Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 41 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Brukte en god time med måleband etc for å plassere höyttalerne best mulig. Har fått et resultat jeg er meget fornöyd med, men skal teste noen ting til.
    Jeg kan egentlig oppsummere XTZ-konstruksjonen på denne måten:
    Etter å ha satt opp höyttalerne med måleband, vinkling og test CD fra Flageborg, ba jeg min kjäre sette seg i sweetspot og jeg spilte en låt (som jeg ikke vet navnet på) fra nevnte CD.
    "Disse höyttalerne skal du bare ha", sa min kjäre.

Har ikke fått stativ enda, så jeg får ikke tatt skikkelige bilder enda. Skal pröve å ta noen bedre og flere i neste uke.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig tøft oppsett du har nå!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skikkelig lekkert Ser ikke mindre bra ut stua di nå, blir jo bare bedre og bedre!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Er knallfornöyd selv. Har ikke hatt slik lyd i stua för.
    Det gjorde mye å få höyttalerne i hodehöyde og spesielt å få justert dem på den måten jeg har gjort. Både min kone og jeg gispet da vi satte på den förste filmen. Nå bruker jeg kun baksubbene til film. Til gjengjelt kan jeg justere dem opp litt ekstra slik at det virkelig river, sparker og rösker i soafen.

Mitt ptoblem nå er at Behringeren min har sluttet å fungere, noe jeg virkelig merker. Kjipt å höre enkelte lave frekvenser er lavere enn andre. Håper på å få fikset denne fortest mulig.

Uansett spiller det bedre enn noensinne, synes vi.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var mine XTZ 99.26 på plass i stua også! Jeg merker umiddelbart at de trenger mye mer volum for å låte enn mine nylig solgte audio pro black diamond..50% av totalvolum her spiller greit, mens dette var latterlig høyt på mine black diamonds.. kommer dette av at de ikke er spilt inn enda? eller trenger de bare mer strøm ? Kjøpte også med matchende xtz stativer, så designet på høyttalerne sammen med mine tre Electrocompaniet komponenter og min pianolakksorte samsung lcd er eventyrlig!!

Har høyttalerne vokst hos deg AW? Regner med de låter bedre og bedre med mer spilling..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Der var mine XTZ 99.26 på plass i stua også! Jeg merker umiddelbart at de trenger mye mer volum for å låte enn mine nylig solgte audio pro black diamond..50% av totalvolum her spiller greit, mens dette var latterlig høyt på mine black diamonds.. kommer dette av at de ikke er spilt inn enda? eller trenger de bare mer strøm ? Kjøpte også med matchende xtz stativer, så designet på høyttalerne sammen med mine tre Electrocompaniet komponenter og min pianolakksorte samsung lcd er eventyrlig!!

Har høyttalerne vokst hos deg AW? Regner med de låter bedre og bedre med mer spilling..
    Gratulerer!:-D
    99.26 har en fölsomhet på 88dB mens Audiopro-ene har en fölsomhet på 89db, altså er AudioPro-ene noe mere lettspilte. Hvor mye dette utgjör i praksis vet jeg ikke, men det skulle vel tilsi at XTZ-ene trenger noe mere ström. Om de blir mere lettspilte etter at de er innspilt vet jeg lite om, har ikke erfaring med slikt. Cascadene trenger faktisk enda mere krefter enn XTZ-ene, så jeg föler ikke jeg har det problemet. Jeg synes ihvertfall at de blir bedre og bedre, har aldri spilt så mye musikk hjemme som vi gjör nå.
    Utseende er meget bra. Jeg föler jeg har höyttalere til 100.000 i stua.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Gratulerer!:-D
    99.26 har en fölsomhet på 88dB mens Audiopro-ene har en fölsomhet på 89db, altså er AudioPro-ene noe mere lettspilte. Hvor mye dette utgjör i praksis vet jeg ikke, men det skulle vel tilsi at XTZ-ene trenger noe mere ström. Om de blir mere lettspilte etter at de er innspilt vet jeg lite om, har ikke erfaring med slikt. Cascadene trenger faktisk enda mere krefter enn XTZ-ene, så jeg föler ikke jeg har det problemet. Jeg synes ihvertfall at de blir bedre og bedre, har aldri spilt så mye musikk hjemme som vi gjör nå.
    Utseende er meget bra. Jeg föler jeg har höyttalere til 100.000 i stua.
    Etter mitt skjønn hadde dette ganske mye å si i praksis..Høyttalerne låt UTROLIG mye bedre!
    Jeg jobber i et forsikringsselskap som har hovedsete i Stockholm, det hadde vært interessant å høre ditt oppsett siden du bor i Stockholm da jeg er en del i Stockholm pga dette (Siden du har de nye subbene i tillegg til 99.26).
    Gi meg en pling om du er villig til å demonstrere ditt monsteroppsett

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres meget hyggelig ut og kan selvfølgelig ordnes så lenge det passer med vår skiftgang. Send en PM eller mail når det passer for herremannen.
    Jeg vil dog foretrekke at alt er spilt inn først og at Behringeren er tilbake slik at jeg kan få kalibrert subene skikkelig med Room Analyzer. Forhåpentligvis skjer dette innen maks et par uker.:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra! Allerede rett ut av boksen låter 99.26 mye bedre enn audio pro BD..Tror disse kommer til å spille fantastisk bra med innspilling og en god signalkilde (Bruker nå hodetelefonutgang fra pc inn i EC 4.7 og til og med dette låter fantastisk)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra! Allerede rett ut av boksen låter 99.26 mye bedre enn audio pro BD..Tror disse kommer til å spille fantastisk bra med innspilling og en god signalkilde (Bruker nå hodetelefonutgang fra pc inn i EC 4.7 og til og med dette låter fantastisk)
    Det höres lovende ut!:-D

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ser meget bra ut! Hvordan er intergreringen med senter? Så er det vel greit å ha precence kanalene på plass.... hvis krellen skulle sitte løst.

Mitt råd ikke prøv HD lydformater...
    Krellen sitter ikke löst, men den kan allikevel beveges på ...
    Integreringen med senter har jeg ikke hört etter på. Vi har sett et par filmer og jeg har ikke lagt merke til noe negativt. Har dog sendt en mail til XTZ med spörsmål om når de kommer med en seriös senterhöyttaler med 2 x SEAS Excel-elementer og båndiskant.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett nyyyydelig AndreW. :-D Hadde gjort seg med en like lekker senter ja. Hva bruker du bak nå? Planer om flere innkjøp?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Rett og slett nyyyydelig AndreW. :-D Hadde gjort seg med en like lekker senter ja. Hva bruker du bak nå? Planer om flere innkjøp?
    Hjertelig takk!

Jeg bruker fortsatt Infinity Cascade bak, skal ta noen oversiktsbilder etterhvert. Akkurat nå er det kun jobb hele dagene (12-timersskift).
    Planer om flere innkjöp? Uff, jeg har så mye i tankene, mange planer. Jeg tenker jo på en Yamaha RX-V3800 slik at jeg kan bruke front-Cascadene til presence. Så tenker jeg litt på XTZ.99.22 til å ha på subene bak sofaen, men da må jeg jo ha minst ett ekstra effekttrinn ...:?
    Synes jeg har meget töff lyd fremme nå, men at det mangler liksom det lille ekstra bak. Vi får se hva fremtiden bringer ...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan syns du subbene integrerer seg med lyden fra 99.26?
    Vurderer å skaffe meg en 10" fra xtz da jeg skal bruke den mest til musikk (har hørt at det er fler som syns 12" blir for treg til musikk men at 10" har snert og er kjappere)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan syns du subbene integrerer seg med lyden fra 99.26?
    Vurderer å skaffe meg en 10" fra xtz da jeg skal bruke den mest til musikk (har hørt at det er fler som syns 12" blir for treg til musikk men at 10" har snert og er kjappere)
    10" er kjappere og 99W10.17P spiller strammere og renere, synes jeg.
    Jeg har ikke kalibrert oppsettet enda, holder på å spille inn alt. Foreløpig låter det meget lovende.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å bytte ut de fleste bildene på profilen min med noen nye og bedre.
    Har enda ikke fått stativ, så noen bilder må vente litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en ting og si...LEKKERT Ser utrolig bra ut med de nye høytalerene!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Bare en ting og si...LEKKERT Ser utrolig bra ut med de nye høytalerene!!
    Hjertelig takk. Er meget fornøyd med både bildene og høyttalerne.

Venter enda på fotostativ, slik at jeg kan få tatt bl.a macrobilder av detaljer og nørbilder av komponenter og høyttalere.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser som vanlig meget bra ut dette AndreW...

Imponerende bra bilder også, spesielt med tanke på at det er uten stativ!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende å se at det er mulig å putte inn et par så store høyttalere i tillegg til sidedempingen uten at det ødelegger designet på rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en god stund følt at noe mangler i surroundlyden, nærmere bestemt bak meg/oss.
    Jeg har lenge tenkt på å teste ut en Yamaha-receiver og precense-mulighetene, men er meget glad i min Krell Showcase og vil teste litt mere med den før et eventuelt salg.
    Jeg vurderer da å montere opp to ekstra høyttalere bak for å høre hvordan det blir med 7.1 oppsett.
    Dere som har erfaring med denne forskjellen, er det verd investeringen?
    Jeg får jo bare alle bakhøyttalerne på samme vegg. Hadde ikke Devilej noe lignende før?

Jeg har ekstremt lite plass til rådighet, men har funnet noen høyttalere som passer utmerket:
    Monitor Audio Radius R45:
    Monitor Audio Radius R45 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare

Lurer på å kjøpe disse i svart pianolakk slik alle de andre høyttalerne våres er.
    Et stort minus er at jeg må ha enda en forsterker (eller to monoblokker) inn i racket. Her vurderer jeg brukte Vincent SP-996.
    Monitor Audio Radius R45 passer akkurat over vinduet bak sweetspot:

Side 41 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •