Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 109 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nei nei nei - bordet er ikke i vater

Btw: noe kjent ?
    Naboen fikk juling - fvn.no

pass på å ikke spille "ultrahøyt"
    Bord i vater? Vinglasset står oppå et buet rekkverk, så tok meg ikke tid til å sette vinglasset i vater. Beklager selvsagt dette på det sterkeste.:-D

Kjenner ikke til naboen som fikk juling.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,166
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Bord i vater? Vinglasset står oppå et buet rekkverk, så tok meg ikke tid til å sette vinglasset i vater. Beklager selvsagt dette på det sterkeste.:-D

Kjenner ikke til naboen som fikk juling.
    Ah, buet toppbord - da er det forklaringen. Så italiensk ut den vinen, btw

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ah, buet toppbord - da er det forklaringen. Så italiensk ut den vinen, btw
    Jepp, buet toppbord og spansk vin.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått en splitter ny KL650 i hus og frontrekken er endelig komplett. Har fått opp alle fire bakhøyttalerne også og kjørt autooppsett.

For det første:
    Med senterhøyttaleren falt alt på plass. Slik skal det låte, synes jeg!
    Dynamikk, detaljrikdom og trøkk. Fantastisk.

For det andre:
    Å få 3 identiske fronthøyttalere gjorde langt mere for lydbildet enn jeg hadde trodd, spesielt siden alle høyttalerne står i identisk høyde.

For det tredje:
    Å få samme serie høyttalere rundt baut gjorde langt mere enn jeg hadde trodd.
    Hele lydbildet er nå så utrolig sammensatt i fohold til før. Jeg syntes jeg hadde bra lydbilde før, men dette er opp mange hakk. Detaljer jeg aldri har hørt før og en sømløs overgang fra front til bak. Er utrolig fornøyd med denne investeringen.-

Og tusen takk til Musikkmagasinet i Bergen for fantastisk service.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Noen bilder hadde gjort seg..

Mvh

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Høres kanon ut! Gleder meg til bilder
    Min tråd

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres veldig flott ut Gratulerer så mye

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack, snälla!

Vi skal ta nye bilder ganske snart. I mellomtiden får vi klare oss med et bilde av utsikten vår på nattestid:

-godsetutsikt-jpg

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, det var nice bildet

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,949
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått en splitter ny KL650 i hus og frontrekken er endelig komplett. Har fått opp alle fire bakhøyttalerne også og kjørt autooppsett.

For det første:
    Med senterhøyttaleren falt alt på plass. Slik skal det låte, synes jeg!
    Dynamikk, detaljrikdom og trøkk. Fantastisk.

For det andre:
    Å få 3 identiske fronthøyttalere gjorde langt mere for lydbildet enn jeg hadde trodd, spesielt siden alle høyttalerne står i identisk høyde.

For det tredje:
    Å få samme serie høyttalere rundt baut gjorde langt mere enn jeg hadde trodd.
    Hele lydbildet er nå så utrolig sammensatt i fohold til før. Jeg syntes jeg hadde bra lydbilde før, men dette er opp mange hakk. Detaljer jeg aldri har hørt før og en sømløs overgang fra front til bak.
    Godt å høre at flere omsider sier det samme jeg har hevdet i mange år, at det å ha mer eller mindre identiske høyttalere i alle kanaler er UTROLIG mye verdt i hjemmekinosammenheng! Har en det får en veldig mye mer glidene overgang i lyden og en hører ikke når lyden endrer høyttaler slik en svært ofte gjør ellers. Viktigst er selvsagt like høyttalere i LCR men prikken over i'en er å ha det likt også bak!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Godt å høre at flere omsider sier det samme jeg har hevdet i mange år, at det å ha mer eller mindre identiske høyttalere i alle kanaler er UTROLIG mye verdt i hjemmekinosammenheng! Har en det får en veldig mye mer glidene overgang i lyden og en hører ikke når lyden endrer høyttaler slik en svært ofte gjør ellers. Viktigst er selvsagt like høyttalere i LCR men prikken over i'en er å ha det likt også bak!
    Ja, ble veldig overrasket over denne forbedringen. I enkelte scener føles lyden 3D, hvis jeg kan bruke en slik beskrivelse på det. Jeg tror dette er noe man egentlig må oppleve hjemme hos seg selv på eget anlegg for å forstå hvor mye dette har å si.

Du har vel en ørliten større utfordring hvis du skal kjøre identisk rundt baut?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sagt før at det ikke er på dette anlegget du vil bruke til og lytte på musikk... Men har du prøvd og i så fall hva ditt inntrykk?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,949
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel en ørliten større utfordring hvis du skal kjøre identisk rundt baut?
    Ja har en liten utfordring der når jeg tar i bruk de nye ja Oppsettet jeg bruker pr idag er noenlunde lik lyd forran bak men før det igjen (og tidligere) har jeg hatt identiske forran/bak og det er virkelig gull verdt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har poengtert at jeg ikke forstår meg på de som f.eks. kombinerere Swans fronter og Klipsch senter, hjelper lite å ha rå høyttalere hver for seg når de ikke fungerer sammen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i det meste du sier her Baldrick, men sansene våre har en utrolig evne til å tilpasse seg. Når man har levd med (feks) en slik kombinasjon du nevner her en stund, så legger man ikke merke til det lengre. Folk som kommer på besøk/demo derimot, vil nok legge bedre merke til det. At man merker en forbedring om man bytter til samme merke/høyttaler er jeg enig i, men jeg forstår godt at man kan leve fint med slike løsninger.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Du har sagt før at det ikke er på dette anlegget du vil bruke til og lytte på musikk... Men har du prøvd og i så fall hva ditt inntrykk?
    Nei, har ikke testet. Mulig jeg tester ut litt etterhvert. Dette er jo høyttalere som er laget for kino og som ruller av ved 80 Hz, så det må isåfall bli med subwoofere også. Subwooferne spiller forresten enestående til musikk.

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Ja har en liten utfordring der når jeg tar i bruk de nye ja Oppsettet jeg bruker pr idag er noenlunde lik lyd forran bak men før det igjen (og tidligere) har jeg hatt identiske forran/bak og det er virkelig gull verdt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har poengtert at jeg ikke forstår meg på de som f.eks. kombinerere Swans fronter og Klipsch senter, hjelper lite å ha rå høyttalere hver for seg når de ikke fungerer sammen
    Nei, man må i det minste finne noe som matcher noenlunde hvis man først skal mikse.

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er enig i det meste du sier her Baldrick, men sansene våre har en utrolig evne til å tilpasse seg. Når man har levd med (feks) en slik kombinasjon du nevner her en stund, så legger man ikke merke til det lengre. Folk som kommer på besøk/demo derimot, vil nok legge bedre merke til det. At man merker en forbedring om man bytter til samme merke/høyttaler er jeg enig i, men jeg forstår godt at man kan leve fint med slike løsninger.
    Jeg har hatt XTZ-fronter, mes Swans-senter og Mirage-bakhøyttalere i mange år nå. Bakhøyttalerne har aldri stukket seg ut, har aldri merket noen mangler der i forhold til frontene. Swansen har jeg lagt merke til et par ganger når lyden har panorert fra en av sidene til den andre. Ellers har jeg vært storfornøyd. Jeg savnet egentlig ikke noe før, men nå vet jeg hvor mye bedre det faktisk kan bli.

En ting er å høre anlegg hos andre. Det blir aldri det samme som hjemme i ditt eget rom uansett.

Gleder meg til å se masse filmer om igjen nå. :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med dere, får dere slappet av og hygget dere noe i kinoen om dagen?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hvordan går det med dere, får dere slappet av og hygget dere noe i kinoen om dagen?
    Jada, BEF! Kinoen er i bruk omtrent hver eneste dag og vi er veldig fornøyd med både lyd og bilde slik det er nå. Ser dog veldig frem til å begynne på ombyggingen, men har ikke mulighet til det riktig enda. Vi har begge hatt mye å gjøre i det siste, men skal få tatt nye bilder ettehvert. Kan sikkert få det til å bli enda bedre, men er veldig fornøyd med Klipsch THX Ultra slik det er nå. Dynamikk og trøkk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget hyggelig og høre, ingenting er som en kino man trives i og gleder seg til å sette seg inni. Forstår at du gleder deg til ombyggingen og jeg tror den kinoen vil bli meget så pen når den står ferdig! Vis det er noe jeg evt. kan hjelpe til med eller bidra med når det skal gjøres så håper jeg du spør, for jeg hjelper deg gjerne!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, det setter jeg veldig stor pris på.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oss dødelige skulle ønske du hadde noen bilder av herlighetene

Side 109 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •