Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 10 av 143 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2858
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Når det gjelder Supra-krympeslangen må jeg se hvor jeg kan få tak i dette i Sverige. Det ble litt vel mye frakt fra Norge på den ene strömpen.:wink:
    Hvis du kunne tenkt deg den så er det ikke noe problem for meg å stikke innom Eltek å kjøpe en pakke til deg. Så kan jeg sende den for normal porto. Send meg en pm hvis du er interesert.

At min hjemmekino noengang skulle bli nevnt som et kvalitetsstempel må jeg ärlig inrömme at jeg aldri har drömt om engang, så nå ble jeg overrasket. Ihvertfall når man ser de anleggene de fleste har her inne på forumet, kontra mitt.
    Det som gjør at jeg ser på den måten er den gjenomførte stilen som din kino/stue har. Er ganske sikker på at jeg har et stort antall forumbrukere med meg på det. Så ta det gjerne som et kompliment for det er det det er :-D

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis du kunne tenkt deg den så er det ikke noe problem for meg å stikke innom Eltek å kjøpe en pakke til deg. Så kan jeg sende den for normal porto. Send meg en pm hvis du er interesert.
    Tenk om alle mennesker hadde vært like hjelpsomme som dette.. :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det som gjør at jeg ser på den måten er den gjenomførte stilen som din kino/stue har. Er ganske sikker på at jeg har et stort antall forumbrukere med meg på det. Så ta det gjerne som et kompliment for det er det det er :-D
    Jeg kan iallefall føye meg selv til i rekken som forumbruker, der jeg er med deg på det:razz:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av counterpointer
    Jøss, takk så mye!
    Jeg prøver å finne svenske forhandlere som selger løsmeter og krympeslanger etc. De jeg har funnet til nå selger bare ferdigterminerte kabler. Utrolig med tanke på at Supra faktisk lages i Sverige. Finner jeg ikke ut av dette, er det godt mulig jeg benytter meg av ditt meget generøse tilbud, Counterpointer, hvis ikke det steller til for mye bry for deg.

Sitat Opprinnelig postet av counterpointer
    Det som gjør at jeg ser på den måten er den gjenomførte stilen som din kino/stue har. Er ganske sikker på at jeg har et stort antall forumbrukere med meg på det. Så ta det gjerne som et kompliment for det er det det er :grin:
    Takk! Hele idéen bak oppsettet mitt, var jo at det skulle intergeres og bli sett på som endel av stuen, så da har jeg jo oppnådd mitt mål, selv om jeg er langt fra ferdig.:-D

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Tenk om alle mennesker hadde vært like hjelpsomme som dette.. :wink:
    Dette er ganske så utrolig. Tror ikke det er mange steder man finner slike hjelpsomme mennesker som her.

Jeg kan iallefall føye meg selv til i rekken som forumbruker, der jeg er med deg på det:razz:
    Når man legger så mye tanker på oppsettet, dets forbedringspotensialer og nye idéer omtrent 24 timer i døgnet, må jeg ærlig inrømme at jeg nesten blir litt...rørt.ops:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller alt slikt utstyr fra HellermanTyton via Solar Engros her i fedrelandet.

Ta kontakt med HellermanTyton Sverige for å høre hvem som leverer slikt nær deg.

De har alt hva man kan begjære når det kommer til skjuling og beskyttelse av kabler.

DrE

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man legger så mye tanker på oppsettet, dets forbedringspotensialer og nye idéer omtrent 24 timer i døgnet, må jeg ærlig inrømme at jeg nesten blir litt...rørt.ops:
    Må jeg finne frem tørkepapir? (Snufs) :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg finne frem tørkepapir? (Snufs) :wink:
    Jeg tror det...:cry:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg bestiller alt slikt utstyr fra HellermanTyton via Solar Engros her i fedrelandet.

Ta kontakt med HellermanTyton Sverige for å høre hvem som leverer slikt nær deg.

De har alt hva man kan begjære når det kommer til skjuling og beskyttelse av kabler.

DrE
    Takk for det. Skal sjekke ut dette, det kunne se ut som det var flere interessante ting der også.

Edit: morsomt! Det viser deg at de har hovedkontoret bare noen få kilometer unna der jeg bor.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, takk så mye!
    Jeg prøver å finne svenske forhandlere som selger løsmeter og krympeslanger etc. De jeg har funnet til nå selger bare ferdigterminerte kabler. Utrolig med tanke på at Supra faktisk lages i Sverige. Finner jeg ikke ut av dette, er det godt mulig jeg benytter meg av ditt meget generøse tilbud, Counterpointer, hvis ikke det steller til for mye bry for deg.
    Som sagt bare send en pm :-D Det å hjelpe andre er egentlig å hjelpe seg selv, alle burde prøve å bidra til at verden blir litt bedre. Det hjelper en god del

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg har gjort et varp her. Jeg bestilte et demoeksemplar av XTZ99W12s Left for en billigere penge , pluss en kabel fra Fyndbørsen. I dag fikk jeg produktene levert og jeg kan ikke skjønne annet en at subben er ubrukt. Jeg fikk også med en ekstra signalkabel. Perfekt! Problemet er allikevel som sist gang: Pluggen på strømkabelen er for liten, slik at strømmen kutter i ny og ne. Jeg får kontakte dem igjen, sist fikk jeg ny kabel i posten bare noen dager senere.

[Edit]: Jeg har nå fått ny kabel fra Fyndbörsen som fungerer utmerket. [/Edit]

Jeg fatter ikke at dere SVS-gutta orker å flytter rundt på disse gigantiske subbene alene. Jeg kjenner det godt i kroppen etter å ha flytter rundt litt på mine XTZ på 30 kg pr.stk. Jeg brukte 4-5 timer på å kalibrere min første XTZ her om dagen og det er jeg glad for. Når jeg fikk min andre i dag, visste jeg allerede hva som fungerer og ikke når det gjelder porting. I min stue på 40kvm spiller XTZ'ene absolutt best med alle portene plugget.
    Da jeg begynte å kalibrere gikk bare subben ned til 35hz, da med High Pass-filteret på og ingen porter plugget. Uasett hva jeg gjør får jeg ikke sub nr 1 - som står plassert i hjørnet - til å spille lavere enn 25 hz med den plasseringen jeg har. Og subben stå der. Jeg får allikevel en relativt grei frekvenskurve på den uten alvorlige dipper. Jeg har flyttet den noen cm lengre frem, noe som hjalp veldig. Den andre subben - som står plasseret i nesten åpent rom - spiller ned mot 15 hz på ca 77 db. Subbene spiller begge mot senter.
    Fasen på sub én har jeg satt til 180 kontra 90 på sub II. Slet lenge med å finne noenlunde rett fase på begge samlet. De spilte først fint nesten hele frekvensspekteret men utfaset hverandre totalt ved ca 70-80hz( jeg deler på 200).
    Jeg er egentlig litt overrasket over at jeg fikk såpass grei frekvenskurve som jeg fikk - selv om kurven er langt fra rett - siden plasseringen på subbene er relativt låst.
    Nå vil jeg investere i en Behringer for optimalisering av frekvenskurven.

Jeg ble veldig fornøyd med lyden etter jeg kalibrerte sub nr.1 her om dagen, og nå har jeg egentlig samme lyd bare litt ekstra å gå på. Jeg har nå også en sub på hver side av racket, slik at jeg kan sette delefrekvensen høyere uten å kunne pointe ut hvor subbene er plassert.
    Jeg storkoser meg nå! Jeg hadde på ingen måte klart å få like bra lyd uten Radio Shack. Denne har vært helt uvurderlig i denne prosessen.

Counterpointer: Jeg tar nok kontakt etterhvert!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser min frekvenskurve ut for öyeblikket:

Nå har jeg ikke personlig testet Behringer FBQ2496 men jeg regner med at jeg kan få jevnet ut kurven ganske bra med en slik. Toppene på 80, 63 og 40 burde jeg vel kunne få jevnet ut ganske bra med Behringeren? Dippen ved 111hz burde vel også gå greit, mens dippene fra 25 til 18 bör jeg vel heller väre litt forsiktig med? Jeg synes uansett at det låter knalltöft nå og har en fölelse av å ha krefter i massevis.

Vi så The Italian Job etter kalibrering av begge subbene og dette ble av og til nesten for mye av det gode. For all del, det er jo akkurat slik jeg vil ha det men nå har det seg slik at vi bor i leilighet og denne filmen så vi ganske sent på kvelden. Når pengeskapet faller ned i begynnelsen av filmen, smalt og ristet det så höyt at min kjäre samboer nesten satte maten i halsen. Jeg tenkte "ok, der våknet vi ihvertfall naboene på alle kanter".
    På en annen side gliste vi begge to fra öre til öre!

Og musikk:
    Har spilt den remastrede versjonen av Queensrÿche - The Warning uttalige ganger etter at jeg fikk kalibrert subbene. Skiva er fra '84 tror jeg, men den låter helt utrolig bra på mitt anlegg. Spesielt på "No sanctuary" er bassen utrolig fyldig og fin. Har nå bestilt remastret versjoner av både "Operation:Mindcrime" og "Rage For Order". På sistnevnte skive har de forövrig brukt samme produsent som vi brukte på "A Sceptic's Universe" med Spiral Architect. Ja, jeg er stolt av det...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut et nytt bilde på http://avforum.no/minhjemmekino/show...reWerdenskrieg
    Bildet viser oppsettet med begge subwooferne. Det begynner å hjelpe nå, synes jeg.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent oppsett og fin innredning i leiligheten din! Ser ut som et meget behagelig sted å være med gode fargevalg og løsninger...
    Gratulerer med en kalibrert sub nr 2 samtidig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her om dagen lanserte ComHem(vår kabel-tv-leverandör) HDTV gjennom deres kabelnett her i Stockholm. Humax står for HDTV-TV-tuneren som selvsagt har både HDMI og komponent. Prisen på herligheten er ca 3.500 for Humax CXHD 1000c-boksen og 99 kr.pr.mnd for HDTV-kanalene. Jeg som allerede har et abonnement får denne boksen til kraftig redusert pris. Det som midlertidig både irriterer og bekymrer meg nå er at denne boksen ikke har innebygd harddisk-opptaker. Så hvordan skal man nå få spilt inn programmene når vi er på jobb/sover etc? Dette er jo egentlig et must når man jobber skift. Kan sikkert spille dem inn med analog scart, men herrefaensen så kjedelig. Dette ser uansett morsomt ut. De forelöpige kanalene som er tilgjengelige er SVT HD, Voom HD, Discovery HD og Canal+ HD. Det begynner å seriöst närme seg tiden for å kjöpe ny 50" HD-klar plasma...
    Kult å få overfört kanalene fra TV-tuner til TV ved bruk av HDMI, dette vil nok ihvertfall ikke svekke kvaliteten på TV-sendingene. På en annen side er det kjedelig å ikke få bruke Harddisk-opptakeren min som har fungert så ypperlig i tre år nå.

Edit: Takk for det, freddie!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en liten svipptur i gamlelandet og benyttet sjansen til å ta en tur innom Lassesen og Lsound for å hente meg en Behringer FBQ2496.
    Morsomt å treffe Lassesen og få sett en SVS PB12 Pluss/2 med egne øyne, noe som imponerte. Har desverre enda til gode å høre dette monsteret. Jeg gleder meg til å sette i gang å dille med den ikke nødvendigvis pene Behringer'en, men mangler enda noen kabler før jeg kan ta fatt på dette.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en liten svipptur i gamlelandet og benyttet sjansen til å ta en tur innom Lassesen og Lsound for å hente meg en Behringer FBQ2496.
    Nestegang du er "hjemom" så er du hjertelig velkommen her også. Ante meg at du hadde aner nederst på Sørlandet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nestegang du er "hjemom" så er du hjertelig velkommen her også.
    Det ville gledet meg enormt å få oppleve din hjemmekino og slått av en prat med deg, Anfield. Desverre hadde vi veldig dårlig med tid denne gangen, da det desverre var en trist hendelse som gjorde at vi plutselig måtte tilbake til gamlelandet.
    Ante meg at du hadde aner nederst på Sørlandet?
    Joda, Lyngdal er ikke så langt unna. Har faktisk noen veldig gode venner i dine trakter også.;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledelig! Som sagt, velkommen neste gang det skulle passe seg. Jeg holder overnatting og kald pils dersom det skulle friste.....:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å komme seg hos deg. Med to godt inntegerte suber må dette oppsettet spille utrolig. Bare å ta av seg hatten for denne leiligheten....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...kald pils...
    Hifi og kald pils...aiaiaiai! Takk for det!

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå begynner det virkelig å komme seg hos deg. Med to godt inntegerte suber må dette oppsettet spille utrolig. Bare å ta av seg hatten for denne leiligheten....
    Joda, begynner å låte bra nå, synes jeg. Ganske utrolig så har jeg klart å få relativt lik bassrespons nesten uansett hvor man befinner i rommet, noe jeg finner både overraskende og gledelig. Håper på at Behringer'en blir den foreløpige prikken over I'en nå. Har desverre enda ikke hatt anledning til å begynne å sette meg inn koble den opp. Forhåpentligvis gjør jeg det i morgen.

Jeg må ærlig inrømme at jeg gliser fælt under både filmvisning og musikklyttinger. Hadde ikke regnet med at jeg skulle klare å få så bra lyd med såpass ekstremt begrensede plasseringsmuligheter.
    Jeg er heldig!

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig lekker leilighet du har

Side 10 av 143 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •