Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 131 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser for meg at jeg hadde knotet lenge med noe slikt. Heller litt mere mot enklere løsninger alá Antimode eller annet som ikke er pc-basert.

Active Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Ser for meg at jeg hadde knotet lenge med noe slikt. Heller litt mere mot enklere løsninger alá Antimode eller annet som ikke er pc-basert.
    Ser den.

Du har jo noen valg når det kommer til antimode. Jeg hadde nok tatt denne :

DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core EQ Kalibrering - AV-Kalibrering - Tilbehør

Litt flere justerings muligheter en de andre typene.

Mvh JanE.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, Jan Einar.

Ny Phillips bd-spiller, 2 forsterkere, Atacama SL-høyttalerstaiver, dempeføttter til subwooferne, Antimode ... begynner å bli mye nå.

4. Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe, kjenner igjen den der. Trenger egentlig bare det.. men jeg trenger det og osv. Plutselig er blitt langt over det som er regnet med.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tid til en time i kinoen i kveld og nå begynner det å hjelpe. Den ene subwooferen var ute av fase, så de to jeg har koblet opp spilte veldig forskjellig. Det er dog ordnet nå. Kjører en forsterker på hver sub nå, så 1200 watt pr sub. Jeg tenker å bruke XTZ SUB AMP til de to subwooferne som står rett bak seteraden. Siden disse to står så nærme, vil jeg ikke trenge så stor kraft på dem. Regner med å kunne få koble dem opp om et par dager. Når jeg tenker meg om, har jeg jo faktisk to slike XTZ-amper, så jeg kan jo kjøre en forsterker til hver av dem også, men tror faktisk ikke det er behov for det.

Ellers synes jeg Aoda-forsterkerne støyer litt vel mye. Eller viftene i forsterkerne gjør det, så godt mulig jeg flytter dem ut av rommet etter hvert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo dumt, men du har vel kanskje mulighet for å sette de i annet rom ? Da mine sto inne var det veldig nærme akustikk paneler, disse spiser jo en del lyd.

Mvh JanE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Det var jo dumt, men du har vel kanskje mulighet for å sette de i annet rom ? Da mine sto inne var det veldig nærme akustikk paneler, disse spiser jo en del lyd.

Mvh JanE
    Det er jo veldig interessant. Da bør det jo gå an å lage til noe i nærheten av racket som spiser opp det meste av støyen, vil jeg tro?
    All min elektronikk vil uansett stå ved veggen bak lytteposisjon, så her kan vi nok lage til noe. Kanskje et meget godt dempet mini rom-i-rom bare til disse forsterkerne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke umulig, bare passe på at det ikke blir for varmt/tett. Dette kan du jo teste ved å legge paneler rundt forsterkerne før du eventuelt bygger noe.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Det er jo ikke umulig, bare passe på at det ikke blir for varmt/tett. Dette kan du jo teste ved å legge paneler rundt forsterkerne før du eventuelt bygger noe.
    God lufting må til, men tror jeg kan få til noe som demper støyen vesentlig. God demping bak ved viftene burde kunne redusere dette bra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg også, blir spennende å se hvordan det blir.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk litt tid i hjemmekinoen i går og satte opp DSPeaker Antimode. For en liten og enkel sak, men med et veldig imponerende resultat. Veldig artig å høre hvordan den jobber når den sender ut disse lange bassvipene. For hvert svip hører man forbedringene og svipene blir jevnere og jevnere. Synes dynamikk og trøkk er bra nå, så tror nok jeg kobler på sub nummer 3 og 4 også i dag.

Fikk forresten et par Sennheiser HD 598 av kona som julegave. Mine første ordentlige hodetelefoner og jeg er stoooorfornøyd. Knallgod passform, noe som gjøre dem veldig behagelige å ha på, samt at lyden er helt topp. Kjøper nok en liten hodetelefonforsterker til denne etter hvert også. Ser frem til å sige ned i sofaen med et glass vin og nyte musikk på disse.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 12-25-2014 kl 13:44

13. Liker sirant, Aerik har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ikke alt er like enkelt når man har et relativt lite rom (3.60 x 4.00, tror jeg det er) og så store subwoofere.
    Etter at jeg bestemte meg for å ikke utvide rommet, trodde jeg at jeg hadde en løsning. Har kjøpt inn høyttalerstativer, fjernet en seterad, fjernet benken i front, samt flyttet to av subwooferne til bak seterekken. Lyden er bra (fikk "naboklage" fra mine svært snille naboer 40 meter unna. Huset deres ristet), og rommet føles langt større uten 4 stk store subwoofere i front, men jeg har enda ikke fått det til å se såpass bra ut at jeg kan leve med det. Tror jeg må tenke på alternative løsninger på å få subwooferne til å forsvinne i rommet alá dette:
    -cinemablack-jpg

-dsc0098jn-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Jæ... naboen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bygge deg 4 nye kabinetter, slik at de to i front tar bredden av rommet og samme med de bak. Da vil dem bygge mindre ut i rommet.

17. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Kan du ikke bygge deg 4 nye kabinetter, slik at de to i front tar bredden av rommet og samme med de bak. Da vil dem bygge mindre ut i rommet.
    Tanken har faktisk aldri slått meg før, men nå begynner jeg å lure på om det faktisk kan være det lureste. Jeg kan egentlig bruke både bredde og høyde, så lenge det er utenfor lerret. Skulle likt å de mye grunnene, altså noenlunde samme dybde som Klipschene-høyttalerne. Da kunne jeg allikevel hatt subber både under, over og ved siden av lerret fremme, og hatt LCR bak lerret. Hvor grunne kan noe slikt lages, det er vel noe slags minstedybde på dette, selv om volumet blir like stort?

Bak kunne jeg jo også gjort noe liknende, kanskje bygget et slags podie med subløsning, som jeg kan ha en rad med vippe-kinostoler på?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det er faktisk litt folk her inne, ser jeg. For noen uker siden hadde jeg 292.660 visninger på tråden min, og nå har jeg 300.732. Artig!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville det være mulig å bygge 4 stk subwoofere, bygget opp på samme måte som en ramme? En selvbærende konstruksjon der man får en subwoofer på hver side av lerret, samt på både undersiden og oversiden. Én subwoofer = 1 stk rammedel. Volum ville jo kunne bli bra, men hvordan ville en slik for oppføre seg? Lik avstand fra vegg på alle 4 elementene. Bruke høyde og bredde i stedet for dybde. Ca 40 cm dyp, ville noe slikt kunne fungere? Inne i denne rammen kunne jeg plassert LCR bak lerret og fylt tomrommet med isolasjon.
    Noen tanker?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av dybde til subbene trenger du selve dybden på elementet og du bør ha ca 4-5cm med luft bak elementet. Det du kan gjøre på frontveggen din er å bygge den som en baffelvegg, der baffelen er en stor kasse for sub elementene og så lage nisjer i veggen for LCR. LCR er jo ca 32cm dype og det er mer enn nok for å gi sub elementene luft på baksiden og du vil i tillegg få nok volum til store kabinetter.

Bak i rommet er det fult mulig og bygge podie med sub elemeter i.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Av dybde til subbene trenger du selve dybden på elementet og du bør ha ca 4-5cm med luft bak elementet. Det du kan gjøre på frontveggen din er å bygge den som en baffelvegg, der baffelen er en stor kasse for sub elementene og så lage nisjer i veggen for LCR. LCR er jo ca 32cm dype og det er mer enn nok for å gi sub elementene luft på baksiden og du vil i tillegg få nok volum til store kabinetter.

Bak i rommet er det fult mulig og bygge podie med sub elemeter i.
    Det høres jo lovende ut. Kanskje fordele det til 3 stk subber i front? Så blir baffelveggen bestående av tre store kasser, med en nisje i hver for LCR. Ca 120 cm brede, 35-40 cm dype og et sted mellom 2.0 og 2.4 m høye.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok av volum å gå på til å ha langt mer enn 3 subber. Et kabinett på mål 230x35x120cm bygget med 25mm plater vil ha et volum på ca.775liter...

Side 131 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •