Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 106 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2861
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dynavoice F6?!

Er det fremdeles innenfor budsjettet du har snakket om i det siste, eller strekker du deg for å få tak akkurat disse? I så fall har jeg en mistanke.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Alltid morro når man får realisert drømmene sine!!
    Skeptisk av natur klarer jeg ikke helt å slippe gleden til før kjøpet er gjennomført og alt er i hus, men føler alt er i orden her.

Kanskje noen(BEF?) kan svare på hva som må til for å få en hjemmekino THX-sertifisert?
    Ikke at det er et mål, men lurer på hvor nærme jeg kan komme.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Dynavoice F6?!

Er det fremdeles innenfor budsjettet du har snakket om i det siste, eller strekker du deg for å få tak akkurat disse? I så fall har jeg en mistanke.
    Etter en konsertopptreden har budsjettet økt betraktelig. 'Nuff said.
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Skeptisk av natur klarer jeg ikke helt å slippe gleden til før kjøpet er gjennomført og alt er i hus, men føler alt er i orden her.

Kanskje noen(BEF?) kan svare på hva som må til for å få en hjemmekino THX-sertifisert?
    Vet hvordan det er, gjelder det samme med meg nå. Mentor 6 er solgt, og nye høytalere er på vei inn!

Tror det er slik at kinoen må være kalibrert av en som har THX sertifisering, vis jeg ikke tar helt feil.
    Min tråd

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en konsertopptreden har budsjettet økt betraktelig. 'Nuff said.
    :-D
    Så det ja. Hvordan går det med øret..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Vet hvordan det er, gjelder det samme med meg nå. Mentor 6 er solgt, og nye høytalere er på vei inn!

Tror det er slik at kinoen må være kalibrert av en som har THX sertifisering, vis jeg ikke tar helt feil.
    Ja, ville tro det var litt mere komplisert enn å henge opp et skilt på veggen, hehe. Det er vel kun BEF som er sertifisert til dette, som jeg skjønt. Og selvsagt Gorm på bildesiden. THX-baffelvegg er vel et kriterie, tipper jeg. Og selvsagt THX-sertifisert utstyr.

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Så det ja. Hvordan går det med øret..?
    Det suser fælt enda og det verker bittelitt, men er absolutt på bedringens vei. Stor forskjell i dag i forhold til i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at det blir utskiftninger om ikke så lenge. Alle høyttalerne skal skiftes ut, mens subwooferne selvsagt blir værende.
    I den anledning kommer jeg til å selge unna min Swans F1.C1 sentehøyttaler, pluss 2 Mirage Omnisat V2-høyttalere og sikkert min Mirage Nanosat.

Inn kommer noe som jeg ikke vil si for mye om før jeg vet med sikkerhet at jeg har i hus, men det er snakk om noe jeg har drømt om lenge og som jeg ikke hadde trodd jeg skulle få råd til med det første.
    8)

Er meget interessant med salg av swans senteren unne du ha sendt meg en PM med hva du kunne tenke deg for den?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thx kriteriene er en lang liste som er knyttet til både lyd og bilde. Det stilles krav til utstyr, rommet, plassering og kalibrering.
    Som nevnt er vel BEF den beste til å svare på dette.

Det finnes forøvrig flere veier enn thx, til kinohimmelen, det er jo mye som er knyttet til lisenser som ikke nødvendigvis er lydforbedrende. Dog er thx en standard som industrien forholder seg til som garanterer kvalitet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Thx kriteriene er en lang liste som er knyttet til både lyd og bilde. Det stilles krav til utstyr, rommet, plassering og kalibrering.
    Som nevnt er vel BEF den beste til å svare på dette.

Det finnes forøvrig flere veier enn thx, til kinohimmelen, det er jo mye som er knyttet til lisenser som ikke nødvendigvis er lydforbedrende. Dog er thx en standard som industrien forholder seg til som garanterer kvalitet.
    Takk, Counterpointer.
    Som nevnt så er ikke THX et mål jeg sikter etter, men lurte litt på hvor nærme jeg kunne komme uten at det blir "tull". De tingene som faktisk har noe for seg i mitt rom er jeg egentlig ganske interessert i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjell Elvekrok som driver AV Concept er vel og THX sertifisert mener jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tingene som faktisk har noe for seg i mitt rom er jeg egentlig ganske interessert i.
    Baffelvegg og thx høyttalere er definitivt ikke dumt. Samme med siktkravene til sitteplasser.

Derimot at det skal stå thx på effektforsterkere er jo mer tvilsomt.

God kalibrering er uansett et krav, thx eller ikke

Tror du tenker helt riktig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baffelvegg og thx høyttalere er definitivt ikke dumt. Samme med siktkravene til sitteplasser.

Derimot at det skal stå thx på effektforsterkere er jo mer tvilsomt.

God kalibrering er uansett et krav, thx eller ikke

Tror du tenker helt riktig.
    Baffelvegg og THX-høyttalere blir det. Projektor skal ihvertfall kalibreres når lampen skiftes. Og når jeg har bygget opp kinoen på nytt, skal den kalibreres etter beste evne.:-D

Du har forresten full innboks, Counterpointer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forresten full innboks, Counterpointer.
    Ikke nå lengre, jeg har ryddet

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nå lengre, jeg har ryddet
    Haha.:-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning for å se hva som kommer inn nå

Ang. THX godkjent rom er det så enkelt, en THX godkjent person må designe rommet, THX må godkjenne prosjektet og byggetegningene før oppstart, alle byggematerialer må være THX godkjent, alle komponenter må være THX godkjent, lyd og bilde må kalibreres etter THX normen av THX godkjent personell. Så er noen faktorer som sal på plass for å ha et THX godkjent rom.

Når det gjelder kommersielle kinoer, er kravene annerledes, her er det krav at utstyret skal være godkjent, å at THX sertifisert ( egne THX-teknikker ) personell skal justere lyd og bilde. Jeg har undersøkt muligheten for en slik jobb

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

Ang. THX godkjent rom er det så enkelt, en THX godkjent person må designe rommet, THX må godkjenne prosjektet og byggetegningene før oppstart, alle byggematerialer må være THX godkjent, alle komponenter må være THX godkjent, lyd og bilde må kalibreres etter THX normen av THX godkjent personell. Så er noen faktorer som sal på plass for å ha et THX godkjent rom.
    Forstår jeg deg riktig er ikke engang BEF sin kompromissløse kino Thx godkjent, selv om den overgår standarden med god margin!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg deg riktig er ikke engang BEF sin kompromissløse kino Thx godkjent, selv om den overgår standarden med god margin!
    Det er meget så korrekt, er ikke i nærheten av å bli godkjent. En av de viktigste kriteriene for THX er at hver plass er en god plass i en kino, det er ikke jeg i nærheten av å klare

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke BEF sin kino er THX-godkjent så blir det litt som å mobbe Chuck Norris for at han ikke klarer å knekke nakken på en elefant med bare hender. Selv om han selvfølgelig klarer det ...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis ikke BEF sin kino er THX-godkjent så blir det litt som å mobbe Chuck Norris for at han ikke klarer å knekke nakken på en elefant med bare hender. Selv om han selvfølgelig klarer det ...
    Høh... Chuck Norris trenger bare se på elefanten og tenke den skal knekke nakken, så gjør den det :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at vi har funnet teppet vi vil ha i hjemmekinoen. Det koster selvsagt noen kroner, men føler det passer utmerket til uttykket vi vil ha i kinoen.

-teppepr-ve-hjemmekino-jpg

Side 106 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •