Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 117 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2862
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takker, jeg gleder meg selv, men mest til å bli ferdig.
    Kjenner til følelsen. :-)
    Blir nok kjempe fint, følger dere opp Stockholms nivået på stil så kommer det til å bli meeeget pent, og da er det verdt mange timer slit.

Hvor kjøpte du de akustiske tiltakene du har i kinoen og hadde i stua?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Jag tycker du gör ett helt riktigt val när du väljer PVC-fönster.
    Du slipper att i framtiden stå och skrapa och måla fönster och i tillägg är PVC-fönster billigare i inköp. Om du dessutom kan få dem med sevvaskende glas så kommer du att ha rena fönster längre och om de finns med lavt u-värde så sparar du energi och huset blir varmare på vintern och svalare på sommaren. Men hur som helst.. gratulerar till ett fint och smart val!
    Jeg har fått endel motstand på det, da helst fra folk i tømreryrket. PVC er vinglete, de kommer uten foringsspor, de forandrer utseende på huset, du får dem ikke rene, de gulner etc. Dette er fordommer.

Vinduene fra Sørvindu har freste foringsspor, det medfølger rensemiddel som gjør dem rene uansett, Sintef har konkludert med at de ikke gulner, de er i motsetning til de fleste andre PVC-vinduer utadslående, ikke innadslående. de har fine profiler og ser ut som trevindu(i designet, man ser jo at det ikke er tre), de er tettere(bedre UV/isoleringsevne) enn vanlig trevinduer(flere tetningslister), de er veldig solide og selvfølgelig er det vedlikeholdsfrie og har en utrolig holdbarhet.

Sørvindu startet opp egen fabrikk i Lithauen som er 100% eiet av Sørvindu, noe som gjør alt billigere og enklere.

Etter en måned med research føler jeg endelig jeg er i mål. Jeg bor på en høyde og her kan de blåse og regne kraftig når det er uvær, noe som tar veldig på vinduene, så PVC ble et naturlig valg for meg. Problemet har vært å finne noen som er bra og pene nok til et slikt hus.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Kjenner til følelsen. :-)
    Blir nok kjempe fint, følger dere opp Stockholms nivået på stil så kommer det til å bli meeeget pent, og da er det verdt mange timer slit.

Hvor kjøpte du de akustiske tiltakene du har i kinoen og hadde i stua?
    Takk!

Dette blir en annen stil og jeg føler vi har hevet kvaliteten noen hakk.

Jeg hadde to akustiske tiltak i Stockholm. Absorbenter fra Offect; Ljudabsorbenter | OFFECCT, og diffusorer fra Svanå(diffusor.com). Absorbentene er ment for kontormiljø, er selvklebende(ikke spesielt bra) og demper ned til ca 400hz. Diffuserne hadde et arbeidsområde på 800-1600hz; Golden horn
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sjeldent jeg er inne på avforum lengre, men etter å lest igjennom det siste året deres med oppussing og hjemmekino må jeg bare bøye meg i støvet!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er sjeldent jeg er inne på avforum lengre, men etter å lest igjennom det siste året deres med oppussing og hjemmekino må jeg bare bøye meg i støvet!
    Du verden, det var da hyggelig! Tusen takk!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Dette blir en annen stil og jeg føler vi har hevet kvaliteten noen hakk.

Jeg hadde to akustiske tiltak i Stockholm. Absorbenter fra Offect; Ljudabsorbenter | OFFECCT, og diffusorer fra Svanå(diffusor.com). Absorbentene er ment for kontormiljø, er selvklebende(ikke spesielt bra) og demper ned til ca 400hz. Diffuserne hadde et arbeidsområde på 800-1600hz; Golden horn

Takk :-)
    Blir spennende å følge oppussingen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som liker progressiv metal, så vil jeg gjerne dele denne låta fra mitt nystartede band; Son-IC. Jeg synger og spiller solo nr 2.

[YOUTUBE]16ES0d2dheg[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt band.

Tøfflåt.:-)
    Fin vokal og solo. Låter kanon.
    Stilig utvikling på låten med "grooven" som endres.

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som liker progressiv metal, så vil jeg gjerne dele denne låta fra mitt nystartede band; Son-IC. Jeg synger og spiller solo nr 2.

[YOUTUBE]16ES0d2dheg[/YOUTUBE]
    Fy f### for en konge låt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,781
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig låt med bra driv i!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den låta var bra! Liker spesielt skiftene samt det at vokalen ikke forsvinner i et grums i bakgrunnen. Herlig! Skal dere gjøre noe spillejobber på sørlandet i sommer, eller er dere ikke kommet helt dit?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle, veldig hyggelig å lese!

Sannax; Dette er foreløpig et studioband. Vi liker det kreative med musikk og fokuserer på det. Konserter blir det KANSKJE en gang i fremtiden, men vil helst slippe.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feit låt. Vert det gitt ut ei plata av prosjektet?

Far min valgte og pvc vindu i heile huset pga vedlikehald og pris. Dog ikkje like flotte som dei der (opning inn blant anna). Har og høyrt alle fordommane før. Men til no er i alle fall far min kjempenøgd og har ikkje angra eit sekund. Einaste aberet eg fortsatt kan sjå med pvc vindu er at dei er litt verre for miljoet.

Om lak kor mykje sparer ein på pvc vindu kontra tilsvarande i tre? Har vurdert dei tidlegare når eg byta kjellarvindu, men likte ikkje dei eg fann. Så det vart trevindu med aluminium. Men vurderer det igjen no:-) Bur ganske værhardt til sjølv.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Feit låt. Vert det gitt ut ei plata av prosjektet?

Far min valgte og pvc vindu i heile huset pga vedlikehald og pris. Dog ikkje like flotte som dei der (opning inn blant anna). Har og høyrt alle fordommane før. Men til no er i alle fall far min kjempenøgd og har ikkje angra eit sekund. Einaste aberet eg fortsatt kan sjå med pvc vindu er at dei er litt verre for miljoet.

Om lak kor mykje sparer ein på pvc vindu kontra tilsvarande i tre? Har vurdert dei tidlegare når eg byta kjellarvindu, men likte ikkje dei eg fann. Så det vart trevindu med aluminium. Men vurderer det igjen no:-) Bur ganske værhardt til sjølv.
    Hei og takk for fin og interessant kommentar!

Bandet:
    Vi har foreløpig 4 lange låter mer eller mindre klare. Tror vi vil ha to-tre til, så blir det nok et album ut av det. Kanskje kun en vinyl, har ikke bestemt oss enda. Denne låten kommer ikke til å være på skiva, dette er bare for gøy.

Vinduer:
    KIPA i Danmark leverer ferdiglakkerte tre/aluminiumvindu på spesialmål til en grei pris og man kan få PVC-vinduer til halve av hva de vil ha, men da sitter du igjen med Aluplast-vinduer eller noe i den duren som ikke skal være det helt store. VEKA og REHAU er kvalitetsmerker du bør se etter, slik jeg har forstått det. Begge de to typene er veldig like, men REHAU Nordic + er bygget spesielt for Norge(har bl.a tre stk tettningslister, ser ut som trevinduer etc). VEKA har vel innadslående vinduer som standard, men kan fåes utadslående til et pålegg i prisen. REHAU er utadslående og har bedre UV/isoleringsevne. REHAU har også galvaniserte hengsler og bedre terassedører.

VEKA har en stålramme i vinduskarmene for maksimalt stabilitet. Det samme har forrige REHAU-modell, mens dette er fjernet på den nye for bedre UV. Vinduer som ikke er spesielt store, vil uansett være stabile med disse konstruksjonene.

Hva sparer du?
    Det kommer an på hvilken forhandler du velger, hvilket merke du velger og hvor mye undersøkelser du gjør. Jeg betaler MERE for mine REHAU Nordic + enn hva jeg ville gjort om jeg hadde kjøpt ferdiglakkerte tre/aluminiumsvinduer fra Danmark. Hadde jeg kjøpt fra Norge ville jeg spart 60.000 på mine REHAU PVC kontra de billigste trevinduene av god kvalitet som jeg fant(som jeg fikk 48% rabatt på). 130.000 i differanse fra REHAU PVC kontra f.eks trevinduer fra NorDan. Fra de billigste PVC-vinduene jeg fant, betaler jeg 60.000 mere for REHAU-vinduene, men det er er etter forhandlinger og meget god pris.

Jeg betaler ekstra for kvalitet, design og detaljer. Slikt er viktig for meg. Jeg får bilder sendt til meg fra produksjonen av vinduene, slik at jeg kan få se akkurat hva jeg får. Sørvindu gir liksom det lille ekstra, synes jeg. Det skal også sies at Vinduspesialisten i Bergen også var nærmest suveréne på god service. Utrolig oppfølging, selv om jeg valge noen andre til slutt.

Jeg vil tro du kommer veldig bra med både VEKA og REHAU. VEKA blir f.eks brukt på mange eldre trehus som blir renovert i Bergen by. Disse vinduene er godkjent av byantikvaren, noe som sier endel, synes jeg.

PVC er forresten ikke verre for miljøet, siden de er gjennvinnbare.

Håper dette var til litt hjelp. Jeg har brukt over en måned nå på å finne rette vinduer og jeg tror og håper jeg har funnet rett. :-D

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var Tøft...

Vedlegg 105457 har helt klart et kommersielt potensiale... Imponert! Her får Subbene virkelig kjørt seg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som liker progressiv metal, så vil jeg gjerne dele denne låta fra mitt nystartede band; Son-IC.
    Hvis jeg får en følelse av Ronnie James Dio med en liten aning Saxon håper jeg du ikke blir fornærmet, for det er gode assosiasjoner for meg :-D kul låt!

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Heftig låt med bra driv i!!
    Slenger meg på den kommentaren til BEF her, "heftig låt med bra driv i!!"
    Må innrømme at jeg ikke pleier å høre ferdig den sjangeren der, men det gjorde jeg her.
    Bravo AndreWerdenskrieg du fikk meg med hele veien i låta her, spesilelt det at "grooven" som endres ut i låta gjør det spennende og fikk meg til å høre progressiv metal ferdig med ett glis rundt øra . Sa til Jr at jeg hadde hørt låta, noe han først ikke trodde. Så ble jeg grundig forklart at i progressiv metal så er det vanlig at "grooven" som endres ut i låt. Han hørte på låta han også og skulle sende over god cred for den.

Gratulerer med nytt band også.
    Prosjektet ditt hjemme er artig å følge, tror dette blir råbra.
    /Arild

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skikkelig tøft! Gratulerer!!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for kjempesvar. Skal sjekka ut begge når resten av vindua skal skiftast. Eg fekk faktisk meir for pengane ved å bestilla vindu frå eit Bergenbasert firma, og få dei sendt til Finnmark, enn kva eg fekk med 40% rabatt på trenor vindu lokalt.

Har stor tru på at dette huset kjem til å verta særs stilfult. Så her kjem eg til å følgja godt med. Likte veldig godt leiligheten de hadde og.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempelåt Øyvind.

Satser på at dere er booket på Malakoff neste år.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 117 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •