten dører, gjerne plass til to stk og som man bare kan gå rett inn i). Jeg har uansett rom i tredje etasje som kan gjøre seg som fremtidig hjemmekino, hvis jeg vil.

Hvis jeg ikke blir fornøyd med trøkk og dynamikk i TV-stua, bygger jeg opp kinorommet på nytt, da med DIY-subwoofere og høyttalere.
    Master suite blir da bygget i tredje etasje.

Det er altså planene for nå, så får vi se hva fremtiden bringer. Foreløpig gleder jeg meg helt vilt til TV-en blir levert på torsdag, pluss påskefri og TV-serier.

Slik er TV-veggen ment til å bli seende ut. Høyttalere mellom TV-skapet og benk. Subwoofere bygges inn i benk og spiller nedover, slik at de ikke synes.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 03-14-2016 kl 13:44

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Etter at projektoren tok kvelden, har hjemmekinoen ligget i brakk. Vi fikk igang TV-stua og har virkelig trivdes der. Jeg har bestemt meg for å gjøre mest mulig ut av TV-stua og selger alt av subwoofere og høyttalere i kinoen.

For de av dere som følger med litt på forumet, har sikkert sett at Hunsbedt allerede har kjøpt og hentet mine 4 x 18" subwoofere. Mitt Klipsch THX Ultra2-oppsett kommer jeg også til å selge etter hvert. Planen er å legge alt i TV-stua.

Jeg har allerede bestilt inn en 65" 4K LG. Ikke den TV-en som har gjort det aller best i test, men jeg synes det virker som en knallbra TV for pengene jeg ga for den og ikke minst prisklassen jeg føler for å legge meg i akkurat nå. Har sett mye på brukte klassikere, men frakt og diverse gjør dette vanskelig.
    Regner med denne holder frem til det er mulig å få en 75" Oled til en ok pris. 65" blir en stor endring fra min 50" Pioneer, eller reise-TVen som mine kamerater kaller den, siden de har 60" og 75" selv.

Er usikker på hvor mange jeg trenger, men skal i hvert fall ha minimum 4 stk SEAS L26ROY (hvorfor velger "alle" L26RO4Y (85.5 dB følsomhet) og ikke L26ROY (88 dB følsomhet)?).
    Disse er planlagt å spille nedover og bygges skjult i en slags benk.

Høyttalerne kan se ut til å bli en SEAS konstruksjon av BEF: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2028983
    Ser for meg å kjøre doble 6.5" i mine.
    -img_4480-jpg

Har ikke bestemt meg angående bakhøyttalere, men jeg sitter inntil bakvegg, så det må bli en omnipolar høyttaler. Har liggende noen jeg ikke har testet enda, men usikker på om jeg heller velger noen andre. Tenker f.eks Mirage eller aller helst Jamo 360.
    Ser for meg å etter hvert kjøre surround, surround back og muligens utnytte all 11 kanalene hvis TV-stua blir bra nok.

Hvis jeg kan få til noenlunde samme trøkk og dynamikk som jeg hadde i kinoen, kommer jeg til å droppe hjemmekinoen og heller bygge en skikkelig master suite i den etasjen, altså soverom, Walk in closet (garderoberom) og bad med både badekar og Walk in Shower (stor dusj uten dører, gjerne plass til to stk og som man bare kan gå rett inn i). Jeg har uansett rom i tredje etasje som kan gjøre seg som fremtidig hjemmekino, hvis jeg vil.

Hvis jeg ikke blir fornøyd med trøkk og dynamikk i TV-stua, bygger jeg opp kinorommet på nytt, da med DIY-subwoofere og høyttalere.
    Master suite blir da bygget i tredje etasje.

Det er altså planene for nå, så får vi se hva fremtiden bringer. Foreløpig gleder jeg meg helt vilt til TV-en blir levert på torsdag, pluss påskefri og TV-serier.

Slik er TV-veggen ment til å bli seende ut. Høyttalere mellom TV-skapet og benk. Subwoofere bygges inn i benk og spiller nedover, slik at de ikke synes.
    Spenstig!

Jeg valgte IKKE ro4y men fire vanlige roy som jeg har i 27 liters kasser, med hversin hypex 4.0.. I tillegg har jeg til alt overmål samme seas elementer i fronter og center..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Spenstig!

Jeg valgte IKKE ro4y men fire vanlige roy som jeg har i 27 liters kasser, med hversin hypex 4.0.. I tillegg har jeg til alt overmål samme seas elementer i fronter og center..
    Oi! Hvordan er du fornøyd med det oppsettet? Trøkk, dynamikk, oppløsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Hvordan er du fornøyd med det oppsettet? Trøkk, dynamikk, oppløsning?
    Ser nå at diskantene blir litt annerledes men samme basser. Center og fronter er helt like, basert på Seas Maya. Gulvstående som er delt av inni, samme vilum i kassene hele veien foran. Delefilter er designet av Stig Solheim, og til mine preferanser spiller det helt nydelig! Drives til fulle av en receiver fra Pioneer med ice moduler.
    veldig basstrykk kun fra en 6.5"! Soiller dårlige innspillinger med bravur, ikke sibilante bare oppløste og deilige!

Lroyene er nettopp ferdig og ikke innspilt, og dessuten holder jeg på med en minidsp for å legge inn endel eq i bunn.. Jeg kan altfor lite om dette, men kombi hypex og lroy er gull! Målte litt istad og over 100 db med 20 hz, men kurven er annerledes nå, må få en jevn økning mot bunn!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Har du altså en Hypex 4.0 pr. subwooferelement?

Jeg har to stk Aoda MA300 (2 x 300 W eller 1 x 1000W) som jeg planlegger å bruke på subbene. 2 delte kasser. 25 l pr rom. Én stk Aoda pr 2 element. Leker med tanken om å plassere forsterkerne i kjelleren, og slå de av/på med en egen sikring. Sikringskapet er rett utenfor stuen.

Håper AntiMode er nok. Den gjorde i hvert fall en meget god jobb på mine 18" i kinoen og jeg har aldri hatt bedre lyd i mine passive XTZ-subber enn nå som jeg bruker den der.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 03-14-2016 kl 15:39 Begrunnelse: Skrev feil volum på subwooferkasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Har du altså en Hypex 4.0 pr. subwooferelement?

Jeg har to stk Aoda MA300 (2 x 300 W eller 1 x 1000W) som jeg planlegger å bruke på subbene. 2 delte kasser. 27l pr rom. Én stk Aoda pr 2 element. Leker med tanken om å plassere forsterkerne i kjelleren, og slå de av/på med en egen sikring. Sikringskapet er rett utenfor stuen.

Håper AntiMode er nok. Den gjorde i hvert fall en meget god jobb på mine 18" i kinoen og jeg har aldri hatt bedre lyd i mine passive XTZ-subber enn nå som jeg bruker den der.
    Det stemmer, 400+ watt pr stykke, og det du skisserer bør holde i massevis, rundt 300w drar elementene til fulle

er du forbi litt lenger øst er du hjertelig velkommen for demo
    ligger også en tråd på hfs om lroy om du søker der

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, 400+ watt pr stykke, og det du skisserer bør holde i massevis, rundt 300w drar elementene til fulle

er du forbi litt lenger øst er du hjertelig velkommen for demo
    ligger også en tråd på hfs om lroy om du søker der
    Kult skal søke på HFS. Tar gjerne en tur innom en gang jeg er den veien. Tusen takk.

Ser at L26ROY er 4 Ohm, så da er vel mine Aodaer på 2 x 500W. 2 x 300W var i 8 Ohm. Burde holde da. Kult.

Ser forresten i diverse tråder at L26R4OY ser ut til å passe bedre i små kasser, siden den har litt ekstra skyv rundt 20 Hz.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 03-14-2016 kl 15:41

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult skal søke på HFS. Tar gjerne en tur innom en gang jeg er den veien. Tusen takk.

Ser at L26ROY er 4 Ohm, så da er vel mine Aodaer på 2 x 500W. 2 x 300W var i 8 Ohm. Burde holde da. Kult.

Ser forresten i diverse tråder at L26R4OY ser ut til å passe bedre i små kasser, siden den har litt ekstra skyv rundt 20 Hz.

Uten at jeg kan så mye om det så ble det iallefall sagt at 350-300 watt holder på et lroy.
    Jeg prøvde hypex 2.0 på 175 w og det holdt til helt ok volum! Dog var dette med en litt feil kassekonstruksjon så tror faktisk det ville holdt med en slik..

Mao så bør dine være veldig innafor!

ang ro4y så sies det at de klarer seg med enda mindre kasser, men de ble vel laget med tanke på avrulling i toppen også etter hva jeg leste.
    Tangen mente det var minimale forskjeller i bunn i praksis

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende å følge med på, trodde du hadde Ma-600 ?
    Signaturen din sier det
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende nyheter, Øyvind. Likte tanken rundt Master suite, det høres fabelaktig ut. Er spent på visualisering av høyttalerne og subbene også!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Dette blir spennende å følge med på, trodde du hadde Ma-600 ?
    Signaturen din sier det
    Jaggu, nå ble jeg usikker, gitt. Måtte sjekke og du har jaggu rett. Da har jeg altså 4 x 1050 W tilgjengelig ( 2 forsterkere på 2x 1050 W hver).
    Ja, da har vi i hvert fall nok krefter.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Veldig spennende nyheter, Øyvind. Likte tanken rundt Master suite, det høres fabelaktig ut. Er spent på visualisering av høyttalerne og subbene også!
    Master suite har jeg hatt lyst på siden før vi flyttet til Sverige. Endelig skal det bli en realitet.
    Høyttalerne og subbene kommer i stor grad til å ble gjemt bort, så ser for meg så grunne og lave høyttalere som mulig. Tar det igjen i bredden. Samme med subbene. Har egentlig ganske god plass.

Leste i en gammel tråd at 4 x L26ROY var det Tangen gikk over til etter han solgte 18" til meg. Han mente det det egentlig var nok, selv om de peste litt på de aller drøyeste scenene. Han foret dem med IcePower og endel EQ. Plutselig hadde han 8 x L26Roy, haha.
    Jeg ser på målingene til L26R4OY har endel mere skyv rundt 20 Hz, så selv om de er mere tungdrevne, så går jeg nok heller for dem. Mindre behov for EQ og har jo krefter nok.

Her er forresten tråden, for de som er interessert:
    http://avforum.no/forum/diy-do-it-yo...ml#post1802286

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

interessant tråd med "Leroy" elementene, var ikke måte på med Eq tangen slang på. Ble jo nesten fristet til å lage noen selv her
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessant tråd med "Leroy" elementene, var ikke måte på med Eq tangen slang på. Ble jo nesten fristet til å lage noen selv her
    Ja, hadde helt glemt den tråden. Synes den var veldig interessant.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så heldig å få se den flotte stuen til Mr. Aw. Skulle egentlig bare innom i full fart men det var så hyggelig at to timer forsvant på 10 minutter. Jeg må si det er mye flottere i virkeligheten. Utrolig gjennomført! Mangler enda litt siste finish, men du verden og flott.

Gleder meg til å få se Tv/Cosy corner bli ferdig med lyd og bilde, dette kommer til å bli veldig bra. Ellers vil jeg takke for lånet av Klipsch THX som forøvrig imponerte meg veldig til størrelsen å være, dette er fullblods kino høyttalere i liten innpakning. Takk for lånet! God Påske!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde helt glemt den tråden. Synes den var veldig interessant.
    Kan rapportere om at lroy ene mine har fått + 14 db @ 20 hz.. ganske markant økning ned mot 20 hz og så kutter jeg ganske brått igjen fra 20 og nedover. Ikke vits å presse elementet så veldig under resonanse hz en...

passerer 100 db ganske lett @ 20 hz

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så heldig å få se den flotte stuen til Mr. Aw. Skulle egentlig bare innom i full fart men det var så hyggelig at to timer forsvant på 10 minutter. Jeg må si det er mye flottere i virkeligheten. Utrolig gjennomført! Mangler enda litt siste finish, men du verden og flott.

Gleder meg til å få se Tv/Cosy corner bli ferdig med lyd og bilde, dette kommer til å bli veldig bra. Ellers vil jeg takke for lånet av Klipsch THX som forøvrig imponerte meg veldig til størrelsen å være, dette er fullblods kino høyttalere i liten innpakning. Takk for lånet! God Påske!
    Tusen takk, synes det var et meget hyggelig besøk!
    Velkommen tilbake når anlegget er oppgradert. Satser på at du hopper enda høyere under skytescenen i Drive da.

Kan rapportere om at lroy ene mine har fått + 14 db @ 20 hz.. ganske markant økning ned mot 20 hz og så kutter jeg ganske brått igjen fra 20 og nedover. Ikke vits å presse elementet så veldig under resonanse hz en...

passerer 100 db ganske lett @ 20 hz
    Tøft! Gleder meg veldig til å få L26R4OY i hus etter hvert!

Har forresten kjøpt meg en 65" LG.
    Fant noen ISF-instillinger for mørkt rom på AVSForums og er særdeles fornøyd med bildet.
    Har en liten lyslekkasje som ikke irriterer noe nevneverdig og skal man slippe unna noe slikt, må man uansett lengre opp i pris enn jeg er villig til å betale for en mellomløsning som LCD.
    Har foreløpig TV-en hengende litt for høyt og merker at svartnivået tar skade av det. Når jeg er i riktig høyde er det langt bedre.

Satser på at denne holder frem til jeg kan få en 80" OLED til en akseptabel pris.

BTW; Jeg fikk et spesialtilbud fra Expert, et slags venners venner-tilbud der jeg kunne handle hva jeg ville for samme pris som de ansatte betalte. Jeg hadde allerede kjøpt TV, men hadde behov for en optisk kabel. Jeg kjøpte det, pluss en vinklet overgang, slik at kabelen ikke skulle ta for mye plass bak TV-en. Pris på dette var til sammen rett under 300 kroner. Etter avslag betalte jeg 86 kroner. Da ser vi hva slags fortjeneste man har på kabler.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple-TV 4. generasjon in tha house.

Jeg har sett Netflix og HBO via Chromecast, noe som er ganske så genialt og billig. Problemet er fjernkontrollen, eller mangelen på en. Jeg kjøpte et nettbrett til Chromecasten, og det gikk egentlig greit, men irriterende med tekst på HBO som jeg måtte sette på hver eneste episode av noe. Netflix-appen ble tydeligvis litt for stor for mitt nettbrett, så pause, stoppe eller lignende ble for mye. Brettet låste seg. Jeg syntes også det var særdeles upraktisk å bruke nettbrett som fjernkontroll.

Så kjøpte jeg ny 65" Smart-TV og så Netflix i 4K der. Greit, men kvaliteten var ikke noe nevneverdig bedre enn f.eks HBO på min TV. Tipper det vil vises bedre via en 4K-spiller og en større TV.
    Praktisk med Netflix i TV-en, men fremdeles like upraktisk å måtte bytte fjernkontroller for å se HBO.

Nå har jeg kjøpt 4. generasjon Apple-TV og føler jeg har kommet enda et steg inn i fremtiden.
    Både Netflix og HBO er en drøm å se her. I tillegg er det mange andre apper her som imponerer. Noe jeg liker veldig godt er at Apple-TV samarbeider med min iMac i etasjen over, slik at jeg kan spille all musikken jeg har lagret via iTunes på anlegget i stua nå.

Fjernkontrollen liker jeg veldig godt, og særdeles praktisk at jeg kan styre volum på Yamaha-prosessoren min med den også.

Hvis ikke noe slår feil, nærmer det seg også tiden for å få spesialbygget subwoofere til TV-stua. Nye høyttalere må nok vente til sommeren.
    Spennende tider her på godset.

22. Liker Torolan har likt denne posten
Side 140 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •