Ny jobb i Mars, levere tilbake stuepc'en Dell inspiron 530? Hva kreves for 1080p?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 170
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny jobb i Mars, levere tilbake stuepc'en Dell inspiron 530? Hva kreves for 1080p?

Hei og velkommen til min hjemmekinopresentasjon!

Hjemmekinoen min har vært her en stund, men jeg starter denne tråden da utstyret kan diskuteres her og ikke på presentasjonen.

Fagerås er et gammelt stedsnavn på plassen jeg bor. Bare noen kilometer fra Sarpsborg. Huset ble bygget i 2002. Hjemmekinoen er av typen integrert, dvs i stua (2.etg). Stua er 50 kvm. Hjemmekinoen tar vel 20 kvm av stua.

Belysning i styres av Funkbus systemet til Gira. På dette systemet er også lerret og terrassemarkise tilkoblet.

Reisverket i stua består av 1,5""x 6" på yttervegger og 1,5"x3" innervegger (bakvegg). Vegger består av 15 mm spon med tapet. Gulvet består av 25 cm siporex elemenenter med 6 cm påstøp for varmekabler. Det er lagt Merbauparket på 15 mm trinnlydmatter. Taket i 1.etg er foret ned med lydbøyler og 5 cm isolasjon med dobbel gips eller gips/panel.

Litt historie:

Hvorfor CV! i hjemmekinoen? Dette valget var meget enkelt. Mitt første CV! høytalerpar kjøpte jeg når jeg var 18 år. Da måtte Philips racket fra konfirmasjonen vike. Modellen var A-324 (tilsvarer dagens CLSC-12) og ble drevet av en Onkyo forsterker på 2x80w. Dette var spennende en stund, men behovet for mer lydtrykk meldte seg fort. Valget fallt på en 15" PA fra Zomax i 90 l kasse. Da hadde jeg også oppgradert til en Sansui hjemmekinoreceiver (mener å huske at den het 7000 et eller annet). Zomaxen ble drevet av en billig PA forsterker på 300 w RMS brokoblet. Til frontene brukte jeg en eller annen slags PA på 2 x 200 w RMS. Brukte aktivt delefilter til bil. Høytalerne fra Philipsracket ble brukt som bakhøytalere og en av bakhøytalerne jeg bruker i dag som center. Den andre brukte "jkirkebo" som center i sitt oppsett.

Mye vil ha mer og det var på tide å bytte ut frontene. Valget fallt på CV! S-2 da en kompis ikke hadde plass på rommet sitt. Sansui'en ble byttet ut med en Denon Receiver med Dolby Digital! Det var en enrom forskjell lydmessig med stereo bak. En stund senere fikk jeg eget rom(leilighet) i kjelleren. "jkirkebo" byttet ut centeren sin med en Klipsch og jeg "arvet" den gamle og bruker den dag i dag de som bakhøytalere. Kjøpte derfor ny Center, CV! E-D6C. Denne har jeg ennda. Hadde en liten stund en NAD 216 på S-2'ene, men skjønte raskt at dette ble for spett. Klinte til med en til. Dette spillte meget bra i den gamle kjellerstua i barndomshjemmet mitt.

Mutter'n arvet Denon Receiveren og jeg kjøpte en NAD T-770. Kort etter kjørte jeg og samboeren min tur/retur Bergen (125 mil!) på en dag for å hente CV! 1515 og en NAD 218 THX. Prøvde litt frem og tilbake med 2 x216 og 1x218. 218 vant! Kjøpte enda en 218 bare etter noen dager. Dette låt helt "insane" i den lille kjellestua på ca. 30 kvm.

Mye av dette anlegget har jeg forstatt i det nye huset. Dette fordi vi ser mye film og jeg har en musikksmak (alt fra mptre pop til trance/rave) som rett og slett ikke låter bra (for meg) på små høytalere. Rett før vi flyttet inn kjøpte vi vår første prosjektor, en ASK C-60. Dette fungerte OK en stund, men 16:9 prosjektor stod høyt på ønskelista. Fant en billig ny Hitachi PJ-TX 100 på qxl.

Utstyr:

Bilde:

Prosjektor:Epson EH-TW3800(Ny Jan. 2009)
    Lerrett: Grandview Elegant WM-M120 265 cm 16:9 (NYTT Mars 2005)
    TV: 32" Widescreen Thomson 32WE612B

Komponenter:

Surround Receiver: Denon AVR-4308 (NY Des. 2007)
    Effektforsterkere front: Midgard Audio Oberon 6.1 Titanium (Nye Des. 2005)
    DVD: Denon DVD-1910 (NY Mai 2006)
    [font=Arial]CD-Spiller: Original A8T (NY Jan. 2006)
    Laserdisc: Pioneer CLD-1450
    Digital paraboltuner 2: Grundig DSR 6450 HD Canal Digital (Ny Juli 2005)
    Digital tuner: HD Tuner fra Get med PVR
    Bass Boost:Cerwin Vega DB10-B (+5/10 dB @ 30 hz)

Spillkonsoller:

- XBOX 360 -
    HD komponentkabel
    HD DVD drev

- XBOX -
    Alladin Advance 64 modchip
    120 GB HD
    Logitech trådløs håndkontroller
    2 Dansematter

- PS2 -
    Ripper 2 Gold modchip
    2 stk. Multitap muliggjør 8 spillere samtidig
    Buzz
    Singstar
    Memorycard
    Dansematte

- Nintendo Gamecube -
    Xeno GC modchip

- Nintendo Wii -

- PS3 -

Høytalere:

Front: Cerwin Vega 1515
    Center: DIY med SEAS Prestige elementer + DIY 12" TC2+ med Hypex DS 4.0 som centersub (byggetråd)
    Surround: Canton Quinto 520
    Subwoofer: DIY SVS PB12 plus/2
    Zone 2 (veranda): 4 x Earthquake AWS-802W
    Hodetelefoner: Pioneer SE-A1000 6 m kabel (NY Jan 2006)

Kabler:
    Front: Supra PLY 3.4/S med Dali banaplugs
    Center: Supra PLY 3.4/S med Dali bananaplug
    Rear: Biltema 2.5 mm2 (Supra PLY 3.4S er kjøpt inn)

Signal kabler: Xindak, Real Cable, Monster, Tara Labs og noe "original" kabler.

Annet:

Rack:
    - DIY (Byggetråd)

Belysning: Stua består av en TV-avdeling og spisestueavdeling. Det er totalt 3 lyskurser med Gira Funkbus system. Totalt 39 spotter fordelt på 2 kurser, 16 stk i TV-avdeling og 23 stk. i spisestue avd. Den tredje kursen er til "uplights" på bakvegg, kan også montere dette på frontvegg senere.

Gira systemet brukes også til det elektriske lerrettet, samt utvendig markise på terrassen. Ganske enkelt et genialt system..... Du kan finne mer om dette systemet her: [LINK]

Sport og spill:

Elektronisk dart (8 spillere)
    8' Brunswick biljardbord (solgt)

Oppgraderinger:

[font=Arial]Full DH PJ står høyt på ønskelista til jul!font]
    Litt om meg:

-74 modell
    - litt sporty, men litt for nærme 0,1 tonn klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidsklemma:

Er stort sett ferdig med taket, 25% igjen med takstein.

Håper på å få jobbet med:

TC Sounds 2+ 12"
    2 x Hypex DS 4.0
    Dempematter
    Acousto-Q

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oberon 6.1 ICE

Da har jeg smått begynt på oppgraderinger i hjemmekinoen. Nå til en som ikke krever så mye tid.

Snakket med "Snickers-is" i dag og bestillte et par Oberon 6.1 i ICE finish. Forventet leveringstid blir en gang i midten av Desember.

Det blir spennende å se hva "slike moderne forsterkergreier" kan få til med CV! 1515.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 218 THX solgt! "Ryddet plass" i avatar for Midgard Audio logo! :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende .. Gleder meg til å høre "Cerwin on ICE" dommen din

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det ikke blir som "Bambi on ICE". :grin:

Dette blir spennende ja. Julaften kommer litt tidligere i år. Mulig 19 eller 20!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nesten 100% sikker på at du blir fornøyd. Jeg ble hvertfall veldig fornøyd, og de leverer sakene sine helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA Oberon kommer i morgen. Litt forsinket leveranse.

Kjøpt Nintendo Gamecube til guttungen (7 mnd) til Jul. Montert Viper modchip og byttet toppdeksel for DVD-r plater.

Bestillt Supra PLY 3.4/S til bakhøytalerne også. Samt bestillt 15 m Supra sublink. Jeg er Sub-ready!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de på plass!

Valgte Titanium finnish i siste liten. Det er veldig vanskelig å se hvilken farge finishen har på bilder. ved bruk av blitz blir de mye lysere.

Kommer til å skrive litt mer om opplevelsen med å pakke de opp senere, trøtt nå se..... (jeg hater å jobbe formiddag!)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når får vi "referat" av hvordan de spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    når får vi "referat" av hvordan de spiller?
    Når jeg får tid og mulighet til å "gi gass". Kan drøye noen dager nå....

God Jul!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :grin: "Party mode" testa! De ER syke!!! Hadde egentlig tenkt til å skrive en lang avhandling (det for komme senere), men kommer akkurat fra stua etter å ha hørt på DJ Aligator - Protect your ears på bånn gass (så langt jeg turte). Det er med skjelvende hender og gåsehud på hele ryggen jeg skriver dette. MA Oberon 6.1 ga seg ALDRI. Helt sykt, må oppleves!!! :grin:

Tok en "ROOM EQ" oppsett med Denon AVR-3805 først og testa med "ROOM EQ"=on først. Det var ikke noe særlig, men helt OK lyd. Slo deretter på "ROOM EQ"=front etterpå og da ble det sounden jeg liker. Wohoooo! Det var like før jeg fant frem de orange buksene og den signalgrønne Bodymap jakka på loftet og tok meg noen runder rundt på stuegulvet.

Det må legges til at også DB-10 er koblet til nå. Det er nå svært lite støy i anlegget på tomgang.

Konklusjon: Dette er det beste jeg har hørt på mine CV-1515. Men for all del 2 x Nad 218 er ikke mange hakk etter i "partymodus".

Lyttemodus med "politisk korrekt" musikk for jeg komme tilbake til senere. Jeg har også noe annet spennende i bestilling, det er jo tross alt ledig plass i racket. Følg med!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hentet mine Midgard Oberon 6.1 Titanium i Rakkestad forleden. jeg vil i denne posten beskrive litt om førsteinntrykket av monoblokkene.

De er godt pakket inn i forseglede esker.

Dette lover bra! Det blir brått en veldig personlig handel når navnet ditt står på produktet.

Monoblokken er pakket inn i egen pose. Den lille posen inneholder XLR->RCA overgang, strømkabel og en CD med manual og "politisk korrekt" musikk.

Nydelig design og det oser kvalitet så langt.

All good things must come to an end.

T.o.m logo på XLR->RCA overgangen. Stilig!

På plass i racket.(det er ikke fett fra potetgull, ostepopp e.l på frontene. de blir slik når man tar bilde av dem med blitz )

Da var alt på plass og koblet til. Det var tid for å slå på anlegget og de nye monoblokkene. :shock: :shock: :shock: :shock: Hva i all verden! Trykket jeg på startknappen for en trafostasjon i stua? Samboeren min hørte det helt ut på kjøkkenet! Hadde jeg gjort no feil i koblingen? Det er jo egentlig trossa lt ikke mulig. Har jo ikke rørt ledninger eller noe som helst siden jeg huket av Nad'ene. Ble vedlig fortvila og skuffet, ringt opp Jørn Rune (Snickers-is) og tok en prat. Kom frem til at det kunne være antennekablen for radiobruk i receiveren. Tok den ut og det ble noe bedre. Men fortsatt noe av det verre jeg har hørt av støy. "Spikket" meg en strømkabel uten jord, og heldigvis forsvant all støyen. Selv med radiokablen tilkoblet. Hva i all verden skyldes nå dette? Nad'ene hadde ikke noe problem med dette, mulig de ikke hadde jordet støpsel. Det husker jeg ikke.

Men nå som jeg har fått de på plass uten støy og testet de på både film og musikk, og "partymode" må jeg si meg meget fornøyd (se forrige innlegg). Jeg har noen "data" fra Auto setup med Denon AVR-3805 som viser en del forskjeller. Poster de i eget innlegg senere.

Midgard Audio Oberon 6.1 og CV! med dobble 15" er en meget god match! Løp og kjøp (sett deg opp på ventelsite)!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rått!

Slike må jeg bare ha jeg også! DP'en min får bli subforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen skyldes gjordingsfeil i leiligheten din, og bør kontrolleres. Det kan være farlig for deg og for dine elektriske produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende, men da er den ikke så stor. Huset er litt over 3,5 år og har jordfeilbryter for hele det elektriske anlegget på 0,3 A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD-spiller

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Original muligens? Tipper A8T.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt, men det var vel ikke spessielt mye vanskeligere enn Eckbo's Julenøtter siden svaret stod på minHjemmekino. Ser du har endret innlegget dittogså.

CD-spilleren virker veldig bra, men har ikke hatt tid til annet enn å høre et par låter på den. Kjøpte også et par Xindak AC-3 signakabler. Og jeg må si at de ser meget forseggjort ut. Vanlige lakrislisser ser helt tåpelig ut ved siden av. Men om lyden er noe annerledes? Tja.... Har planer om å gjøre noen tester sammen med "thomap" på hans BEL. Skal ta med en PSX, som jeg synes må være "worst case" å sammanligne "Kina high-end" CD-spillere med. Men så var det tid da....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser skikkelig bra ut dette Morro at noen som har cv, kjører skikkelig kvalitetsutstyr ved siden av. Ikke ment på noen gal måte Blir du lei av sanseløs bass engang så har du jo resten av utstyret meget intakt.

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •