Flageborg - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 387

Tråd: Flageborg

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Flageborg:
    120dB ved ÷20dB på forsterker... Jeg trodde du hadde kalibrert systemet ditt til omlag 85dB ved ÷20 jeg...?

Hmmm... skeptisk... ;-)
    Som du vet så er grunnkalibreringen pr. SVS-sub på 50Hz/87dB ved -20dB på Receiver. Du ser det på skjemaet litt lenger opp i tråden. Når jeg bruker flere subber i front - øker trykket med ca. 9dB.

BodyShaker'n er et kapittel for seg - den gir ca. 10dB på toppen av dette igjen.

Så kommer LFE-sporet med sine ca. 10dB på toppen av dette - når filmeffektene slår til. DTS sporet kan gi ytterligere 2-4dB på toppen av dette igjen.

87dB + 9dB + 10dB + 10dB + 4dB = 120 dB

Skeptisk?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...
    Nei, jeg er jo ikke skepisk mtp. målingen - gud forby, men bare dét at det var så enorm stor forskjell fra normalkalibreringen.... ;-)

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk hjemmekino

Er det noen muligheter for å lage en torrent til den demoDVD'en til Marantz for så å spre den til de som måtte ønske?

Eller evt brenne den i flere eksemplarer.
    Meget interessert!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazysteps
    Fantastisk hjemmekino

Er det noen muligheter for å lage en torrent til den demoDVD'en til Marantz for så å spre den til de som måtte ønske?

Meget interessert!!!
    Jeg har filmene som ligger på Marantz sin demo-DVD i samlingen fra før, men det er utrolig mye enklere å gi en demo med go'bitene samlet på ei skive.

Meny-systemet som Marantz har laget - er prikken over i'en i denne sammenhengen.

Marantz har allerede laget en "ny" versjon av demo-DVD'n - med nye go'biter + flere av de gode gamle - og sånn vil det være fremover - nye filmer - nye demokutt samles på demoDVD..............

Du må sende en PM til Marantz om det du lurer på

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Jeg har filmene som ligger på Marantz sin demo-DVD i samlingen fra før, men det er utrolig mye enklere å gi en demo med go'bitene samlet på ei skive.

Meny-systemet som Marantz har laget - er prikken over i'en i denne sammenhengen.

Marantz har allerede laget en "ny" versjon av demo-DVD'n - med nye go'biter + flere av de gode gamle - og sånn vil det være fremover - nye filmer - nye demokutt samles på demoDVD..............

Du må sende en PM til Marantz om det du lurer på
    Then that's what I'll do!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært en tur hos Flageborg kan jeg ikke si annet enn at bass er morro !!

I stuen stod det et svært fintspillende system med noen aldrende Celestion høyttalere med bånd-diskant. Dette var koplet opp på en Denon (4306) reciever. For en holografi :-D

Det aller morsomste var naturligvis filmoppsettet på loftet, hvor det ihvertfall ikke manglet høyttalere og subber. Flageborg viste forskjellige demoklipp, og vi bare mer og mer imponert over basstrykket. Rosinen i pølsa var Flight of Phoenix, som ble spilt til slutt.... FY FLATE! DEt er det verste jeg har hørt og følt noensinne. Utrolig morrofaktor !

Mange takk for titten, Flageborg !

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med mitt besøk av "Vestlandsfanden" i helgen, fikk vi alle en audiens i Flageborg sitt lydparadis. Jeg har vært der tidligere, men mye vann har rent i bekken siden sist. Nå var tiden kommet igjen, og det var med spenning vi entret huset lørdag ettermiddag.

Mye av fokuset til Flageborg sitt filmoppsett er fokusert på bass, men det finnes mye annet av interesse i det huset. I stua nede fikk vi en demo av effekten av forskjellig høyttalerplassering, vinkling/forskjellig avstand, med de lydmessige konsekvensene dette medførte. Spennende, interessant og lærerikt å oppleve for oss alle. Aller mest imponerte Celestionene med en utrolig holografi og tredimensjonalitet. Dette oppsettet viser med all tydelighet viktigheten av å ha et stort nok rom, og kunne ha nok plass både bak og på siden av høyttalerne samt lytteposisjon for å oppnå et best mulig lydutbytte.

Når det gjelder basstrykk i kinoen vil jo de fleste ha rimelig store forventninger med tanke på bildene på minHjemmekino og inntrykkene fra de som har opplevd dette. Basstrykket er formidabelt for å bruke et dannet ord, "SINNSYKT" er en mer folkelig betegnelse kanskje.... Når filmklippene rullet her, var det som å ommøblere innvoller, og dette ligger nesten på kanten av hvor mye bass jeg selv foretrekker under film. Men du verden hvor morro....

Som vanlig ble sterk, sort kaffe fra små kopper. Jeg takker for visitten og kommer mer enn gjerne tilbake.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til "Vestlandsfanden" for besøket (Ak, g-h, og e-h) og Anfield. :-D

Håper jeg får anledning til å spille mer vanlig MUSIKK for dere neste gang - på hemsen.

Men, dere ga vel klar beskjed: "Snurr film-demo !!! Vi vil ha TRØKK !!!" :-D

PS! Det er bare å stikke innom, ved neste anledning..........

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazysteps
    Fantastisk hjemmekino

Meget interessert!!!
    Jeg tillater meg å kuppe en post i tråden til litt OT... Om du ikke ønsker det får du si ifra Flageborg, så sletter jeg innlegget mitt
    Ang. Demo DVD:
    Jeg begynner å få en del PM med forespørsel om å laste opp eller sende demoplata i posten. Selv om jeg gjerne skulle gitt en kopi til alle som vil ha, kan det fort balle på seg med masse jobb. Sender jeg først til noen vil flere ha tilsendt og jeg har verken lyst eller tid til å fly på posten 3 ganger i uka. Når det gjelder torrent er det noe jeg mer eller mindre aldri bruker, og med 1mbps linje (ustabil, sådan) tar det relativt lang tid å laste opp 4,5GB. De som besøker, eller får besøk av meg får alltid en kopi om de vil. Inntil videre får det holde. Håper alle forstår dette...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz: Kjempebra innspill !

Ellers............takk for "min" versjon av din demo-DVD :-D

Den sitter som et "skødd"..............

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min også. Dette er pr. i dag den beste DVD-demoskiva jeg har!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint for dere, gutter...

Jaja, jeg får vel sikkert kopiert den en eller annen (vakker) dag... ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Marantz: Kjempebra innspill !

Ellers............takk for "min" versjon av din demo-DVD

Den sitter som et "skødd"..............
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Min også. Dette er pr. i dag den beste DVD-demoskiva jeg har!
    Takker :-D Hyggelig med slike tilbakemeldinger når man har lagt ned litt arbeid.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble noen hektiske timer med mange forskjellige sanseinntrykk.

I stuen spilte vi på Celestion 7000 høytalere med Marantz SR6200 som forsterker og Denon DCD-1560 som kilde med utvalgte spor. Det ble ikke tid til Vinyl fra denne riggen, men kanskje neste gang.......................

På hemsen ble det først kjørt en gjennomgang av frekvensresponsen til KUN fronthøytalerne UTEN subber, BLÅ KURVE i vedlagte diagram.

Deretter skiftet jeg til "Full pakke" modus og startet med litt LIVE fra Midnight Choir og Cowboy Junkies, samt noen innslag fra min BodyShakerDemo skive.

Vi avsluttet med snurring av Demo-DVD, volum på -20dB og max 120dB trøkk i kroppen

Tiden løper så alt for fort.................

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål til deg Flagerborg. Har en kamerat som antagelig skal bytte ut sin H/K AVR 85 hjemmekinoreciver.
    Kom til å tenke på at dette kunne vel kanskje vært et godt objekt til å drive en Bodyshaker sofa.
    Det ville gi fjernkontrollmulighet og også noen andre justeringer (nivå samt forsinkelse)
    Tenker en løsning med to 18" under og to 15" i ryggen el. lign
    Signal fra "master" reciver evt via Rechorn som splittes til fire inn på Bodyshaker reciver.

Hva tror du om dette?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deretter skiftet jeg til "Full pakke" modus og startet med litt LIVE fra Midnight Choir og Cowboy Junkies, samt noen innslag fra min BodyShakerDemo skive.

Midnight choir? Ingen live dvd hjemme hos deg enda vel? Eller snakker vi om dårlig mastrede singelspor?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har et spørsmål til deg Flagerborg. Har en kamerat som antagelig skal bytte ut sin H/K AVR 85 hjemmekinoreciver.
    Kom til å tenke på at dette kunne vel kanskje vært et godt objekt til å drive en Bodyshaker sofa.
    Det ville gi fjernkontrollmulighet og også noen andre justeringer (nivå samt forsinkelse)
    Tenker en løsning med to 18" under og to 15" i ryggen el. lign
    Signal fra "master" reciver evt via Rechorn som splittes til fire inn på Bodyshaker reciver.

Hva tror du om dette?

Mine 3 x 18" paralell og seriekoblet, bruker både left/right utganger, drives av en gammel NAD7200 som er lik NAD2400 i effekt

Mine 2 x 15" , seriekoblet, drives av en gammel NAD2100 som er brokoblet.

Det viktige er å kunne "gaine" BÅDE rygg og sofa separat, samt fasejustere.

Da er alt greit :-D

SÅ kan du booooooste med en Behringer, fra 30Hz og nedover for å "tåppa heile dr......."

PS! Behringeren hos meg demper en sofatopp på 50Hz med -9 dB - kjekt å kalibrere heile sofasub-systemet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Midnight choir? Ingen live dvd hjemme hos deg enda vel? Eller snakker vi om dårlig mastrede singelspor?
    Sitter her med en CD som heter:

Midnight Choir - 6 Songs Live
    - og koser meg med konserten.........og disse låtene:

01 - Harbor Hope
    02 - Snow In Berlin
    03 - Amsterdam Stranded
    04 - Jeff Bridges
    05 - Painting By Matisse
    06 - Sister Of Mercy

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midnight Choir

Så trivelig da
    Dvd'n har jeg ventet lenge på. Bare paal blir ferdig med kranglingen med Atle.... Da tyter den ned i postkassa. Hva er ditt fokus på denne skiva mtp. bass? Ikke at jeg påstår at det er ditt eneste fokus, men tråden indikerer vel at det kanskje er brillene du ser igjennom platebunken med i dette tilfelle?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

1. Hva er ditt fokus på denne skiva mtp. bass?

2. Ikke at jeg påstår at det er ditt eneste fokus, men tråden indikerer vel at det kanskje er brillene du ser igjennom platebunken med i dette tilfelle?
    1. Det er som å være på konsert - enkelt og greit :-D

2. Som du ser av kurvene lenger opp, viser frekvensresponsen et rimelig flatt terreng ned til 40Hz - det skjer ikke så mye LIVE under det

Side 5 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •