Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 58 av 144 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Skall ta og spørre noen svenske arbeids kolleger ikvell på jobb,
    så får du svar imorrn. blev nysjerrige selv også.:?
    Det setter jeg pris på. Takker!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    du venter vel på svar,men mine svenske kollegaer har tatt
    Midsommar ferie, som du sikkert lært
    sju blomster under puten og drømme om ......

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    du venter vel på svar,men mine svenske kollegaer har tatt
    Midsommar ferie, som du sikkert lært
    sju blomster under puten og drømme om ......
    Ja, vi båtflyktninger fra Norge må jobbe, mens svenskene har fri og henger opp kranser.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det har nog skedd forendringer av forsikrings premier i Sverige Ja.
    Nå skall visst den enskilde forsikringstagern forhandle med bolagen,
    så her gjeller det att vare knallhard i forhandlingene:evil:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det har nog skedd forendringer av forsikrings premier i Sverige Ja.
    Nå skall visst den enskilde forsikringstagern forhandle med bolagen,
    så her gjeller det att vare knallhard i forhandlingene:evil:
    Det var "godt" å få det bekreftet. Takk!
    Nå blir det snart en ny telefon til forsikringsselskapet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å lage kabler selv. Har funnet en side med gode priser på gode XLR-plugger og kontakter:
    Conrad Elektronik Norden AB

Conrad Elektronik Norden AB

Vurderer disse:

LR/RJ 45 EtherCon-kontakter
    Högklassiga audiokontakter med god kvalitet i
    hölje, förregling, spännhylsa och skyddsring för kabel.
    Kabelanslutning 7 mm. (L = lödanslutning,
    S = skärklämma)

Ellers har jeg vært i kontakt med XTZ og forhørt meg om når man kan få kjøpt DSP-utgaven av SUB AMP 1 til mine passive 99W10.17 P.
    Det ser ut til at jeg må vente litt til, men jeg tror det er verd å vente på og jeg tror det blir helt rått.

Noe jeg synes er trist er at målene på denne forsterkeren ikke er like som forsterkerne som står i 99W10, 99W12 og 99W12S.
    Jeg hadde nemlig forhåpninger om å skifte til DSP-utgavene på mine 2 99W12S også, altså kjøre DSP på alle 4 subene (ville det hatt noe hensikt?).
    Jeg føler liskom at jeg kunne optimalisert subene så bra som det overhodet er mulig i mitt rom.

Uanset, vi får se hva fremtiden bringer.:-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,086
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at du ikke tar 110Ohm modellene (digital AES/EBU). Ikke at jeg tror det har noe å si, men du er jo perfeksjonist så :wink:

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg i dag holdt på i 6 timer med justeringer.
    Har flyttet høyttalerne enda litt frem, noe som jeg føler ga mere dybde og holografi i lydbildet. Er enda ikke i perfekt likesidet trekant, men det er ihvertfall litt nærmere.
    Har holdt på med Room Analyzer, men får den ikke helt til å fungere på Vista. På XP fungerer den strålende.
    Jeg tenkte jeg skulle prøve å dele subene litt høyere enn 40Hz, men jeg får aldri like bra resultat. De jeg har gjort i dag er at jeg har justert ned subvolumet i prosessoren. Så har jeg brukt tid på å få de to fremste subene til å spille best mulig uten de andre subene. Så gikk jeg videre til venstre bak, så høyre bak. Jeg har justert opp front-subene i forhold til baksubene.
    Det er frontsubene som gjør mestedelen av jobben, mens baksubbene kommer inn på de laveste frekvensene og rister litt i soffaen. Ellers hjelper de til å få litt jevnere frekvensrespons i rommet.
    Jeg har litt flatere kurve enn før, da jeg synes de ble litt vel mye bass med en stigende kurve i bunnen. Jeg glemte å lagre kurven før jeg plukket bort alt utstyret, så jeg får ta en ny måling og legge ut en annen dag.

Grunnen til at jeg har justert ned baksubbene er at de rister for mye i sofaen under musikk. Slik det er nå kan jeg spille uten at jeg føler de ødelegger. Har aldri hatt mere trøkk enn nå, selv om kurven er flatere. Baksubbene står nå på ca kl 8, altså veldig lavt.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har skrevet eller svart på dette tidligere i tråden... Da du endte opp med Mirage-surroundhøyttalere, hadde du andre kandidater også?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Mulig du har skrevet eller svart på dette tidligere i tråden... Da du endte opp med Mirage-surroundhøyttalere, hadde du andre kandidater også?
    Jeg visste at jeg måtte gjøre noe med bakhøyttalerne, men ikke hva. Jeg ville aller helst ha dipole/bipolare høyttalere, men ingen var små nok til den plassen jeg har til rådighet. Min første idé var da å kjøre et 6.1-oppsett med Monitor Audios Radius R45:

Bilder på Monitor Audio Radius R45

Jeg ble etterhvert tipset om Miragene og gkk for dem, noe jeg er veldig glad for. Skulle jeg hatt et 6.1-oppsett måtte jeg også kjøpt en ekstra forsterker, lagt opp nye kablet etc. Er meget fornøyd med Miragene.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miragene er spennende høyttalere! Disse Rodiusene så meget stilrene ut. Ser for meg noen hvite, ikke for plasskrevende surroundhøyttalere. Mirage er på listen, System Audio Talent og nå også Rodiusene. Er på leilighetsjakt og regner med det blir snakk om murvegger inne, og da er vel innfelling noget vanskelig..

Edit: Glemte Gallo - de har noen runde, hvite høyttalere.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Miragene er spennende høyttalere! Disse Rodiusene så meget stilrene ut. Ser for meg noen hvite, ikke for plasskrevende surroundhøyttalere. Mirage er på listen, System Audio Talent og nå også Rodiusene. Er på leilighetsjakt og regner med det blir snakk om murvegger inne, og da er vel innfelling noget vanskelig..

Edit: Glemte Gallo - de har noen runde, hvite høyttalere.
    Ikke glem Focal Dome, som Devilej har. Tror dette er knallhöyttalere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille fra Stockholm om dagen? Ingen utbedringer på gang?

Gratulerer med ett års bryllups dag som har vært forøvrig.

Mulig det blir en liten tur til Stockholm i slutten av juli/starten av august. Enkel ferie sammen med mor, far, søster og vår junior på ett år etter at kona har startet på jobb. Ikke er det langt å reise og forandringen fra lille Bjørkelangen er stor

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Stille fra Stockholm om dagen? Ingen utbedringer på gang?

Gratulerer med ett års bryllups dag som har vært forøvrig.

Mulig det blir en liten tur til Stockholm i slutten av juli/starten av august. Enkel ferie sammen med mor, far, søster og vår junior på ett år etter at kona har startet på jobb. Ikke er det langt å reise og forandringen fra lille Bjørkelangen er stor
    Hei og tusen takk!!
    Kom akkurat tilbake fra en meget fin bryllupstur til New York. Har fått masse PM-er og trenger litt tid på å få besvare dem.
    Turen ble langt dyrere enn planlagt da min kone ble send med første fly hjem og jeg fikk jaggu ikke snakke med henne før hun ble eskortet til flyet som en fange. Etter et par dager intens jobbing fra min fantastiske kone, fikk hun visum og nye billetter. Det sier seg selv at en ekstra tur-retur-billett til New York koster endel , spesielt når man må ha den med en gang.

Dette var et meget negativt møte med landet, men heldigvis var ikke dette representativt for New York. Makan til flott og hyggelig by. Vi bodde på Manhattan noen hundre meter fra 5th Avenue og Empire State Building. Da min kone endelig kom tilbake fikk vi opplevd mere enn noen annen ferie vi har vært på.
    Folket er kanskje det hyggeligste og høfligste jeg har møtt. Taxi kan ikke lure deg, da de hele tiden blir fulgt med på via GPS, noe som er meget positivt. Gatene er så enkle å finne frem i at jeg blir litt flau over Oslo.
    Varmen var ekstrem, men tørr og faktisk ikke ubehagelig, så sant man ikke befant seg i en taxi uten AC.
    Vi har vært på Comedy Strip (stand-up med stjerner ved Central Park East, noe som var helt utrolig bra), Metropolitan Museum Of Art, konsert med The Breeders i et basseng i Brooklyn, rooftop-party i Brooklyn med utsikt over Manhattan skyline, toppen av Rockefeller center, pluss pluss. Og selvfølgelig Hooters ...!

Ser man bort fra problemene vi møtte da vi ankom landet, er dette den beste ferien jeg har vært på, så her skal vi tilbake.

Det ble ikke så mye hjemmekino og hifi, men kjøpte XLR-kabler billigere enn jeg kan lage de selv og var innom en halv-tam "hjemmekino-butikk" på 5th avenue.
    Legger nok ut noen få bilder etterhvert.

Wow, så stille det er her i leiligheten, merker slikt godt etter en tur til New York.

Som nevnt, håper jeg rekker å svare på PM snart.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne artikkelen i en lokal avis er av din interesse? Ferdig med hatet - rb.no

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kanskje denne artikkelen i en lokal avis er av din interesse? Ferdig med hatet - rb.no
    Kult! Takk skal du ha!:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 5 uker med ferie, har vi nå èn uke igjen som vi skal tilbringe i leiligheten i Sverige. Vi har vært i New York, Aurskog-Høland, Arendal og Lyngdal. Mye har skjedd.

I Lyngdal har man bygget et nytt senter midt i sentrum, men utrolig flotte leiligheter på toppen. Faktisk syntes vi disse leilighetene var så tøffe at vi reserverte en "penthouse-hjørneleilightet" med 50 kvm terasse, stor vinkjeller (vinmonopolet :-D) og flott utsikt over nesten hele sentrum og området rundt. Leiligheten er ikke helt ferdigstilte, så vi kan komme med mange endringer etter eget ønske da arbeidet på denne leiligheten nå er stoppet til vi har tatt en avgjørelse. Leilighetene er lyddempet etter beste måte og vi hørte absolutt ingenting til hverken arbeiderne i naboleilighetene, trafikken under oss eller uterestauranten fire etasjer under min søsters leilighet på samme plan i samme bygg. Vi har altså bare reservert, ikke noe kontraktfestet.

Vi har et par uker på oss å få tak i nye jobber etc. Leiligheten i Stockholm skal vi selge, mens bilen er vi i tvil om. Har ikke lyst til å selge en såpass spesiell og kjær bil, men foreløpig ser det ut til å koste oss nærmere halvmillionen i avgifter, så dette skal vi tenke nøye igjennom.:neutral:

Vi satser alt på jobb innen offshore og nå bør tiden være rett for det. Nå spørs det bare hvor enkelt det er å få jobb som prosessoperatører, som faktisk er yrket vårt. Vi er dog også åpne for annet.

Nå er det ikke 100% sikkert med flyttingen enda, men ikke langt unna.
    Det er mye vi må finne ut av først.

I de 3-4 siste ukene har vi sett mye film på en 6090, noe som har vært meget imponerende. En slik skal i hus, uansett om vi flytter eller ikke.

Har også opplevd Yamaha RX-V3800 med presence-høyttalere (Mirage nanosat), noe som imponerte. I mine øyne låter Yamahaen langt bedre enn Denon 3805 og 3806. Mere trøkk og fyldigere lydbilde. Presence låt også tøft. Dialogen kom rett fra skjermen og jeg fikk følelsen av at fly var langt oppe i taket. Tøft!

Jeg var på besøk hos min bror og målte litt med Room Analyzer, noe som var særdeles interessant. Hans oppsett var tilnærmet perfekt plassert og målte overraskende bra. Vi fant ut at oppsettet målte langt bedre i bassen med stuedøren lukket. Med døren åpen fikk vi en peak ved 50 hz. Kjempegøy erfaring!

Nå er altså fremtiden veldig spennende!
    Vi tar i bruk alle våre kontakter, jobber på spreng med både jobb og leilighetsforandringer. Vi satser på dette og håper alt ender bra. :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake til moder landet! :-D Hvorfor flytter dere fra Sverige?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, her skjer det stadig store ting!
    Var det spontant det med leiligheten eller noe dere har tenkt på tidligere ?

Uansett blir det spennende og se, regner med det blir like bra om ikke bedre enn den gamle, noe som skal godt gjøres

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, ingenting er som å bli forelske seg på ny (boligmessig). Det er også spennende å kunne påvirke utformingen og løsningene underveis. Jeg ønsker dere lykke til med flyttingen, selv om det er dyrt å bo og leve her hjemme på berget.

Bonusen er at det blir mer spenning på forumet når vi (forhåpentligvis) får følge med på utformingen av den nye kinoen og tilhørende eskapader.
    I tillegg blir det nå enklere å få sneket seg en audiens i noe som etter erfaringen fra nåværende oppsett må bli en av norges fineste stuekinoer.

Side 58 av 144 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •