Flageborg - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 387

Tråd: Flageborg

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At det er morro hos flageborg er det liten tvil om!

Må takke for et særdeles trivelig besøk, med god oppvarting, mye morro og en demo på hva plassering har og si for lydbildet.

Da demo'en for plassering snurret var jeg såpass redusert etter fredagen at jeg ikke orket så lenge, men fikk tydlig med meg poenget.

Oppe i kinoen var det punch og driv av en annen verden, gliste fra øre til øre da filmfrekvensene snurret. Under Flight of the Phoenix sekvensen hadde jeg "dotter" i ørene og et glis av en annen verden. Tror det faktisk ristet mindre i flyet

For de av dere som tror det er "rumle" bass hos flageborg - det er det overhodet ikke. punch og nøyaktighet er stikkordene.

Takk igjen for en morsom kveld, forhåpentligvis kan det gjentas en gang.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvis det er noen som ønsker å bli med på en liten påsketreff med andre entusiaster - fredag eller lørdag(6. eller 7 april 2007)...............send en mail til post@flageborg.no

Nå er det er 2 plasser ledig
    Det kan nok tenkes at en viss Anfield er klar til å smake litt på den Nøgne Ø i ditt etablissement i løpet av påsken. For min del er det lørdagen som er aktuell. Men vi kan ta det over PM....

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg tilbake fra Oslo innen rimelig tid på lørdag, kunne jeg også tenkt meg å stille.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg:

Jeg noterte meg at du ikke fikk sub'er med i Pure Direct.. Det tok over et år før jeg fant ut hvordan dette kunne la seg gjøres med Denon'en min siden det strider mot all logikk. Men slik gjøres det:

Du har denon pre ikke sant?

I såfall kan du gå inn på Advanced playback eller noe i den duren og velge 2ch/direct

Der setter du opp hvordan høytalerne skal spille i Pure Direct

Dersom du setter høytalerne til small og sub'en til LFE+main og delefrekvens på 80hz vil du få 80hz deling på frontene og sub i Pure Direct. Dersom du velger speaker til Large vil du få bass fra både frontene og sub'en, noe som du sikkert har funnet ut at sjeldent låter bra. Pass på at avstanden til høytalerne blir riktig, siden dette faktisk kan stilles uavhengig av stereo/surroundmodus

Hvorfor i alle dager man ikke får bass fra sub'en dersom man stiller høytalerne til small og kun lfe (ikke lfe+main) i Pure Direct er over mitt hode, men slik er det nå.

Det fine er at man nå kan nyte den lille ekstra oppløsningen Pure Direct gir (fullt hørbart på et brukbart anlegg) samt godlyden fra subene.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare stemme i det Kolschtat sier om kvelden hos flageborg. Det var bare helt hinsides på film og musikk DVD. Det er et sånt trøkk og pønsj at man tror det ikke før det er opplevd! :twisted:
    Tusen takk til Flageborg for en opplevelse utenom det vanlige. Og turen til Arendal er da ikke sååå lang, så jeg tar selvfølgelig turen en gang til (minst...) om sjansen byr seg. :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis det er noen som ønsker å bli med på en liten påsketreff med andre entusiaster - fredag eller lørdag(6. eller 7 april 2007)...............send en mail til post@flageborg.no
    Lørdag 7. april er booket til annet arrangement. Men det kommer flere anledninger :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. post94 i denne tråden viser frekvensresponsen fra 10Hz til 160Hz - ved snurring av film - Er det det du mener?
    Ja, jeg lurte på hvordan en får målt frekvensresponsen i filmmodus, dvs. med alle HT og suber i drift. Jeg trodde en måtte kjøre sinustoner 10-160hz, men hvordan gjøre det med alle HT i drift? Det er bakgrunnen for det opprinnelige spørsmålet mitt om hvilket surroundmodus som brukes for sinustonene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja, jeg lurte på hvordan en får målt frekvensresponsen i filmmodus, dvs. med alle HT og suber i drift.
    Du kan bruke Calibrator 6.1 fra Outpost FX

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

1. Jeg noterte meg at du ikke fikk sub'er med i Pure Direct..

2. Det fine er at man nå kan nyte den lille ekstra oppløsningen Pure Direct gir (fullt hørbart på et brukbart anlegg) samt godlyden fra subene.
    1. Jeg vil ikke ha med subber i PureDirect. Med ett tastetrykk kan jeg skifte modus fram og tilbake for å sjekke hva frontene er kapable til alene. Kanskje teste det en gang ?

2. Det er ikke ekstra oppløsning, men refleksjoner som tillegges lydopplevelsen...........

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ekstra lyd får du i resten av rommet fra elementene i sofaen(e?)?
    Skal til med et lite prosjekt i sofaen, men er litt usikker på hvilke utslag dette gir seg i resten av rommet.
    Blir et "forsøk" med et gammelt 15" PA element jeg har liggende i første omgang. Regner med at det er minimumsstørrelse på element til dette?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke Calibrator 6.1 fra Outpost FX
    Det har jeg forsøkt, men det eneste Calibrator tilbyr er pink noise i alle kanaler samtidig, for sinustonene kan bare kjøres i en kanal om gangen. Så igjen: hvordan få sinustoner i alle kanalene samtidig?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvor mye ekstra lyd får du i resten av rommet fra elementene i sofaen(e?)?
    Skal til med et lite prosjekt i sofaen, men er litt usikker på hvilke utslag dette gir seg i resten av rommet.
    Blir et "forsøk" med et gammelt 15" PA element jeg har liggende i første omgang. Regner med at det er minimumsstørrelse på element til dette?
    BodyShakern bidrar med trykket over 94dB-96dB fra 40Hz og ned til 16Hz.

SVSene er så lineære i frekvensresponsen at det er en FRYD :-D

Jeg anbefaler minimum 15" til BodyShaker - det skal skyves en del luft i åpen baffel

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

1. .......men det eneste Calibrator tilbyr er pink noise i alle kanaler samtidig, for sinustonene kan bare kjøres i en kanal om gangen.

2. hvordan få sinustoner i alle kanalene samtidig?
    1. Nei.

2. Du kan velge fronthøytalere ELLER alle kanaler samtidig - i menyvalget som gir deg et sinussveip fra 250Hz til 20Hz - OG velge mellom DTS og DD. I denne modusen gjelder receiverens innstillinger som du har valgt vedr. small/large og delefrekvenser. Denne testen kan avleses på RadioShack mens sveipet går, men det er nok greiest å bruke TrueRTA eller RoomEQwizard for å plotte kurven med hjelp av RadioShack til PC?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BodyShakern bidrar med trykket over 94dB-96dB fra 40Hz og ned til 16Hz.

SVSene er så lineære i frekvensresponsen at det er en FRYD :-D

Jeg anbefaler minimum 15" til BodyShaker - det skal skyves en del luft i åpen baffel
    Planen er 4x15" etterhvert, men vil ha et prøveprosjekt først, siden jeg har både forsterker og element liggende.

Åpen baffel, dvs. at det ikke er "tett" rundt den platen du skrur under sofaen. Hadde egentlig tenkt en plate som dekker under hele 3-seter delen i buesofaen, og sette elenmentene i denne. Blir mer en lukket kasse det da, ikke samme effekt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Åpen baffel, dvs. at det ikke er "tett" rundt den platen du skrur under sofaen.

2. Hadde egentlig tenkt en plate som dekker under hele 3-seter delen i buesofaen, og sette elenmentene i denne. Blir mer en lukket kasse det da, ikke samme effekt?
    1. Ja

2. Det er ikke nødvendig

Her er et bilde fra linken i signaturen min som viser monteringen i seteseksjonen i BodyShakern - bak ryggen har jeg en bassreflexkasse med 2 x 15" - den må ikke være høyere enn sofaryggen og skyves helt inntil ryggen - så du ikke skal få noe lyd fra kassen og opp til ørene:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være noen ulempe om det blir en lukket kasse? Det er mest praktisk for meg å ha en hel plate under hele, pga. sofaens konstruksjon.
    Bak sofaen blir det nok ikke noe, W har en reol av noe slag der, og den kan nok ikke vike for enda en kasse som lager lyd ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W har en reol av noe slag der, og den kan nok ikke vike for enda en kasse som lager lyd ;-)
    ........ (tog du han...? )

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz

Jada, jeg vet, men må ofre litt for å beholde husfreden også...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada, jeg vet, men må ofre litt for å beholde husfreden også...
    Sjekk om du får kjøpt en pakke med sub+sovesofa, så er problemene løst...:-?
    Edit: Eller hva med å bygge en ny variant av "Flageborg`s Subsofa", nemlig "Jakv`s SubSovesofa"?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Tøff-el, broren til Kal-el, som er helt på et litt mer begrenset område?

Godt å se at det er flere av oss.

Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •