Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 45 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    traaaaaaalllllaa lllalalaaala

hvis du trykker siter på denne ser du koden. du skriver hva du vil teksten skal være, markerer den ved å dra med musa og trykker den lille kloden med en lenke på. du får opp et vindu som spør etter adresse, lim inn adressen, og trykk ok.
    Allright! Hjertelig takk, Hr. Burre!
    Endelig föler jeg meg som en EDB-ekspert!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jätte kult det der Andre!

Har du fått opp Mirage bak kanalene? bilder??

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Jätte kult det der Andre!

Har du fått opp Mirage bak kanalene? bilder??
    Tack, för fan!
    Nei, men skal sette dem opp så fort det er mulig når jeg kommer hjem fra jobb. Trust me ...!
    Bilder kommer, skal hente hodet til fotostativet i morgen, så nå kan vi endelig ta skikkelige bilder av hele oppsettet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright! Har brukt flere timer i dag på finjusteringer.
    Har dratt frem høyttalerne nesten 15 com til, noe som gjorde underverker for lyden i høyttalerne, men "värsta basen" forsvant litt. Jeg justerte litt med romkorreksjonen/EQ-en på Showcasen, og regner med at problemet ligger der. Skal sjekke dette igjen i morgen. Miragene fungerer utmerket og gir faktisk en noenlunde 3D-lyd bak, synes jeg. Stoooor forbedring i lydbildet bak. Synes ikke lydsignaturen er nevneverdig bedre enn Cascadene, men i mitt oppsett passer lydbildet de tegner opp mye bedre.
    Høyttalerne er vinklet enda mere inn, noe jeg må justere igjen i morgen. Det ble akkurat litt for mye, men hører klart at de nærmer seg nærmest optimal plassering nå. Det er morsomt, men tidkrevende og til tider litt slitsomt.
    Det som er mest slitsomt er å koble fra komponentkabelen fra DVD-recorderen og sette denne opp i Showcasen for å få tilgang på Menyen i Krellen. Da må jeg ta vekk senteren, dra frem racket og rote bak der jeg ikke kan se. Meget slitsomt, ihvertfall hvis Krellene nettopp har jobbet litt, noe som maner frem godt med varme. Puh.

Velvel, begynner på nytt i morgen igjen, det er resultatet som teller.

Synes forøvrig anlegget ser mye penere ut nå som høyttalerne og racket ble dratt litt frem. Merkelig, hadde egentlig regnet med det motsatte. Synes det ser virkelig bra ut nå. Har satt SUB AMP1 bak racket i et hjørne også, noe som virkelig hjalp.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom WOW faktoren AW! Ett skikkelig beist som senterkanal! Kan tenke meg du får nye opplevelser i surround nå eller? Da jeg henta meg den nye senterkanalen i Januar fikk jeg sjokk da ett det kom ett nytt basspunkt i lydbildet på film

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Der kom WOW faktoren AW! Ett skikkelig beist som senterkanal! Kan tenke meg du får nye opplevelser i surround nå eller? Da jeg henta meg den nye senterkanalen i Januar fikk jeg sjokk da ett det kom ett nytt basspunkt i lydbildet på film

Har bare såvidt fått testet centeren, har mest holdt på med resten av oppsettet. Det er ingen tvil om at det er forbedringer. En god del mere trøkk, detaljer, bass, "realisme" og fyldigere lyd.

Oppsettet begynner å låte meget bra nå, synes jeg. Både til film og ikke minst musikk. Er overrasket over hvor bra baksubbene fungerer til musikk. De gir risting i kroppen så det føles omtrent som man spiller bassen selv.
    Chris Jones - Long After You're Gone låter kjempetøft nå.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet endel med høyttalerplassering i dag. Er nesten i mål, men mangler det aller siste. Tror egentlig ikke det er noe å gjøre med det, siden det ikke er plass til å vinkle høyttalerne mere. Synes allikevel lyden er meeeeegt bra, så det gjør ikke så mye. Det hadde jo allikevel vært morsomt å komme helt i mål, da.

Min Behringer PEQ har tatt kvelden av en eller annen grunn. Dette ødelegger mye for bassen i oppsettet, noe jeg synes er veldig trist. Jeg skal se om ikke jeg kan ordne det med EQ-en i min Krell Showcase, det blir bare litt tungvint og mere arbeid. EQ-en i Krellen er noget begrenset, men tror nok jeg skal få dratt ned de verste peakene på rundt 40hz og 50hz.

Ellers synes jeg anlegget låter imponerende og har aldri spilt mere musikk enn nå.:-D

Glad Påsk!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt da! Først Behringeren, så den trådløse signalomformeren til min Logitech Harmony 1000. Eller signalomformeren/RF-extenderen er ikke ødelagt, jeg får bare ikke fjernkontrollen til å koble den til. Irriterende.

Jeg har jobber hver eneste dag hele denne uken med småjusteringer. Bakhøyttalere, suber og høyttalerplassering. Er nå superfornøyd.
    Jeg har også lært å ikke stole blindt på Radioshack. Stilte inn volum til høyttalerne etter Radioshacken, men føler resultataet ble langt bedre etter å ha justert etter mine egne ører. Venstre bakhøyttalerer har jeg justert opp 4 db i forholdt tll hva Radioshack målte. Radishack målte faktisk at venstre bakhøyttalerer var høyere enn den høyre, selv om venstre står lengre unna. uansett, nå er det fart i sakene.

Er kjempefornøyd med Miragene, de tegner opp et virkelig realistisk lydbilde.
    Har også tatt i bruk rommkorreksjonen i Showcasen og justert ned subbene noen db ved 50hz, noe jeg foreløpig bare har tatt på gehør. Venter enda på XTZs Room Analyzer, så jeg orker ikke å begynne med RadioShack og manuelle målinger.

Nå har vi fri en uke, vi får en meget god kamerat på besøk, har No Country For Old Men, The Assasination Of Jesse James And The Coward Robert Ford på Blu-ray, masse godt øl og masse god vin. Nå skal livet nytes!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se at du liker oppgraderingen! Syntes bakhøytalerene virket litt små, men høres ut som om du er strålende fornøyd - kjempebra!

Har du sett 3:10 to Yuma? Severdig film og for meg var dette et av de bedre lydsporene jeg har hørt. Kulene fyker gjennom rommey. Handling er også god - i hvertfall for en som synes Western er en spennede sjanger.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Morsomt å se at du liker oppgraderingen! Syntes bakhøytalerene virket litt små, men høres ut som om du er strålende fornøyd - kjempebra!

Har du sett 3:10 to Yuma? Severdig film og for meg var dette et av de bedre lydsporene jeg har hørt. Kulene fyker gjennom rommey. Handling er også god - i hvertfall for en som synes Western er en spennede sjanger.
    Jeg ble overrasket av størrelsen på bakhøyttalerne, de er endel større enn jeg innbilte meg. De er uansett meget bra.

3:10 til Yuma har jeg vurdert å bestille lenge, men venter liksom til jeg finner den under 200,- SEK. Gleder meg virkelig, en god western er ikke å forakte!

Å være grundig med høyttalerplasseringen har virkelig båret frukter, jeg synes det spiller så 3D og åpent.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så vi film for første gang etter utskiftningene.
    Det vi umiddelbart reagerte på var de nye fantastiske omnipolare bakhøyttalerne fra Mirage. Forskjellen fra direktestrålende er virkelig stor.
    Flere ganger under filmen (The Brothers Grimm) følte jeg for å snu meg og sjekke om det virkelig satt fugler i taket eller tuslet dyr bak meg.
    Disse høyttalerne har tilført en ny dimmensjon til Le Théâtre Audio De Werdenskrieg.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som annlegget virkelig begynner å bli en nytelse nå...ser jo unektelig bra ut Godt å høre at Miragene duger så bra...vurderer disse sterkt selv også!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kanon ut AW! Herlig å være fornøyd med oppsettet sitt... Men stor forskjell fra direktestrålende kablabalblab? Hehe, er kanonfornøyd med mine iQ3 som bak-kanaler pga dens ekstreme spredning; Altså alt av effekter virker ufattelig virkelig og tredimmensjonelt i surround: Er det du har oppnått nå noe enda mer ufattelig siden du "mener" det er noe "nytt", hvis det ikke er direktestrålende, hva er det da?

Nysgjerrig

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Høres ut som annlegget virkelig begynner å bli en nytelse nå...ser jo unektelig bra ut Godt å høre at Miragene duger så bra...vurderer disse sterkt selv også!
    Har nettopp opplevd No Country For Old Men. Har ingenting å utsette på hverken lyd eller bilde, vanvittig opplevelse og en av de beste stemningsfilmer jeg har sett. Vanvittig bilde og lyd.
    Jeg anbefaler på det varmeste å teste Mirage. Lyden er virkelig 3D.

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Høres kanon ut AW! Herlig å være fornøyd med oppsettet sitt... Men stor forskjell fra direktestrålende kablabalblab? Hehe, er kanonfornøyd med mine iQ3 som bak-kanaler pga dens ekstreme spredning; Altså alt av effekter virker ufattelig virkelig og tredimmensjonelt i surround: Er det du har oppnått nå noe enda mer ufattelig siden du "mener" det er noe "nytt", hvis det ikke er direktestrålende, hva er det da?

Nysgjerrig
    Direktestrålende betyr vel tradisjonell høyttaler? Eller har jeg misforstått?
    Mirage Omnisat V2 er omnipolare, altså de sprer lyden 360 grader rundt, og henges opp-ned i taket. De skaper en vanvittig 3D-følelse og man føler ofte for å snu seg og sjekke at lydene faktisk kommer fra høyttalerne.

I dag fikk vi også hørt hva senteren er god for. Stemmene er langt mere troverdige/realistiske og skudd/eksplosjoner trøkker på en helt annen måte enn før. Vanvittig trøkk. Jeg prøver å begrense bruken av slike dramatiske ord, men klarer ikke helt å finne noe mere beskrivende.:-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skal denne stuekinoen ende? :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvor skal denne stuekinoen ende? :-D
    Hehe, jeg begynner å komme i mål nå.
    Det gjenstår å få kjøpt inn en ny DVD-recorder med HDMI, men vurderer å vente til det kommer en duganes BD-recorder på markedet eller en HDTV-PVR med stor nok hardisk.
    Har en stund vurdert en Yamaha-receiver og har presence-høyttaleroppsett klart, men kvier meg med å selge min kjære Krell Showcase Processor. Har fått den til å yte såpass bra nå til både musikk og film at jeg ikke tror det blir noe receiver-innkjøp på en god stund.
    Kommer det en High-End-BD-spiller på markedet med knallgod intern DAC og analoge utganger, er det mulig jeg vurderer en slik med tiden.
    Det gjenstår også litt akustikk-tiltak, men har utsatt dette på ubestemt tid. Er nemlig litt usikker på hva jeg vil ha og hvordan jeg vil ha det.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hehe, jeg begynner å komme i mål nå.
    Ganske legendarisk den uttalelsen, i allefall her på forumet....

Anlegget ditt har fått en real makeover i det siste, og begynner virkelig å bli respektabelt. Godt å høre at du fortsatt er fornøyd med KAV-3250. Skulle ikke mangle kraftreserver i allefall....

Du har kanskje analoge multikanals innganger på din Krell? I så fall kan du etter hvert kjøpe en BD-avspiller med analoge utganger. Mener også å ha lest at Gefen snart kommer med en ekstern enhet som kan hente ut lyden fra HDMI og dekode det, så da holder det vel med en PS3.

Ikke den mest optimale løsningen for en high-end prosessor, men en gunstig løsning for å dra nytte av de nye HD-formatene uten store utskiftinger.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ganske legendarisk den uttalelsen, i allefall her på forumet....

Anlegget ditt har fått en real makeover i det siste, og begynner virkelig å bli respektabelt. Godt å høre at du fortsatt er fornøyd med KAV-3250. Skulle ikke mangle kraftreserver i allefall....

Du har kanskje analoge multikanals innganger på din Krell? I så fall kan du etter hvert kjøpe en BD-avspiller med analoge utganger. Mener også å ha lest at Gefen snart kommer med en ekstern enhet som kan hente ut lyden fra HDMI og dekode det, så da holder det vel med en PS3.

Ikke den mest optimale løsningen for en high-end prosessor, men en gunstig løsning for å dra nytte av de nye HD-formatene uten store utskiftinger.
    Hehe, kommer vi noensinne i mål da?

Takker HåkonN, blir bare mere og mere fornöyd nå.
    KAV-3250 gjör jobben hver dag og den er jeg godt fornöyd med.

Den Gefen-tingesten höres meget interessant ut, jeg har jo analoge innganger på Showcasen.
    Tar jeg disse ut fra PS3-en, vil jeg nok trenge en ny dedikert CD-spiller da jeg nå bruker PS3-en som transport.
    Planen er å få etterhvert få meg en Krell SACD Standard som tar over for DAC-ene i Showcasen hvis jeg bytter den ut med en Yamaha Receiver.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du det er noen stor forskjell på Dac'ene i Krell Standard og Showcase egentlig? Iallefall når det gjelder det lydmessige?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror du det er noen stor forskjell på Dac'ene i Krell Standard og Showcase egentlig? Iallefall når det gjelder det lydmessige?
    Jeg tror at Standard er hakket vassere. Det skal være endel forskjell på f.eks Krell Showcase Processor og Krell Home Theater Standard-prosessoren, så jeg regner med det er det her også. Uansett, er de noenlunde like er jeg i mål. Jeg vil ikke miste Krell-lyden og skal jeg ha receiver med HD-lyd, er vel SACD Standard løsningen. Problemet er jo å finne både økonomi og et brukt eksemplar. Sjelden vare, disse her.

Side 45 av 144 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •