Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 114 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 2879
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virkelig flott og rustikt hos dere nå Øyvind.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert som vanlig dette! Tror ikke jeg hadde klart å innrede med denne stilen selv, men når det er gjort riktig blir det veldig bra, og det har dere absolutt klart

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg liker spesielt godt er bruken av lys og lyspunkter/lamper. Muligens skal også fotografen ha litt av æren for dette, men utrykket er veldig behagelig.

AndreWerdenkrieg er også ansvarlig for at jeg har begynt å sikle på designmøbler....... Det er spesielt en Erik Jørgensen/Paul Vother Corona stol som er objekt nummer en Utrolig kul, men prisen :twisted:

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det jeg liker spesielt godt er bruken av lys og lyspunkter/lamper. Muligens skal også fotografen ha litt av æren for dette, men utrykket er veldig behagelig.

AndreWerdenkrieg er også ansvarlig for at jeg har begynt å sikle på designmøbler....... Det er spesielt en Erik Jørgensen/Paul Vother Corona stol som er objekt nummer en Utrolig kul, men prisen :twisted:
    Counterpointer; sjekk ut voga.com

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Nugstarr :-D

Kjenner til kopiene og det er de som er aktuelle. Betale 40k for en orginal er utenfor min komfortsone....

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mindre frekk enn at jeg hopper tilbake i tid* for å spørre; hvordan ble dusjkabinettet ferdig montert? Så ut som en intr løsning på det ene bildet. Men har ikke klart å finne denne modellen på nettsidene.. sikkert utgått.

*Ref: http://avforum.no/forum/1717994-post1796.html

mvh Kai

PS: Vannvittig gjennomført stil i stua.. tipper dere før mye morsom tilbakemelding fra folk som er på besøk

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Må bare gi mer ros! Utrolig fin stil dere har! Elsker stua, rustikk og gammelt, med blanding av nye møbler

Damn, skulle ønske jeg hadde mitt eget hus nå ja.. hehe
    Takk for hyggelig kommentar, b3nd1k!
    Veldig gøy med eget hus. Flere muligheter og man kan gjøre hva man vil.:-D

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dette var et rom med skikkelig personlighet!

Geir Arne
    Tusen takk! Himlingen er laget av rester fra gamle, lokale tyskerbrakker fra krigen. Mye historie i taket der.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    I like!!

Og ekstrapoeng til fotografen (som vanlig).
    Takk or det!

Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    gjennomført stilig stue dette.
    Takk, takk! Masse arbeid gjenstår, men liker det slik også.

Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Utrolig lekre bilder
    Takk for det, Dolbytor!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Som vanlig, utrolig flott og gjennomført!!
    Det var hyggelig. Takk, BEF!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Godt folk har forskjellig smak ja .

Gleder meg til å se hvordan kinoen deres blir, når den en gang blir ferdig, har trua på den.
    Tusen takk for hyggelig kommentar, YNWA!

Vi gleder oss veldig, vi også. :-D

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har det skjedd noe med kinoen i det siste? Fortsatt like fornøyd med løsningen??
    Det har ikke skjedd noe med kinoen de siste pr mndr. Har vært igjennom nedleggelse av arbeidsplass, NAV, vikarbyrå, etc, så helt andre ting har vært prioritert. All good now.

Vi bruker fremdeles kinoen så ofte vi har tid og er storfornøyd foreløpig. Gleder meg dog veldig til å ta fatt på den igjen. Må ha litt mere plass og litt bedre løsninger, men har planen relativt klar.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Virkelig flott og rustikt hos dere nå Øyvind.
    Tusen takk, Einar. Er i utgangspunktet ikke rustikk-fan, men synes dette fungerer overraskende bra. Rommet føles godt.:-D

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Utrolig lekkert som vanlig dette! Tror ikke jeg hadde klart å innrede med denne stilen selv, men når det er gjort riktig blir det veldig bra, og det har dere absolutt klart
    Tusen takk, kenti! Stilen er litt tilfeldig siden vi hadde de fleste møblene fra før og huset er gammelt. Det er en midlertidig løsning, men vi setter mere og mere pris på mye av dette. Vurderer å beholde himlingen som den er, men blande inn store kontraster med rosetter og ornament/taklister. Vi får se.

Gleder meg veldig til å se mere av ditt projekt også, kenti. Meget spennende!

Lyskildene er strategisk plassert for å gi stemning, og det kommer veldig bra frem på disse bildene, synes jeg.

Designmøbler er spennende. Flere av møblene vi har er moderne, men ble designet 20 år før vårt 50-tallshus ble bygget. Synes det er fascinerende.

Håper du får Corona-stolen i hus, Counter. Stor eierglede i slike møbler. OG komfort.

Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Er ikke mindre frekk enn at jeg hopper tilbake i tid* for å spørre; hvordan ble dusjkabinettet ferdig montert? Så ut som en intr løsning på det ene bildet. Men har ikke klart å finne denne modellen på nettsidene.. sikkert utgått.

*Ref: http://avforum.no/forum/1717994-post1796.html

mvh Kai

PS: Vannvittig gjennomført stil i stua.. tipper dere før mye morsom tilbakemelding fra folk som er på besøk
    Dusjkabinettet har vi ikke gjort noe mere med foreløpig. Det er endel arbeid å montere det opp og jeg vil ikke ta alt dette arbeidet to ganger når vi skal bygge badet nede. Er usikker på fremtiden for dette kabinettet hos oss, siden mange nye planer popper opp her hjemme. Har veldig lyst til å beholde det, så vi får se. Tror modellen er utgått, men man kan av og til være heldig å finne noen brukt på Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad.

Ellers takk for hyggelige ord. Har fått endel artige og hyggeligetilbakemeldinger her hjemme, ja.:-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig flott

Denne er på min favoritt liste!
    Både designmessig og utstyr.
    Topp gjennomført og stil. Ser at design står høyt og liker at man kan kombinere både lyd og design.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Denne er på min favoritt liste!
    Både designmessig og utstyr.
    Topp gjennomført og stil. Ser at design står høyt og liker at man kan kombinere både lyd og design.
    Hjertelig takk, nugstarr. Det var veldig hyggelig å høre fra en som har en av de mest originale og tøffeste kinoene her på forumet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første oppgradering på en "evighet":
    Darbeevision Darbee Darblet Videoprosessor og en reservepære til projektoren.
    Regner med å begynne på underetasjen nærmere våren og da blir kinoen circa en og en halv meter lengre, slik at de gigantiske subwooferne kan gjemmes bak lerret.:grin:

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er porr ass!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å høre hva du mener om Darblet'en. Er jo delte meninger selv om flertallet(meg innkludert) er positive.

Gratulerer

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,086
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å stjele plass i tråden din AW, men har denne "dingsen" noe for seg mellom en Oppo BDP-93, en Onkyo TX-NR809 og en Pana55VT50? (evt hvor?)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Dette er porr ass!

Spennende å høre hva du mener om Darblet'en. Er jo delte meninger selv om flertallet(meg innkludert) er positive.

Gratulerer
    Takk, takk! Er veldig spent selv!

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ikke meningen å stjele plass i tråden din AW, men har denne "dingsen" noe for seg mellom en Oppo BDP-93, en Onkyo TX-NR809 og en Pana55VT50? (evt hvor?)
    Bare hyggelig, DrErling.

Hvis jeg husker korrekt, så skal videoprosessoren/Darbleten være det siste ledd før TV-en.

Om den har noe for seg på en 55", må noen andre svare på.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nye rommet ser ut til å bli ca 3.80 x 5.50, noe som vel bør være en grei størrelse?
    Jeg skulle likt at rommet ble en god del bredere, så jeg kunne få plass til skjult akustikkbehandling på sidene, men er såpass fornøyd med lyden slik den er i dag at det ikke gjør noe. Kraftige bassfeller i hjørnene bør jeg unasett få god plass til, så dette lover egentlig bra. Håper å starte opp med rommet nærmere våren, men har MYE å gjøre her først. Kan nevne at jeg må skifte ut omtrent samtlige vinduer, isolere vegger, lage bad, fotostudio, gjesterom, og sette inn nytt kjøkken. Ja, og få i orden en 65 kvm stor master suite i overetasjen. Og isolere og få i orden loftet, slik at vi kan få en grei lagringsplass der. Jeg tipper jeg må gjøre endel prioriteringer og heller se hvor langt budsjettet strekker. Kinoen brukes såpass mye at den uansett må være operativ.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo!

Har kjøpt ny pære til projektoren(nåværende har gått nærmere 3000 timer). Er det noe poeng å vente med å skifte ut denne?
    Jeg har en VW-VLP50 som jeg sikkert kommer til å bytte ut etterhvert når 4K blir billigere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo litt vanskelig å svare på deg akkurat angående dette. Hvis du ikke føler at du vil oppgradere pga 3D kan det godt være at VW50en din vil gjøre en god 2D-jobb fremover også. Du vil jo garantert merke en markant økning i lysstyrke hvis du får for å bytte lampe, da Sonys projektorer fort taper mye av lystyrken etter rundt 4-500 timer.

Det er jo snakk om en vesentlig prisforkjell om du skal bytte, da nytteverdien nok er langt høyere enn hva du vil får igjen for VW50 (om du da i det hele tatt velger å selge, da lampen har gått så langt).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det blir jo litt vanskelig å svare på deg akkurat angående dette. Hvis du ikke føler at du vil oppgradere pga 3D kan det godt være at VW50en din vil gjøre en god 2D-jobb fremover også. Du vil jo garantert merke en markant økning i lysstyrke hvis du får for å bytte lampe, da Sonys projektorer fort taper mye av lystyrken etter rundt 4-500 timer.

Det er jo snakk om en vesentlig prisforkjell om du skal bytte, da nytteverdien nok er langt høyere enn hva du vil får igjen for VW50 (om du da i det hele tatt velger å selge, da lampen har gått så langt).
    Takk for svar, Kenti!

Skal jeg kjøpe ny projektor, skal jeg ha kvalitet. Jeg kommer ikke til å kjøpe 3D når 4K er rett rundt hjørnet(til en bedre pris en i dag, mener jeg).

Hvis jeg kan få enda bedre bilde ved å bytte pæren, er saken klar. Har pæren liggende, så det bør være relativt fort gjort. Det er jo bare å kjøpe ytterligere en pære etterhvert, hvis det skulle bli aktuelt. Jeg vil at projektoren skal yte maksimalt.

Side 114 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •