Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 135 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 2870
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med knallhandel
    Jeg har hatt min i litt over et år , og er veldig fornøyd fortsatt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Grattis med knallhandel
    Jeg har hatt min i litt over et år , og er veldig fornøyd fortsatt.
    Tusen takk, Torolan. Har sansen for Yamaha-lyden, så dette gleder jeg meg til. Har hatt Marantzen i mange år også nå, så det var på tide å få inn litt nyere teknologi uansett. Har vært meget fornøyd med Marantzen, så den blir knallbra å ha i TV-stua.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Tusen takk, Torolan. Har sansen for Yamaha-lyden, så dette gleder jeg meg til. Har hatt Marantzen i mange år også nå, så det var på tide å få inn litt nyere teknologi uansett. Har vært meget fornøyd med Marantzen, så den blir knallbra å ha i TV-stua.
    Der gjør den nok en knalljobb vil jeg tro.
    Har blitt nysgjerring på Marantz selv jeg nå etter at dem lanserte 7702 og 8802 - tror disse er meget bra.
    At man aldri skal "få fred" altså
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Der gjør den nok en knalljobb vil jeg tro.
    Har blitt nysgjerring på Marantz selv jeg nå etter at dem lanserte 7702 og 8802 - tror disse er meget bra.
    At man aldri skal "få fred" altså
    Foreløpig tar jeg slikt med knusende ro, siden min kino foreløpig bare er et svartmalt rom med utstyr i og jeg er kjempefornøyd med det meste. Synes det er litt artig med mindre duppedingser som Antimode, Darbee osv. En såpass stor investering som prosessor, projektor og eventuelt høyttalere krever langt mere planlegging, testing og økonomi, men når tilbudene er slik de er på CX-A5000 nå om dagen kan man saktens gjøre noen impulskjøp.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

5. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,164
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjerna denne posten siden den hører jo ikke hjemme noe sted.
    Sist endret av TorTorden; 05-15-2015 kl 23:01
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

7. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -spot1-jpg
    -spot4-jpg
    -spot6-jpg
    -spot5-jpg

Tester at LED-downlightsene virker slik de skal.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -test1-jpg

-test2-jpg

-test3-jpg

På tide med noen bilder som IKKE er fra mobilen.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er din erfaring med lyden i Yamaha kontra Marantz?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Hva er din erfaring med lyden i Yamaha kontra Marantz?
    Det er for tidlig å si. Prosessoren var ikke på lager da jeg bestilte, så fikk den ikke levert før i dag.
    Har bare tatt en meget kjapp setup og ikke satt meg så veldig mye inn i prosessoren foreløpig.

Det jeg foreløpig har merket meg er at lyden er mindre raffinert og mere rå enn Marantz, kanskje til og med litt skarp. Det trøkker bra og integreringen med de andre høyttalerne (kjører kun 5.1 for øyeblikket) er meget bra. Integreringen med subwooferne er også meget bra.
    Det er egentlig alt jeg kan si foreløpig.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny prosessor og gratulerer med videre oppussing. Blir skikkelig fint.
    Blir spennende å se hvordan Yamahaen matcher utstyret ditt kontra Marantz'en. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Gratulerer med ny prosessor og gratulerer med videre oppussing. Blir skikkelig fint.
    Blir spennende å se hvordan Yamahaen matcher utstyret ditt kontra Marantz'en. :-)
    Hjertelig takk!
    Jeg har bare sett på Suits i det siste, så det er ikke så veldig mye å sammenligne med enda, men det er mest det at Yamaha er råere og mindre raffinert. Tipper Yamaha passer veldig godt til f.eks XTZ.
    Ellers er jo teknologien fantastisk. Autosetup tar en brøkdel av tiden, alt av menyer er langt enklere, raskere og mere praktisk. YPAO virker knallbra og separerer lydene i de forskjellige kanalene meget bra, samtidig som den binder de sammen på en imponerende måte.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk!
    Jeg har bare sett på Suits i det siste, så det er ikke så veldig mye å sammenligne med enda, men det er mest det at Yamaha er råere og mindre raffinert. Tipper Yamaha passer veldig godt til f.eks XTZ.
    Ellers er jo teknologien fantastisk. Autosetup tar en brøkdel av tiden, alt av menyer er langt enklere, raskere og mere praktisk. YPAO virker knallbra og separerer lydene i de forskjellige kanalene meget bra, samtidig som den binder de sammen på en imponerende måte.
    Det har skjedd mye de siste årene, så vil tro Yamahaen ligger langt foran en eldre marantz på mye. :-)
    Til den prisen Yamaha selges for nå, er det uten tvil "beste kjøp" om en ikke må ha Atmos.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Det har skjedd mye de siste årene, så vil tro Yamahaen ligger langt foran en eldre marantz på mye. :-)
    Til den prisen Yamaha selges for nå, er det uten tvil "beste kjøp" om en ikke må ha Atmos.
    Ja, knallkjøp, men nå må jeg jo kjøpe inn 4 nye surroundhøyttalere også for å utnytte alle 11 kanalene, haha.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -jpg

Milepæl. De benkeplatene veier jaggu noen kilo, gitt.

17. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner virkelig å komme seg nå! Det er deilig når man begynner å se hvordan ting blir seende ut til slutt.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Begynner virkelig å komme seg nå! Det er deilig når man begynner å se hvordan ting blir seende ut til slutt.
    Tusen takk! Nå begynner det virkelig å nærme seg, ja. Har noen mindre justeringer igjen på kjøkkenet, men det meste er klart der nå. Hvitevarer kommer om en uke. To ekstra høye kombiskap fra Whirlpool, ovn og dampovn fra Siemens. Mikro og vinskap kjøper vi etter hvert.

Så er det bare å legge fiskebensparkett i stua, pluss noe smågreier på TV-veggen. Angående TV-veggen, så fikk jeg tapetprøver fra Tyskland i går, og synes dette blir meget spennende. Er VELDIG glad for at jeg bestilte prøver først, for de to tapetene jeg hadde tenkt å bruke, så helt annerledes ut i virkeligheten. Fikk uansett helt fantastiske tapeter.

Angående hjemmekinoen, så har vi forandret planer der ofte.
    Nå føler vi at vi endelig er i mål med planleggingen. Vi dropper fotostudio i kjelleren, for vi tror det blir for lite og trangt, pluss at min kone sjeldent bruker studio, hun fotograferer mest ute. Vi kan heller leie lokale når hun trenger det, pluss at vi skal bygge litt garasje og slikt etter hvert, så kanskje et fotostudio blir aktuelt da.

Så da har vi bestemt oss for å åpne opp halve kjelleren, slik at hjemmekinoen blir samme bredde som nå (3.8), men lengden blir ca 10 meter. Vi skal ha to rader, men med en slags bardisk bak siste rad, slik at man kan sitte på barkrakker og f.eks spise der mens man ser film. Bak der igjen blir det en sittegruppe med en wet bar, altså for sosiale eventer. Bak siste rad vil vi ha tyngre gardiner vi kan trekke for, slik at vi kan dele av rommet og få det helt mørkt under film.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres vanvittig spennende ut, og blir nok i likhet med det meste dere gjør jævlig bra

21. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da har vi bestemt oss for å åpne opp halve kjelleren, slik at hjemmekinoen blir samme bredde som nå (3.8), men lengden blir ca 10 meter. Vi skal ha to rader, men med en slags bardisk bak siste rad, slik at man kan sitte på barkrakker og f.eks spise der mens man ser film. Bak der igjen blir det en sittegruppe med en wet bar, altså for sosiale eventer. Bak siste rad vil vi ha tyngre gardiner vi kan trekke for, slik at vi kan dele av rommet og få det helt mørkt under film.
    Måtte sjekke om du hadde lagt ut nyheter om dette etter at vi hadde snakket i dag, og dette høres helt knall ut! Et tips: Hvis dere skal ha to rader, sørg for at plattformen til bakre rad er høy nok (30-35cm), og at bakre stolrad også kan legges ned litt hvis du skal ha re/incliners.
    Høres tøft ut med barløsning bak stolene. Har sett dette på en del amerikanske kinoer, da for eks med en buet benkeplate. Med riktig belysning kan dette bli veldig pent og ikke minst anvendelig...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips, Arve!
    Bakre rad blir brukt kanskje 4-5 ganger i året. Vurderer å bare ha klappstoler der, slik som BEF. Jeg sparer da mye plass og det er allikevel gode stoler.
    Jeg vurderer også å bare ha én rad, og heller benytte barstolene hvis man blir flere enn tre stk. Da slipper jeg å bygge plattform også, pluss at vi får bedre plass i rommet.

Mitt "problem" er bakhøyttalere, siden rommet nå blir ca 10 meter langt. Siden min prosessor kan håndtere et 11.2 oppsett, har jeg jo lyst til å teste det.
    Surround er jo null problem, men kanskje jeg må henge surround back og høydehøyttalere fra taket?
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 06-14-2015 kl 02:43

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,791
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende planer på gang her Tror det kan bli en veldig bra løsning og ikke minst et flott flerbruksrom!! Når rommet blir såpass lang vil du jo kunne lage deg en bra baffelvegg i front å skjule hele front oppsettet.

Side 135 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •