Ny jobb i Mars, levere tilbake stuepc'en Dell inspiron 530? Hva kreves for 1080p? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 170
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Korrekt, men det var vel ikke spessielt mye vanskeligere enn Eckbo's Julenøtter siden svaret stod på minHjemmekino. Ser du har endret innlegget dittogså.
    Endret det til å inneholde A8T ja. Visste faktisk ikke at du skulle kjøpe den, gadd ikke sjekke så nøye. Men kjente den greit igjen da jeg vurderte den selv da jeg kjøpte min Jungson Moon Harbour....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvensrespons CV! 1515

Tilkoblet utstyr: DB-10 (+10 dB @ 30 hz) og Denon AVR-3805 med romkorreksjon.

Volum Receiver: -25 dB

Til info: DB-10 er slått på etter at romkorrigering er utført.

Turkis kurve: DB-10=ON EQ=OFF
    Blå kurve: DB-10=ON EQ=Normal
    Rosa kurve: DB-10=OFF EQ=Normal

Kan ikke skjønne annet enn at disse høytalerne passer utmerket godt sammen med en stk SVS PB-12 Plus/2. Da åker kanskje DB-10'en på hue og ræva ut også. Dette fordi den genererer litt sus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så veldig mye med hjemmekino å gjøre, mem her kommer en "bildepost" av min bestilling fra Ornec.com

Bestemte meg i all hast at jeg skulle kjøpe meg en OK dedikert CD-spiller. Dette fordi jeg stort sett kun har hatt 1k's CD-Spillere og middels billige DVD-spillere. Siden en kompis akkurat hadde gjort et bra kjøp hos Timaudio bestemte jeg meg for også å prøve å importere fra Kina. Valget fallt da på Ornec.com. Dette fordi de hadde en respektabel hjemmeside og at noen her har gd erfaring med de tidligere.

Hadde moro av å prøve en rør-variant og den skulle være sort. Ikke mange å velge i til en fornuftig pris da. Original A8T ble det. Bestillte samtidig noen gode (?) signalkabler: 2 par Xindak AC-3.

Etter 3 uker kom DHL med 2 pakker på døra. Hele moroa kom på ca. 4700.- + norske avgifter og tollgebyr til DHL. Noe lang leveringstid, men det kan skyldes jule- og nyttårsfeiring.

2 store pakker. Den nederste er CD-spilleren og den øverste er 2 par signalkabler. :shock:

2 Par Xindak AC-03 RCA signalkabler.

Original A8T og Xindak AC-03

Original A8T bakside.

Fjernkontroll, 302 gram!!!

Speil, speil på veggen der....

På plass i racket. Blått er kult!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare bedre og bedre dette tror du snart har det oppsettet som kan gi cv det nærmeste de kommer til lydkvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, for å være helt ærlig synes det jeg er vanskelig å huske / høre noen forskjell på DVD og den nye CD-spilleren. Har ikke "lyttet" så mye enda, og foreløbig har jeg kun testet med Aqua-Aquarium ops: he he . De fant jeg to av i CD-hylla, ingen annen grunn altså.

Sanseløs bass pahf? Vil ikke si det, rommet er vel for stort. Når 3+2+1 sofaløsningen er på plass blir det rom for en subwoofer. Det gleder jeg meg til!

Alle avstiverne i 1515 kassene har løsnet, så en oppgradering innvendig i kassene vil bli prioritert en gang i fremtiden. Tenker da på å legge inn noe demping også. Originalt kommer de med skumgummi rundt 15"erne og foran bassportene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgraderingene, Konrad. Begynner jo å bli en del bra elektronikk her nå. Snart står høyttalerene for tur eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Det er vel planen ja, men først skal det en sub inn. Og da går det gjerne noen mnd. før oppgraderingssjuken slår til igjen. Jeg ønsker å bevare dB, men at noe av "skrikinga" skal forvinne. Noe forvant sammen med NAD'ene men det er en del igjen.

Har tenkt mye på selvbygg og da skal alle 5 kanaler byttes. Det skal da benyttes samme mellomtoner og diskant alle 5 høytalerne. Snickers-is har jeg plaget mye om spørsmål om ditt og datt, problemet er å finne en mellomtone med høy følsomhet. Faktisk før isen kom ut med The Prophet hadde jeg tittet på Fountek sine NEOcd diskanter. På bassene kunne det være spennede med dobble TC2+ 12". Kanskje 3 eller 4 6 1/2" kunne passe sammen? Time will show! Jeg er redd for at det blir noe brukt ala ML, JMLab eller kanskje t.o.m Klipsch.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de overnevnte vil vel være noen dum oppgradering da?
    Spiler høyt nok for de fleste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være på den sikre siden kommer jeg til å ta vare på 1515 en gud stund som overlapp. Men uansett, dette er langt frem i tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg edelig i gang med mitt DIY rack! Kan jobbe i garasjen, er ikke helt ferdig men har tak over hodet. :-D Mangler vinduer, dør og garasjedører.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underholdningsavdelingen er spedd på med Buzz og Singstar. Singstar holder jeg meg langt unna, men Buzz er konge!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen duggfriske og et par konjakk er singstar konge, det skal jeg love deg Og det kommer fra en som fikk trussel om nedsatt karakter i musikk på ungdomskolen pga dårlig sangstemme :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del må det bli et par rusbrus og en del haifinnesuppe (Vodka og Shark med masse knust is i blender). Har sunget refrenget til YMCA en gang, og har lovet han jeg sang sammen med at det blir den første og siste gangen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe rob orbitson med pretty woman er en udødelig klassiker rundt halv 7 på morgenen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy **** å mye fett utstyr du har nå.. idiotisk nok er det sikkert CV'a som har mest markedsverdi . Men de er gode da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ja hvis ryktene er sanne så går et par 1515 for 10k om dagen. De blir her en stund til.....

Takk for hyggelig kommentar og "besøk" Skorob!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny sofaløsning

Da er den gamle okseblodfargede hjørensalongen permitert og ny 3+2+1 gruppe på plass.

Settet er kjøpt hos Bohus. 3+2 seter heter Cartago
    Recliner heter Reno

2 seteren er stor nok til at man kan ligge i den og slappe av / se film.

Nå er det plass til sub!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd i alle rom

Gir enda litt mer av meg selv i dag. Her er altså badet med en matchende Tivoli Audio PAL i limegrønn utførelse:

Og til slutt et lite tips til nybakte foreldre:

Bildet viser deler av et toalettsett kjøpt på Jernia. I dobørsteholderen er det akkurat plass til Medsoft 10x10 cm "kluter". I såpeholderen er det olje. Ganske enkelt genialt og veldig praktisk!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fint dekorert det hjemmet ditt gitt likte den sofan, (kanskje fordi den samme står i stua til foreldra mine) hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det pahf!Det fine med denne sofagruppen er at de faktisk er 2,5+3,5 seter. Får mye sofa for pengene her. Januartilbud er greit å få med seg.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •