Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 139 av 144 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 2862
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig, veldig pent! Det jeg også liker er at det er ikke den typiske norske gips-over-alt-med-farge-bomull. Svært så stilfullt. Og at det også har maskuline trekk over seg, som også står i kontrast til våre feminint innredede standardhjem. Dette var veldig lekkert.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Meget fint, tøffe løsninger
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Utrolig pent!
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Veldig, veldig pent! Det jeg også liker er at det er ikke den typiske norske gips-over-alt-med-farge-bomull. Svært så stilfullt. Og at det også har maskuline trekk over seg, som også står i kontrast til våre feminint innredede standardhjem. Dette var veldig lekkert.

Tusen takk for veldig fine og inspirerende ord. Beklager at jeg ikke har noen oppdateringer som er mere on-topic angående dette forumet, men dette tar alt av tid, alt av penger og alt av tanker foreløpig. Har enda to etasjer igjen å renovere, pluss TV-stua. Har mange planer. Mange av planene endrer seg underveis, men mener jeg er temmelig enig med meg selv hvordan det skal bli.

I mellomtiden nyter jeg livet i det som endelig har blitt deles av et hjem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min projektor har tatt kvelden. Den slår seg på, viser bilde i noen sekunder, så slår den seg av igjen og Lamp Cover eller noe slikt lyser.
    Har lest litt på AVForums og det ser ut til at dette er et vanlig problem med denne projektoren. Det ser ut til at den må på service, men det er den ikke verdt for meg. Må ha ny pære også, og da er jeg ikke langt unna det jeg kan få en nyere projektor på brukten for.

Så hjemmekinoen er ute av drift for en stund fremover.

Dette fikk meg til å få litt fart i TV-stua. Er ikke ferdig, men vi ser serier der hver dag. Har ikke hatt på min Pioneer Kuro på 4 år og ble meget imponert av bildekvaliteten. I forhold til min projektor er kvaliteten veldig stor.

Litt kjipt med bare 50" igjen, men man blir vant til det også.

Rigget opp mine XTZ 99.26 med tilhørende 99W10.17P subwoofere. Forer høyttalerne med min MM8003 gjennom Yamaha CX-A5000 prosessor. God match her.
    Subbene fores med en XTZ subwooferforsterker.

Bruker Antimode på subene, noe som jeg er særdeles fornøyd med og tar XTZ-ene til et nivå jeg aldri har har opplevet dem på før.

Bruker ingen center eller surround enda, men kommer nok til å montere opp et par surround etter hvert. Savner mine gamle Mirage Omnisat V2 nå, de hadde vært perfekte til dette.
    Synes Dynavoice Charisma Around 5 ser spennende og lovende ut til mitt bruk.

Spesifikasjoner Charisma Around 5:
    Lukket kabinett.
    Quad-polar konstruksjon.

Elementer:
    4 x 1 SuperAudio diskant.
    1 x 5,25 mellombass.

Impedans:
    4-8 ohm.

Frekvensområde:
    50-32.000 Hz(-3dB).

Følsomhet:
    90dB.

Effekt:
    100 watt.

Mål ( H x B x D ):
    20 x 20 x 10 cm.

Vekt:
    2.3 Kg.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 11-08-2015 kl 04:12
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende veggbaserte høyttalere det der. Du har sikkert også sett disse Atmos høyttalerne fra XTZ XTZ Cinema S2 Atmos - PAR - Vegghøyttaler - Høyttaler kan sikkert også brukes som vanlige surrond. De har mye bra fra XTZ. Jeg lurer på om jeg skal bruke slike når jeg konverterer til Atmos?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Spennende veggbaserte høyttalere det der. Du har sikkert også sett disse Atmos høyttalerne fra XTZ XTZ Cinema S2 Atmos - PAR - Vegghøyttaler - Høyttaler kan sikkert også brukes som vanlige surrond. De har mye bra fra XTZ. Jeg lurer på om jeg skal bruke slike når jeg konverterer til Atmos?
    Min erfaring er at når man sitter helt inntil bakvegg, så fungerer det aller best med en surroundhøyttaler som sprer lyden så mye som mulig. Den XTZ-en faller derfor litt utenfor hva jeg er ute etter. Beste jeg har hatt er Mirage Omnisat V2, men håper disse er i samme gate. Siden det er en TV-stue og ikke et dedikert rom, føler jeg ikke at jeg trenger noe større surroundhøyttalere enn dette. Blir også sittende veldig nærme bakhøyttalerne, så har ikke behov for allverdens trøkk der.

Tror nok uansett det er en knallbra høyttaler til sitt bruk, og jeg har utelukkende god erfaring med XTZ-produkter.

Newcomer -Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi se åssen det blir med nye bakhøyttalere

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Håkon Vis post
    Da får vi se åssen det blir med nye bakhøyttalere
    Ja, det blir spennende å teste når de kommer i hus.

Er forresten storfornøyd med stueoppsettet slik det er nå. Det eneste drawbacket er at elementet på den ene XTZ-subben bunner i tid og utide. Hadde helt glemt det, men den fikk seg en smell da jeg bodde i Sverige. Trolig pga for lite kunnskap angående kalibrering kombinert med en svak subwooferforsterker. Har dog fått justert slik at det er ekstremt sjelden jeg merker noe til det, og det trøkker som bare det. Selvsagt ikke like mye trøkk som i hjemmekinoen, men nok til at jeg stoooorkoser meg under film, og det er jo det viktigste.

Kan også si at jeg har lagt inn egen 16A-kurs til TV-veggen, slik at den er adskilt fra alt annet elektrisk i etasjen.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 11-15-2015 kl 21:54

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5000 er virkelig en knallmatch med mine XTZ. Kan ikke sammenlignes med den kjipe matchen den var med mine Klipsch THX Ultra2.
    DSPeaker/ Antimode får også frem et trøkk i XTZ-ene jeg aldri har hatt før. Akkurat nå savner jeg faktisk ikke kinoen i det hele tatt, men skulle gjerne hatt større bilde. For noen år siden hadde jeg størst TV (50" Pioneer Kuro) av alle mine kamerater. Nå sitter mine kamerater med 60"-75" og kaller min TV for reise-TV. "Åja, NÅ ser jeg det er en TV der".

Herlig.

Hentet meg en Chromecast 2 og et Asus nettbrett hos Expert i dag og i morgen skal jeg hente ut nye bakhøyttalere til TV-stua fra posten.
    Har litt hvitvin i kjøleskapet og litt rødvin i kjelleren, pluss 5 dager fri. Du verden, dette kan bli bra.

9. Liker Midas, Torolan har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.

Er ikke det interessant da, siden du fant Yamaha til å være kilen mot Klipsch?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ-ene har båndiskant og Klipsch har horn. Har null peil på slik, men ser for meg at det må være dét som utgjør forskjellen her? På klipsch var det for meg altfor skarpt, pluss noe som manglet i mellomtonen. På XTZ-ene hører jeg ikke noe slikt.

Nå er det selvsagt forskjeller på rommene. Kinoen er jo litt større og med skinnstoler, mens TV-stua er mindre og med stoffsofa. Uansett, så fungerte Marantz glimrende med Klipschene i kinoen. Jeg justerer jo ingenting, kjører kun autosetup.
    Har hele tiden sett for meg at Yamahaen ville passe til XTZ sin varmere lyd.

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si annet enn at lyden i XTZ'ene var veldig bra. Tror oppsettet ditt blir veldig bra når du får noen surrounder og en senter. Angående senteren så var det utrolig å lite man egentlig savnet den. Det hadde kanskje vært litt kult å teste Marantzen i dette oppsettet og høre litt på forskjellene. Når det gjelder størrelse på tv så er det en vane sak og som du sier så var 50" rimelig stort for bare få år siden, men heldigvis så er tiden med reise tv over for de fleste av oss

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutter aldri og bli overrasket over xtz sine produkter. Generell byggkvalitet er meget god på stort sett alle produktene de leveres synes jeg. Og lydkvaliteten er det heller ingenting og si på. Jeg vil tro Denon og Xtz også ville blitt en god match btw Jeg synes forøvrig også min gamle Yamaha reciever ble skarp på Klipsch kontra Denonen jeg har nå!

Når det gjelder TV, så er jeg enig med kompisene dine, 50" idag er noe man kan ha i campingvogna

Flott hus du har fått, ble rått etter oppusingen!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias Vis post
    Kan ikke si annet enn at lyden i XTZ'ene var veldig bra. Tror oppsettet ditt blir veldig bra når du får noen surrounder og en senter. Angående senteren så var det utrolig å lite man egentlig savnet den. Det hadde kanskje vært litt kult å teste Marantzen i dette oppsettet og høre litt på forskjellene. Når det gjelder størrelse på tv så er det en vane sak og som du sier så var 50" rimelig stort for bare få år siden, men heldigvis så er tiden med reise tv over for de fleste av oss
    Takker! Savner hverken surround eller senter, men tror nok jeg merker det når jeg får montert det opp.

Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Slutter aldri og bli overrasket over xtz sine produkter. Generell byggkvalitet er meget god på stort sett alle produktene de leveres synes jeg. Og lydkvaliteten er det heller ingenting og si på. Jeg vil tro Denon og Xtz også ville blitt en god match btw Jeg synes forøvrig også min gamle Yamaha reciever ble skarp på Klipsch kontra Denonen jeg har nå!

Når det gjelder TV, så er jeg enig med kompisene dine, 50" idag er noe man kan ha i campingvogna

Flott hus du har fått, ble rått etter oppusingen!

Kim
    Takker så mye!

Ble selv overrasket over mine XTZ. Har eliminert bort subwooferproblemet etter litt justeringer. Godt mulig det kommer tilbake under en film eller noe, men har ikke hørt noe til dette de siste 3-4 dagene.

Har bare hatt noen få timer ledig på kveldene i det siste, og den brukes i TV-stua.

Forsøkte å ta et bilde av hvordan det er nå, men vanskelig når det er så mørkt som det er nå.

Uansett; legger med en liten titt på hvordan det er nå. Rommer har relativt stort WIP-faktor. Altså Work In Progress faktor, men det kommer seg.

-wip-jpg

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult hjem dere har fått, gratulerer!
    Sist endret av Karmann; 11-28-2015 kl 08:18
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    -mandag-jpg

Endelig ferdig med å legge parkett. Har mer eller mindre holdt på i over en uke med dette. Bit for bit. Alle deler må limes etc. Man bør også begynne på midten for at mønsteret skal passe med rommet, noe som også gjør at det blir noe helt sykt med kapping.
    Er glad det er over og fornøyd med resultatet, i hvert fall med tanke på at jeg aldri har vært i nærheten av å ha gjort noe slik før.

Nå er det litt elektrisk igjen, pluss listing. Så er det bare TV-veggen som gjenstår.
    Ser veldig fint ut! Morsomt med denne kontrasterende effekten (på bildet iaf)! Mener jeg så et tv-program for kort tid tilbake hvor denne staveffekten ble demonstrert til fulle (og med skipsdekk nating?)
    Hvordan går det med anlegget? Du må ha meg unnskyldt om jeg ikke har fulgt med de siste årene; Avforum.no har ikke vært seg selv den siste tiden, men nå ser det såpass greit ut at det er "trygt" å poste

Cheers!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Utrolig kult hjem dere har fått, gratulerer!
    Takker! Snart på tide du tar en tur hit, selv om kinoen nå er nede for telling.

Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell Vis post
    Ser veldig fint ut! Morsomt med denne kontrasterende effekten (på bildet iaf)! Mener jeg så et tv-program for kort tid tilbake hvor denne staveffekten ble demonstrert til fulle (og med skipsdekk nating?)
    Hvordan går det med anlegget? Du må ha meg unnskyldt om jeg ikke har fulgt med de siste årene; Avforum.no har ikke vært seg selv den siste tiden, men nå ser det såpass greit ut at det er "trygt" å poste

Cheers!
    Du verden, det var da lenge siden! Hyggelig å se gamle "kjente" her igjen.

Tusen takk, er veldig fornøyd med det meste her. Hele idéen bak både fiskebensparketten og de mørke og lyse fargene var nettopp kontrastene dette skaper. Er veldig glad i slikt. Mørkt gulv, lyst gulv. Mørke vegger, lyse vegger. Mørk himling, lys himling etc. Pluss kontrastene i selve parketten.

Anlegget er for tiden så som så. Nede i kinoen står det Klipsch THX Ultra2 med 4 x 18" subber bygget av Tangen. Marantz AV8003 prosessor og MM8003 kraftforsterker. Pluss Antimode og Darbee. Dessverre har projektoren tatt kvelden, så kinoen ligger i brakk.

Holder for tiden på med TV-stua. Her har jeg en Yamaha CX-A5000 prosessor og Marantz MM8003 (lånt med meg fra kinoen nede). Disse forer mine XTZ 99.26 med krefter. Har foreløpig 2 subwoofere fra XTZ (99W10.17) som får krefter fra en XTZ subwooferforsterker.
    Planen her er å bygge en benk med skjulte subwooferelementer av god kvalitet. Minimum 2, men forhåpentligvis 4 stk.
    Tester ut hvordan 99.26 fungerer her i stuekinoen og foreløpig er jeg fornøyd. Båndiskanten låter bra her og subwooferne trøkker overraskende bra etter å ha blitt kjørt gjennom DSPeaker Antimode.
    Er enda usikker på om XTZ-høyttalerne får bli. De både låter bra og ser bra ut, noe som er viktig for meg her i TV-stua.
    Har ikke fått testet skikkelig høyt på film her enda, men til TV-serier og slikt fungerer de meget tilfredstillende.
    Poenget med TV-stua er jo nettopp å se TV-serier og heller ta filmene nede i kinoen. Men siden kinoen ikke er i drift for tiden, så ...

Har foreløpig ingen senterhøyttaler, og savner den heller ikke. Planen er enda en XTZ 99.26 etter hvert.

Har ingen surroundhøyttalere montert opp, men har handlet meg Dynavoice Charisma around 5 fra en særdeles hyggelig kar her fra forumet.
    Desverre så ble det litt hard medfart i posten, men posten tok ansvar og ordnet opp. Nå ligger altså to splitter nye høyttalere her hjemme, klar for å monteres opp og testes. Disse har 4 diskanter, en til hver av sidene (ikke front). Hvis disse fungerer bra blir det muligens flere av disse rundt omkring for å utnytte flere av kanalene i prosessoren.

Det er billige høyttalere, men håper de låter bra nok til det lille de skal gjøre her i TV-stua. Føler ikke jeg trenger allverdens her (var i tvil om jeg ville ha surround i det hele tatt), men tester nå disse, så får vi se.

-surround-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -surround-jpg  

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Desverre så ble det litt hard medfart i posten, men posten tok ansvar og ordnet opp.
    Som postmann er det godt å se at i hvertfall noen kunder er fornøyde, tross alt! Godt å se at Posten tar ansvar på opplagt skadeansvar. Når det er sagt er det veldig mange som sender pakkene sine avsted med minimal innpakking. Pakk sakene så godt at de tåler litt juling, spesielt viktig i denne førjulstid!

Øyvind, huset deres blir bare råere og råere. Fortsetter du slik i etasjen under blir kinoen et mesterverk! Gleder meg til oppstart!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Som postmann er det godt å se at i hvertfall noen kunder er fornøyde, tross alt! Godt å se at Posten tar ansvar på opplagt skadeansvar. Når det er sagt er det veldig mange som sender pakkene sine avsted med minimal innpakking. Pakk sakene så godt at de tåler litt juling, spesielt viktig i denne førjulstid!

Øyvind, huset deres blir bare råere og råere. Fortsetter du slik i etasjen under blir kinoen et mesterverk! Gleder meg til oppstart!
    Tusen takk, Arve!

Kjempefornøyd med posten jeg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -surto-jpg

Her har det egentlig ikke skjedd så mye. Vi bare storkoser oss i TV-stuen med Chromecast/ Netflix/ HBO etc.
    Hjemmekinoen ligger helt i brakk, men vi skal til i den etasjen etter hvert. TV-stua skal ferdigstilles før sommeren. Vurderer etter hvert å bygge aktive LCR-høyttalere til dette rommet. Skal uansett bygge subwoofere til dette, så kan jo egentlig bare kjøre på.

21. Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forresten komme med en anbefaling; Philips Hue.
    Helt genialt hvis man har flere gulvlamper, bordlamper etc i TV-stua.
    Philips hue trådløs dimme sett E27 9,5W LED - Lightup.no - Nettbutikk med belysning, utebelysning og utelamper

-philips-hue-wireless-dimming-01-740x617-jpg

Man kan styre opptil 10 Hue-pærer med samme fjernkontroll.

Når vi skal se noe i TV-stua, er det bare et trykk på fjernkontrollen, så er alle lampene av. Billig og meget praktisk løsning.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 01-30-2016 kl 09:31

Side 139 av 144 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •