Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 118 av 144 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 2879
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Vedlegg 105457 har helt klart et kommersielt potensiale... Imponert! Her får Subbene virkelig kjørt seg.
    Takker og bukker!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis jeg får en følelse av Ronnie James Dio med en liten aning Saxon håper jeg du ikke blir fornærmet, for det er gode assosiasjoner for meg :-D kul låt!
    Å bli nevnt i samme åndedrag som Dio og Saxon kan på ingen måte bli en fornærmelse. Takker så mye!

Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Slenger meg på den kommentaren til BEF her, "heftig låt med bra driv i!!"
    Må innrømme at jeg ikke pleier å høre ferdig den sjangeren der, men det gjorde jeg her.
    Bravo AndreWerdenskrieg du fikk meg med hele veien i låta her, spesilelt det at "grooven" som endres ut i låta gjør det spennende og fikk meg til å høre progressiv metal ferdig med ett glis rundt øra . Sa til Jr at jeg hadde hørt låta, noe han først ikke trodde. Så ble jeg grundig forklart at i progressiv metal så er det vanlig at "grooven" som endres ut i låt. Han hørte på låta han også og skulle sende over god cred for den.

Gratulerer med nytt band også.
    Prosjektet ditt hjemme er artig å følge, tror dette blir råbra.
    /Arild
    Morsomt å lese! Progressiv musikk kjennetegnes med utradisjonell oppbygging av låtene og odde takter. Takk til junior også!

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Dette var skikkelig tøft! Gratulerer!!
    Så hyggelig! Takker så mye!

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Takkar for kjempesvar. Skal sjekka ut begge når resten av vindua skal skiftast. Eg fekk faktisk meir for pengane ved å bestilla vindu frå eit Bergenbasert firma, og få dei sendt til Finnmark, enn kva eg fekk med 40% rabatt på trenor vindu lokalt.

Har stor tru på at dette huset kjem til å verta særs stilfult. Så her kjem eg til å følgja godt med. Likte veldig godt leiligheten de hadde og.
    Bare hyggelig, håper det var til hjelp.

Har selv stor tro på huset og håper vi klarer å få til det vi har sett for oss.
    Uansett, så blir det en enorm forskjell å ha tette vinduer med lav UV kontra 1-lags med 3-4 i UV, men nye vegger, himling, lys, peis, gulv, og kjøkken skal selvsagt også bli fantastisk.

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kjempelåt Øyvind.

Satser på at dere er booket på Malakoff neste år.
    Haha, takker!

Blir nok ikke noe live med det første. Skal vi gjøre noe live, så må det jo bli med kor og ekstra musikere, så da sier det seg selv at vi ikke blir å se på den lokale puben helg etter helg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lokale puber forstår jeg godt, men Malakoff hadde vært perfekt for dere.

Malakoff Rockfestival > HEIM
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Lokale puber forstår jeg godt, men Malakoff hadde vært perfekt for dere.

Malakoff Rockfestival > HEIM
    Ser ut som en veldig spennende festival! Dog har jeg gjennom et halvt liv fått min dose av konsertlivet og dedikerer heller min tid til kreativ studiojobbing.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    For de av dere som liker progressiv metal, så vil jeg gjerne dele denne låta fra mitt nystartede band; Son-IC. Jeg synger og spiller solo nr 2.

[YOUTUBE]16ES0d2dheg[/YOUTUBE]
    Flott! Og noe så sjeldent som en godt produsert metal-låt.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Flott! Og noe så sjeldent som en godt produsert metal-låt.

Geir Arne
    Du verden, takk så mye, Geir Arne!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20 vinduer og 3 terassedører har ankommet. Mye jobbing i sommer, men desto varmere til vinteren.
    Dette lover bra, kvaliteten ser ut til å være upåklagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Når alt er komt på plass i tunet, er jo "halve" jobben gjort.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Grattis! Når alt er komt på plass i tunet, er jo "halve" jobben gjort.
    Takk!
    Mye arbeid er ferdig når de er i tunet, det er sant. Det skal dog sies at alt ble levert på døren og jeg føler det enda gjenstår litt arbeid ...

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe hardbarka metal fan, men låt fett på mine SA dette !

Lykke til med bygging !

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20 vinduer, skal du sette i selv? Da har du dagene foran deg...

Er det gjennomgående sprosser, eller klips?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Ikke noe hardbarka metal fan, men låt fett på mine SA dette !

Lykke til med bygging !

Kim
    Takker og bukker!

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    20 vinduer, skal du sette i selv? Da har du dagene foran deg...

Er det gjennomgående sprosser, eller klips?
    Gjennomgående sprosser isolerer dårligere og klips blir for kjip løsning, synes jeg. Dette er duplex-sprosser, altså limte sprosser på både utsiden og innsiden.

Har tenkt å sette inn de fleste selv, men skal ha hjelp på noen av dem. Setter av en lørdag til det ...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    980 kg fiskebensparkett i røkt eik er ankommet, båret inn og opp en etasje.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se hvordan det blir ferdig lagt.

Geir Arne

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte mønsteret! hvordan gikk det med disse vinduene da mister?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Gleder meg til å se hvordan det blir ferdig lagt.

Geir Arne
    Da er vi minst tre som gleder seg til det.
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    spennende!
    Så artig! Vi er veldig spent selv. 96 pakker med parkett burde i hvert fall kunne gjøre NOE i denne etasjen. :-D

Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Likte mønsteret! hvordan gikk det med disse vinduene da mister?
    Herringbone/fiskeben kalles mønsteret. Blir brukt i litt staselige gamle hjem, gjerne herregårder etc. I sverige er det veldig utbredt i eldre hus og leiligheter, men av en eller annen grunn velger folk å legge et nytt kjedelig laminatgulv eller vanlig eikeparkett oppå disse nydelige gulvene. Vanligvis består dog herringbone av langt mindre biter. Vårt gulv er en moderne utgave der hvert bord er 61 cm x 12 cm. Gamle slike gulv tipper jeg er ca 20 cm x 6-7 cm. Før var det også bare lyse slike gulv, så vårt mørke er veldig annerledes.

Skal til med de første vinduene om noen dager.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan legges dette gulvet? Limt?Skrudd? Kreves det noe spesielt underlag? Gleder meg veldig til å se resultatet av dette ihvertfall!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    980 kg fiskebensparkett i røkt eik er ankommet, båret inn og opp en etasje.
    DET er tøft!
    Har sett slike flere steder som du sier i litt eldre boliger, og det er skikkelig flott!
    Synd og skam til de som gjemmer de med noe annet oppå, slikt skal frem i lyset!
    Sikkert endel mere tenking og planlegging enn helt vanlig standard parkett, men du verden hvor flott det kan bli!

Skal bli moro å se resultatet!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Hvordan legges dette gulvet? Limt?Skrudd? Kreves det noe spesielt underlag? Gleder meg veldig til å se resultatet av dette ihvertfall!
    Gulvet limes. Litt mere arbeid, men jeg har stor tro på et veldig bra resultat. Parketten er forresten av utrolig bra kvalitet og kan slipes mange ganger. Parketten påføres hardvoksolje, noe som vil bevare den veldig lenge.

Det kreves ikke noe spesielt underlag annet enn at gulvet må være helt plant. Det skal ikke være enn 1 mm eller 2 differanse, så jeg skal påføre avrettningsmasse på det eksisterende gulvet for å få optimalt resultat. Jeg kommer også til å gå over det eksisterende gulvet og sette ned noen skruer der det er knirk. Sammen med limet vil all knirking elimineres.

Planen var også å legge inn vannbåren varme, men vi ser nå at det vil ta for mye tid og arbeid i dette huset. Hadde vi kunnet bodd et annet sted imens, så hadde vi lagt inn rørene, men slik det er nå må vi droppe det. Pengene kommer uansett godt med til andre ting som f.eks en stor peis.

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    DET er tøft!
    Har sett slike flere steder som du sier i litt eldre boliger, og det er skikkelig flott!
    Synd og skam til de som gjemmer de med noe annet oppå, slikt skal frem i lyset!
    Sikkert endel mere tenking og planlegging enn helt vanlig standard parkett, men du verden hvor flott det kan bli!

Skal bli moro å se resultatet!
    Tusen takk, Millmaker!

Av og til søker jeg på dyre boliger på Finn.no i håp om å finne noe som virkelig kan inspirere meg til noe. Det som nærmest sjokkerer meg, er at uansett hvor dyre boligene er, så er det standard eikeparkett og hvite vegger som gjelder og i noen tilfeller skipsgulv. For all del, det er fint med eikeparkett og hvite vegger, men jeg hadde jeg hatt en bolig til f.eks 20 mill, så ville jeg den skulle sett ut som en bolig til 20 mill, ikke bare et standard hus som bare er litt større enn normen.

Jeg begynte å søke rundt på andre typer gulv og deriblandt fiskebensparkett. Etter noen timer fant jeg denne typen som vi har kjøpt. Det er kun ét firma som selger det i Norge, ser det ut som. Synes det var mye tull med dem, men fant ikke andre alternativer. Var inne på å kansellere ordren, men de lovte å ordne opp. Har fått levert parketten, og resten jeg bestilte skal komme i neste uke.
    Jeg følte at dette huset var verdig en slik parkett. Vi beholder litt av den klassiske stilen, samt det blir moderne med alt det andre som skal inn i rommet.

Jeg synes også det er synd å dekke til slike parketter, men hver har sin stil.

Side 118 av 144 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •