Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 96 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må få fjernstyring på lysene i taket. Helt håpløst å tumle seg gjennom mørket for å finne lysbryteren.

Er dette dyrt, eller finnes det rimelige, men allikevel bra løsninger?
    Skulle jo likt å kunne styrt dette med H1100(etterhvert iPad/android fjernkontroll), men det er ikke noe must.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik: MPX.no - Nexa LWMR-210 Dimmer Mottaker og en slik:MPX.no - Nexa LYCT-705 koster jo ikke all verden.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    En slik: MPX.no - Nexa LWMR-210 Dimmer Mottaker og en slik:MPX.no - Nexa LYCT-705 koster jo ikke all verden.
    Hey! Werdenskrieg loves it! Er ikke nevneverdig kjent inni strømbryterne, men dette er kanskje ikke så vanskelig å få til selv, eller?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,326
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges vel på ClasOhlson også om det er en sjappe som har kommet til ku-byen

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen kan også styre inntil 4 slike (eller andre) NEXA-mottakere. Det 5'te settet med knapper på kontrollen kan settes opp til å slå på/av alle/grupper samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker du en billig og enkel mellomløsning får du et produkt på Glapris rett ned bakken. 2-3 pakning med stikk, og tilhørende fjernkontroll med av/på + dimming.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Selges vel på ClasOhlson også om det er en sjappe som har kommet til ku-byen

Hehe. Ikke Clas, men de starter snart byggingen av et større senter der bla Biltema skal inn.

Sitat Opprinnelig postet av randall
    Fjernkontrollen kan også styre inntil 4 slike (eller andre) NEXA-mottakere. Det 5'te settet med knapper på kontrollen kan settes opp til å slå på/av alle/grupper samtidig.
    Synes dette høres ut som hva jeg er ute etter. Takker og bukker så meget!

Sitat Opprinnelig postet av geirh
    Ønsker du en billig og enkel mellomløsning får du et produkt på Glapris rett ned bakken. 2-3 pakning med stikk, og tilhørende fjernkontroll med av/på + dimming.
    Tusen takk for tipset, Geir! Har brukt slike før og de fungerer absolutt greit. Dette er derimot spotter i taket jeg så gjerne vil kunne kontrollere fra sofaen i dette tilfellet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screenshot fra uferdig hall.
    På tide å tenke på å oppdatere hjemmekinoprofilen.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg var innom tråden din. Ser fantastisk ut, du er målestokk og jeg gidder ikke engang å strebe etter den.. :P

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken bildemopdus bruker du for å få full skjerm? Må ha på full zoom på min for å få fylt opp hele skjermen, ellers får jeg felt over og under som ikke det er bilde på

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    hvilken bildemopdus bruker du for å få full skjerm? Må ha på full zoom på min for å få fylt opp hele skjermen, ellers får jeg felt over og under som ikke det er bilde på
    De fleste filmer er i 2.35:1, et fåtall i 16:9.
    Jeg foretrekker helt soleklart 2.35:1-formatet, der bildet har sort kant over og under. Jeg har maskert dette på mitt lerret, altså satt opp ekstra svarte kanter både opp og nede på lerretet, slik at de svarte stripene på bildet forsvinner helt når det er mørkt i rommet. Jeg var så heldig å få med dette fra forrige eier av projektor og lerret.

Dette er isopor kledd i scenemolton og festet med magneter.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tenker jeg på å gjøre også. Kunne du vært så snill å ta noen nærbilder av det?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette tenker jeg på å gjøre også. Kunne du vært så snill å ta noen nærbilder av det?
    Jeg har ikke mulighet til å få tatt noen nærbilder av dette på en god stund, men skal forsøke å forklare det bedre:
    Isopor skåret av i ønsket bredde og høye. I mitt tilfelle er det to biter satt sammen, for å få det bredt nok. Mener at det er stiv papp som er brukt til å lime disse to i sammen. Scenemolton er kledd rundt og stiftet fast. I endene er det limt fast en pappbit og oppå der igjen er det limt fast noen bittesmå magneter. På lerretrammen er det limt fast en liten metallplate i ønsket høyde. Man har da muligheten til å justere maskingen. Håper dette er til hjelp.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var flott forklart det, kamerat. Driver og leser diverse gamle tråder om maskering, og driver og prøver å finne ut hvordan jeg skal gjøre det hjemme. Takker for kjapp tilbakemelding! Screenshots'a ser forøverig meget bra ut.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Det var flott forklart det, kamerat. Driver og leser diverse gamle tråder om maskering, og driver og prøver å finne ut hvordan jeg skal gjøre det hjemme. Takker for kjapp tilbakemelding! Screenshots'a ser forøverig meget bra ut.
    Så bra! Maskeringen er virkelig prikken over i-en. Så to filmer med fullt 16:9 bilde og bare lengtet tilbake til 2.35:1.
    Du har altså muligheten til å fjerne maskeringen hvis du skal se en 16:9-film.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så da er det riktig til meg også bare at det mangler maskering. må finne på noe lurt der. bra jeg fant ut av dette FØr jeg kjøper nytt lerret. da blir det 1.35:1.

hvordan blir det med en 16:9 film?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,701
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så da er det riktig til meg også bare at det mangler maskering. må finne på noe lurt der. bra jeg fant ut av dette FØr jeg kjøper nytt lerret. da blir det 1.35:1.

hvordan blir det med en 16:9 film?
    Da må du maskere sidene, og det er dette som er det beste da du får konstant høyde. Det er konstant høyde som er det mest riktige å bruke spør du meg...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger vell ikke sån linse for det nei?

Hva med maskeringen, er det stor forskjell fra film til film, slik at man må flytte den, eller lage en som er fast

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger vell ikke sån linse for det nei?

Hva med maskeringen, er det stor forskjell fra film til film, slik at man må flytte den, eller lage en som er fast
    Trenger ingen anamorfisk linse for dette, nei. Det er hvis du skal ha kurvet lerret.

Akkurat spørsmålet om man må flytte maskeringen fra film til film er jeg usikker på. Jeg har selv ikke hatt behov for dette til nå. Men det er et must å kunne fjerne den enkelt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Trenger ingen anamorfisk linse for dette, nei. Det er hvis du skal ha kurvet lerret.

Akkurat spørsmålet om man må flytte maskeringen fra film til film er jeg usikker på. Jeg har selv ikke hatt behov for dette til nå. Men det er et must å kunne fjerne den enkelt.
    Her trengs det litt innput

Anamorf linse brukes for å strekke bilde samtidig som en bruker hele bildebrikken i pj. Det har ikke noe med kurvet lerret å gjøre.

Som Andreas21 har vært inne på så velger en om en vil ha " constant height" eller "constant width" , dette gjøres i proseseringen av bildet og med anamorf linse. Formatet på filmer varierer en god del alt fra 2,35 helt opp til over 2,40 dette er en av grunnene til at en bør ha variabel maskering. Det går å "overskyte" med zoom slik at en ikke ser det ekstra som går utenfor lerret.

Dette er helt kort. Finnes mye mer om dette i den offisielle 2,35 tråden.

Side 96 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •