Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 95 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2879
    Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis jeg ikke tar helt feil så var det 92" AW skrev at det var...
    Arrester meg hvis jeg har feil:-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Glad jeg holdt meg unna bilen på sørlandet i dag, det var ordentlig ruskete på veiene. Greit å ta det rolig da!
    Gleder meg til å høre inntrykkene når du får det opp og går. Ingenting som slår et stort bilde i en hjemmekino. Husker ikke om du har nevnt hvor stort lerretet er?
    Har foreløåig bare rukket å henge opp lerretet og gliser allerede fra øre til øre.
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Hvis jeg ikke tar helt feil så var det 92" AW skrev at det var...
    Arrester meg hvis jeg har feil:-)
    Det stemmer, det fulgte med et 92" lerret i dealen jeg gjorde, så dette er en perfekt sjanse til å finne ut om dette er størrelsen for meg. Har som nevnt ikke rukket å sette opp projektoren enda, men lerretet ser ut til å passe rommet meget bra. Det er så og si like bredt som racket mitt(2m), så det går akkurat mellom høyttalerne, pluss at jeg får plass til litt akustikkdill i hjørnene.8)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så halve "Basic Instinct" i går på Pioneer 50" og resten i dag på 92" med projektor. Følelsen av å ha så stort bilde er bare helt utrolig bra, men savner bildekvaliteten fra Pioneeren. Jeg skjønner det behøves litt kalibrering.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så halve "Basic Instinct" i går på Pioneer 50" og resten i dag på 92" med projektor. Følelsen av å ha så stort bilde er bare helt utrolig bra, men savner bildekvaliteten fra Pioneeren. Jeg skjønner det behøves litt kalibrering.
    Gratulere med projektor i hus. Det er godt å høre du tok det med ro på glatta igår, man leste om nok uhell og det ville været meget trist å høre et av de hadde vært deg.

Bilde kvaliteten på VW50 er vel helt ok i forhold til hva man får ellers idag og du skal nok meget høyt opp i pris for å få noe som matcher Pioneer TVen din. Jeg fikk jo VW95 i hus på fredag og den klarer nok ikke helt å nå Pioneer TV min heller.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulere med projektor i hus. Det er godt å høre du tok det med ro på glatta igår, man leste om nok uhell og det ville været meget trist å høre et av de hadde vært deg.

Bilde kvaliteten på VW50 er vel helt ok i forhold til hva man får ellers idag og du skal nok meget høyt opp i pris for å få noe som matcher Pioneer TVen din. Jeg fikk jo VW95 i hus på fredag og den klarer nok ikke helt å nå Pioneer TV min heller.
    Takk BEF!
    Er veldig fornøyd selv med at jeg tok det rolig på turen. Fikk en veldig fin kveld etterpå og det var meget gøy at vår venninne Reidun Sæther gikk videre til finalen i Melodi Grand Prix. Min kone har tatt bildet til singelomslaget, pluss flere promo-shots.

Jeg har aldri hatt projektor før og ellers sett veldig lite på projektor, så jeg setter stor pris på tilbakemeldingen.
    Jeg har selvfølgelig null erfaring med innstillinger også, så her er det brukeren også det står på.

Det jeg reagerer på er at bildet ikke er særlig skarpt. Jeg stiller inn fokus etter beste evne, men syns bildet ligner mere på en DVD enn Blu-ray.
    Jeg synes også bildet er noe blasst.
    For ordens skyld:
    Jeg bruker ikke Basic Instinct som referanse, jeg tester selvsagt med andre filmer.:-D

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk BEF!
    Er veldig fornøyd selv med at jeg tok det rolig på turen. Fikk en veldig fin kveld etterpå og det var meget gøy at vår venninne Reidun Sæther gikk videre til finalen i Melodi Grand Prix. Min kone har tatt bildet til singelomslaget, pluss flere promo-shots.

Jeg har aldri hatt projektor før og ellers sett veldig lite på projektor, så jeg setter stor pris på tilbakemeldingen.
    Jeg har selvfølgelig null erfaring med innstillinger også, så her er det brukeren også det står på.

Det jeg reagerer på er at bildet ikke er særlig skarpt. Jeg stiller inn fokus etter beste evne, men syns bildet ligner mere på en DVD enn Blu-ray.
    Jeg synes også bildet er noe blasst.
    For ordens skyld:
    Jeg bruker ikke Basic Instinct som referanse, jeg tester selvsagt med andre filmer.:-D

gratulerer med prosjektor, venter selv på en slik og grunnlegende innstillinger vil bli av stor int :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Duppi dupp!

Har nå satt opp projektoren litt bedre og forsøker meg igjen. Det er litt vanskelig å stille fouks, merker jeg. Tenker dette er kanskje den største årsaken til at bildet ikke ble så bra i natt. Tror jeg har fått det til bedre nå, skal sjekke igjen etterpå.

Når man varmer opp lampen, er det bare å skru på projektoren og vente? Jeg får blått lys fra den uansett, gjør jeg det rett da?

Edit: Har fått jobbet litt med fokus, og synes nå bildet er veldig mye bedre. Faktisk veldig bra nå. :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har nå fått justert litt og har sett halve LOTR. Er meget, meget fornøyd med bildet. Sitter bare og gliser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har nå fått justert litt og har sett halve LOTR. Er meget, meget fornøyd med bildet. Sitter bare og gliser.
    Hvordan er du fornøyd med svartnivået? Pioneeren din er vel fortsatt referansen alle strekker seg etter......

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny og fet projektor, mister! Har snoka mye rundt i denne tråden, og gøy å se at du får det så bra. Blir selvfølgelig like morro å følge med resten av veien helt inn til mål.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg det er moro å se film på stort bilde! Blir dratt litt mer med i handlingen da

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har VW50 manuell eller styrbar fokus? Den enkleste måten å se om du har 100% fokus er å stå ved lerretet og da skal du kunne se rastre mellom pixlene, å jo tydeligere det rastre er jo bedre er fokuset.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirh
    Hvordan er du fornøyd med svartnivået? Pioneeren din er vel fortsatt referansen alle strekker seg etter......
    Ikke helt på samme nivå, men med masking av lerret, mørke vegger og ingen lys i rommet legger jeg minimalt merke til det.

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Gratulerer med ny og fet projektor, mister! Har snoka mye rundt i denne tråden, og gøy å se at du får det så bra. Blir selvfølgelig like morro å følge med resten av veien helt inn til mål.
    Hyggelig, alkar! Takker så mye. :-D

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Kan tenke meg det er moro å se film på stort bilde! Blir dratt litt mer med i handlingen da
    Ja, det er virkelig noe helt annet nå. Så akkurat M:I3 og det var fantastisk morsomt. Vanvittig bra bilde.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har VW50 manuell eller styrbar fokus? Den enkleste måten å se om du har 100% fokus er å stå ved lerretet og da skal du kunne se rastre mellom pixlene, å jo tydeligere det rastre er jo bedre er fokuset.
    Takk for tips, det skal jeg prøve!
    Jeg styrer fokus med fjernkontroll. Problemet er at den reagerer så raskt. Enten får man for mye eller for lite, vanskelig å få stoppet akkurat på rett sted. Har dog klart det veldig bra nå, synes jeg.

Synes bildet er meget imponerende og gliser enda.

Jeg lurer derimot fremdeles på oppstart og stopp.
    Hva er riktig prosedyre og hvordan gjør man det?
    Jeg trykker på projektoren med fjernkontrollen. Så slår jeg på prosessoren. Jeg får et blått bilde. Etter en stund slår jeg på BD-spilleren, siden projektor går i standby hvis ikke noe skjer. Jeg lar den stå på med screensaver. Lar det stå slik til jeg kjenner at det blåser varmt ut fra viftene, så starter jeg film.
    Er det slik det skal gjøres for å varme opp lampen før film?

Er det noe spesielt man må tenke på når jeg slår av projektoren? Jeg følger fremgangsmåte fra manual, men vil gjerne høre om det finnes andre, lure måter. Jeg trykker den bare av, så står den og blåser til den slår seg av selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke til akkurat den PJ'en du har, men oppstart skal være ganske planke. Skal ikke ha veldig mye å si hvordan du starter den opp. Den vil uansett varme opp om det er signal fra prosessor eller ikke og gi bilde når den er klar. Min W5000 er også blå i starten, for så å søke etter signal. Når det kommer, går det automatisk.
    Ved stopp skal du bare passe på å slå den av som vanlig. Du vil kanskje merke at viftene fortsetter å gå litt, og dette er helt normalt, for å "avkjøle" pæra. Plutselig avslag, eller dra ut stikket er selvfølgelig ikke noen bra løsning for pæra, men det regner jeg ikke med at du kommer til å gjøre uansett så ofte.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du trykker på fokus knappen kan du trykke en og en gang da vil du høre små steppelyder i projektoren, da hopper den litt og litt.

Prosedyre ved oppstart er ikke så kritisk, du kan gjerne slå på prosessoren, PJ og Blu-Ray. Når PJ gir fra seg blide er det bare å se på den. Det viktigste med den er når du slår den av, at den får kjøle seg ordentlig ned før evt. man tar nettspenningen til den.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk til både SannaX og BEF for hjelp. Er superfornøyd med bildet nå. Hvordan har jeg klart meg uten dette før?

Hei, jeg heter Øyvind og er avhengig av å nyte livet i hjemmekinoen min:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med kjempebra projektor
    Å sameligne PJ og TV(Plasma), og da spesielt Pioneer, er urettferdig i disfavør til Projektor.
    Har selv en litt nyere Samsung Plasma og må innrømme når jeg går fra den rett på Sony vw50 gjør det at jeg vil ha ny PJ. :neutral:
    Men ingenting slår et virkelig stort bilde på lerret. Spesielt på enkelte filmer. Som regel legger du merke til blast bilde i begynnelsen av filmen, men glemmer dette etter en stund.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med større bilde :-D

Har bare lyst til å formidle kunnskap fra produsentrepresentantene på fler projektor shootout jeg har vært på. Det BEF og SannaX sier er jo helt riktig, men på disse visningene så bare napper de strømmen på pj og setter frem en ny. Jeg synes dette så risikabelt ut og spurte både Gorm og representanter for Epson og Projektiondesign om dette. Det er ikke anbefalt men det aller viktigste er at pj ikke får noe støt mens pæra er varm/kjøler seg ned, så det å dunke til en varm pj eller smelle med dør evt andre tactile påvirkninger er det mest sårbare, Anders fra PD sa faktisk at han aldri hadde tatt noen pære på kun å ta strømmen, men en god del ved å uheldigvis dunke pj

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!
    Hva er str på det nye rommet? Hvilken planer har du framover?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere med kjempebra projektor
    Å sameligne PJ og TV(Plasma), og da spesielt Pioneer, er urettferdig i disfavør til Projektor.
    Har selv en litt nyere Samsung Plasma og må innrømme når jeg går fra den rett på Sony vw50 gjør det at jeg vil ha ny PJ. :neutral:
    Men ingenting slår et virkelig stort bilde på lerret. Spesielt på enkelte filmer. Som regel legger du merke til blast bilde i begynnelsen av filmen, men glemmer dette etter en stund.
    Takk!
    Bare så det er sagt; jeg er virkelig kjempefornøyd med bildet etter jeg fikk justert fokus skikkelig og fant en preset som passet mitt rom.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med større bilde :-D

Har bare lyst til å formidle kunnskap fra produsentrepresentantene på fler projektor shootout jeg har vært på. Det BEF og SannaX sier er jo helt riktig, men på disse visningene så bare napper de strømmen på pj og setter frem en ny. Jeg synes dette så risikabelt ut og spurte både Gorm og representanter for Epson og Projektiondesign om dette. Det er ikke anbefalt men det aller viktigste er at pj ikke får noe støt mens pæra er varm/kjøler seg ned, så det å dunke til en varm pj eller smelle med dør evt andre tactile påvirkninger er det mest sårbare, Anders fra PD sa faktisk at han aldri hadde tatt noen pære på kun å ta strømmen, men en god del ved å uheldigvis dunke pj
    Tusen takk for tipset, jeg setter stor pris på slike råd.

Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Spennende!
    Hva er str på det nye rommet? Hvilken planer har du framover?
    3.6m bredt og 4.0m langt. Planene fremover er å få inn de to radene med reclinere jeg har bestilt fra Fnky, bygge et lite platå til den bakerste raden. Sette opp diffuserne mine og få gjort noe med akustikkplatene jeg har liggende. Så kose meg max.

På sikt skal himling, gulv og vegger rives og bygges opp igjen. Akustikktiltak, spotter og teppe skal inn. Nye høyttalere og subwoofere. Forsterkere, spillere, prosessor og projektor skal inn i teknisk rom rett bak kinoen.
    Så kose meg enda mere.8)

Side 95 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •