Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 53 av 144 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må bare slenge inn et OT bilspørsmål.

Har du målt gjenomsnittsforbruket på A8 enda?? Dvs hva den bruker når dere kjører den til vanlig blandet kjøring.
    Jeg synes bilen er såpass morsom å kjøre at jeg ofte trør på litt ekstra og da går selvsagt forbruket opp endel. Jeg ligger på ca 1.2 til 1.3 pr. mil. På langkjøring ligger jeg ifra rett under litern til 1.1, avhengig av når på døgnet vi kjører.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes bilen er såpass morsom å kjøre at jeg ofte trør på litt ekstra og da går selvsagt forbruket opp endel. Jeg ligger på ca 1.2 til 1.3 pr. mil. På langkjøring ligger jeg ifra rett under litern til 1.1, avhengig av når på døgnet vi kjører.
    Det er ikke så ille.. kjørte en Audi S6+(den eldre typen - 97-modell) med 4.2 V8 og 326 originale hk en periode. Denne ble trimmet av en som aldri burde ha fått røre motoren til 355hk. Etter trimmingen gikk den på 1.8 l/mil. Det var dog med en del småkjøring og noen power-slides på grusveier.. :twisted: Trimmingen medførte etterhvert grilling av motorstyringen og gjorde at elektronikken(startsperre og sentrallås) gikk litt amokk. Tror man bør la kompetente folk holde på nedi motorrommet.

Hvordan er de nye V8ene fra Audi på oljen? Har alltid hatt en følelse av at bensin-motorene til Audi alltid har vært glad i olje, har hatt alt fra 2.0 til 4.2 innom i familien. Har også på følelsen av at bensinmotorene i Audi fungerer best med turbo, eller som V8.. :twisted: Gamle 1.8 med 125hk som ble tatt ut av produksjon for noen år siden var en tragedie. Med turbo og 150hk, senere i oppjusterte versjoner, var en annen verden. Det samme kan sies om dagens 2.0FSI med 150hk som slett ikke føles som om den har såpass med krefter. Med turbo og 200hk, er den en nydelig motor! Men.. den motoren som har imponert meg mest fra Audi/Volkswagen er 1.4 TSI med 170hk! Makan til motor skal man lete lenge etter - et teknisk mesterverk, for et punch og faktisk litt småsexy lyd, og det av en 1.4!!

Et tips til fremtidig bilbytte kan være A8 4.2TDI... Har aldri fått kjørt den, men det skal være en makaløs transport!

Da får dere ha en riktig flott nasjonaldag og lage litt liv og røre hos "Söta bror"!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Den er i helt orginal stand? Det er jo faktisk mulig at du kunne senket frobruket noe spesielt på langkjøring med en optimalisering av elektronikken (kyndig utført jfr forrige post...).

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med bil er absolutt en god grunn til å flytte til Sverige. Har mange ganger tenkt at det hadde vært behagelig å jobbe i nordsjøen, og ha et hus i Gøteborg eller Stockholm
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette med bil er absolutt en god grunn til å flytte til Sverige. Har mange ganger tenkt at det hadde vært behagelig å jobbe i nordsjøen, og ha et hus i Gøteborg eller Stockholm
    Hadde lenge en plan om å kapre hun der Victoria... men det ser ut som om kampen er tapt der.. Hadde vært noe det, konge av Sverige!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Det er ikke så ille.. kjørte en Audi S6+(den eldre typen - 97-modell) med 4.2 V8 og 326 originale hk en periode. Denne ble trimmet av en som aldri burde ha fått røre motoren til 355hk. Etter trimmingen gikk den på 1.8 l/mil. Det var dog med en del småkjøring og noen power-slides på grusveier.. :twisted: Trimmingen medførte etterhvert grilling av motorstyringen og gjorde at elektronikken(startsperre og sentrallås) gikk litt amokk. Tror man bør la kompetente folk holde på nedi motorrommet.

Hvordan er de nye V8ene fra Audi på oljen? Har alltid hatt en følelse av at bensin-motorene til Audi alltid har vært glad i olje, har hatt alt fra 2.0 til 4.2 innom i familien. Har også på følelsen av at bensinmotorene i Audi fungerer best med turbo, eller som V8.. :twisted: Gamle 1.8 med 125hk som ble tatt ut av produksjon for noen år siden var en tragedie. Med turbo og 150hk, senere i oppjusterte versjoner, var en annen verden. Det samme kan sies om dagens 2.0FSI med 150hk som slett ikke føles som om den har såpass med krefter. Med turbo og 200hk, er den en nydelig motor! Men.. den motoren som har imponert meg mest fra Audi/Volkswagen er 1.4 TSI med 170hk! Makan til motor skal man lete lenge etter - et teknisk mesterverk, for et punch og faktisk litt småsexy lyd, og det av en 1.4!!

Et tips til fremtidig bilbytte kan være A8 4.2TDI... Har aldri fått kjørt den, men det skal være en makaløs transport!

Da får dere ha en riktig flott nasjonaldag og lage litt liv og røre hos "Söta bror"!
    Forskjellen på min 4.2L og 4.2 TDI er minimal, men TDI-en har litt større moment og drar enda litt raskere fra 0 til 100. Å begynne å rote under panseret er absolutt lurt å bruke fagfolk til.
    Jeg hadde en liten periode tidlig i vinter at jeg syntes den brukte litt olje, men sjekker jevnlig og det har ikke vært behov for påfyll på ca et halvt år nå.
    Angående nasjonaldagen, så takk i like måte!

Takker for svar

Den er i helt orginal stand? Det er jo faktisk mulig at du kunne senket frobruket noe spesielt på langkjøring med en optimalisering av elektronikken (kyndig utført jfr forrige post...).
    Helt original forutenom felgene. Er sikker på at det nok går å optimalisere elektronikken og jeg er litt nyskjerrig på det selv om jeg helst vil ha den så original som mulig.

Stockholm er absolutt å anbefale da. Direktefly til Sola/Stavanger (under 1000 Kroner tur/retur) fra Arlanda og minst halv pris på biler eller avgiftsfritt import fra Tyskland. Leilighetsprisene har steget voldsomt de siste årene. Vi var selv veldig heldig og kjøpte rett før stigningen. Verdien på leiligheten er over doblet nå. 110 km/t på mange veier her og todelte kjørefelt eller midtdeler. Nå skal fartsgrensene opp til 120 km/t. Største fartsboten ligger på ca 3500 SEK hvis du blir tatt over 140 i 110.

Drawbacket er mat og bank, her ligger de langt tilbake. Godt brød skal du lete lenge etter, noe som selvfølgelig er ganske krise hos en nordmann. Vanlig grovt brød finnes ikke, her er det bare noe sirupsgreier. Loff er luftbobler med skorpe rundt. Biff er ofte noe som minner om en nakkekotelett. Norsk pass er ikke gyldig bevis(!) og har du ikke famile som er svenske statsborgere kan det være problem å få ID-kort (svenskene har ikke ID på bankkortene).

Men svenskene er hyggelige mennesker og vi trives veldig godt her. Fordelene med å bo her veier opp for bakdelene. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på min 4.2L og 4.2 TDI er minimal, men TDI-en har litt større moment og drar enda litt raskere fra 0 til 100.
    Jeg har blitt diesel-fantast, men det er klart at en oljebrenner har vansker med å være like kultivert og turtallsvillig som en bensinmotor. Bunndraget til en kraftig diesel er det uansett ikke mange bensinmotorer som matcher. Mercedes driver visst og forsker på en bensinmotor som skal ha dieselaktig forbruk og dreiemoment, men bensinmotorens gange og turtallsvillighet.. blir spennende!

Helt original forutenom felgene. Er sikker på at det nok går å optimalisere elektronikken og jeg er litt nyskjerrig på det selv om jeg helst vil ha den så original som mulig.
    Billigste måte å optimalisere bilen på er å hive ut standard-luftfilteret og sette inn et sportsluftfilter til en 600-900 kroner... Bedre respons og motoren puster lettere. Elektronikk-optimalisering er en kjempesak om den gjøres riktig.. Medfører som regel at man må gå over til 98-oktan, men det bruker du kanskje fra før?

Drawbacket er mat og bank, her ligger de langt tilbake. Godt brød skal du lete lenge etter, noe som selvfølgelig er ganske krise hos en nordmann. Vanlig grovt brød finnes ikke, her er det bare noe sirupsgreier. Loff er luftbobler med skorpe rundt. Biff er ofte noe som minner om en nakkekotelett. Norsk pass er ikke gyldig bevis(!) og har du ikke famile som er svenske statsborgere kan det være problem å få ID-kort (svenskene har ikke ID på bankkortene).
    Mulig brødet ikke er noe særlig, men kaffen er konge... Gevalia er min favoritt! :-D Finere malt og mye fyldigere. Ellers er jo svenskene flinke med sild, spesielt i lake. Bodde noen dager på Continental rett ovenfor sentralstasjonen og testet ut mange sjømatretter der. Sildetallerkenen var en drøm, men hummersuppen var spikersalt og den eneste antydningen til hummer fant jeg som en klump i bollen når væsken var fortært... Surstrømming kan jeg dog styre meg for... Var med å åpne en hermetisert boks med surstrømming en gang, glemmer aldri det! Skåne-akevitt er også en bra sak fra andre siden, samme med varm lunch!

Vår venn Petter Stordalen er vel litt aktiv i Stockholm? Mener han gikk inn i Hasseludden SPA for en tid tilbake.. Hvis vi snakker biff, kan jeg sterkt anbefale restauranten der. Vanvittig bra! Jeg hadde vel ikke helt sansen for hvit te og den der "grønne" japanske suppen, men generelt sett var det veldig bra. Utsikten derifra er hvertfall upåklagelig, konge å ligge i utendørsbasseng å se på de store ferjene som siger inn mot byen.

Men svenskene er hyggelige mennesker og vi trives veldig godt her. Fordelene med å bo her veier opp for bakdelene. :-D
    Finner meg gjerne ei søt svensk dame jeg som har leilighet med utsikt over byen..

Men stakkars mann, nå ødelegger vi tråden din... Fått eksperimentert noe mer med room analyzeren din?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører på 98 fra før, ja.

Sportsfilter virker interessant, skal sjekke det ut.
    Takk for tipset!

Sild? WTF?:shock:
    Fikk sild på julebordet. En "ørliten" nedtur kontra norske julebord, vet je.

Little Big Stordalen blir visstnok regnet for "stor" på Stureplan har jeg hørt, så han har vel fått et eller annet navn i byen etter hotellet åpnet.
    God biff finner man på "Kungsholmen" på kungsholmen eller Jensen's Böfhus ved centralen. Kungsholmen har også den beste hamburgeren jeg noensinne har smakt, og jeg har testet endel gjennom årenes løp.

Har hatt en dialog gående med XTZ angående Room Analyzer og Vista, så håper det ordner seg om ikke så lenge. Det ser ihvertfall lyst ut.

Skal gjøre noen forandringer i innstillingene og teste ut litt mere når tiden kommer.
    Anlegget spiller bra nå, men jeg hører helt klart at det er forbedringsgrunnlag. Senest i dag var jeg og fikk demonstrert Martin Logan Summit, noe som var morsomt. Veldig mye trøkk, god seperasjon av instrumenter, god dybde og dynamikk, men til tider for skarpt og upresis bass. Minimalistisk lytterom og mismatch med elektronikk ødela, vil jeg tro.
    Har aldri hørt så mye på andre oppsett, så det er utrolig morsomt å danne seg et bilde av hvordan mitt anlegg er kontra disse.

Guffet opp kraftig her hjemme i stad og anlegget spiller fint, men jeg må koble ut subene bak når det blir så høyt ellers blir lydbildet litt feil. Trommene skal ikke dunke deg i ræva og ryggen, de skal komme fra der resten av bandet spiller. Når jeg kobler ut baksubbene spiller det stramt og fint, men mangler litt i bunnen siden jeg har kalbrert etter fire suber.
    Når jeg spiller f.eks Infected Mushroom føler jeg bassen blir litt treg og bløt, den henger ikke helt med. Nå brukes jo oppsettet 90% til film, så det gjør ikke så veldig mye og trøkket på film er vi veldig fornøyd med, men det hadde jo vært morsomt å klare å forbedre det. Dette skal Room Analyzer hjelpe meg med. Synes dette er et kjempeartig verktøy.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt diesel-fantast, men det er klart at en oljebrenner har vansker med å være like kultivert og turtallsvillig som en bensinmotor. Bunndraget til en kraftig diesel er det uansett ikke mange bensinmotorer som matcher. Mercedes driver visst og forsker på en bensinmotor som skal ha dieselaktig forbruk og dreiemoment, men bensinmotorens gange og turtallsvillighet.. blir spennende!
    Fant faktisk ut noe nytt i natt..... Det går ann å sette NOS anlegg på diesel også. Dette ville gi ca 75 hk ekstra, konservativt regnet, på min oljebrenner

Kunne jo være noe å tenke på til 4,2 literen din også AW....... du ville nok fått dobbelt så mye (minst 150 hk) men det er jo å endre ganske mye.
    Optimalisere elektrinikken kan jo gjøres serielt uten at å endre noen chipper eller sette inn noen boks, har hatt min bil i WV sin diagnosemaskin uten at de kunne se noe (den er endret fra 140hk/300nm til 180hk/411nm)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant faktisk ut noe nytt i natt..... Det går ann å sette NOS anlegg på diesel også. Dette ville gi ca 75 hk ekstra, konservativt regnet, på min oljebrenner

Kunne jo være noe å tenke på til 4,2 literen din også AW....... du ville nok fått dobbelt så mye (minst 150 hk) men det er jo å endre ganske mye.
    Optimalisere elektrinikken kan jo gjøres serielt uten at å endre noen chipper eller sette inn noen boks, har hatt min bil i WV sin diagnosemaskin uten at de kunne se noe (den er endret fra 140hk/300nm til 180hk/411nm)
    NOS?ops: ?
    150 ekstra? 485 Hk hadde ikke vært å forakte selv om jeg føler jeg egentlig har nok. Men litt optimalisering av elektronikken hadde vært mere interessant.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke eget diagonse verktøy ? Det er jo et must! For kommer til Bjørkelangen hvis det skal feilsøkes :-D

Jeg hadde neppe gjort noe med den motoren. Det er ikke så mye å hente med kun elektronikk på en bensin motor. Enkle grep for litt mere effekt er å kjøpe et luftfilter av feks typen K&N - vaskbare filter som gir bedre luftgjennomstrømming. Det er eneste jeg hadde gjort noe med, hvis du har behov for å gjøre noe motormessig. Leste dette innlegget etter å ha skrevet dette ovenfor:
    Billigste måte å optimalisere bilen på er å hive ut standard-luftfilteret og sette inn et sportsluftfilter til en 600-900 kroner... Bedre respons og motoren puster lettere.
    Biff er ofte noe som minner om en nakkekotelett.
    Vi har vært på ferie et par ganger i Stockholm. Har da overnattet på Mornington på Östermalm. Rett ovenfor hotellet er det et biffhus med meget god indrefilèt. Den kan varmt anbefalles!

Veldig hyggelige mennesker, det skal jeg være enig i. Min utdannelse kan dessverre ikke uten videre brukes i Svergie - pga forskjell i regelverk som Bokføringsloven, Revisjonsstandarder, Skattelov og Regnskapslov. Skulle det blitt storby og ikke landet - hadde det blitt Stockholm. Har en liten "hemmelig" forelskelse der....

Counterpointer kan jo rusle ned til stasjon på Sørumsand og ta toget tur/retur Stockholm i sommer for vannvittige kr 160.... Ganske behaglig reise faktisk - har tatt toget tre ganger tur/retur Stockholm.

Little Big Stordalen blir visstnok regnet for "stor" på Stureplan har jeg hørt, så han har vel fått et eller annet navn i byen etter hotellet åpnet.
    Han er vel en av de mektigste samtidig som han ses på som en trusel: Truer Stockholms jetsettmekka *( ,* Livsstil ,* E24 Eksklusiv )

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vær forsiktig sier jeg bare...

Avskilting, fengsel, tollkrav, ingen erstatning

Biltilsynet målte effekten til 380hk, men effekten var i realiteten MYE høyere. Kan komme i noen leie ufører hvis alt går galt og man ikke har papirer og avgifter i orden.

Å ta ut moderat ekstra av en motor er sjelden noe problem, men når man begynner å tyne maksimalt ut av motoren er det mye man må passe på: oljeforskyning, hva drivlinje/gearkasse tåler av dreiemoment, bremser må gjerne oppgraderes etc... Kan fort bli dyrt, og man kan like gjerne kjøpe en annen type bil Kanskje en Smart Roadster, Renault Spider eller Lotus Elise som bil nr. 2 er bedre løsning? Fikk mye mer fartsfølelse i en Smart Roadster enn i en BMW M3 syns jeg. Smarten er omtrent som en gocart, svinger bare man vrir på rumpa i setet og ligger som en tyggegummi på veien - billig er den også.

PS: Den nevnte bilen i linken var ikke min nei... :-D

Edit:
    NOS?ops: ?
    150 ekstra? 485 Hk hadde ikke vært å forakte selv om jeg føler jeg egentlig har nok. Men litt optimalisering av elektronikken hadde vært mere interessant.
    Klippet fra Wikipedia: "In vehicle racing, nitrous oxide (often referred to as just "nitrous" in this context to differ from the acronym NOS which is the brand Nitrous Oxide Systems) is sometimes injected into the intake manifold (or prior to the intake manifold), some systems directly inject right before the cylinder (direct port injection) to increase power. The gas itself is not flammable, but it delivers more oxygen than atmospheric air by breaking down at elevated temperatures, allowing the engine to burn more fuel and air and resulting in more powerful combustion. Nitrous oxide is stored as a compressed liquid; the evaporation and expansion of liquid nitrous oxide in the intake manifold causes a large drop in intake charge temperature, resulting in a denser charge, further allowing more air/fuel mixture to enter the cylinder. The lower temperature can also reduce detonation.

The same technique was used during World War II by Luftwaffe aircraft with the GM 1 system to boost the power output of aircraft engines. Originally meant to provide the Luftwaffe standard aircraft with superior high-altitude performance, technological considerations limited its use to extremely high altitudes. Accordingly, it was only used by specialized planes like high-altitude reconnaissance aircraft, high-speed bombers and high-altitude interceptors.

One of the major problems of using nitrous oxide in a reciprocating engine is that it can produce enough power to damage or destroy the engine. Very large power increases are possible, and if the mechanical structure of the engine is not properly reinforced, the engine may be severely damaged or destroyed during this kind of operation. It is very important with nitrous oxide augmentation of internal combustion engines to maintain proper operating temperatures and fuel levels to prevent preignition, or detonation (sometimes referred to as knocking or pinging)."

Skal vi endre overskriften på tråden til "La Voiture De Werdenskrieg"? Er det riktig forresten? Har aldri hatt fransk...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen av dere skal til stockholm; ikke vær redd for å sende en PM til meg først.

Angående bilen, så regner jeg med det blir med tankene. Har egentlig ikke noe behov for å gjøre noe med den og er egentlig ikke for å tukle med en bil som er såpass bra originalt. Den går som en kule og ligger bra i veien, er behagelig å kjøre og ser ut akkurat slik jeg vil. Hva mere kan jeg ønske? Jo, kanskje en S8 og/eller R8!

Etter over 3 år her i Sverige har jeg funnet fram til både godkjent brød, fantastisk biff og burger, men det tok litt tid. Takk for anbefalingene, skal nok sjekke de ut!
    Angående fransken, Egon; hakke peiling. Brukte selv babelfish eller noe lignende.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er kjente saker da jeg bodde noen år i Karlstad på midten av 90 tallet. Spesielt brødet er helt håpløst :???:
    Har noen gode venner i Stockholm, og har hatt mange morsomme turer på byen der. Fantastisk by i sommersol
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær forsiktig sier jeg bare...

Avskilting, fengsel, tollkrav, ingen erstatning.
    Er helt enig i oppfordringen om å være forsiktig, og da mener jeg ikke i forhold til å bli tatt....
    Når det gjelder bilkjøring er det viktigst å bruke innsiden av hodet.

Alikevel er det morsomt med motorer og effekt. Fordelen med chip er at en kun utnytter potensialet som ligger i motoren originalt. Helt innenfor hva produsenten har tenkt og konstruert for.
    Fordelen med NOS er at det er ulovlig å bruke, men ikke ha montert i bilen for bruk på lukket bane. Problemet her er at det er utenfor alt som fabrikken har lagt opp til, så hodet bør brukes aktivt. Det finnes også avanserte styringssystemer som kan tilpasse effekten til bruken.

Personlig føler jeg meg mye tryggere i trafikken med Passaten (chippet) enn med den originale Honda HR-V (1,6l 105hk). Det er noe som heter aktiv sikkerhet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarige kan skilte med mye bra som musikktradisjonene og det gode miljøet for live forestillinger. Tenk en verden uten Ulf Wakenius eller the Flower Kings?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du ikke eget diagonse verktøy ? Det er jo et must! For kommer til Bjørkelangen hvis det skal feilsøkes :-D
    Sender en pm om det skulle oppstå et behov, men etter å ha byttet fire!!! luftmassemålere (på garanti), har det ikke vært noen problemer med bilen de siste årene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter over 3 år her i Sverige har jeg funnet fram til både godkjent brød, fantastisk biff og burger, men det tok litt tid.
    Jeg må si at for min del så er jeg nok en avviker:-D Jeg drar jevnlig til Sverige for å kjøpe "tekakor". Himmelsk gode men lette som luft.... Ser godt poenget med grovt brød, men her i gamlelandet så får en jo kun "Polarbrød" og ikke de skikkelige "tekakorna" av det lette brødet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alikevel er det morsomt med motorer og effekt. Fordelen med chip er at en kun utnytter potensialet som ligger i motoren originalt. Helt innenfor hva produsenten har tenkt og konstruert for.
    Ikke for å dra noen lang bildiskusjon i tråden til AndreW, men en chip er ikke en chip. Det er mange eksempler på feil programering av motorstyring. Noe ikke mange vet, men er et faktum: det som kjøler ned en bensinmotor mest, er faktisk bensin. Kjører du med for mager blanding, smelter faktisk stemplene og motoren "skjærer" seg. Ikke lenge siden jeg hørte om en med en Audi A3 hvor det hadde skjedd. Så det er ikke bare å prate med "bruktbil-Frank-på-hjørnet-som-fikser-alt". Diesel motorer er litt annen side igjen, men det har jeg ikke mye erfaring med. Mye mer turbo trykk enn orginalr er nok noe som sliter på motoren, men modertat økning og optimalisering er nok ikke veldig skadeling på en diesel motor.

Tilbake til Hjemmekino: Fortsatt fornøyd med Mirage OmniSat bakhøytalerene? Kan man velge om de skal festes i tak eller på vegg? Sikkler litt på å kjøpe 4 stk for å få 7.1 hjemme, men er avhengig av å kunne feste de i taket.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kjente saker da jeg bodde noen år i Karlstad på midten av 90 tallet. Spesielt brødet er helt håpløst :???:
    Har noen gode venner i Stockholm, og har hatt mange morsomme turer på byen der. Fantastisk by i sommersol
    Jeg har midlt sagt ikke noe imot å få inntrykk eller/og tips til forbedring fra viderkommende angående hjemmekinoen, så ikke vær redd for å ta kontakt hvis turen skulle gå til Stockholm. Det er også en og annen hifi-forretning som er over middels interessant her.:-D
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Svarige kan skilte med mye bra som musikktradisjonene og det gode miljøet for live forestillinger. Tenk en verden uten Ulf Wakenius eller the Flower Kings?
    Ikke glem at Europe og Candlemass er fra Upplands Väsby, der vi bor. Yngwie Malmsteen (si hva du vil om han, han er uansett veldig viktig for utviklingen av brorparten av dagens gitarister) vokste opp i Rotebro der vi jobber. :-D

Jeg må si at for min del så er jeg nok en avviker:-D Jeg drar jevnlig til Sverige for å kjøpe "tekakor". Himmelsk gode men lette som luft.... Ser godt poenget med grovt brød, men her i gamlelandet så får en jo kun "Polarbrød" og ikke de skikkelige "tekakorna" av det lette brødet.
    Tekakor? Kjenner ikke til det. Det jeg kan si er at etter tre år er fersk, billig RIMI-kneip totalt undervurdert. TOTALT!:-D

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ikke for å dra noen lang bildiskusjon i tråden til AndreW, men en chip er ikke en chip. Det er mange eksempler på feil programering av motorstyring. Noe ikke mange vet, men er et faktum: det som kjøler ned en bensinmotor mest, er faktisk bensin. Kjører du med for mager blanding, smelter faktisk stemplene og motoren "skjærer" seg. Ikke lenge siden jeg hørte om en med en Audi A3 hvor det hadde skjedd. Så det er ikke bare å prate med "bruktbil-Frank-på-hjørnet-som-fikser-alt". Diesel motorer er litt annen side igjen, men det har jeg ikke mye erfaring med. Mye mer turbo trykk enn orginalr er nok noe som sliter på motoren, men modertat økning og optimalisering er nok ikke veldig skadeling på en diesel motor.

Tilbake til Hjemmekino: Fortsatt fornøyd med Mirage OmniSat bakhøytalerene? Kan man velge om de skal festes i tak eller på vegg? Sikkler litt på å kjøpe 4 stk for å få 7.1 hjemme, men er avhengig av å kunne feste de i taket.
    Omnisat ble jeg imponert over senest en time siden da vi så Children Of Men. Litt vanskelig å se nå, men jeg mener at de kan festes såvell i tak som på vegg. Festet heter noe med omni og jeg mener det kan stilles i alle vinkler.

Side 53 av 144 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •