Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 115 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2862
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,682
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    projektoren din yter ikke i nærheten av maks med 3000 timer på en pære, jeg ville aldri hatt en pære så lenge...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bytter jeg så fort jeg har tid. Takk for svar!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt enig med Andreas. Men spar på pæra du skifter så du har en back up om du har en uhell senere, eller kan gi med ved salg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    ...jeg ville aldri hatt en pære så lenge...8)
    Skjønner godt at du har smiley med lurt smil, for hvis jeg skal tippe, har du aldri hatt en pj lenge nok til å skifte pære

VW 1000 ligger vel dog ann til å få et pærebytte om ikke det kommer råtass laser 4k som er bedre (noe jeg ikke villle holdt pusten og ventet på)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,682
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det, jeg har aldri skiftet en pære på en projektor jeg selv eier.

VW1000 har nå gått 350t så tar det så lang tid før det kommer en VW1000 erstatning at den passerer 1500t så blir det pærebytte. Har lysmåler og følger med utviklingen på pæren og så langt har den ikke mistet noe lysstyrke siden den ble kalibrert ved 150t. Har bestilt en ekstra pære, men ikke fått den enda.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå byttet pære, noe som var en meget enkel operasjon. Det er ikke vanskelig å se forskjellen. Før var lyset ut av projektoren en anelse blått, mens det nå er helt hvitt. Bildet er forbedret ganske mye, med langt mere smell i fargene, pluss at hvitfargen nærmest blender meg litt. Har ingen problemer med å klare meg med dette bildet i lang tid. Jeg vet pæren trenger rundt 200-250 timer før fargene setter seg, og jeg kan se at enkelte farger stikker ekstra frem, selv om det ikke er allverdens. Er godt fornøyd med byttet.

Har forresten koblet opp Darblet og er godt fornøyd med den også. Kan ikke ha den på mere enn ca 40%. Over det blir hud og lignende altfor grovt og detaljert. Darblet gjør bildet klarere, mere detaljert, noe som igjen gir litt mere dybdefølelse.

Det er lett å se forskjellen når man bruker demo-mode. Spesielt hvis man bruker versjonen der stripen vandrer fra den ene siden av bildet til den andre. På den ene siden av stripen en originalbildet, mens på den andre siden er Darblet.
    Ovehodet ikke noe voldsom effekt, men det gir det lille ekstra.
    Er godt fornøyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,682
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har skjønt det! De som forventer en revolusjon med Darbee kan ikke bli annet enn skuffet, Darbee gir det lille ekstra som kan ses ganske godt på et stort bilde.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint att lampbytet gick så enkelt och att resultatet blev så bra !
    Jag har också köpt mig en Darbee men är i tvil om jag ska byta ut transformatorn eller om jag kan lita på att den som följde med inte kommer att brinna upp. Jag tycker att adaptern från 110-voltskontakten till 230-voltskontakten är relativt god men skulle förstås kunna vara bättre. Kanske har AVshop köpt in en annan sorts adapter nu sedan det var en sort som brann tidigare? Har ni några tankar kring det?

Edit: Efter att ha sovit på saken har jag bestämt mig för att byta ut min adapter.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du har skjønt det! De som forventer en revolusjon med Darbee kan ikke bli annet enn skuffet, Darbee gir det lille ekstra som kan ses ganske godt på et stort bilde.
    Den gir det lille ekstra og jeg tror man vil savne den hvis man tar den bort.

Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Fint att lampbytet gick så enkelt och att resultatet blev så bra !
    Jag har också köpt mig en Darbee men är i tvil om jag ska byta ut transformatorn eller om jag kan lita på att den som följde med inte kommer att brinna upp. Jag tycker att adaptern från 110-voltskontakten till 230-voltskontakten är relativt god men skulle förstås kunna vara bättre. Kanske har AVshop köpt in en annan sorts adapter nu sedan det var en sort som brann tidigare? Har ni några tankar kring det?

Edit: Efter att ha sovit på saken har jag bestämt mig för att byta ut min adapter.
    Lampebyttet var enkelt. Kanskje dte var dumt gjort, men jeg så ikke på noe bruksanvisning eller noe. Det var bare å skru opp og bytte. Hadde nok sett i bruksanvisningen hadde det vært snakk om en VW1000.

Har foreløpig ikke brydd meg om adapteren.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Lampebyttet var enkelt. Kanskje dte var dumt gjort, men jeg så ikke på noe bruksanvisning eller noe. Det var bare å skru opp og bytte. Hadde nok sett i bruksanvisningen hadde det vært snakk om en VW1000.

Har foreløpig ikke brydd meg om adapteren.
    Lagde en slik bruksanvisning selv for et par år tilbake, lampe bytte er ikke vanskelig, du byttet vel filter samtidig?
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...pe-skifte.html

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Lagde en slik bruksanvisning selv for et par år tilbake, lampe bytte er ikke vanskelig, du byttet vel filter samtidig?
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...pe-skifte.html
    Av en eller annen grunn så fant jeg ikke filteret før jeg hadde hengt opp projektoren igjen. Hadde dog ute det gamle og renset det før jeg hang den opp. Det gamle filteret så like bra ut som det nye filteret, men jeg skal selvsagt bytte uansett.:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker orginalstrømforsyning med DX overgang til 2 kr på Darblet. Dette står i rommet ved siden av soverommet............ Sover like godt med dette på plass. Må innrømme at jeg har sjekket at alt sitter skikkelig og at strømforsyningen ikke blir for varm, men når det er gjort tenker jeg det er greit.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å bestille inn diverse for totalrenovering av hovedetasjen.
    Her skal vi til med nytt kjøkken, gulv, nye vegger, himling, peis, vannbåren varme, pluss nye vinduer(24 stk med duplex-sprosser) og balkongdører(3 stk, hvor én er dobbel med duplex-sprosser) til hele huset.

Her blir det liv, rai-rai!

-fiskeben-louvre-jpg
    Slik blir gulvet gjennom hele denne etasjen.

Det er forresten ikke måte på hva det koster å skulle ha sprosser fra Norske produsenter. På Nor-Dan var det 1000 kroner pr. ekstra rute i vinduet, altså ca 15.000 pr vindu. Når man da skal ha over 20 stk ...

Vurderte lenge å bestille fra Danmark(tre, pluss aluminium), men endte opp med VEKA-vinduer fra Vinduspesialisten i Bergen. Jeg går for PVC-vinduer av høy kvalitet(brukes på endel eldre trehus i Bergen sentrum og er godtkjent av byantikvaren). For meg er det veldig viktig med holdbarhet og minst mulig vedlikehold og da var valget klart. Fra det dyreste tilbudet jeg fikk til det billigste var differansen godt over 200.000 kroner(jeg valgte ikke det billigste og selvsagt ikke det dyreste, langt derifra).

På kjøkkenbiten var det også mye å hente. Vi har valgt grepsfritt kjøkken i beige høyglans, med hvit komposittsteins-benkeplate, planlimt dobbel Blancovask i silgranitt, samt innebygget takventilator. Tanker er at utenom fargen, skal kjøkkenet være så tidløst som mulig. Derfor grepsløst, innebgygget takventilator, intergrerte kjøleskap etc. Skal også ha et vinskap, så da blir det riktig temperert vin!
    Forskjellen på pris fra de forskjellige leverandørene var også relativt stor, selv om du får omtrent det samme. Malt MDF er malt MDF om det kommer fra Strai, HTH eller Nordsjøkjøkken som vi bestiller fra.

Har ikke finregnet på hvor mye vi sparer, men et sted mellom 50.000 og 100.000 blir det nok.

Ingen tvil om at det lønner seg å gjøre grundige forberedelser.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert pent det her. Men blir det noen kroner til overs til anlegg da, når du ødsler ut formuen på hist og pist?
    Det gjelder å bruke pengene i riktig ende...

Spøk til side, blir flott dette.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Blir sikkert pent det her. Men blir det noen kroner til overs til anlegg da, når du ødsler ut formuen på hist og pist?
    Det gjelder å bruke pengene i riktig ende...

Spøk til side, blir flott dette.
    He-he

Anlegget har jeg allerede, det er rommet som trenger en solid oppgradering der. Det skal vi til med etterhvert. Nå er det viktigst å gjøre slik at vi slipper å fryse enda en vinter.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en dyr afære! Men viktigste er at dere blir fornøyd med resultatet Har savnet litt opptadering herifra, så håper vi får noen bilder underveis. Selv om ikke alt omhandler kinoen
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Høres ut som en dyr afære! Men viktigste er at dere blir fornøyd med resultatet Har savnet litt opptadering herifra, så håper vi får noen bilder underveis. Selv om ikke alt omhandler kinoen
    Dyrt er det, men vi har jo lagt listen høyere enn noen gang og investerer mye i livskvalitet også. Man kan gjøre det langt billigere, for å si det slik.

Det blir ikke kinoarbeid med det første, utenom å sette inn nytt vindu der. Vurderte lenge om jeg skulle mure igjen vinduet, men har kommet frem til at det kan være greit å ha en ekstra rømningsvei. Man vil uansett ikke se vinduet, for det vil bli "begravet" bak diverse akustikk -og/eller veggplater som enkelt kan fjernes. Skal forresten bli artig å høre forskjellen på hvor mye lyd som slipper ut nå kontra med nytt vindu. Enkelt glass med halvråtne, gjennomgående sprosser kontra nytt med duplex-sprosser og dobbelglass som demper 35 dB.

Det kommer masse bilder herfra, vi skal dokumentere grundig. Har enda 2 etasjer igjen(egentlig 2.5 siden vi skal isolere og styre litt på loftet også) å renovere da. To bad, fotostudio og kino drar nok opp kostnadene der også, men vi skal med god margin komme godt under det boligen nå er taksert til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råstilig det gulvet !

Litt OT, men jeg prøver meg allikavel.
    Hvordan innvirkning har vindu på akustikken i et rom?
    Mener jeg så et bilde av et hifi-rom, hvor hele "bakveggen" til høyttalerne var et enormt vindu. Blir det ikke fryktelig mye resonans?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia,

spennende med nytt kjøkken!

Om du ikke allerede har bestilt benkeplate og vask/batteri kan jeg anbefale å sjekke ut diapol.no for benkeplate + importere vask/batteri fra Tyskland(f.eks. fra prokira.de). Tildels ekstremt mye billigere enn via norske kjøkkenleverandører. Er i kjøkkenmodus selv, interessant å se andres resultat også!

Mvh
    Lars

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Råstilig det gulvet !

Litt OT, men jeg prøver meg allikavel.
    Hvordan innvirkning har vindu på akustikken i et rom?
    Mener jeg så et bilde av et hifi-rom, hvor hele "bakveggen" til høyttalerne var et enormt vindu. Blir det ikke fryktelig mye resonans?
    Takk!

Et vindu vil skape store refleksjoner, men kan visst også fungere som en slags bassfeller hvis det er stort nok til at det beveger seg under spilling, hvis jeg har forstått det riktig.

Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Heia,

spennende med nytt kjøkken!

Om du ikke allerede har bestilt benkeplate og vask/batteri kan jeg anbefale å sjekke ut diapol.no for benkeplate + importere vask/batteri fra Tyskland(f.eks. fra prokira.de). Tildels ekstremt mye billigere enn via norske kjøkkenleverandører. Er i kjøkkenmodus selv, interessant å se andres resultat også!

Mvh
    Lars
    Hei Lars og takk for fine tips!

Jeg har sjekket Diapol tidligere i prosessen.
    For meg spilte flere ting inn;
    Jeg fikk et veldig bra tilbud på benkeplate(under halvparten av prisen de fleste andre tar og ikke langt unna der diapol ligger i pris om jeg husker rett).
    Jeg ville holde prøver av platene i hånden og se med egne øyne hvordan det ser ut i virkeligheten og hvordan den sto seg til fargevalg etc.
    Vi har hatt lang dialog med forhandleren for å finne frem til løsningen vi ønsket, noe som ville vært vanskeligere å gjøre på telefon/mail.
    Jeg vet at Diapol sender representant for å måle opp etc, men vi skal bygge om og rive vegger, isolere etc, så vi måtte finne ut mål sammen med kjøkkenfohandler.

Vi skal ha vasken vår planlimet/flush fit, noe som igjen medfører at vasken kommer ferdig limt med benkeplaten, ergo vi måtte ha kjøpt vask fra diapol noe som ikke er noe vesentlig billigere enn hva vi betaler nå for å få alt spesialtilpasset vårt kjøkken og våre tanker, pluss at Diapol ikke har den vasken vi skal ha. Her kommer også plassering i forhold til kjøkkenskap inn, noe som vii også måtte jobbe endel med sammen med vår forhandler.

Det er rett og slett så mange detaljer og det er så mye penger på spill, at jeg vil kunne gjøre det på den måten vi har gjort nå; ha forhandler ikke lengre enn 10-15 minutter unna, slik at vi enkelt kan stikke innom og forklare, tegne eller vise ting ansikt til ansikt for å unngå misfortsåelser og eventuelle feil vi kanskje ikke hadde sett ellers.

Når det er sagt, så skal jeg sjekke diapol igjen for sikkerhetsskyld. Igjen takk for tips!

Side 115 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •