Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 126 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Må slutte å vise kona mi alt designet dere legger opp til i huset! Må jo snart arrangere visningstur for inspirasjon dere nå Blir lekkert! Hvor skal dere ha Foscarini lampene?
    Hehe, takk. Vi har bare kjøpt én Foscarini/Diesel-lampe og den skal henge over spisebordet.

Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Oi, den lampen så stilig ut!
    Tusen takk. Lampen viste seg å være tøffere enn vi hadde ventet da vi fikk den hjem.
    Slik ser den ut ellers:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -rosmo-jpg
    Ubehandlet Eik i himlingen.

-etterosmo-jpg
    Eik behandlet med Osmo grafitt hardvoksolje.

Særdeles fornøyd. Brukte ikke engang en hel liten boks på disse ca 35 kvadratmeterne. Det står at den skal rekke til til rett over 20 kvm, men vi har nesten en kvart boks igjen. Påført med svamp og så tørket over med fille etterpå.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 04-29-2014 kl 01:59

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir skikkelig fint.
    Utrolig kult. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent!

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe som sier meg at dette blir et rom som blir en fryd for øyne og ører Artig å se at du bruker Osmo hardvoksolje, jeg fikk det anbefalt av en møblesnekker for noen år siden og har ikke angret ett sekund, beste oljen jeg har vært borti. Gleder meg til fortsettelsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,781
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me like Ser utrolig bra ut!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert som vanlig fra denne kanten!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette ser virkelig bra ut. Hva er det egentlig du bruker i taket? Glattpanel av eik, men er det egentlig gulvparkett eller noe annet? Link?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Dette blir skikkelig fint.
    Utrolig kult. :-)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Strøkent!
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Me like Ser utrolig bra ut!
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    Lekkert som vanlig fra denne kanten!
    Tusen takk! Jeg gleder meg veldig til vi er ferdige, haha. =D

Sitat Opprinnelig postet av vidareje Vis post
    Det er noe som sier meg at dette blir et rom som blir en fryd for øyne og ører Artig å se at du bruker Osmo hardvoksolje, jeg fikk det anbefalt av en møblesnekker for noen år siden og har ikke angret ett sekund, beste oljen jeg har vært borti. Gleder meg til fortsettelsen
    Tusen takk!
    Osmo er vi virkelig knallfornøyd med. Var skeptiske i begynnelsen når alt ble mørkegrått, men etter å ha tørket skikkelig ble det over all forventing.

Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Ja, dette ser virkelig bra ut. Hva er det egentlig du bruker i taket? Glattpanel av eik, men er det egentlig gulvparkett eller noe annet? Link?
    Tusen takk!
    Jeg vet ikke helt hva det. Det er enkeltstaver av eik, så én og én stav ble montert opp. Alle i forskjellige lengder. Tror dette er noe som brukes både til vegg og tak. Om det kan brukes til gulv, vet jeg ikke.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -downlights-jpg

40 stk 7W LED-downlight ankom i dag. Disse kan tiltes, noe som var viktig for oss, slik at vi kan få lyst opp bilder etc.
    Synes disse ser utrolig bra ut og man får inntrykk av skikkelig byggkvalitet.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med ledlys er at man i tilfelle strømbrudd enkelt kan kjøre disse over UPS. Særlig hvis man deler opp i flere soner. De trekker lite strøm og er derfor meget godt egnet til "nødlys".
    Når man må sette opp nytt elskap bør man absolutt tenke over muligheten en UPS kan gi ved strømutfall (Som sikkert nesten aldri skjer i Lygdal Landsby... ).
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Tusen takk!
    Jeg vet ikke helt hva det. Det er enkeltstaver av eik, så én og én stav ble montert opp. Alle i forskjellige lengder. Tror dette er noe som brukes både til vegg og tak. Om det kan brukes til gulv, vet jeg ikke.
    Har du mulighet til å finne ut hva slags product dette er? Jeg er blitt utrolig inspirert til å forsøke noe tilsvarende selv :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det fine med ledlys er at man i tilfelle strømbrudd enkelt kan kjøre disse over UPS. Særlig hvis man deler opp i flere soner. De trekker lite strøm og er derfor meget godt egnet til "nødlys".
    Når man må sette opp nytt elskap bør man absolutt tenke over muligheten en UPS kan gi ved strømutfall (Som sikkert nesten aldri skjer i Lygdal Landsby... ).
    Det har jeg ikke tenkt på. Takk for nyttig tips. Er redd budsjettet ikke inkluderer UPS, men kanskje man kan legge klart til noe fremtidig.

Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Har du mulighet til å finne ut hva slags product dette er? Jeg er blitt utrolig inspirert til å forsøke noe tilsvarende selv :-)
    Glattpanel er et vanlig produkt hos byggevarekjedene, tror jeg. Brukes som veggpanel eller til himlinger i privathjem eller hytter etc.
    http://www.oydna.no/oydna-produkter/oydna-veggpanel/

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke tenkt på. Takk for nyttig tips. Er redd budsjettet ikke inkluderer UPS, men kanskje man kan legge klart til noe fremtidig.
    Fikk selv dette tipset fra min elektriker hvis jeg skal skifte takbelysningen hos meg. Hos meg er det høyaktuelt siden vi er avhengig av strøm også for vannpumpe/vanntilførsel (egen brønn). Og har man lys og vann, så er ikke strømbrudd noen krise hvis det bare varer noen timer. Og er strømmen borte lengre enn det, så er det jo heller ikke noe problem å installere dieselaggregat til mer strømkrevende saker, for eks mikrobølgeovn eller varmepumpe. Men da snakker vi om betydelig større beløp, og gjerne også et medlemsskap i Norsk Survival Forum...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv dette tipset fra min elektriker hvis jeg skal skifte takbelysningen hos meg. Hos meg er det høyaktuelt siden vi er avhengig av strøm også for vannpumpe/vanntilførsel (egen brønn). Og har man lys og vann, så er ikke strømbrudd noen krise hvis det bare varer noen timer. Og er strømmen borte lengre enn det, så er det jo heller ikke noe problem å installere dieselaggregat til mer strømkrevende saker, for eks mikrobølgeovn eller varmepumpe. Men da snakker vi om betydelig større beløp, og gjerne også et medlemsskap i Norsk Survival Forum...
    Oi, mye interessant lesning på det forumet, samt mye …interessant.
    "Om kulden virkelig setter inn, er som sagt det å bygge huset ned over oss kriseplanen. Det vil også gjøre det lettere å forsvare, og er å regne som 3. og siste forsvarslinje."
    "
    Jeg vurderer å prøve 10 dager uten elektrisk lys, bare med hva jeg har hamstret!"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, mye interessant lesning på det forumet, samt mye …interessant.
    "Om kulden virkelig setter inn, er som sagt det å bygge huset ned over oss kriseplanen. Det vil også gjøre det lettere å forsvare, og er å regne som 3. og siste forsvarslinje."
    "
    Jeg vurderer å prøve 10 dager uten elektrisk lys, bare med hva jeg har hamstret!"
    Hehe, mye rart man kan finne på nettet. Når Endetiden kommer er vi klare!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -silvia-jpg

-silvia-jpg

En av stuas tre nye lamper. Denne skal i TV-stua(da med lyspære i) og skal forhåpentligvis skape bra stemning i et relativt mørkt rom.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 05-01-2014 kl 18:19

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig lampe dette! Metallisk look med organisk form, kan bli spennende å se denne i TV-stua når denne står ferdig!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig lampe dette! Metallisk look med organisk form, kan bli spennende å se denne i TV-stua når denne står ferdig!
    -black-pendel-jpg

Takktakk!

Tror den skal gjøre seg godt når vi IKKE ser på TV. =D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glattpanel er et vanlig produkt hos byggevarekjedene, tror jeg. Brukes som veggpanel eller til himlinger i privathjem eller hytter etc.
    http://www.oydna.no/oydna-produkter/oydna-veggpanel/
    Jeg håpet kanskje du kunne grave fram typebetegnelse og leverandør på den spesifikke typen du har valgt siden dette ble særdeles vellykket.

Side 126 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •