Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 123 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 2858
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Korleis konstruksjon vert det på sjølve kinorommet ditt? Blir det rom i rom, standard rom, doble veggar osv?

Lurer litt på korleis det er med rom i rom og lydlekasje/spreiing til resten av huset feks...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neeeeeeiiiiiiiiiiii Komlo!!!!!! "Korleis konstruksjon.."?! Er vel ille nok at "vi" kjemper mot "hvordan høyttaler skal jeg kjøpe", om vi ikke må slite med nynorskutgaven også. hehehehehe

ps: vonar du ikkje tek det ille opp..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Korleis konstruksjon vert det på sjølve kinorommet ditt? Blir det rom i rom, standard rom, doble veggar osv?

Lurer litt på korleis det er med rom i rom og lydlekasje/spreiing til resten av huset feks...
    Vi ser omtrent alltid film sammen og vi har ingen barn. Derfor kommer jeg ikke til å bruke tid og penger på rom-i-rom. Jeg synes også at rommet er for lite til noe slikt. Rommet skal som nevnt tidligere vendes 180 grader og utvides med ca en 1.0-1.5 meter i lengden.
    Planen er å kjøre på med to lag gips og muligens to dører alá musikkstudio. Jeg har et vindu i rommet også og der vil jeg lage en slags boks jeg kan sette inn. Jeg vil beholde vinduet til nødutgang. Vinduet er spesielbestilt uten fast midtstokk, slik at hele vinduet kan åpnes.

Mulig Jeg ser for meg en sandfylt scene til subwooferne. Er også litt fristet til å prøve Tangens triks med å ha subwooferne på luftslanger.

Jeg har tre rom jeg vil hente inspirasjon fra til TV-stue og hjemmekino.
    Til hjemmekinoen er det dette:
    -contemporary-media-jpg
    -contemporary-media-jpg
    Og dette:
    -projects_main_44-jpg
    -projects_main_44-jpg
    -ht25-speaker-placement-jpg

Og til TV-stuen er det foreløpig dette:
    -contemporary-media-jpg

Og dette:
    -modern-media-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,eg omformulerer meg: kva type konstruksjon har de valgt å gå for? Ikkje lett å vera einsam nynorskmann i bokmålskommune. Identitetskrisa kjem snikande. Korrekturen er på sin plass, og som norsklærar skammer eg meg djupt:-)

Sjølv har eg filmrom/kjellarstove utan nokon som helst lydisolasjon i kjellaren. Då eg bur aleine, fungerer det heilt fint. Skulle det derimot dukka opp barn i huset, ser eg nok for meg at rommet vil støva ned.

Veldig spent på korleis rommet vert etter utvidinga. Utifrå bileta tykkjer eg det "gamle" kinorommet såg såpass flott og rommeleg ut at eg vart overraska då eg såg måla. Dette trur eg vert veldig bra:-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det tre unger i hus, og lite eller ingen støydemping. Det gjelder å spille de inn. Går man og lister seg og ikke tørr verken se film eller spille musikk på anstendig nivå etter at ungene er i seng, har man tapt.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Her er det tre unger i hus, og lite eller ingen støydemping. Det gjelder å spille de inn. Går man og lister seg og ikke tørr verken se film eller spille musikk på anstendig nivå etter at ungene er i seng, har man tapt.
    Jeg spillte inn ungene med å la de sove i bagen sin fra de var et par uker gamle og så lenge de sov i bag mens vi så film, volumet var omtrent på samme nivå som vanlig og nå sover de som steiner uansett hvor mye bråk det er rundt de. Jeg ville ikke endre på lyd og bilde vanene mine når det kom unger i hus. Har lydisolert kino nå, men hadde det ikke før og det er fordi den nå befinner seg under leiligheten jeg har i huset som faren min bor i.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man lærer noe nytt hver dag.... Det er det som er flott med AVForum!
    Det siste nå er "innspilling av unger"....

Mulig at Soundgarden har en gadget for dette? De har i hvert fall en "dings" for innspilling/innbrenning av kabler.

http://avforum.no/forum/showthread.p...belinbrenneren-)

Uten å begi meg inn på kabeldiskusjon,- det er uttrykket "innspilling av unger" jeg ler godt av....

EDIT: Å tilvenne unger litt støy forstår jeg,- men det var selve uttrykket da....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg spillte inn ungene med å la de sove i bagen sin fra de var et par uker gamle og så lenge de sov i bag mens vi så film, volumet var omtrent på samme nivå som vanlig og nå sover de som steiner uansett hvor mye bråk det er rundt de. Jeg ville ikke endre på lyd og bilde vanene mine når det kom unger i hus. Har lydisolert kino nå, men hadde det ikke før og det er fordi den nå befinner seg under leiligheten jeg har i huset som faren min bor i.
    Problemet kommer kanskje senere i livet når de flytter ut og må sette på en subwoofer under senga for og sove.

Men så tett befolka vi snart kommer til og bli i de bebodde områdene her til lands (det er jo høggandes umulig og utvide bysona for marka er jo hellig) så burde dette nesten 'innspillingen' være gjort i barnehagen\skole.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Jeg kommer nok til å gå for In-Wall på side- og bakkanaler. Har lurt lenge på hva jeg skal gjøre med disse, men løsningen er jo altså logisk så lenge THX Ultra2-in-wall-ene leverer på samme måte som de jeg har nå.

Det er "siste" detalj som falt på plass for å kunne få kinoen slik jeg ønsker.

Har trua!
    Hei, har sett på tilsvarende in-wall løsning som deg - mht høytalere har jeg falt ned på KEF Ci9000ACE til LCR og KEF 200QR til Side/Bak-kanaler.
    http://www.kef.com/html/en/showroom/...ACE/index.html

Vurderer også sterkt in-wall sub´er i front baffel-vegg (Rhytmik Audio F12/F15 eller Peerless XXLS/Hypex2.0 selvbygg) -
    Har du gjort deg noen vurderinger?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spilt inn bikkja, det får holde. =D

Det blir et vanlig rom, men med to lag gips.

Sitat Opprinnelig postet av olato Vis post
    Hei, har sett på tilsvarende in-wall løsning som deg - mht høytalere har jeg falt ned på KEF Ci9000ACE til LCR og KEF 200QR til Side/Bak-kanaler.
    http://www.kef.com/html/en/showroom/...ACE/index.html

Vurderer også sterkt in-wall sub´er i front baffel-vegg (Rhytmik Audio F12/F15 eller Peerless XXLS/Hypex2.0 selvbygg) -
    Har du gjort deg noen vurderinger?
    Jeg har i dag Klipsch THX Ultra2, så det vil være naturlig at jeg fortsetter med THX Ultra2 In Wall.
    Oppsettet vil da altså bli:
    3 stk Klipsch KL-650 THX LCR i baffelvegg.
    2 stk Klipsch KS-7800 THX surround In Wall
    2 stk Klipsch KL-7800 THX Surround Back In Wall
    4 stk Tangen AVdesign 18" subwoofere i baffelvegg.

Vil det ha noe for seg å legge opp til høydekanaler når jeg kjører LCR bak lerret etc?

I TV-stuen har jeg enda ikke bestemt meg for hva jeg velger. Har jo som nevnt et helt oppsett med XTZ stående.

Jeg kunne dog tenkt meg Klipsch THX Ultra2 In Wall her også, men med KS-7502 THX Surround i taket, siden sofaen vil stå helt inn til bakvegg:
    http://www.mono.no/Produkter/Klipsch...07-p0000007690-klipsch_ks_7502_thx_1-jpg

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knall tøft. :-)

Jeg testet med høydekanaler hos meg, og det gav ikke noe effekt, så koblet de bort igjen.
    Men dersom du skal bygge rommet oppå nytt og skal ha kabler i veggene vil jeg ha lagt det opp. Værre å angre etterpå, enn å la de stå ubrukt. ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Dette blir knall tøft. :-)

Jeg testet med høydekanaler hos meg, og det gav ikke noe effekt, så koblet de bort igjen.
    Men dersom du skal bygge rommet oppå nytt og skal ha kabler i veggene vil jeg ha lagt det opp. Værre å angre etterpå, enn å la de stå ubrukt. ;-)
    Takk, tralltrall.

Ja, vurderer å legge opp til det uansett.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt lagt opp til høydekanaler uansett. Om du ikke skulle ønske å bruke det er jobben uansett mye større i etterkant. I motsetning til tralltall har jeg med stort hell benyttet (og benytter) høydekanaler i front, men hvor stor effekten/forbedringen oppleves vil nok variere fra rom og oppsett. Jeg som har center under lerretet vil tjene mer på høydekanaler enn dere proffene som har senteren bak lerretet

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Jeg ville definitivt lagt opp til høydekanaler uansett. Om du ikke skulle ønske å bruke det er jobben uansett mye større i etterkant. I motsetning til tralltall har jeg med stort hell benyttet (og benytter) høydekanaler i front, men hvor stor effekten/forbedringen oppleves vil nok variere fra rom og oppsett. Jeg som har center under lerretet vil tjene mer på høydekanaler enn dere proffene som har senteren bak lerretet
    Det høres jo fornuftig ut. Har jo lyst til å teste om ikke det blir hakket råere med 11.2, men ser at baffelvegg og akustisk lerret vil minimere behovet. Vil uansett teste.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må teste, som kenti sier så varierer det fra rom til rom, valget av høytalere betyr sikkert også en del. 11.2 er absolutt kulere enn bare 7.2 :-). Om senteren er under lerretet er det mye mere å hente.
    I mitt forrige rom hadde høydekanalene en kjempe effekt, men da var senteren under lerretet. Litt av jobben til høydehøytalerene er jo å løfte lydbildet.
    Det kan også hende at Yamaha dekoder signaler annerledes enn marantz, marantz kjører jo med høydefront og ekstra side høytalere, og ikke høydebak som Yamaha.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må teste, som kenti sier så varierer det fra rom til rom, valget av høytalere betyr sikkert også en del. 11.2 er absolutt kulere enn bare 7.2 :-). Om senteren er under lerretet er det mye mere å hente.
    I mitt forrige rom hadde høydekanalene en kjempe effekt, men da var senteren under lerretet. Litt av jobben til høydehøytalerene er jo å løfte lydbildet.
    Det kan også hende at Yamaha dekoder signaler annerledes enn marantz, marantz kjører jo med høydefront og ekstra side høytalere, og ikke høydebak som Yamaha.
    Har jo senter bak lerret, så akkurat den effekten er det ikke jeg er ute etter. Hvis det skal være interessant må det være Yamaha og høydekanaler bak.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Har jo senter bak lerret, så akkurat den effekten er det ikke jeg er ute etter. Hvis det skal være interessant må det være Yamaha og høydekanaler bak.
    Jeg har ikke prøvd med høydehøytalere bak, så effekten der vet jeg ikke. Jeg trodde du kun mente foran.
    Har du mulighet ville jeg prøvd med full pakke. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker eller prosessor skal du bruke?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker eller prosessor skal du bruke?
    Bruker Marantz-prosessor nå, men regner med at den skal opp i TV-stuen og at en Yamaha-prosessor skal ta over i kinoen.
    Det er i hvert fall planen. Akkurat nå ...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -hitatchi-jpg
    Fant ut det var på tide å investere i litt i bra redskaper. Skal jo holde på her noen år ...

Side 123 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •