Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876 - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 104 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2879
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er enorme greier, ser ut som lerettet ditt er 32"
    Kunne tenkt meg å sett Thor hos deg.
    Gratulerer så mye AW

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge dette her Står frontene litt for lavt ift sittestilling...merker du noe til det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har blitt gammel og kjedelig på mine gamle dager - men er frontplassen(e) egentlig noe å higre etter i dette rommet? Virker ganske ubalansert på meg. Mulig bildene / perspektivet lurer meg...

Men, jeg kan si som ungdommen: Helt rått dette her!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mulig jeg har blitt gammel og kjedelig på mine gamle dager - men er frontplassen(e) egentlig noe å higre etter i dette rommet? Virker ganske ubalansert på meg. Mulig bildene / perspektivet lurer meg...

Er du så gammel og kjedelig da Tiger? Tviler på at det er CV (ungdommens) kvalitet over dette. Virker på bildene som om det er realtivt nærfelts lytting her, og det trenger ikke bety "dårlig" i dette tilfellet. Blir nesten som å tre på seg et sett gode hodetelefoner dette, bare at man får en del mer fysisk opplevelse. Så må det sies at membranareal i denne størrelsesorden utgjør en "anderledes" opplevelse enn et par 12" SVS subber (beklager, men har eid et knippe og eier nå 18"). Så skal det sies at musikk og film jo er to forskjellige verdener.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine gamle øyne virker ikke dette som nærfeltslytting - men ubalansert. Men, som sagt så er jeg blitt gammel og grå. Det bør være plass til slike som oss på balkongen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...dette er som tatt ut av LMC og Pengesluk (gode kamerater og sverdsvingere på Sentralen). "Så" gamle er vi ikke blitt enda, selvom du har rykket et skritt videre med "telefoner på øra". Jeg lytter faktisk selv mest til musikk på klokker om dagen, og det gir meg minst like mye glede som et fullbåndsanlegg, selvom det fysiske ikke er tilstede. Kino derimot...ingenting slår membranareal og stort bilde....film på minihøytalere og 42"..neeei...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig. Jeg sier (som for 9 år siden) at øynene er et sterkere sanseinstrument enn ørene. Dvs. at dersom høyttalerne er overdimensjonert fremfor bildet i rommet - ja, så blir det en ubalanse.

Stort bilde + OK lyd = ja takk
    Lite bilde + OK lyd = nja
    Bilde + massiv lyd = ubalanse

Dette er ikke ment som kritikk, men kun flagging av preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at bildene er tatt med vidvinkel gjør vel at bildene ljuger en del....

Men jeg fatter ikke hvorfor bra bilde + bra lyd = ubalanse? Kanskje det ser sånn ut, men jeg tviler på det oppfattes sånn når man ser film.

Eneste ankepunktet mitt her er at lerrettet sitter litt høyt, ca samme høyde som jeg hadde i min gamle kino. Jeg fikk litt kink i nakken av å se i oppoverbakke.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign

Eneste ankepunktet mitt her er at lerrettet sitter litt høyt, ca samme høyde som jeg hadde i min gamle kino. Jeg fikk litt kink i nakken av å se i oppoverbakke.
    Morsomt at du påpeker dette. Hjemme hos oss satt kona for kort tid siden på en stol i kinoen for å sjekke hva behagelig betraktningsvinkel var og hvor høyt lerretet måtte monteres. Både hun og jeg må ha lerretet litt høyt og finner det mest behagelig. Men det kommer kan hende litt an på hvordan man sitter når man ser film også. Vi får for øvrig samme høyde som AndreWerdenskrieg, kanskje 5 cm høyere også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Dette er enorme greier, ser ut som lerettet ditt er 32"
    Kunne tenkt meg å sett Thor hos deg.
    Gratulerer så mye AW
    Tusen takk, mk4!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Konge dette her Står frontene litt for lavt ift sittestilling...merker du noe til det?
    Ja, jeg gjør det. Slik høyttalerne står nå er langt fra ideellt, men jeg merker det selvsagt minst i sweetspot. Diskanten blir litt mere fremtredende enn før, samt at de som sitter på siden av meg får høyttalerne rett fremfor seg. Slik skal jeg selvsagt ikke ha det, men det er en midlertidig løsning.
    Planen er å snu hele hjemmekinoen, slik at jeg kan bygge inn subbwooferne og høyttalerne i en THX- baffelvegg.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Hehe. Ikke lett med oss ungdommer(kremt, host).
    Hva mener du er i ubalanse? Jeg skjønner hvis du mener subwooferne ser enorme ut i rommet(noe de også gjør).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at bildene er tatt med vidvinkel gjør vel at bildene ljuger en del....

Men jeg fatter ikke hvorfor bra bilde + bra lyd = ubalanse? Kanskje det ser sånn ut, men jeg tviler på det oppfattes sånn når man ser film.

Jeg hadde det litt lavere før, men måtte justere det litt høyrere etter at subwooferne kom i hus og høyttalerne måtte på stereobenken. Jeg trives godt med det slik, pluss at jeg slipper å se på tær/føtter når jeg slår ut fothvileren på reclinerne.:smile:

Tangen, jeg vurderer å snu hele hjemmekinoen og bygge alt inn i en THX baffelvegg. Alt vil da ligge flust med veggen. Subwooferne vil stå stablet to og to, slik som i dag, men bare 60 cm fra hverandre.
    Jeg regner ikke med at det vil skape noe problemer av noe slag?

Jeg kan da få senterhøyttaren mellom subwooferne og jeg kan få fronthøyttalerne på utsiden av subwooferne.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Morsomt at du påpeker dette. Hjemme hos oss satt kona for kort tid siden på en stol i kinoen for å sjekke hva behagelig betraktningsvinkel var og hvor høyt lerretet måtte monteres. Både hun og jeg må ha lerretet litt høyt og finner det mest behagelig. Men det kommer kan hende litt an på hvordan man sitter når man ser film også. Vi får for øvrig samme høyde som AndreWerdenskrieg, kanskje 5 cm høyere også.
    Vi trives veldig godt med den høyden, Akto. Spesielt når man legger ned ryggen på reclinerne og får frem tosseladdene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om vi liker å se rett fram hos oss, med lerretet bare 50 cm fra gulvet. ;-)

Plasseringen av sub'ene du foreslår burde fungere bra det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasseringen av sub'ene du foreslår burde fungere bra det.
    Ålrait! Da kan det se ut som vi har en plan.:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Planen er å snu hele hjemmekinoen, slik at jeg kan bygge inn subbwooferne og høyttalerne i en THX- baffelvegg.
    Høres ut som en god løsning

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om vi liker å se rett fram hos oss, med lerretet bare 50 cm fra gulvet. ;-)
    Jeg tar det tilbake.... jeg har jo 16:9 lerrett, og jeg ser du har 1:2,35. Da er det jo ganske riktig med underkanten der du har den vil jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 16:9-lerret, men det er maskert til 2.35:1.
    Anbefaler å maskere når man ser 2.35:1-filmer(eller få seg 2.35:1). Stooor forskjell og kanskje det eneste ankepunktet jeg hadde for BEFs kino.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat hatt hyggelig besøk av CareBear med kone og barn, pluss monqo_B (?).

Det ble påpekt at lyden ble litt spiss på noe av musikken når jeg spiller høyt og jeg har lagt merke til det selv. XTZ 99.26 er i utgangspunktet veldig snille i diskanten, så problemet ligger i Marantz MM8003 som ikke helt makter å kontrollere den tungdrevne XTZ-en ved høye volum. Til film fungerer det utmerket, men jeg kan ikke dra på noe mere enn det jeg gjør, for da begynner forvrengingen. Egentlig er det ikke et problem da jeg aldri spiller musikk i kinoen foruten når det er gjester, men jeg savner jo Krell KAV-3250 litt da denne hadde stålkontroll på høyttalerne. Uansett, det skal nye, langt mere lettdrevne høyttalere inn etterhvert.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hva du havne på som erstattning for XTZ.

Bruker du bassene som "hører til" XTZene eller bruker du "bare" de fra Tangen sammen med 99.26(riktig navn?)?

Edit: Så nå bildet, og bare de nye bassene aktive ser det ut til. Hvilken delefrekvens brukes?

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det blir spennende å se hva du havne på som erstattning for XTZ.

Bruker du bassene som "hører til" XTZene eller bruker du "bare" de fra Tangen sammen med 99.26(riktig navn?)?

Edit: Så nå bildet, og bare de nye bassene aktive ser det ut til. Hvilken delefrekvens brukes?

Geir Arne
    Hyggelig, Geir Arne!
    Jeg bruker kun XTZ 99.26 pluss Tangen Beyma. XTZ-bassene står lagret.
    Jeg bruker to XTZ Sub Amp for å drive Tangen-bassene og deler på 80Hz.
    Dynamikken og brystkassetrøkken er som natt og dag etter at Tangen-bassene kom i hus.
    Siden jeg utelukkende skal bruke rommet til kino er det flere høyttalere som er interessante. Jeg snuser litt på MKsound S-150 THX med tiden, men foreløpig blir det noe langt billigere.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt opp kan du dele subene før det blir problematisk da? 80hz deling mot et par små 6,5" er nok begrensningen her vil jeg tippe.

Med så heftige suber ville jeg tittet på noe med litt areal i frontene hvis du vil fortsette å dele på 80hz. Evt dele en oktav høyere eller noe sånt.

Geir Arne

Side 104 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •