Poppiuz's stuekino / *nye bilder 20.07.2008*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Poppiuz's stuekino / *nye bilder 20.07.2008*

For nye bilder se side 4

Tenkte å skrive litt om mitt prosjekt.. Har ikke så mange posts enda fordi det i mange tilfeller er mange som har mye mere kunnskap enn meg. Men bare nå på senhøsten har det blitt mange hundre timers lesing på dette forumet. Så utrolig mye å lære! :-P

Det er per idag langt fra noen stuekino/hjemmekino, men tenkte å følge opp prosessen her.
    Kjøpte første gang surround for 9 år siden (dvs.. 28" tv og 4 dalihøytalere og en NAD forsterker). Dette har jeg "holdt ut med" fram til september i år.
    Lenge tenkt å gjøre noe med det, men det ble med tanken.

I slutten av september i år kjøpte jeg QLN 604 som skal brukes til front. De har ett tiltalende design, lydmessig ok for meg (ikke så mye å sammenligne med) og i rett prisklasse. Får ikke sove nå ettersom jeg skal hente min aller første projektor på posten om 5 timer!! :grin:

Planen er som følger:
    - Bak og center i samme serie fra QLN
    - Rammelerret 16:9. Enten DreamScreen eller DIY.. så langt har jeg ikke kommet enda
    - Denon AVR-3806
    - Monster HDMI kabel
    - Ny, bedre stereobenk
    - Annen boform
    - HTPC (oppgradert pcn min for 8000 på 2 mnd nå.. snart duger den som en "htpc" inntil en ordentlig kommer opp)

Alt kommer til å bli i sølv/grått.. Derav Silver Cinema.

Skal prøve å få opp av ett bilde av "usminket-langt-i-fra-ferdig-hjemmekino-enda" i løpet av dagen :razz:

Tar nok endel måneder før alt er på plass. Men håper og tror det blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli spennende å følge utviklingen! Du har ihvertfall valgt en god prosjektor og receiver.

Vi elsker bilder!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette hørers spennenes ut!! Gi beskjed om hvordan det går...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele gårsdagen gikk med til å teste prosjektoren. Er veldig fornøyd. Testet for det meste mpg filer (musikkvideoer). Dette ble som forventet. Konge! Ikke alltid kvalitetsmessig godkjent, men gleden over å gå fra 28" - ca 88" veier stort i den sammenhengen. Og fikk så vidt prøvd litt HD materiale fra wmvhd.com. Til å hverken ha lerret eller gjort kalibrering kan jeg nok overleve en god stund med denne pj'n.

Noen bilder har jeg tatt. Ikke den beste kvaliteteten pga mørk kjeller. Tatt med en W800i. Den trives bedre ute har jeg merket :wink:

Ellers så er "htpc" (eller feil å kalle det for det. media-avspiller er vel rett ord) også med ettersom denne brukes midlertidlig.
    Korte fakta:
    P4 2,4 Ghz Northwood
    Gefore Nvidia 6200 (med PureVideo)
    1 GB RAM
    840 GB Harddisker

Når htpc er i hus (som jeg ikke ser for meg på en stund) går den tilbake i rollen som vanlig "surfepc" igjen.

Lerretet er ikke noe lerret. Det er ett laken fra en barneseng :-|
    Så første (og billigste) prio nå er å få laget ett rammelerret.
    Som dere ser av bildene er dette inget optimalt rom. Flytter i egen leilighet ca februar. Da blir det lettere å få satt det opp slik jeg vil. Nå blir det mest midlertidige løsninger.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsinkelser på gang.. PCskjermen min tok kvelden. Testet den opp mot to ulike skjermkort via VGA. Alle regnbuens farger og litt til i ett endeløst kaos. Det merkelige er at PJ'n fungerte fint samtidig på DVI utgangen. Da er det altså ikke skjermkortet det er noe galt med.. Testet mot en annen skjerm. Lastingen av win xp logoen gikk fint.. Når jeg kom til innlogging, klikket det her også.. PJ'n funker via VGA (den jeg sitter å surfer på nå)..
    Så nå har jeg bestillt inn nytt hovedkort (Abit 775 socket) og P4 3,2Ghz. Og ettersom skjermen også virker å ha tatt kvelden må jeg ha en 19" LCD..

Det er så forbanna irriternde! Jeg vil ha hjemmekino, ikke en ny pc

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste liten ombestemte jeg meg og gikk for en Pioneer VSX-AX2AV-S
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...7ec3cc71f081ca

Prisen ble avgjørende i denne sammenhengen. Og designmessig synes jeg den ser litt finere enn Denon. Prøver å bygge litt WAF selv om jeg ikke har W enda :-P

Regner med at reciveren er på plass innen en uke. Det er godt å se at det går framover, selv om det ikke går kjempefort.. Lerret er neste målet å få opp. Lister og ekte sort fløyel er kjøpt inn, men trenger ScreenGoo og selve platen.
    Skal prøve å ta litt bilder etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny receiver (snart). Men koster ikke denne det samme som 3806? Eller har du handla i EU?

Når du skal legge Screen goo så har "Ak" laget en guide hvis jeg ikke husker feil. men finner den ikke i farten.

Edit: her var den: http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=goo

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad:
    Den blir betydlig billigere i Sverige. 7900 NOK inkl frakt, hente i Strömstad kom jeg fram til. Sendes den i dag eller i morgen burde den være framme på lørdag.

Jepp, så den guiden der. Til fin hjelp til en som ikke har tatt i en pensel siden maling av påskeegg på 80-tallet :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den på plass! Føles bra at det endelig går framover i allefall. Skal få opp noen bilder, men det er først når jeg flytter det blir ett ordentlig oppsett. Nå er som sagt mye permanente løsninger. 20m supra kabler er bestillt inn til bakhøytalere.

Framdriften kommer til å bli (i den rekkefølgen)
    - bestille Scrren Goo neste uke og prøve å få ferdig lerret
    - kjøper nok også bakhøytalere neste uke (stativ får komme senere)
    - SVS PB10.. MÅ bare ha em sånn :-P
    - Senterhøytaler
    - Vurderer å kjøpe en skikkelig godstol før jeg kjøper ny benk osv..

Over og ut for idag

Edit: Grunnen til at det tok så "lang" tid var fordi det var helligdag i Sverige på fredag og stengt på lørdag.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått låne ett litt bedre kamera enn min mobil og gjør ett nytt forsøk.
    Pckjøp har fått hjemmekinoprosessen til å gå saktere, men shit happens.
    Ettersom jeg har kastet ut tv vil den nye pcskjermen fungere som tv inntil den dagen jeg har råd til lcd eller plasma. Men mye trengs før det

Kanskje ikke så spennende å følge denne prosessen ennå siden det er mere en kjøpeprosess enn tilpassningsprosess.. Men her er noen bilder iallefall..
    På det ene bilde ser dere listene som skal brukes til lerret. De er klare. Håper ett ordentlig lerret er oppe om ca 2 uker.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med lerretet, men det er vanskelig å komme noe videre uten ScreenGoo.
    Tatt over to uker fra Avshop, men det burde være på plass i morgen..

Og jeg har bestillt meg en SVS PB10-ISD idag.. Gøy for QLN'ne at de får en lekekamerat

Prøver å slenge ut noen bilder over helga.. Mye begynner å komme på plass.. Men kan vel si det sånn at jeg mangler det viktigste.. STUE :shock:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, og hva fant vi her :-P

Veldig(!) gøy å få en SVS i hus!

Mere bilder kommer opp etterhvert.. Nå er det bare testing som gjelder.
    Lerret venter jeg med (som jeg skrev i en annen tråd) pga flytt innen 1-2mnd.(selv om jeg har ScreenGoo osv liggende)
    Ønsker ikke ødelegge det på flytten.. Og nå tar jeg en pause på opptil en mnd for å bruke pengene på noe annet :?

Men etter det kommer bakhøytalere på plass..

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte også 3806, sammen med en del andre forsterkere. Men som du endte jeg også opp med en AX2. Så langt er jeg veldig fornøyd. Høytalerne er bi-amped, måtte bare gjøre det så lenge det var mulig. Men jeg har ikke klart å få kona og ungene ut av huset enda til å teste oppsettet skikkelig, derfor er jeg er ikke sikker hva bi-amping tilfører oppsettet. Jeg kan for øvrig nevne at jeg også har en SVS 20-39 PC+. Høytalerne mine har i hvertfall aldri spilt bedre enn etter at jeg anskaffet AX2'n.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpe inn noen kinobilletter til dem, så du får testet i "fred og ro" :razz:
    Veldig godt fornøyd med oppsettet mitt så langt, selv om jeg ikke har bi-ampet. Det kommer jeg nok heller ikke til å gjøre. I første omgang skal dette bli ett 5.1 system, på sikt 6.1 eller 7.1.

SVS var helt rått! Selv om det "bare" er en 10". Fikk kjørt litt basstester samt Finding Nemo, War Of The Worlds og The Day After The Morrow introen. Gleder meg bare til å komme hjem igjen å teste videre

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye bilder oppe av SVS'n

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var SVS på plass ja! Her går det unna! Hvordan spiller den sammen med Qln da? Begynner og bli ganske bra dette her, med tanke på at du har hatt en ganske "fresh start"!

Kunne ikke tatt et bilde med SVS'en sammen med frontsettet? Litt lyst og se hvordan det mather. :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at jeg begynte i oktober 2005 er jeg fornøyd så langt.
    Det som virkelig blir gøy er når jeg får en leilighet å sette "herligheten" opp i..

Det er alltid noe å se fram til :razz:

Synes de henger godt med QLN. Nå er nok ikke rommet særlig godt siden halve er delt opp med en mur til peisen. Og noen store justeringer har jeg heller ikke gjort. Men har testet med masse musikk og endel filmer. Virker som de er venner iallefall.

Legger opp noen bilder listen så du kan se hvordan de matcher.. Som dere ser er ikke sykling særlig prioritert for tiden :wink:

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode bilder. Passet jo fint det, fikk ikke mindre lyst på for og si det sånt.. Sinnsykt stor den er, fikk litt sjokk der. Litt lettere og forstå størrelsen når jeg fikk se den på siden av høyttaleren. Jaja, får starte sparingen... :grin:

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med mye fint utstyr! Misunner deg projektor...
    Lurte på en ting, den lcd skjermen din fra LG, hva slags type er det og hva kostet den? Leter etter ny skjerm til pc'en selv, er du fornøyd med LG?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk er selv ganske fornøyd, selv om jeg ikke er ferdig ennå.
    Skjemen er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309691

Kjøpte den på www.shg.no. Koster ca 300kr mindre der. Billigste jeg har sett så langt. Meget godt fornøyd med den. Sensor for å skru av og på skjermen (litt fancy ). Trolig markedets smaleste. Til mitt bruk er den veldig bra. Det går mest i surfing, litt photoshop, og se tvserier. (der har du en egen movie-knapp for ett bedre sortnivå). Spill kan jeg ikke uttale meg om..

Og så ser den jo fin ut! Lykke til, hva enn du havner på..

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •