Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 130 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 2861
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk! Venter i spenning nå. Fikk inn nytt tilbud nå fra en annen forhandler. Peisen i seg selv er nesten 10.000 dyrere enn forrige "tilbud" men tilbudet i seg selv er langt over 30.000 billigere. Ikke dumt å ha flere å velge mellom, som vanlig.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Takk

Har desverre ikke annet info om rørforsterkeren enn at den er sinnsyk stor og garantert vilt dyr.
    Skal vi tippe LM Audio 219IA?

3. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Skal vi tippe LM Audio 219IA?
    Det er helt korrekt!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremgang, selv om minimal.

Siste firma har vært på befaring og nå snakker vi helt andre priser enn første som skulle ha 89.800 for å sette inn en peis til 25.000.
    Dette firmaet anbefaler en peis fra Dovre til rundt 16.000 og regner 10.000 i arbeid. Så kommer selvsagt materialer utenom (brannmursplater er svindyre), men vi er allikevel milevis unna 89.800. Oppfølgingen fra siste firmaet har også vært i en helt annen klasse enn de andre.

Jobber mye med designet/løsningen på TV-veggen i stua. Synes det er vanskelig å komme opp med noe som virkelig fungerer, men tror uansett jeg nærmer meg. Det er viktig å utnytte veggen/rommet best mulig. De løsningene jeg så for meg tidligere, vil ikke være bra nok.
    Vurderer to anlegg. Et til TV og et større til musikk. Er dog usikker på om jeg går for noe slikt. Jeg tenker uansett kun LCR til TV-bruken, ikke surround. Høyttalere til TV-oppsettet er vanskelig. Har tenkt på både aktive studiohøyttalere, Jamo THX og eggene fra KEF eller det lille fra B&W.
    Subwoofer kommer jeg absolutt til å ha, og hvis det går med den nye sofaen, monterer jeg mine to 15" i den som basshakers.

Dette er i samme gate som jeg tenker (hvis jeg kun går for 1 anlegg):

I hjemmekinoen har jeg tatt en avgjørelse som vil forenkle mye.
    Jeg dropper seterad nummer to, og går for kun tre seter i hele kinoen.
    Den største grunnen til dette er at jeg slipper å utvide rommet, noe som igjen gjør at min kone får over en ekstra meter i fotostudioet hennes. Dette er jo jobben hennes, så det er viktig.

Med kun en treseter hjemmekinoen får vi bedre avstand til skjermen. De gangene vi har kinobbesøk, tror jeg bare vi slenger inn et par sakosekker eller liknende, så kan min kone og jeg sitte i dem mens gjestene bruker 3-seteren.
    Er usikker på om jeg skal bygge baffelvegg. Subene er så vanvittig store at de dominerer rommet veldig. Ved å bygge en baffelvegg, vil dette problemet elimineres, men skjermen vil komme nærmere og rommet vil bli nesten en meter kortere.
    Vi får se ...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter de nye planene angående hjemmekinoen, har hjernen gått i høygir. Løsningen er allerede klar. Har i den anledning bestilt to stk slike til å drive subwooferne mine:

AODA MA 600 Effektforsterker, PA - PA Lydutstyr - Fnky-Audio.no

Til nå har jeg drevet alle fire med 1 stk XTZ AMP på 400 watt, så dette bør bli en temmelig bra oppgradering og gi langt mere kontroll.

Så fort jeg har noen her til å hjelpe meg med å flytte to subwoofere, kommer det bilder av hvordan mitt nye oppsett blir. Må vente på noen småting til i posten også først.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg blir bra har du tenkt til å plassere forsterkerne i kinoen? Spør mtp viftestøy. Bestemt deg for baffelvegg eller ei?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Dette tror jeg blir bra har du tenkt til å plassere forsterkerne i kinoen? Spør mtp viftestøy. Bestemt deg for baffelvegg eller ei?
    I følge en bekjent som har 5-6 av disse (dog den største versjoenen), så er viftestøyen så og si inteteksisterende, så planen er å ha dem bak i kinoen, ja.
    Det blir ikke baffelvegg, jeg taper for mye rom på det.
    Jeg fjerner de to øverste subwooferne fra fronten og setter de side om side i midten bak. Kan ikke ha i de i hjørnene bak, for da kommer jeg ikke inn i rommet. Alt av elektronikk plasseres bak, samt høyttalerne fremme blir plassert på stativ for å få mere romfølelse. Over subwooferne fremme kommer jeg til å lage store bassfeller i hjørnene, helt opp til taket. Diffusoren fra Svanå kommer jeg til å plassere i midten bak, i ørehøyde (nå står den mye høyere pga seteryggene på bakre rad). Layout blir egentlig veldig likt Kenti sitt. Jeg fjerner altså bakre seterad og plasserer fremre seterad omtrent inntil subwooferen bak, en god meter fra bakvegg.

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en bekjent som har 5-6 av disse (dog den største versjoenen), så er viftestøyen så og si inteteksisterende, så planen er å ha dem bak i kinoen, ja.
    Det blir ikke baffelvegg, jeg taper for mye rom på det.
    Jeg fjerner de to øverste subwooferne fra fronten og setter de side om side i midten bak. Kan ikke ha i de i hjørnene bak, for da kommer jeg ikke inn i rommet. Alt av elektronikk plasseres bak, samt høyttalerne fremme blir plassert på stativ for å få mere romfølelse. Over subwooferne fremme kommer jeg til å lage store bassfeller i hjørnene, helt opp til taket. Diffusoren fra Svanå kommer jeg til å plassere i midten bak, i ørehøyde (nå står den mye høyere pga seteryggene på bakre rad). Layout blir egentlig veldig likt Kenti sitt. Jeg fjerner altså bakre seterad og plasserer fremre seterad omtrent inntil subwooferen bak, en god meter fra bakvegg.

Hei

Gratulerer med kjøp

Hvis det er meg du sikter til, så har jeg 6 stykker. Men jeg har flyttet dette ut av rommet delvis pga plass og delvis støy. Jeg hadde tre stykker i begynnelsen, da var støyen levelig. Under film med HØYT volum gikk viftene i samme hastighet hele tiden (tomgang). Under intens musikk spilling økte viftene hastighet i korte perioder. Dette har bare skjedd en gang og da var det veldig varmt i rommet (sommer)

Med to stykker som du skal ha her, tror jeg du vil klare deg greit med de i kinoen. Mitt rom er tålig greit dempet så vifte støyen forsvinner litt i dette også. Projektoren min bråker mer i øko modus, Epson tw-9100.

Først hadde jeg 3 stykker bak lytteposisjon, så flyttet jeg subber og forsterkere foran, merket da ingen forskjell på opplevd støynivå.

Men når det står 6 stykker så begynner det å bli litt, så jeg flyttet forsterkerne ut, ble også litt varme etterhvert ( 8 forsterkere totalt)

Ellers er jeg grisefornøyd med forsterkerne til subwoofer drift, har driftet mine subber siden i sommer uten problemer. For øyeblikket venter jeg på noen nye kurser i sikringsskapet, så jeg har 4 stk. på en 10a kurs uten at sikring går.

Mvh JanE.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjempefin info, Jan Einar. Det var deg jeg siktet til ja, og det er pga deg og den gode anmeldelsen i Watt som gjør at jeg kjøper disse forsterkerne. Har lenge hatt lyst til å teste dem ut, og nå er tiden inne. Mine suber er veldig lettdrevne (mener Tangen sa de hadde en følsomhet på godt over 100 dB) og jeg har drevet alle fire på en liten 400 watter frem til nå uten større problemer. Jeg merket dog i begynnelsen av Edge Of Tomorrow at forsterkeren slet litt med kontrollen på dem. Jeg ser for meg at 2400 watt skal holde grei kontroll på dem.

12. Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg du blir fornøyd Ellers må jeg gå varsomt i område..

Tror nok du vil det, effektmessig drifter de mitt meget bra. Og med den følsomheten bassene dine har burde det ikke by på noe problemer. Jeg kjører mine i bridge, men har testet med en på to subber. Det fungerte utmerket det også. Hadde nok bare hatt tre forsterkere,hvis jeg ikke begynte med tre subber.

Hadde en kjapp demo for Hunsbedt for en stund siden, da hadde jeg tre stykker i kinoen, han synes ikke det var gal støy på de.

Gleder meg til høre hva du syns.

mvh JanE.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne ble sendt tidlig i dag, så håper jeg rekker å hente dem i morgen. Har trua, og skulle det vise seg at de støyer hos meg, er det bare å legge opp til å flytte dem ut av rommet.

Ser frem til dette. All elektronikk vil plasseres ved bakveggen nå. Dette gir rom for bra demping i front. Jeg liker veldig godt at jeg nå faktisk kan teste ut akkurat hvordan rommet blir før jeg tar ut alt og bygger opp rommet på nytt igjen. Forskjellen vil selvsagt ligge i lydlekkasjene, akustikken og designet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å følge med, blir sikkert meget bra som resten av huset.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Karmann her, tror du har gjort et fornuftig og godt valg som vil gi deg plenty med headroom. Kombinert senere med en MiniDSP 4x10Hd for eks, vil du kunne ratte inn bassen slik du ønsker...
    Tror også det var lurt å flytte ut den bakre sofarekka. Ikke noen vits å ha den stående så lenge den blir lite brukt, du får mer plass og kan for eks flytte frontsofaen lengre bak.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hvordan gikk dette ? Har du fått testet ?

Mvh JanE.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Nå hvordan gikk dette ? Har du fått testet ?

Mvh JanE.
    Yo!

Har såvidt fått testet ved å kjøre to subwoofere på den ene. Må bruke litt tid på å finen rette innstillinger og plassering. Det ble veldig lite bass i lytteposisjon, men men veldig mye langs veggene. Må jobbe litt mere. Viftestøyen har jeg ikke rukket å få noe inntrykk av enda.
    Hva har du gjort med dine?
    Sub/bridge, og så frekvens på fullt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo!

Har såvidt fått testet ved å kjøre to subwoofere på den ene. Må bruke litt tid på å finen rette innstillinger og plassering. Det ble veldig lite bass i lytteposisjon, men men veldig mye langs veggene. Må jobbe litt mere. Viftestøyen har jeg ikke rukket å få noe inntrykk av enda.
    Hva har du gjort med dine?
    Sub/bridge, og så frekvens på fullt?
    Hei
    Har mine i brigde, bruker ikke den innebygde delingen. Denne kan settes til off på bryteren bak. Jeg har minidsp til dette.
    følsomhet til 1.44volt, processing er på off. Sistnevnte skal være en form for "bassBooster" . Jeg har lagt inn et Highpass filter for ikke å ta livet av
    subbene, dette er da gjort med minidsp. Hvor lavt er subbene dine tunet ? Bruker du balansert eller RCA ?

Mvh JanE.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Hei
    Har mine i brigde, bruker ikke den innebygde delingen. Denne kan settes til off på bryteren bak. Jeg har minidsp til dette.
    følsomhet til 1.44volt, processing er på off. Sistnevnte skal være en form for "bassBooster" . Jeg har lagt inn et Highpass filter for ikke å ta livet av
    subbene, dette er da gjort med minidsp. Hvor lavt er subbene dine tunet ? Bruker du balansert eller RCA ?

Mvh JanE.
    Bruker XLR/balansert.

Kanskje en minidsp er løsningen, ja.

Jeg er usikker på hvor lavt subbene er tunet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags minidsp bruker du?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne : miniDSP 2x8 kit | MiniDSP
    Den har balansert innganger i form av phoenix kontakter.

Mvh
    JanE.

Side 130 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •