Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 74 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal prøve lighter, takk for tips.
    Har faktisk ikke lightere lightere i hus, de siste jeg hadde ble brukt opp nitti-tallet.

For å være helt ærlig, så var dette en impulshandling. Jeg har sett meg så lei på alt kabelrotet, alt for lange og tynne originale strømkabler. Jeg tenkte faktisk ikke på skjerming i det hele tatt. Godt mulig at jeg bytter ut til Supra etterhvert, vil jo gjerne ha det best mulig. Nå kommer jo ViaBlue med strømkabler snart, så kanskje det blir et selvbyggersett fra dem.
    Har foreløpig kortet inn unødvendig kabling med nesten fem meter.

Min tråd kan brukes til det meste, cyber. Dette synes jeg er et veldig interessant tema, så bare fyr løs her.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nå er ikke jeg noen elektriker, men har jo en viss idè, hvor finner man gode støpsler til slike kabler og er det trygt å lage sine egne til forsterker og diverse komponenter? (Ikke meningen å kuppe tråden til Lyngdølen i eksil)
    Jeg vil tippe at ViaBlue sine produkter blir rimelige, godt bygget og av meget bra kvalitet, men jeg vet jo ikke når de kommer.

Jeg vil tro at Supra er det billigste alternativet hvis du skal ha skikkelig kvalitetskabler. Har selv en 2-meter skjermet kabel og den er kraftig som bare det, så man må ha støpsel og apparatkontakter som kan ta så kraftig kabel. De støpslene jeg fant på Clas har begrenset plass, så jeg måtte velge litt ut fra det. Desverre så tenkte jeg ikke på skjermede kabler, så det er godt mulig jeg kjøper en ny kabel-rull etterhvert.

Når det gjelder støpsler, så vil jeg tro Ebay er det beste alternativet. Har sett mange kvalitetsstøpsler der. Supra sine er ok priset, men i mine øyne mindre pene.

Det er vel ikke så vanvittig mye feil man kan få gjort med strømkabler, så lenge man sørger for at de får god kontakt og setter jord på rett sted.

Hilsen båtflyktning i Sverige
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen elektriker...
    ... er det trygt å lage sine egne til forsterker og diverse komponenter?
    Mekke nye støpsler er faktisk noe du har LOV til å gjøre uten å være elektriker...
    Viktige punkter
    -forsiktighet ved avisolering så du ikke skjærer i isolasjonen på steder du ikke skal gjøre det.
    -avisolere passe langt etter tilkoblingen i pluggen
    -skru skikkelig til
    -husk også strekkavlastningen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært mye fint til en billig penge på Ebay. De fleste støpslene jeg fant koster ca. 70kr med frakt inkludert.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Mekke nye støpsler er faktisk noe du har LOV til å gjøre uten å være elektriker...
    Viktige punkter
    -forsiktighet ved avisolering så du ikke skjærer i isolasjonen på steder du ikke skal gjøre det.
    -avisolere passe langt etter tilkoblingen i pluggen
    -skru skikkelig til
    -husk også strekkavlastningen
    Jeg mener det er påkrevd bruk av "niter" når man terminerer flertrådet kabel. Jeg kaller det "crimps", elektikerene kaller det "niter". I alle fall er det metallhylser man klemmer på flertrådet kabel før terminering i skruterminal.

DrE

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg mener det er påkrevd bruk av "niter" når man terminerer flertrådet kabel. Jeg kaller det "crimps", elektikerene kaller det "niter". I alle fall er det metallhylser man klemmer på flertrådet kabel før terminering i skruterminal.

DrE
    Det brukes i hvertfall i sikringsskap, men ikke i vanlige kontakter.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg vil tippe at ViaBlue sine produkter blir rimelige, godt bygget og av meget bla bla bla og setter jord på rett sted.

Hilsen båtflyktning i Sverige
    :-D
    Ja, nå får jeg fikset noen kabler gjennom familie, men hvor lange er de greie å ha? 70-100 cm? Jeg vil ha dem så korte at jeg ikke må kveile så mye, men så lange at de er lange nok til å kunne dra racket ut fra veggen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå får jeg fikset noen kabler gjennom familie, men hvor lange er de greie å ha? 70-100 cm? Jeg vil ha dem så korte at jeg ikke må kveile så mye, men så lange at de er lange nok til å kunne dra racket ut fra veggen.
    Jeg har strømforgrenere i racket så jeg kan ha mine kabler i minimale lengder og bare kablene fra strømforgrenerne ut til uttakene i veggene.
    Kablene fra strømforgrenerne er også modifisert.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går satte jeg høyttalerne nærmere veggen igjen (de sto litt over en meter ut). Nå står de ca 55 cm fra bakvegg. Dette gjorde at jeg kunne flytte sofaen/sweetspot enda nærmere TV-en og oppsettet generelt. Jeg kjørte autooppsett med alle fire subwooferne i gang.
    Nå satte Audyssey frontene til small, men crossover fortsatt høyt, til 160hz.
    Etter en ørliten test måtte jeg redusere subene 5dB og crossover til 60hz.
    Nå synes jeg det fungerer veldig bra, kan ikke huske bedre kinolyd her hjemme enn dette. Lydbildet ble fyldigere og mere sømløst mellom bak -og front-kanaler. Lydbildet heller enda en smule mot sideveggen i bakhøyttalerne, men ikke like ille som før. Lyden er også rimelig jevn i hele rommet. Ikke noen plagsomme peaks eller dipper når jeg vandrer rundt.

Til musikk låter det faktisk best med Audyssey nå, fordi bassen ble ørlite ullen uten romkorreksjonen. Jeg kommer nok til å eksperimentere litt mere, f.eks flytte høyttalerne bittelitt frem igjen, men jeg er veldig fornøyd slik det fungerer nå. Jeg regner med å ytterligere forbedre bassen med kraftige absorbenter bak høyttalerne sammen med mine diffuserer.

Motivet til vår nye absorbent på (B x H x D)120cm x 160cm x 5cm begynner å bli klart.
    Vil ikke gi ut noe info om hvor og hvordan før jeg har avklart alt med produsent og alt er klart, men dette blir altså en spesialbestilt absorbent med foto på. Disse kan fåes helt opp i 120cm x 200cm x 5cm med motiv (foto, maleri etc), pluss opp mot 20cm tykke uten foto, altså i hvitt (og muligens svart). Prisen er relativt høy hvis man tenker at dette er en absorbent, men relativt rimelig hvis man tenker at det er kunst.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er relativt høy hvis man tenker at dette er en absorbent, men relativt rimelig hvis man tenker at det er kunst.
    Det er soleklart :-D. Det er viktig å sette utgiftene på rett budsjett!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er soleklart :-D. Det er viktig å sette utgiftene på rett budsjett!
    Absolutt! Måler man dette opp mot to-tre Rockwoolplater som gir samme effekt, er det nok som å kaste bort pengene. Men måler man det opp mot et av bildene vi har på veggen og plusser på at det også er en god absorbent, er veiledende pris lettere å akseptere (for alle i husstanden), spesielt når min bedre halvdel skal stå for kunsten.8)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott oppsett du har. Siden du har valgt den XTZ-høyttalerkombinasjonen i front, så lurer jeg på noe jeg ikke synes kommer godt nok fram på hjemmesidene til XTZ.

Må de deles aktivt med to effekttrinn? Eller er det medfølgende passive delefiltre som gjør at man kan drive disse også med et tradisjonelt effekttrinn på begge modulene?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Roffe:
    XTZ har en egen ekstern subforsterker som er ment å drive en eller to av disse, så ja - aktiv deling:

Ligger litt info om dette på surround.no.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    @Roffe:
    XTZ har en egen ekstern subforsterker som er ment å drive en eller to av disse, så ja - aktiv deling:

Ligger litt info om dette på surround.no.
    Mulig det, men når man leser på produktspesifikasjonen for pakken som helhet er det ingenting som sier at man MÅ ha en separat forsterker for bassen:
    XTZ 99.26 W10.17 P

Men dette er OT i denne tråden. Jeg var mest ute etter hva AndreWerdensKrieg selv mente om saken, for det står ingenting noe sted om det finnes eller ikke finnes noe passivt delefilter av den typen som f.eks. XTZ 99.38 leveres med. Jeg blir usikker når det står at W10.17 P er laget for å spille sammen med XTZ 99.26, for da burde den utgjøre en komplett fullfrekvent høyttaler med delefiltre og alt. Ellers synes jeg det er litt villedende. Det som står ang. bassmodulen er jo "du kan fritt välja en valfri extern förstärkare till den". Det står ikke at man må velge en separat forsterker med aktiv deling til den i tillegg til din hovedforsterker.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Utrolig flott oppsett du har. Siden du har valgt den XTZ-høyttalerkombinasjonen i front, så lurer jeg på noe jeg ikke synes kommer godt nok fram på hjemmesidene til XTZ.

Må de deles aktivt med to effekttrinn? Eller er det medfølgende passive delefiltre som gjør at man kan drive disse også med et tradisjonelt effekttrinn på begge modulene?
    Hei og takk for fine ord, roffe!
    På den versjonen jeg har valgt er det ikke eksterne delefiltre. Her er 99.26 justert som stativhøyttalere som spiller med godt trøkk i bunnen, noe som passer meg utmerket da jeg spiller musikk uten sub. Det har dog kommet en ny versjon (99.26 P) med eksternt delefilter som er justert slik at 99.26 er beregnet for å spille sammen med W10.17 P som én stor høyttaler, etter hva jeg har forstått. Er litt usikker på akkurat denne versjonen siden da jeg ikke har undersøkt dette noe videre. Jeg har forstått det slik at 99.26 P med eksternt delefilter sammen med W10.17 P kan brukes uten en subforsterker, men som sagt jeg er usikker.
    XTZ | Små- & Stativhögtalare • 99.26 P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen skal en av mine AV-drømmer gå i oppfyllelse hvis alt går etter planen.
    Jeg skal få Humax HDPVR-1000C 320GB i hus.
    Dette er en HDTV-tuner med 320GB hardisk. Dette vil si at jeg endelig kan kvitte meg med min DVD-recorder og alt det innebærer. Jeg slipper å skifte kanal for å spille inn, for å se innspilt materiale, for å se på TV, for å programmere EPG-en. Jeg får identisk kvalitet på innspillinger som TV-en viser uansett om det er HDTV eller SDTV. Jeg kan gå inn i EPG-en og sette av de programmer jeg vil spille inn for de neste 3 dager, men dette skal oppgraderes til 7 dager etterhvert. Boksen har også 2 timer Timeshift-funksjon.
    Den spiller selvsagt også inn surroundlyd fra de kanaler som har det.
    160 timer med SDTV eller 55 timer med HDTV kan den spille inn.
    Bilder på Humax HDPVR-1000C 320GB
    Egenskaper för Humax HDPVR-1000C 320GB

Dette er samme merke som den HD-tuneren jeg har nå og er meget, meget fornøyd med.

Dette er nok ikke rare nyhetene for alle dere med GET, Canal+ og Dreambox-PVRs, men for oss som har kabel-TV fra ComHem her i Sverige er dette en drøm som går i oppfyllelse!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut, grattis AW!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut, grattis AW!
    Takk for det, cyber. Dette gleder jeg meg veldig til, for det vil forenkle veldig mye av vår TV-hverdag.
    Gratulerer selv med ny CD-spiller og et stadig voksende rått oppsett.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt! Måler man dette opp mot to-tre Rockwoolplater som gir samme effekt, er det nok som å kaste bort pengene. Men måler man det opp mot et av bildene vi har på veggen og plusser på at det også er en god absorbent, er veiledende pris lettere å akseptere (for alle i husstanden), spesielt når min bedre halvdel skal stå for kunsten.8)
    Jeg er litt spent på disse jeg... noe nytt? Er jeg ute og sykler hvis jeg foreslår "Sonic Print" fra Auralex? Har kikket litt på disse.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt spent på disse jeg... noe nytt? Er jeg ute og sykler hvis jeg foreslår "Sonic Print" fra Auralex? Har kikket litt på disse.
    Det er ikke Auralex.
    Vi har utsatt dette til litt pga diverse kraftige utgifter de siste månedene.
    Jeg har fått til en grei pris med det svenske firmaet Ljudbalans - Backdrop, Scenmolton, Ljudabsorbenter och festivalarmband, men vil vente litt da vi ikke enda er helt fornøyd med motivet vi holder på å utvikle.
    Absorbenten vil bli 5 cm tykk, 120 cm bred og 160 cm høy og vil ha en skjult ramme.
    Hovedårsaken til at vi velger denne svenske produsenten er at vi faktisk får en absorbent i en såpass stor størrelse. Ellers så spiller selvsagt kvalitet på trykk, egenskaper og pris inn.
    Motivet vil bli egenprodusert av min kone og jeg.
    Egenskaper:
    http://www.ljudbalans.se/upload/Abso...dabsorbent.pdf

Side 74 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •