Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 119 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du verden så mye tull det er med denne forhandleren av parketten.
    Først la de på bestillingen med varer for 7000 kroner som jeg ikke hadde bestilt.
    Så fant jeg ut noe av dette var noe jeg måtte ha(hardvoksolje) uten at de hadde opplyst noen som helst plass om dette. Men underlag med fuktsperre hadde jeg null bruk for. Så jeg ville ha bort parkettundelag for 4000 kroner fra fakturaen.
    Etter en uke med misforståelser og tull, skjønte jeg at de ikke kunne få til det. Så jeg fikk en kreditnota i stedet.

Så ble parketten levert, men ikke hardvoksoljen etc.

I dag fikk jeg hardvoksoljen og ikke minst: dobbelt opp med parkettundelag med fuktsperre ...
    Med fare for å virke sytende:
    Bring kunne ikke ta dette med seg igjen uten en returordre, så da må jeg lagre dette, jeg må være hjemme når Bring skal hente dette, jeg må bære dette ut til Bring.
    Hadde dette vært en enkeltepisode hadde jeg egentlig ikke brydd meg, men min "gode" side forsvant da de la på varer for 7000 kroner på fakturaen uten å spørre meg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis jeg får en følelse av Ronnie James Dio med en liten aning Saxon håper jeg du ikke blir fornærmet, for det er gode assosiasjoner for meg :-D kul låt!
    Nå syns jeg du var slem mot mr Dio(RIP) her Counterpointer her gitt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Vi valgte en Blancozerox 6-IF stålvask med Blancoyovis batteri.
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Blandebatteri regner jeg med vi kjøper fra Ikea.:-D
    Vi ombestemte oss og gikk for Blanco Culina-S.

Keramisk innmat høres ut som noe holdtbart.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir et meget staselig hus du får når alt er skrudd sammen, fiskebeinparkett er det klasse over.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Tror det blir et meget staselig hus du får når alt er skrudd sammen, fiskebeinparkett er det klasse over.
    Takk, det var hyggelig å lese, cyber!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det var hyggelig å lese, cyber!
    Og du har også min medfølelse, vil tro du begynner å bli noget lei nå som det har gått en stund?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Og du har også min medfølelse, vil tro du begynner å bli noget lei nå som det har gått en stund?
    Det jeg er lei av er et iskaldt hus på vinteren og måtte sprengfyre når man står opp. Så dette vi gjør nå jeg ikke bli lei av. Jeg er fremdeles mange noen år til vi er ferdige, men det vi gjør nå kommer til å hjelpe VELDIG mye på det meste.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mektig imponert av pågangsmotet dere viser i et så omfattende oppussingsprosjekt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    980 kg fiskebensparkett i røkt eik er ankommet, båret inn og opp en etasje.
    Denne fiskebensparketten så utrolig flott ut må jeg si! Jeg er helt enig med deg når det gjelder tanker rundt gulv. Det er alt for mange "kjedelig" gulv i norske hjem. Som de "lærde" sier, gulvet er rommets femte vegg. Desverre er det mange som glemmer dette. Dere, i motsetning, har jo tatt det hele enda et hakk opp ved valg at fiskeben.

Jeg er ganske sikker på at dette vil bli überflott når det er lagt. Fargen var også veldig elegant, bra valg

Måtte le litt da jeg leste om problemene dere har hatt med leverandøren. Egentlig ikke noe å le av selvfølgelig, men det hele ble litt komisk

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er mektig imponert av pågangsmotet dere viser i et så omfattende oppussingsprosjekt
    Takktakk, men trikset er bare å lure seg selv til å tro at det ikke er mye arbeid i det hele tatt og heller ligge i forsterstilling i dusjen etterpå.

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Denne fiskebensparketten så utrolig flott ut må jeg si! Jeg er helt enig med deg når det gjelder tanker rundt gulv. Det er alt for mange "kjedelig" gulv i norske hjem. Som de "lærde" sier, gulvet er rommets femte vegg. Desverre er det mange som glemmer dette. Dere, i motsetning, har jo tatt det hele enda et hakk opp ved valg at fiskeben.

Jeg er ganske sikker på at dette vil bli überflott når det er lagt. Fargen var også veldig elegant, bra valg

Måtte le litt da jeg leste om problemene dere har hatt med leverandøren. Egentlig ikke noe å le av selvfølgelig, men det hele ble litt komisk
    Tusen takk, det var veldig hyggelig å lese, kenti! Ja, jeg vil si problemene er irriterende, men også komiske. Jeg vet også at jeg kommer til å bli en fin histore etter hvert.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har endelig begynt å rive det eksisterende kjøkkenet. Jeg trenger hjelp til å flytte og montere inn nye vinduer der, men tror det begynner å nærme seg tiden for min "kontakt" på det området.

Vi har bestemt oss for å kutte ut vannbåren varme av flere grunner. Vi skulle gjerne hatt det, men jeg føler vi tar oss vann over hodet med det. Veldig mye arbeid å rive opp det eksisterende gulvet, vi vet ikke hvordan avstanden mellom etasjeskillerne er, det er mye som må bestilles inn, mye man må ha plass til, vi må uansett ha en ekstra varmepumpe for kjøling på sommeren og det vil ta mere tid/arbeid enn vi har lyst til å bruke nå som vi blir uten kjøkken en stund.
    Det hadde vært noe helt annet hvis vi hadde hatt et annet sted å bo i mellomtiden, men slik det er nå vil det være for tidskrevende.
    Vi kommer uansett til å isolere gulvet fra undersiden, så huset skal bli varmt og godt til vinteren.

Har lagt med et bilde fra rivingen. Som dere ser, så var det viktigere med strykebrett enn isolasjon på 50-tallet. Det eneste som er bak panelet er vindsperre, så her er det stort forbedringspotensiale. Planen er 10 cm med isolasjon, så fuktsperre, så 5 cm til med isolasjon.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fint gulv du har kjøpt. :-)

Spennende med kjøkken bygging. Gleder meg til å se resultatet. Litt av et prosjekt du/dere har satt igang. :-)

Er kinoen inntakt forsatt?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk, men trikset er bare å lure seg selv til å tro at det ikke er mye arbeid i det hele tatt og heller ligge i forsterstilling i dusjen etterpå.
    He he. Problemet er at jeg er for mye realist, så jeg innser umiddelbart omfanget og legger meg i dusjen med en gang...... 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Veldig fint gulv du har kjøpt. :-)

Spennende med kjøkken bygging. Gleder meg til å se resultatet. Litt av et prosjekt du/dere har satt igang. :-)

Er kinoen inntakt forsatt?
    Takk!

Ja, det skal bli utrolig spennende å få nytt, praktisk kjøkken. At det ser veldig bra ut er heller ikke negativt.

Kinoen brukes enda 3-4 dager i uken.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Problemet er at jeg er for mye realist, så jeg innser umiddelbart omfanget og legger meg i dusjen med en gang...... 8)
    Haha.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av kjøkkenet på onsdag og på torsdag. To vinduer er byttet ut. Venstre vindu er flyttet 30 cm ut fra sideveggen for å få plass til høyskap. Begge vinduene er 15 cm kortere i høyden for å få vinduene over kjøkkenbenken, ikke bak. Det er allerede veldig stor forskjell. Selv om vi ikke har lappet kledningen på utsiden enda, er kjøkkenet ganske så mye mere stille nå enn før. Kvalitet på vinduene er knallbra, vi er storfornøyd. Veldig fint å kunne låse vinduene i hvor stor åpning man vil.

Har forresten også fått kjøkkenarmaturat fra Blanco og ble litt overrasket over den suveréne kvaliteten i forhold til annet jeg har sett. En god investering, ser det ut som.

Beklager den elendige bildekvaliteten. Det er jeg som fikler med mobilkameraet. Martine kommer med kvalitetsbilder etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har gjort en cover av en god, gammel Ozzy-låt:
    [YOUTUBE]WyndS6KnXBM&feature=em-upload_owner[/YOUTUBE]

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stor Ozzy fan, og dette var bare sinsykt rått!!
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Er stor Ozzy fan, og dette var bare sinsykt rått!!
    Tusen takk, det var meget hyggelig å lese.:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra sang, men filmen er litt ensformig....... ..........

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Veldig bra sang, men filmen er litt ensformig....... ..........
    Haha, takk for det.

Side 119 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •