Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 13 av 144 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2861
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå ligger det jo en 3910 på brukten...selv om du sa juni..:-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vil du så kan du, :smile: Så jeg tipper at før vi har passert august så har du en high-end prosessor stående i racket ditt!
    Jeg er meget sikker på at det står en allerede i juni.:-D
    Min største bekymring er heller effektforsterkere. Her sliter jeg litt med hva jeg skal velge. Har mest lyst på MA, men bare hvis jeg finner mange nok til akseptabel pris.
    Blir det Vincent kommer jeg til å bi-ampe på frontene + senter.

Sitat Opprinnelig postet av nightcrowler
    Det blir sikkert spennende og kjøre effekt forsterker på fronte dine.
    Jeg selv har bestillt en Rotel 1070 som kommer forhåpentlig på mandag.
    Jeg sliter veldig med og få korrekt bass.Har bare juster med radioshack og øret. Har lenge tenkt på og invistere i en Behringer, men vet faktisk ikke om jeg orker og begynne og kåle med det i flere uker. Jeg vet du har erfaring med Behringer, ble det veldig mye bedre lyd av det?
    Dette blir spennende å høre dine erfaringer om dette!

Angående Behringer:
    I jula justerte jeg med behringer og fikk en fin kurve. Jeg ble veldig fornøyd med bassen. Etter noen måneder nå synes jeg fremdeles noe manglet og foretok en ny måling. Endel var flyttet rundt i stua, juletreet var borte og alt dette hadde gjort innvirkninger på subbene som nå ikke hadde samme pene kurve lengre. Jeg brukte to nye dager på eksperimenteringer og justerte til slutt en kurve som stiger litt ved 35hz. Jeg har ingen problemer med å høre forbedringene. Det trøkker generelt bedre og bassen er mer tilstedeværende. Så, ja; jeg tror du kan få mye ut av behringer.

Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Nå ligger det jo en 3910 på brukten...selv om du sa juni..:smile:
    Jeg vet, det ligger faktisk flere. Bra pris også.
    Sliter litt...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du iallfall fått sikret deg ett SVS 12.2 element da...Takk for handelen

Du har en utrolig fin leilighet med ett lekkert integrert kinooppsett!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Nå har du iallfall fått sikret deg ett SVS 12.2 element da...Takk for handelen

Du har en utrolig fin leilighet med ett lekkert integrert kinooppsett!
    Hjertelig takk selv!

Ser frem til å få prøvd ut dette. Har lurt lenge på hvordan dette vil bli, så jeg er glad jeg endelig får muligheten til å teste det ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endel spennende i posten.

Et 12.2 SVS-element som skal i den ene XTZ'en.
    Asfalt-plater som skal monteres på baksiden av veggen som høyttalerne er festet til, slik at veggen blir dempet.

Kan ikke helt huske om jeg har skrevet det, men jeg har også montert Furutech-plugger på strømkablene til subwooferne. Merket med en gang at diskanten ble mere åpen og analytisk.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kan ikke helt huske om jeg har skrevet det, men jeg har også montert Furutech-plugger på strømkablene til subwooferne. Merket med en gang at diskanten ble mere åpen og analytisk.
    Husk at slike plugger også har en høyre og venstreplugg slik at du faser strømmen riktig vei. Dette hjelper lyden over 220 volt slik at det renner hz tilbake inn i veggen......8-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Husk at slike plugger også har en høyre og venstreplugg slik at du faser strømmen riktig vei. Dette hjelper lyden over 220 volt slik at det renner hz tilbake inn i veggen......8-)
    :-D

Nå har jeg montert SVS-elementet og merker umiddelbart at bassen ble litt strammere. Har ikke fått testet sp mye enda, men merker ganske stor forskjell på subbene nå, så det må nok litt kalibrering til igjen. Skal ha et SVS-element i den andre subben også, så tar ikke kalibreringen før det er på plass. Dette høres uansett positivt ut.

Har også montert asfaltplatene nå. De er selvheftende og jeg fastet dem på baksiden av panelene som høyttalerne henger på. her merket jeg stor forbedring. Lydbildet samlet seg mere, ble mere detaljert og jeg tror også dette hadde innvirkning på bassen. Måtte ihvertfall sjustere ned subbene nå.

Kjøpte noen billige bananplugger på Clas Ohlson som egentlig var meget greie. Milevis bedre enn de totalt ubrukelige Proson-pluggene jeg kjøpte for en stund siden. Allikevel synes jeg at disse tapper såpass mye diskant at jeg må fjerne dem igjen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at jeg må kalibrere endel her. Subben med SVS-elemenet blafrer kraftig på enkelte hz. Hørte aldri det med det originale XTZ-elemenet. Forhåpentligvis ordner dette seg når jeg får kalibrert hele anlegget.
    Anlegget spiller nå ikke noe spesielt bra, jeg hører tydelig at det ikke er kalibrert. Håper jeg får anledning til å få kalibrert det i nærmeste fremtid, for dette låter ikke bra.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper elementet fra SVS flytter mer luft, noe som portene ikke er avstemt for. Finnes det en mulighet for å regne ut portstørrelsen så kan det kanskje være hensiktsmessig å bytte ut røret med et som er bedre avstemt mot kasse og element.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg tipper elementet fra SVS flytter mer luft, noe som portene ikke er avstemt for. Finnes det en mulighet for å regne ut portstørrelsen så kan det kanskje være hensiktsmessig å bytte ut røret med et som er bedre avstemt mot kasse og element.

Takker så mye for tips, men å bytte ut rør etc er litt over hva jeg tør å bevege meg ut på her.:???:
    Elementet blafret da jeg spilte av en sinustone på 28hz, men da hadde jeg relativt høyt volum. Har ellers ikke merket noe til dette og det er første gangen jeg har hørt noe lignende.
    Kan dette være en stående bølge?
    Skulle gjerne drevet på med måling etc, men da vil jeg helst være alene i leilighetene.:-D

Edit:
    Jeg må nok også teste hvilke porter jeg må plugge eller ikke. Med XTZ-elementene fungerte det klart best med alle portene plugget. Kanskje ting har forandret seg nå.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det blafrer i elementet er det nok lite trolig at det er en stående bølge, men heller et element som ikke har optimale arbeidsforhold. Om et element får vandre fritt uten noe som helst motstand må det for det første være konstruert for det, og for det andre finnes det klare begrensninger. Tipper du har overbelastet elementet. Det er ikke porten det blafrer i?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Om det blafrer i elementet er det nok lite trolig at det er en stående bølge, men heller et element som ikke har optimale arbeidsforhold. Om et element får vandre fritt uten noe som helst motstand må det for det første være konstruert for det, og for det andre finnes det klare begrensninger. Tipper du har overbelastet elementet. Det er ikke porten det blafrer i?
    Ah, derfor har jeg ikke hørt dette fra XTZ-elementene.
    Har ikke hørt noe blafring fra noen av portene. Jeg tok ut alle 8 pluggene og satte i en og en. Jeg fikk nå et resultat jeg er fornøyd med om enn så lenge. Har en liten port åpen på hver sub og synes nå at de spiller mye bedre. Merker nå at jeg har fått litt ekstra trøkk i bunnen. Anlegget spiller ihvertfall mye bedre nå. Utrolig at en så liten detalj kan utgjøre så lite.

Når jeg kalibrerte XTZ'ene da de var originale fikk jeg best resultat av å justere begge samtidig på Behringeren. Jeg vil tippe at jeg må ta en om gangen nå.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få se en frekvensgraf da

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få se en frekvensgraf da
    Har desverre ikke muligheten til å få gjort en slik nå. Satser på å få gjort det i nærmeste fremtid.:-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt huske om jeg har skrevet det, men jeg har også montert Furutech-plugger på strømkablene til subwooferne.
    På de originale strømkablene? Eller har du endret kablene til noe "tykkere"?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke muligheten til å få gjort en slik nå. Satser på å få gjort det i nærmeste fremtid.:-D
    Venter i spenning, ska bli morro å se. Ble forbauset over at min faktisk gikk så dypt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    På de originale strømkablene? Eller har du endret kablene til noe "tykkere"?
    Hehe, kjøpte et par på Clas Ohlson og de passet faktisk bedre enn de originale. Mulig jeg lager til noen enda mere estetiske etterhvert, men akkurat nå holder de fint. Har kuttet ned lengden til det minimale og de er nå ca 25cm lange.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning, ska bli morro å se. Ble forbauset over at min faktisk gikk så dypt.
    Er veldig spent selv. Ser veldig frem til å få et 12.3 element som jeg venter på å få kjøpt, slik at jeg har et mere likt utgangspunkt å kalibrere etter. Jeg synes subbene spiller bra nå, men kan garantert få en god del mere ut av dem med kalibrering. Jeg merker potensilalet, kan man si.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg en brukt dedikert prosessor under bestilling. Jeg får den om ca 3 uker. Nå begynner det å balle på seg.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg en brukt dedikert prosessor under bestilling. Jeg får den om ca 3 uker. Nå begynner det å balle på seg.
    Hvordan prosessor har du kjøpt?

Side 13 av 144 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •