Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 116 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2858
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er sikker på en ting i alle fall. Så lenge det er dere to som står bak designet så blir det dritlekkert. Gleder meg til å følge utviklingen her. Hvor mye av jobben skal dere gjøre selv?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til oppdateringer! og lykke til, håper ting går som smurt, og at det ikke oppstår altfor mye kjipe overraskelser eller utfordringer underveis!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt, er ting komplekse skal det ikke mye til for at ting kan gå litt galt.

Skal selv ha besøk av Diapol imorgen, skrog er satt opp. Når det gjelder vasker var de ikke konkurransedyktige på pris, så den importerer vi selv. De har imidlertid maler på alle Blanco vasker og kommer til å planlime(flush-fit) vår samtidig med at benkeplaten monteres. Vi valgte en Blancozerox 6-IF stålvask med Blancoyovis batteri. Regner med vi ender på 35 - 40 % av norsk villedende nypris.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert gulv og det kommer jo til å bli himmel med gulvbåren vannvarme

Hele huset deres kommer til å ha en gjennomført stil på "Hunsbeth nivå" når dere blir ferdige. Veldig lurt å velge kvalitet og det en virkelig har lyst på og så finne den beste og minst kostbare måten å få det til.

Ut fra hva dere har fått til tidligere er lyssetting det jeg gleder meg mest til å se, men det er jo et stykke frem til, antagelig blir det mye annet spennende å se i tillegg.

Lykke til videre, det trenger en i en byggeprosess :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende dette prosjektet dere holder på med. Ved siden av full jobb vet jeg alt om hvor mye renovering som dette tar på. Gleder meg til bilder. Digger gulvet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg er sikker på en ting i alle fall. Så lenge det er dere to som står bak designet så blir det dritlekkert. Gleder meg til å følge utviklingen her. Hvor mye av jobben skal dere gjøre selv?
    Tusen takk! Jeg regner med å gjøre 80% av jobben selv. De resterende 20% håper jeg å få min bror med som hjelp og/eller Alias her på forumet, hvis han skulle ha nok fritid mellom jobb og kinobygging.

Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Gleder meg til oppdateringer! og lykke til, håper ting går som smurt, og at det ikke oppstår altfor mye kjipe overraskelser eller utfordringer underveis!
    Takker!
    Det håper virkelig jeg også, men for sikkerhets skyld har vi lagt opp til at ting kan skje.

Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Ser poenget ditt, er ting komplekse skal det ikke mye til for at ting kan gå litt galt.

Skal selv ha besøk av Diapol imorgen, skrog er satt opp. Når det gjelder vasker var de ikke konkurransedyktige på pris, så den importerer vi selv. De har imidlertid maler på alle Blanco vasker og kommer til å planlime(flush-fit) vår samtidig med at benkeplaten monteres. Vi valgte en Blancozerox 6-IF stålvask med Blancoyovis batteri. Regner med vi ender på 35 - 40 % av norsk villedende nypris.
    Kult!
    Kjempefin vask! Har alltid likt dem!

Vi skal ha BlacoMetra 9 Silgranit og Antrazith og har valgt den av flere grunner:
    1. Vi har god erfaring med materialet og fargen, de er veldig enkle å holde rene/vedlikeholde. Meget motstandsdyktig til det meste.
    2. Vi vil ha stor nok kum til å kunne få ned et stekebrett i, slik at man enkelt kan rengjøre noe slikt.
    3. Vi vil ha en ekstra kum til å sette fra oss f.eks en sil med pasta etc.
    4. Vi vil ha en ekstra kum der vi kan ha en avfallskvern.

Blandebatteri regner jeg med vi kjøper fra Ikea.:-D

Jeg holder på å skrive inn mål og slikt på Diapol, så skal sjekke forskjellen.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lekkert gulv og det kommer jo til å bli himmel med gulvbåren vannvarme

Hele huset deres kommer til å ha en gjennomført stil på "Hunsbeth nivå" når dere blir ferdige. Veldig lurt å velge kvalitet og det en virkelig har lyst på og så finne den beste og minst kostbare måten å få det til.

Ut fra hva dere har fått til tidligere er lyssetting det jeg gleder meg mest til å se, men det er jo et stykke frem til, antagelig blir det mye annet spennende å se i tillegg.

Lykke til videre, det trenger en i en byggeprosess :-D
    Takktakk!
    Gulvbåren varme blir veldig bra, men det er selvsagt absurd dyrt og faktisk en tanke upraktisk i forhold til f.eks en enkel varmepumpe.
    1. Det kjøler ikke på sommeren, så du må antagelig ha en ekstra varmepumpe for kjøling på sommeren.
    Nå isolerer vi huset skikkelig og med nye vinduer er det ikke visst vi har behov for kjøling til sommeren, men det finner vi ut til neste år.
    På den annen side, så er jo gulvbåren varme overlegen behagelig i forhold til det meste. Vi skal også sette inn ny peis, i tilfelle strømmen skulle forvinne på vinteren. Denne skal alene klare å varme 220 kvm, så det burde holde.

Lyssettingen har jeg tenkt endel på og begynner å komme i mål. Utstrakt bruk av LED-spotter til å lyse opp de stedene der vi har bilder eller figuerer, samt over steder vi kanskje vil lese etc. LED-stripe i taket som lyser opp det gamle takpanelet fra tyskerbrakkene, som vi skal ramme inne med en moderne "takramme" der spottene er montert.

Mulig vi kommer opp med mere også. Er jo glad i å lyse opp hjørner med gulvspotter, men vi få se hva som passer.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Imponerende dette prosjektet dere holder på med. Ved siden av full jobb vet jeg alt om hvor mye renovering som dette tar på. Gleder meg til bilder. Digger gulvet
    Takker!
    Jeg velger å ikke tenke på det enda og bare hoppe i det. Jeg regner med jeg kommer til å sitte i hjørnet i dusjen i forsterstilling og strigråte før vi er halvveis, men det får stå til ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utrolig lekkert ut det gulvet. Som alt annet i deres hjem har jeg stor tro på at resultatet vil gi masse livskvalitet. Gleder meg til å se den videre prosessen!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ser utrolig lekkert ut det gulvet. Som alt annet i deres hjem har jeg stor tro på at resultatet vil gi masse livskvalitet. Gleder meg til å se den videre prosessen!!
    Tusen takk! En ting er å planlegge og handle inn masse greier. En annen ting er å få ting på plass ...

Otern: Sjekket nå og forskjellen i pris på Diapol og importvask kontra Farsund Kjøkkensenter er såpass liten at det ikke er noe poeng for oss. Vi kommer billigere ut på benkeplaten(monterer selv), mens vasken blir noen tusen dyrere ferdig montert. Alt i alt havner vi på noenlunde samme pris og da er det like greit å få alt levert samtidig, slippe arbeidet med import, samt ha noen i nærheten å klage til ved behov.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom forresten på at jeg glemte en del av benkeplaten da jeg skjekket på Diapol; i enden av kjøkkenhalvøya vår skal vi ha benkeplate på siden også ned til gulvet. Så da blir det nok litt billigere med Diapol, uten at jeg endrer mening av den grunn. :-D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,936
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende prosjekt, som i tillegg er nokså omfattende! Ser med spenning frem til bildeoppdateringer her. Du ender antakelig opp med et av de fineste husene i distriktet, med gjennomført høy kvalitet i alle ledd!

Jeg må nok ha et byggeprosjekt i vinter, og lurer på om jeg får stikke over heia til deg i slutten av måneden/begynnelsen av juli. Det er Tangen-subbene det er snakk om, kunne gjerne ha hørt hvordan disse spiller...
    Vi kan gjerne komme tilbake på det via PM!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Utrolig spennende prosjekt, som i tillegg er nokså omfattende! Ser med spenning frem til bildeoppdateringer her. Du ender antakelig opp med et av de fineste husene i distriktet, med gjennomført høy kvalitet i alle ledd!

Jeg må nok ha et byggeprosjekt i vinter, og lurer på om jeg får stikke over heia til deg i slutten av måneden/begynnelsen av juli. Det er Tangen-subbene det er snakk om, kunne gjerne ha hørt hvordan disse spiller...
    Vi kan gjerne komme tilbake på det via PM!
    Tusen takk!

Fineste vet jeg ikke, men har stor tro på at det skal skille seg godt ut, om ikke annet. Omfattende og ikke minst vann over hodet, men vi ser jo enormt frem til å få gjort dette som vi har planlagt i snart 2 år. Subwooferdemo ordner vi, Hunsbedt. :-D

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir fint, gleder meg til å følge med. Regner med dere legger ut bilder etterhvert. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dette blir fint, gleder meg til å følge med. Regner med dere legger ut bilder etterhvert. :-)
    Takker, jeg gleder meg selv, men mest til å bli ferdig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder gulvet, så har vi lenge vært i tvil hva vi skulle gjøre. Vi har jo et veldig fint gulv fra før her som jeg slipte frem da vi flyttet inn. "Problemet" er kjøkkenet siden gulvet har endel gliper mellom stavene, noe som er særs upraktisk i et kjøkken. Vi ville gjerne ha samme gulv i hele etasjen også, slik at man åpner opp mere.

Siden vi skal ha vannbåren varme var valget klart. Vi kommer til å rive opp originalgulvet siden stavene er 3 cm tykke. Da sparer vi takhøyde, samt vi kan isolere gulvet også.

Parketten fant jeg for noen år siden og det har aldri vært aktuelt med noen annen parkett. Har fått hjem en prøve og jeg har aldri sett slik en kvalitet før, så håper den står til forventingene.
    Parkett — Gulvspesialisten.no

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takker!
    Jeg velger å ikke tenke på det enda og bare hoppe i det. Jeg regner med jeg kommer til å sitte i hjørnet i dusjen i forsterstilling og strigråte før vi er halvveis, men det får stå til ...
    Høres kjent ut :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Investerer mye i livskvalitet er viktig, gulvet ser rått ut.
    Utrolig spennende prosjekt, som i tillegg er nokså omfattende!,
    tror dere kommer til å få det kjempefint NÅR dere blir fedig.
    Ha en riktig god sommer

/Arild

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Investerer mye i livskvalitet er viktig, gulvet ser rått ut.
    Utrolig spennende prosjekt, som i tillegg er nokså omfattende!,
    tror dere kommer til å få det kjempefint NÅR dere blir fedig.
    Ha en riktig god sommer

/Arild
    Takk, ha en riktig god sommer selv, Aerik!

Holder på med bestillingen av gulvet nå. Så bærer det til Lillesand for å sjekke ut noen PVC-vinduer som lover svært bra. Jeg lærer at det er stor forskjell på kvaliteten på de forskjellige PVC-vinduer. Jeg er ute etter vinduer som nærmest ser bedre ut en trevinduer, og har minst like bra kvalitet. Det er få som kan levere noe slikt til ok pris. Vinduspesialisten i Bergen ser ut til å være en av de få, men leverandøren i Lillesand lover også svært godt.

Edit: Der var både gulv og kjøkken bestilt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går dro jeg til Sørvindu i Lillesand for å se nærmere på PVC-vinduer og er nå overbevist om at jeg endelig har funnet rett vindusleverandør.

Topp service, masse nyttig kunnskap og meget bra kvalitet:
    Krysspostvinduer | SØRVINDU AS

Tror disse skal passe utmerket til mitt hus. De jeg skal ha har mere klassisk utseende med mere fancy sprosser og moderne vridere.
    Nå må jeg bare kontrollmåle litt, så er det bare å glede seg til å få dette i hus, selv om det nok blir MASSE arbeid.

Første gang jeg har sett på PVC-vindu; freste foringsspor!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag tycker du gör ett helt riktigt val när du väljer PVC-fönster.
    Du slipper att i framtiden stå och skrapa och måla fönster och i tillägg är PVC-fönster billigare i inköp. Om du dessutom kan få dem med sevvaskende glas så kommer du att ha rena fönster längre och om de finns med lavt u-värde så sparar du energi och huset blir varmare på vintern och svalare på sommaren. Men hur som helst.. gratulerar till ett fint och smart val!

Side 116 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •