Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 85 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2879
    Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med hus! Syns jeg skimter Lyngdal fra din gamle leilighet! Flott sted! Er det nyinnkjøpte huset også i lyngdal?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gratulerer! Skal bli moro å følge prosessen, spesielt med tanke på den stilen dere har fra før. Dette blir nok råflott. Endelig mulighet for skikkelig kino også
    Takk, SannaX! Endelig mulighet for skikkelig kino, ja!

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Grattis med hus! Dere blir i cowtown altså. Greit sted også, men du har endel fiksing å gjøre innvendig ser jeg, men så får man det som man vil også. Blir artig å følge med videre.
    Takker, cyber! Ja, vi trives såpass at vi blir her.
    Hele huset må renoveres, så det blir mye jobb.

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Her er det bare å gratulere Ingenting er som å eie ett hus og tomt selv. Hvor i landet har dere handlet?
    Takker! Ser frem til dette, ja. Vi har handlet i Lyngdal på sørlandet, der jeg har familie og vi begge har masse venner.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulrer AW. Lurte på det samme som sirant.
    Takker og bukker, Tiger!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med huset, blir spennende og se dine trekk fremover samt hva vi har sett fra tidligere leil. du har hatt så har dette vært designperler. Håper det kommer noen bilder fra huset også du kan dele med oss, er litt spennende og se dette pallasset.
    Takk for hyggelige ord, mr. Waters!
    Det kommer garantert masse bilder fra det meste her, tipper jeg.
    Det vil dog ta tid, siden mye av budsjettet ble brukt på å skaffe seg denne eiendommen.

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gratulerer så mye!! Gleder meg til og følge med videre på fremgangen!
    Takker pahf!

Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Hva er grunnforholdene her da?? Uthuset / garasjen må være 20 grader ute av lodd :-)Hovedhuset ser bedre ut, men grunnforsterkning må til :-)

Lykke til det blir sikkert topp bare kapitalen og ryggen holder ...

Heldgvis er jeg ferdig med slike prosjekter for flere år siden og kan bruke kapital og rygg på hifi og Volvo
    Skjulet og garasjen skal rives, grunnmuren er som et bomberom og bygget på fjell. Det trenges ikke noe arbeid på yttersiden av huset.
    Hifi-en er jeg meget fornøyd med og har en A8 i garasjen, så det var på tide med litt eiendom. Ryggen er det verre med ...:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline3
    Gratulerer med hus! Syns jeg skimter Lyngdal fra din gamle leilighet! Flott sted! Er det nyinnkjøpte huset også i lyngdal?
    Tusen takk! Det er i Lyngdal, det stemmer!:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdal (Rosfjord hotell) var det en tradisjon at vår ungdomsgjeng reiste til noen år hver sommer. Husker spesielt to episoder fra den tiden:

Fredagen: Vi ankommer stedets etablisement, og etter noen timer får vi naboklager, og plutselig står det en mann med bukkeskjegg i rommet og ber oss dempe musikken. Han var hotellsjefen. Vel, nok om det. Senere på kvelden så blir en i gjengen bedt om å ta seg en luftetur, og når han skulle inn igjen, så ville ikke dørvakten (bl.a. ei ung jente) slippe han inn igjen. Han hisset seg selvsagt opp, og skriker "Kan jeg få snakke med han der med skjegget! Få snakke med han der forbanna kyllingen av en hotellsjef!". Hvorpå jenta i døra sa tørt: "Er det pappa du mener..." Kompisen min kom ikke inn igjen...

Lørdag: Tequila var fredagens store hit. Og, for å få opp stemningen dag 2 så var tequila effektivt. Vi gikk til baren og skulle bestille tequila, hvorpå bartenderen sier "Vi selger ikke tequila"

- Hæ?! Dere solgte jo i går!
    - Vi selger ikke tequila på lørdagene!
    - Hvorfor ikke?
    - Folk blir så galne av tequila
    - Du .. så folk blir ikke galne på f-r-e-d-a-g-e-n-e?!

Husker ennå når bartender sa seint og tydelig: "Me selle ikkje tequila på løøørdaggan"

Siden den kvelden ble det blitt slik i gjengen når noe bare er slik og ikke skal forklares. Da sier man bare "Me selle ikkje tequila på løøørdaggan".

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig oppusset leiligheten nå så da er det bare og starte på hus :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Me selle ikkje tequila på løøørdaggan".
    Hehe, herlig. Arvid er sjefen og du beskriver han rett med bukkeskjegg etc.
    Vi har hatt mange relativt farlige folk i Lyngdal som byer ellers, men alle har hatt respekt for Arvid. Hvis ikke ordnet han opp, for å si det slik. Så noe "kylling" er han ikke, haha.
    Personene som din kamerat snakket med er nok en av sønnene (Stig eller Gaute) og jenta tipper jeg er kona til Gaute. Knallbra folk som imponerer på mange plan. Familien har faktisk drevet hotellet med overskudd siden det ble startet for 75 år siden.

Det med Tequila kjenner jeg ikke til, men så har jeg vært borte fra plassen i over 15 år også, så rutinene har nok vært enderet både før og etter jeg flyttet.

Artig at du har erfaring fra plassen. Ikke nøl med å ta kontakt skulle turen gå hit igjen.:-D

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ferdig oppusset leiligheten nå så da er det bare og starte på hus :-D
    Hehe, selvsagt.
    Nå har vi funnet plassen vi vil være, så det blir ikke noe mere etter dette.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,003
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med huskjøp! Og det blir spennende å se hva dere får til med innredningen i huset etter hvert! Lyngdal er jo bare rett over heia fra Kvinesdal, det hadde jo vært morsomt med et treff etterhvert!

Har bare positive erfaringer fra Lyngdal og Rosfjord. Og siden vi har Audi og VW er det jo Gumpen (Lehne) i Lyngdal som er kvalitetsverkstedet...:-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For the record: Episodene over var over 20 år tilbake i tid.

On topic: Skal du pusse opp hele huset innvendig, eller er det allerede pusset opp?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny flott husvære. Du får invitere til gards en dag du blir ferdig. Tenker hjemmekinoen blir spesiell. men nå har du jo muligheten til et dedikert kinorom, satser du på dette? Blir det egen sterio krok i stua? Tanker om hva du skal fylle dette med(elektronikk og høytalere)?

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye!

Med din lidenskap innen AV, så er det jo ingen ulempe med enebolig med tanke på naboer:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer så mye med huskjøp! Og det blir spennende å se hva dere får til med innredningen i huset etter hvert! Lyngdal er jo bare rett over heia fra Kvinesdal, det hadde jo vært morsomt med et treff etterhvert!

Har bare positive erfaringer fra Lyngdal og Rosfjord. Og siden vi har Audi og VW er det jo Gumpen (Lehne) i Lyngdal som er kvalitetsverkstedet...:-D
    Så kult! Ja, Kvinesdal og Lyngdal er ikke langt unna hverandre. Ikke lenge siden jeg hadde en tur over heia dit. Gamleveien, selvsagt.
    Et treff hadde selvsagt vært meget hyggelig, noe slikt må vi få til!

For the record: Episodene over var over 20 år tilbake i tid.

On topic: Skal du pusse opp hele huset innvendig, eller er det allerede pusset opp?
    Haha, ikke umulig at vi har snakket sammen før da, Tiger. Hang mye der i den tiden.

Vi skal pusse opp hele huset innvendig, så dette kommer til å ta tid.
    Alt inne er fra da huset ble bygget. Dette var akkurat hva vi var ute etter, så slipper vi å betale for en eventuell oppussing gjort av andre som uansett må rives igjen. Dette er også årsaken til at vi faktisk fikk råd til dette huset, det er ikke mange som orker å begynne på noe slikt. Bare tomten her er verd mere enn vi ga for alt

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere med ny flott husvære. Du får invitere til gards en dag du blir ferdig. Tenker hjemmekinoen blir spesiell. men nå har du jo muligheten til et dedikert kinorom, satser du på dette? Blir det egen sterio krok i stua? Tanker om hva du skal fylle dette med(elektronikk og høytalere)?
    Tusen takk, Rotja! Selvsagt inviterer jeg. Håpet er at hjemmekinoen blir veldig spesiell og planen er et helt eget dedikert rom. I stua ser jeg for meg receiver, BD-spiller, subwoofer og flate vegghengte høyttalere til TV-en, samt et iPod-anlegg eller lignende.

Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer så mye!

Med din lidenskap innen AV, så er det jo ingen ulempe med enebolig med tanke på naboer:-D
    Takker! Jeg har det ganske så bra her i leiligheten med tanke på volum etc, men tror nok jeg kommer til å vri på litt ekstra i eneboligen, ja.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med huskjøp Øyvind. Med dette åpner det seg en ny verden av muligheter i forhold til privatliv. Har selv aldri angret overgangen fra leilighet tilhus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer så mye med huskjøp Øyvind. Med dette åpner det seg en ny verden av muligheter i forhold til privatliv. Har selv aldri angret overgangen fra leilighet tilhus
    Hjertelig takk, Einar! Ser også for meg noe slikt. Har utelukkende bodd i leilighet i mitt voksne liv, så dette blir forhåpentligvis en positiv overgang. Plenklipping og snøryddingen skal jeg klare.:-D

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hjertelig takk, Einar! Ser også for meg noe slikt. Har utelukkende bodd i leilighet i mitt voksne liv, så dette blir forhåpentligvis en positiv overgang. Plenklipping og snøryddingen skal jeg klare.:-D
    Og beskjæring, husvask, beising, maling, mindre påbygg, belegninger og overflater, sommerblomster, hekker, busker, uteplass, oppgraderinger ++++ mange mindre serviceoppdrag for at ting skal fungere :-)

Jeg har alltid bodd i enebolig. Det drar med seg en del vedlikehold og oppgraderinger, men jamen er det deilig å ha noen m2 for seg selv :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Og beskjæring, husvask, beising, maling, mindre påbygg, belegninger og overflater, sommerblomster, hekker, busker, uteplass, oppgraderinger ++++ mange mindre serviceoppdrag for at ting skal fungere :-)

Jeg har alltid bodd i enebolig. Det drar med seg en del vedlikehold og oppgraderinger, men jamen er det deilig å ha noen m2 for seg selv :-)
    Helt klart. Nå har jeg hatt en god del år uten dette, så jeg har vel noe å ta igjen da.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra en annen vinkel. Her er det nok av plass.8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo utrolig flott og vakkert ut. Jeg var inne på Finn for å se etter prospektet, det hadde nok blitt tatt bort der fra rett etter det var solgt.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Congrats

Ser utrolig flott ut, og skal i tillegg totalrenoveres. Skal si du er litt av en feinsmecker

Gratulerer og lykke til med oppussing og kinobygging. Her skal det følges med.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det ser jo utrolig flott og vakkert ut. Jeg var inne på Finn for å se etter prospektet, det hadde nok blitt tatt bort der fra rett etter det var solgt.
    Hjertelig takk, BEF!
    Vi er veldig fornøyde med kjøpet.

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ser utrolig flott ut, og skal i tillegg totalrenoveres. Skal si du er litt av en feinsmecker

Gratulerer og lykke til med oppussing og kinobygging. Her skal det følges med.
    Takk så mye, Vetteman!
    Huset MÅ renoveres på innsiden, noe som var avgjørende for kjøpet. På utsiden er det nymalt, vannbord etc er skiftet, nytt tak i 1990.
    Vi var ikke interessert i et hus der vi ville måtte betale ekstra for en allerede renovert bolig, når vi uansett ønsker å renovere selv for å få det akkurat slik vi ønsker, hvis du skjønner hva jeg mener.

Side 85 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •