Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 9 av 144 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2879
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Enig med du, kid!
    Godt å høre:wink:

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Tusen takk.:-D
    Bare hyggelig, god helg. Få fram cognac'en og nyt oppsettet ditt :wink:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I like måte!
    Nå er det visning av Braveheart som gjelder og The Sixth Sense litt senere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et sånt program, burde jo kvelden være redda.....:wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Med et sånt program, burde jo kvelden være redda.....:wink:
    Riktig, kvelden ble meget vellykket!

Det er rart med det...jo mere man justerer, måler og diller, jo mere legger man merke til forbedringspotensialer. Nå har jeg lagt merke til at
    når et spesielt musikkstykke spilles på et spesielt volum, manes en spesiell hz frem og jeg en skurrelyd i plasmaveggen. Jeg har lenge hatt planer om å legge dempemateriale bakom veggen, men har aldri kommet så langt. Nå føler jeg at tiden nærmer seg...Vi får se hvor mye jeg legger merke til dette fremover. Jeg regner med at dempemateriale vil hjelpe på problemet, men jeg får mareritt på lyse dagen når jeg tenker på hvor mye arbeid det kan bli...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til den, har selv rivd frontveggen to ganger før resultatet ble som ønsket. Tidkrevende, mye jobb.. og slit. Men så er det litt morsomt å tenke tilbake på i etterkant, at man faktisk fikk det til etterhvert. Har iallefall lært underveis i denne hobbyen, at det er like greit å gjøre det mer enn ordentlig første gangen:wink:

Godt å høre at kvelden i går ble bra, for min del er jeg noe redusert på en søndag.. Bursdagsfester tar på!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til den, har selv rivd frontveggen to ganger før resultatet ble som ønsket. Tidkrevende, mye jobb.. og slit. Men så er det litt morsomt å tenke tilbake på i etterkant, at man faktisk fikk det til etterhvert. Har iallefall lært underveis i denne hobbyen, at det er like greit å gjøre det mer enn ordentlig første gangen:wink:

Godt å høre at kvelden i går ble bra, for min del er jeg noe redusert på en søndag.. Bursdagsfester tar på!
    Jeg tenker alltid at "skal man først gjøre det, så skal man gjøre det skikkelig". Men da vi satte opp platene tenkte vi faktisk ikke på at det kanskje kunne by på problemer etterhvert. Ikke hadde jeg veggmonterte høyttalere heller den gang. Høyttalerne er bare å hekte av, så det er ikke noe problem, men selve platen som TV'en henger på -og som jeg regner med at lager skurringen -er et annet kapittel. TV'en må ned, veggfestet må av og selve platen som TV'en henger på må ned. Jeg tenker at jeg venter med dette til jeg kjøper ny 50", så slipper jeg å gjøre arbeidet to ganger. Har bare lagt merke til skurringen én gang, har ikke hørt det under film så det burde gå bra å vente.

Det er hulrom bak hele platen, så det burde vel være bedre for lyden med dempingsmateriale der, tror du ikke?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo vurdere å bruke lydfelleskum (spay med skum som snekkere bruker rundt dører)
    Hvis du kobler på et langt tynt rør så kommer du kanskje til bak veggen uten å fjerne noe.
    Bare vær forsiktig med mengden, det ekspanderer ganske mye. Mulig det ikke skal store klatten til for å ta knekken på klirringen.
    Mulig dette kan være en letvinn "qiuck fix" 8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du kunne jo vurdere å bruke lydfelleskum (spay med skum som snekkere bruker rundt dører)
    Hvis du kobler på et langt tynt rør så kommer du kanskje til bak veggen uten å fjerne noe.
    Bare vær forsiktig med mengden, det ekspanderer ganske mye. Mulig det ikke skal store klatten til for å ta knekken på klirringen.
    Mulig dette kan være en letvinn "qiuck fix" 8)
    Hmm....en artig tanke!
    Dette skal jeg skjekke ut! Man må i såfall holde dette skummet unna kablene, slik at man kan få byttet ut disse ved behov. Jeg har et bra stort hull bak TV'en til kablene, så det skal ikke väre noe problem å få inn skum i alle hjörner eller lignende. Skal se om jeg får sjekket dette når jeg har fri til uka en gang. Takk for et meget spennende tips, Counterpointer!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....en artig tanke!
    Dette skal jeg skjekke ut! Man må i såfall holde dette skummet unna kablene, slik at man kan få byttet ut disse ved behov. Jeg har et bra stort hull bak TV'en til kablene, så det skal ikke väre noe problem å få inn skum i alle hjörner eller lignende. Skal se om jeg får sjekket dette når jeg har fri til uka en gang. Takk for et meget spennende tips, Counterpointer!
    Bare en liten advarsel. For de som har sett noen biler, Ford RS2000 har noe firkantede brede plast skjermer. En som skulle kjøre rallycross la byggskum bak skjermene. Dagen etterpå lå skjermene på gulvet. Skummet hadde ekspandert så mye at plastskjermene hadde løsnet fra popnaglene. Det sier litt om hvor mye trykk det er i skummet.

Historien er sann og bare en liten advarsel så det flotte byggverket ditt ikke går i veggen med et brak midt på natta. Da for du garantert ikke sovne igjen :?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Bare en liten advarsel. For de som har sett noen biler, Ford RS2000 har noe firkantede brede plast skjermer. En som skulle kjøre rallycross la byggskum bak skjermene. Dagen etterpå lå skjermene på gulvet. Skummet hadde ekspandert så mye at plastskjermene hadde løsnet fra popnaglene. Det sier litt om hvor mye trykk det er i skummet.

Historien er sann og bare en liten advarsel så det flotte byggverket ditt ikke går i veggen med et brak midt på natta. Da for du garantert ikke sovne igjen :?
    Takk for advarselen!
    För jeg gjör noe skal jeg forhöre meg grundig med min bror som er byggmester.

Å våkne opp og finne TV'en og höyttalerne på gulvet er laaangt nede på önskelisten min, for å si det mildt..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hulrom bak hele platen, så det burde vel være bedre for lyden med dempingsmateriale der, tror du ikke?
    Jeg tror nok det ville løse store deler av problemet ja :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok det ville løse store deler av problemet ja :wink:
    Håper det, kanskje det kan gi meg en liten aha-opplevelse på lyden generelt. Det er meget viktig å ha kabelkanalene fri for dempemateriale, slik at jeg kan skifte ut kablene uten å ta ned platene.

Jeg er så utrolig patentlig at jeg tror jeg vil ha problemer med å ha noe så rotete som slik skum bak platen, haha! Jeg lurer tilogmed på lage egne kabler til omtrent hele anlegget for å få akkurat den lengden og utseende jeg vil ha. Ser for meg at dette blir et langvarig og dyrt prosjekt...:-(
    Jeg skal uansett begynne med strömkablene til subwooferene, for de blir mest synlige. Furutech-kontakter driver rundt i tankene. Kablene blir ikke mere enn 15-20cm lange.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten, Furutech kontakter er jo som et smykke å regne 8-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dessuten, Furutech kontakter er jo som et smykke å regne 8-)
    Utelukkende pga. utseende jeg skal ha dem. Jeg hörer garantert ikke forskjell om subwooferen har en original strömplugg eller en Furutech, men det vil ikke bli noe problem å se forskjellen!
    Tror jeg bare kutter av originalkabelen i rett lengde og setter på en slik plugg.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal visstnok overgå Furutech i kvalitet påstår importør home

OYAIDE ELEC,co,.ltd.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Skal visstnok overgå Furutech i kvalitet påstår importør home

OYAIDE ELEC,co,.ltd.
    Meget pene de også, men Furutech er mer enn bra nok for meg. Det er også meeeeget tvilsomt at jeg skal kunne höre forskjell på disse og Furutech på en subwoofer. Som sagt, jeg kjöper dem utelukkende for utseende.

Btw, takk for töff link!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal heve utseende på strømkablene vil denne være en billig og stilig måte å komplettere Furutech kontaktene.

SU2170 Supra nylonstrømpe 10 kit - 10m NOK 190.00

Sort nylonstrømpe for samling av kabler ved f.eks. Bi-Wiring. Passer dia. Ø7 - Ø15mm. Festes i hver ende med medfølgende krympestrømper. Gir kablene et ekslusivt utseende!

ELTEK AS

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal heve utseende på strømkablene vil denne være en billig og stilig måte å komplettere Furutech kontaktene.

SU2170 Supra nylonstrømpe 10 kit - 10m NOK 190.00

Sort nylonstrømpe for samling av kabler ved f.eks. Bi-Wiring. Passer dia. Ø7 - Ø15mm. Festes i hver ende med medfølgende krympestrømper. Gir kablene et ekslusivt utseende!

ELTEK AS
    Takk for linken! Jeg vil heve utseende på alle kabler som er synlige. Aller helst vil jeg at kablene skal väre så like hverandre som mulig. Har tenkt litt på å bestille et par ekstra lange subwooferkabel-selvmonteringssett fra ViaBlue og bruke det av kabelströmpen som blir til overs til bl.a strömkablene.

Dette er uansett et meget bra alternativ som jeg selvsagt vil ta til etteretning siden det både er billigere og like pent. Og jeg kan bruke det til alle kablene mine.

Takk for nok et suverént tips, Counterpointer!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nok et suverént tips, Counterpointer!
    Bare hyggelig å kunne bidra. Spennede å se om noe vil bli brukt i din meget strøkne kino/stue. Det ville være et kvalitetsstempel :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å kunne bidra. Spennede å se om noe vil bli brukt i din meget strøkne kino/stue. Det ville være et kvalitetsstempel :-D
    Tusen takk, jeg setter veldig pris på alle slike tips.
    At min hjemmekino noengang skulle bli nevnt som et kvalitetsstempel må jeg ärlig inrömme at jeg aldri har drömt om engang, så nå ble jeg overrasket. Ihvertfall når man ser de anleggene de fleste har her inne på forumet, kontra mitt.
    Har rådfört meg med min bror og det er godt mulig jeg spröyter inn litt skum bak i veggen. Den vil mest sansynlig lime seg fast til både veggen og platene og forsterke ytterligere. Man trenger jo ikke å fylle hele hulrommet heller, tror det vil hjelpe godt med litt her og der.

Når det gjelder Supra-krympeslangen må jeg se hvor jeg kan få tak i dette i Sverige. Det ble litt vel mye frakt fra Norge på den ene strömpen.:wink:

Edit: Nå er jeg virkelig sliten etter et 12-timers nattskift der det meste har gått galt. To netter til så er det fri igjen og da regner jeg med at subben er i hus.

Side 9 av 144 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •