Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 11 av 143 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for det, Moniq!
    Vi trives veldig godt her.
    Anlegget begynner også å komme seg synes jeg, selv om jeg er langt unna endel her. Men jeg jobber med det, og nye oppgraderinger er snart på gang.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan oppdatere litt her for de som ikke har vært innom "Trenger hjelp til bruk av Behringer PEQ2496"-tråden.

Jeg har altså kalibrert subwooferne med Behringer PEQ 2496. Jeg har kommet frem til et resultat jeg er meget fornøyd med, selv om flere mener jeg kanskje kan få problemer med disse justeringene. "Problemet" er at jeg har justert ganske kraftig fra 25hz og ned til 20hz. Her har jeg boostet med hele 12db på 22hz og 8db på 20 og 25hz. Ellers ligger stort sett justeringene mellom 1hz og 4hz, selv om jeg også har en justering på 6hz. De fleste av disse justeringene er nedover, altså redusering av db.

Flere mener at slike store justeringer kan få elementet til å bunne og/eller forsterkeren må jobbe ekstra mye. Jeg har testet ut forskjellige dypbass-sekvenser, sett film på høyere volum enn vi pleier, testet med konsert-DVD'er og spilt musikk med masse bass. Jeg har heldigvis ikke oppdaget noe negativt, hverken at forsterkeren blir spesielt varm eller at elementene jobber så mye at de sliter.

Jeg synes virkelig at lyden nå er helt topp og nyter virkelig anlegget nå, selv om det hadde vært gøy å hatt litt liv under 20hz også. Dette er rett og slett ikke mulig slik det oppsettet er nå og det bekymrer meg egentlig ikke.

Jeg må også legge til at jeg bor i leilighet og da er det begrenset hvor høyt man faktisk kan spille. Under siste filmvisning ristet det godt i leiligheten og det er tvilsomt at vi kommer til å spille høyere enn det. Det jeg virkelig liker med disse innstillingene er at det trøkker og spiller veldig bra også på lavt volum.

Her er frekvenskurven:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du vil lage noe skikkelig fysisk under 20Hz?

Hva med et par rumperistere fra Clark Synthesis Tactile Sound U.S.A.?

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kan oppdatere litt her for de som ikke har vært innom "Trenger hjelp til bruk av Behringer PEQ2496"-tråden.
    Det var jo en teoretisk flott kurve. Hvor lenge holdt du på å få dette til?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kanskje du vil lage noe skikkelig fysisk under 20Hz?

Hva med et par rumperistere fra Clark Synthesis Tactile Sound U.S.A.?

DrE
    Det hadde jeg helt glemt. Tenkte endel på buttkickers for en stund siden, men har liksom bare glemt det. Takk for tips! Dette er selvsagt noe som kan bli ytterst interessant etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det var jo en teoretisk flott kurve. Hvor lenge holdt du på å få dette til?
    Vel..men tanke på at jeg aldri har rørt en slik enhet før, så brukte jeg nok mye lengre tid enn jeg hadde trengt. Og jeg brukte Radioshack på "gamlemåten", ikke RoomEQwizard.
    Tilsammen brukte jeg ca 12 timer over to dager. Kan tanke meg naboene var helt i ekstase over de behagelige sinus-tonene.:???:

Jeg brukte først ca 5-6 timer å justere begge subbene til en noenlunde lik kurve som jeg har nå. Neste dag justerte jeg en og en sub, for så å justere begge tilsammen. Da fikk jeg et mindre tilfredsstillende resultat og endte opp med å gå tilbake til de gamle innstillingene (heldigvis hadde jeg notert ned siffrene). Jeg brukte en ekstra time eller to på noen siste fininnstillinger.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I februar-utgaven av svenske Hemmabio er det en 3-siders "hemma hos"-reportasje som omhandler vårt AV-oppsett. Har "alltid" drømt om å være med på noe slikt og vi føler oss beæret over at et slikt blad vil skrive om hjemmekinoen vår, spesielt siden det er så utrolig mange fine hjemmekinoer "der ute" som har så til de grader bedre utstyr enn det vi har. Jeg mener ihvertfall at vi har noe å bidra med angående praktiske løsninger som ikke koster skjorta, selv om det ville vært å foretrekke at utstyrsparken kanskje var mere imponerende. Vi er jo meget fornøyd med lyden tatt i betraktning at høyttalerne henger på veggen og andre aspekter som begrenser hvor bra anlegget faktisk kan spille.

Det ville jo vært enda gøyere om reportasjen ble laget etter de kommende oppgraderingene, men det var ønskelig at reportasjen ble med i denne utgaven. Det er uansett utrolig morsomt å kunne lese om sin egen kino i et blad man faktisk abonnerer på og leser med stor iver, så dette er vi stolte av.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Høyst fortjent. Helheten er en viktig sak som ikke kan erstattes av det dyreste utstyr.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk!
    Joda, er enig i at helheten er viktig og det er noe jeg har lagt ned mange tanker i. Men f.eks en over tre år gammel DVD-recorder står ikke helt i stil til kinoen og kvaliteten jeg mener den bør ha. Heldigvis ordner dette om ikke så altfor lenge.:-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din kino ble nevnt også i tråden til norske Hjemmekino som et mulig besøksobjekt, men det var det med reiseavstanden da...

Kjempekult at du fikk det i Hemmabio da! Om jeg ikke kjøper bladet så skal jeg i alle fall "snike meg til en titt" :-D

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Din kino ble nevnt også i tråden til norske Hjemmekino som et mulig besøksobjekt, men det var det med reiseavstanden da...

Kjempekult at du fikk det i Hemmabio da! Om jeg ikke kjøper bladet så skal jeg i alle fall "snike meg til en titt" :-D

DrE
    Jøss, det er noe ikke jeg har fått med meg?

Reiseavstanden er 45 min med fly, noe som burde koste maks 1500kr tur-retur. Har sett priser ned i 700 tur-retur. :-D
    Tar gjerne i mot Hjemmekino etterhvert, hvis det skulle være interessant...

Ja, vi ble begge ganske oppspilte da Hemmabio plutselig tok kontakt. Er kjempefornøyd med å få vår relativt beskjedne kino i et slikt blad.ops:

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å jekke opp egoet ditt men; Stua di/deres ser jo tross alt seriøst bra ut, og det mener jeg er vel så god grunn til å komme på trykk som å klare å bygge et dedikert rom fra grunnen av, for så å trykke det fullt av komponenter. De aller fleste av oss må jo kombinere stue og kino og der er du en god mal å bryne seg på ..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Andre. Det må virkelig være gøy å komme på trykk. Er du så fornøyd at du ikke lengter etter ett eget dedikert rom? :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Grattis Andre. Det må virkelig være gøy å komme på trykk. Er du så fornøyd at du ikke lengter etter ett eget dedikert rom? :-)
    Takker!
    Er meget fornøyd slik det er, men hadde jeg hadde jeg hatt plass hadde jeg nok hatt et dedikert rom også.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, gratulerer med plass i bladet!
    Kan du ikke legge ut artikkelen på pdf når den kommer?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse! Velfortjent med en slik stue!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Angående pdf:
    :? Spørs om ikke det er noe jeg ikke er helt kvalifisert til å gjøre.ops:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bladet må jeg få kjøpt. Får som regel bedre oversikt over helheten i bladene enn man klarer å få til her inne på forumet. Virkelig gøy og fortjent at den fine leiligheten deres kommer på trykk. Gratulerer :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette bladet må jeg få kjøpt. Får som regel bedre oversikt over helheten i bladene enn man klarer å få til her inne på forumet. Virkelig gøy og fortjent at den fine leiligheten deres kommer på trykk. Gratulerer :grin:
    Tusen takk! Jeg må skyte inn at bildene er de samme som jeg har lagt ut her på forumet. Jeg vil egentlig kalle reportasjen for et intervju om leiligheten og hjemmekinoen. Tanker bak, hva gjorde at jeg valgte etc....

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med publisitet.

Må kjøpe det bladet.
    Fint og orginalt oppsett. Til inspirasjon for oss andre byggere.

A.

Side 11 av 143 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •