Min hjemmekino!! ..begynnelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min hjemmekino!! ..begynnelse

Har sett misunnelig på mange andre her sine anlegg og no skal mitt ut til alle andres misunnelse ops: (sikkert...)

Har enda ikke gått til anskaffelse av senter- og bakhøyttalere, så hjemmekino er vel ikke rette beskrivelsen enda. Men det er gøy og se film for det!!

Forsterker - Sony STR-DB840QS

DVD - Pioneer DV-360

TV - Grundig 4:3 29" (Monolith står det på det, veldig bra bilde for gammelt tv)

Høyttalere - "heimelaga" fra Ljudia

Musikk-kilde - Ipod

Det første jeg skal gjøre er å oppgradere høyttalerene. Vet ikke om jeg skal supplere de jeg har med senter og bak.
    Eller kjøpe komplett nytt sett (dyrt!)

Har lurt på Infinity Alpha serien, eller Dali blå.
    Men lurer på om receiveren blir for "liten" for å drive disse...

Hjemmekino begynner å bli meget gøy!!

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet Danny!

Hjemmekino ER gøy !
    Alle må begynne et sted, ikke alle begynner med full hjemmekino (kan bli fryktelig dyrt, eller en kjøper noe som en ikke blir fornøyd med). Du har jo muligheten til å kjøpe en del av gangen når lommeboka tilsier det.

Vet ikke hvor stor forsterkeren din er, men trur ikke den skal ha noen problem med å drive Infinity eller Dali -høyttalere. Dali blå-serie vet jeg er ganske lette å drive, en kamerat av meg har nemlig disse høyttalerene og han har en receiver på 5 x 45 W, og han har absolutt ingen problemer. Men dette vet kanskje noen andre bedre enn meg.

Du kan jo supplere de høyttalerne du har med ny center -og bakhøyttalere, men trur nok det vil låte best med høyttalere i samme serie (merke), iallefall med lik høyttaler-serie foran (venstre og høyre fronthøyttalere og center høyttaler i samme merke).

Lykke til med hjemmekinoen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke gått til anskaffelse av senter- og bakhøyttalere, så hjemmekino er vel ikke rette beskrivelsen enda. Men det er gøy og se film for det!!
    Klart det er en hjemmekin selv om du ikke har bakhøytalere og center. (Står ikke i noen fasit noen plass at en må ha 5.1 system)

For oss som ikke har så mye penger, må vi ta oppgraderingene litt etterhvert...

Så lykke til.. !!!

Mvh

AK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •