Ventetiden er over, men stueanlegget er her fortsatt... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kjører du Squeezecenter direkte på/fra NASen, eller har du en server i tillegg?
    Jeg kjører NAS-boks. Det var en betingelse for å gå for SB hos meg. Jeg bruker ellers bare bærbare PCer i heimen om dagen, og liker ikke å ha dem kjørende 24/7.

Jeg kjøpte SB3 rett før Duet ble sluppet, og da var ikke SqueezeCenter 7 klar for NAS-installering. Jeg kjører derfor SlimServer 6.5.4 installert på NAS. Fungerer glimrende mot SB3, men skal jeg skaffe meg Duet en dag for anlegg nr 2, så må jeg selvfølgelig installere SC7. Ser på Slimdevices-forumet at det er noen mindre barnesykdommer på NAS-versjonen av SC7, så jeg venter litt med å oppgradere. QNAP har jo også varslet at de muligens kommer med en native installasjon for sine NAS-bokser.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Hei!
    Nas løsningen er jeg spent på, har selv en SqueezeBox3 men den blir desverre ikke mye brukt pgav at jeg må ned i kjellern og skru på pc en. Var det enkelt og få denne til og funke med SqueezeBoxen? Vurdere selv og få oppgrader SqueezeBoxen og vil teste ut iphonen som fjernkontroll/mediastyrere. Gratulerer med nye oppgraderinger foresten.
    Ja, jeg synes det var greit å få det til å fungere. Valgte å følge "boka" til punkt og prikke og var godt forberedt før jeg satte i gang. Selve installeringen gikk på 2-3 timer, inkludert å koble opp SB3 i anlegget.

Jeg la ut denne tråden på SlimDevices-forumet etter denne problemfrie opplevelsen:
    Happy QNAP TS-109 owner - Slim Devices : Community : Forums

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Håper for all del du snakker TV signaler her, Anfield - ikke DVD spiller med HDMI til LCD/Plasma i forhold til DVD med scart til CRT?
    Vel, er ikke enig med deg. Sjekk en god DVD spiller med scart til f.eks en god Loewe TV, og enhver flatskjerm vil slite, etter min mening.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    QNAP har jo også varslet at de muligens kommer med en native installasjon for sine NAS-bokser.
    I første runde har de lovet en "super-easy" installsjonsguide om et par dager (første post side 10):
    QNAP NAS Community Forum • View topic - normal Slimserver support [SqueezeCenter7 is up for testin!]

Jeg ser frem til den!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg / JD: Fint om dere tar LCD vs CRT-diskusjonen i en annen tråd. Som moderator kan det faktisk hende jeg bruker mine fullmakter til å renske litt her hvis det tar av.

Prinsipiell diskusjon om LCD vs CRT betrakter jeg som off-topic i denne tråden.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har kjøpt deg dac ja. Du vil ikke si hvilken da?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Så du har kjøpt deg dac ja. Du vil ikke si hvilken da?
    Ikke ennå. Men den er billig, veldig billig. Jeg skal fortelle mer om den når jeg har bestemt meg for hva jeg synes om lyden den produserer. Blir nok lagt ut når jeg oppdaterer tråden med bilder og slikt. Grunnen er at når jeg forteller at jeg har kjøpt den, så vil jeg også være klar til å gå inn i diskusjoner om ytelsen. Det er ikke for å holde noen på pinebenken, for produktet er i utgangspunktet ikke spektakulært eller eksklusivt.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg / JD: Fint om dere tar LCD vs CRT-diskusjonen i en annen tråd. Som moderator kan det faktisk hende jeg bruker mine fullmakter til å renske litt her hvis det tar av.

Prinsipiell diskusjon om LCD vs CRT betrakter jeg som off-topic i denne tråden.
    Beklager på det sterkeste, altså...ops: ops: ops:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ennå. Men den er billig, veldig billig. Jeg skal fortelle mer om den når jeg har bestemt meg for hva jeg synes om lyden den produserer. Blir nok lagt ut når jeg oppdaterer tråden med bilder og slikt. Grunnen er at når jeg forteller at jeg har kjøpt den, så vil jeg også være klar til å gå inn i diskusjoner om ytelsen. Det er ikke for å holde noen på pinebenken, for produktet er i utgangspunktet ikke spektakulært eller eksklusivt.
    Ok. Kjøpte selv en billig dac før DAC-5 og i mine ører og andre spilte den heller dårlig. (i mitt anlegg)
    DAC-5 derimot er jeg meget godt fornøyd med.

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Kjøpte selv en billig dac før DAC-5 og i mine ører og andre spilte den heller dårlig. (i mitt anlegg)
    DAC-5 derimot er jeg meget godt fornøyd med.
    Jeg har testet DAC-5 selv, og er meget imponert over transistorutgangen på den. Jeg ønsket meg imidlertid noe nettere. Kanskje vi skal gjøre en uformell AB-test mellom min dac og DAC-5 når vi en dag får avtalt en liten lyttekveld hjemme hos deg?

(for dem med tilgang til Premium Club: Bladet Hjemmekino, så ligger testen min her: http://avforum.no/forum/premium-club...konverter.html )

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet DAC-5 selv, og er meget imponert over transistorutgangen på den. Jeg ønsket meg imidlertid noe nettere. Kanskje vi skal gjøre en uformell AB-test mellom min dac og DAC-5 når vi en dag får avtalt en liten lyttekveld hjemme hos deg?

(for dem med tilgang til Premium Club: Bladet Hjemmekino, så ligger testen min her: http://avforum.no/forum/premium-club...konverter.html )
    Det er klart vi kan gjøre det. Er alltid moro med sånne tester.

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært hos eksu, et meget hyggelig besøk.

Vi testet ikke DACen min hos ham, for det viste seg at han har hatt den i hus allerede (den spilte visstnok dårlig hos ham).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beresford TC-7510 mk6/3 DAC

Ja, så får jeg slippe "nyheten", da. Grunnen til at jeg har holdt igjen såpass lenge er at jeg har ommøblert anlegget i rommet og har brukt mye tid på å venne meg til det nye lydbildet. Subtile DAC-forskjeller var det rett og slett litt vanskelig å skille ut i starten.

Jeg har altså skaffet meg en Beresford TC-7510 mk6/3 DAC. Jeg skal ikke trekke konklusjoner om denne i forhold til andre DACer jeg har hatt i hus, siden anlegget som sagt har en annen oppstilling nå (oppdaterte bilder av anlegget kommer så snart jeg får tid).

Det sammenligningsgrunnlaget jeg har er hovedsaklig mellom å la Arcam AVr300 fungere som DAC og preamp og å la Beresforden gjøre DAC-jobben, mens AVR300 fungerer som stereo preamp i Stereo Direct. Man kan ikke kjøre Stereo Direct når AVR300 gjør jobben som DAC, siden Stereo Direct medfører at man skrur av all digital signalprosessering (Arcam AVR300 blir ren analog forsterker i Stereo Direct modus).

Ja, jeg hører forskjell, men spørsmålet er om forskjellene skyldes at Stereo Direct fungerer "renere" eller om det er reelle forskjeller som skyldes forskjeller i DA-konverteringen mellom AVR300 og Beresforden.

Tonal balanse er omtrent den samme, noe som for meg er bra, siden jeg aldri har opplevd jobben som AVR300 gjør som fargende på den tonale balansen. Det som er bedre med Beresford-DACen er mer tydelig tegning av lydbildet. Det er mer rom mellom instrumentene i lydbildet, og også mer mikrodetaljer som gir en økt grad av instrumentrealisme. Og det er omtrent det. Altså en klar forbedring fra å kjøre digitalt inn i Arcam AVR300. Til prisen synes jeg absolutt det var verdt det.

Jeg har også sammenlignet noe med den analoge utgangen fra SqueezeBox, og opplever mye av det samme her (forbedret presisjon og detaljering). Siden jeg da kan kjøre Stereo Direct, så leder det meg til konklusjonen at den klare detaljeringen og presisjonen i lydbildet kommer fra Beresford TC-7510 mk6/3. Den får altså lov til å bli i anlegget inntil videre.

På sikt har jeg veldig lyst til å snuse på Musical Fidelity X-DAC V8, siden den virker skikkelig sammenskrudd til prisen (som slett ikke er så gal), har et fint design og har mange spennende muligheter (USB, rør, solid state). Men det er så mye å bruke pengene på... Den som lever får se.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre at dacen gjør en bra jobb hos deg, for hos meg var den en nedtur. Du fikk jo høre min dac via transistorutgangen, og det gikk vel ikke så veldig lang tid før du sa at jeg skulle bytte tilbake.

Rør må du få inn i anlegget ditt.

Min tråd

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tippa Beresford men jeg leste nedover tråden
    Jeg opplever også en god forbedring når jeg hører på Squeezebox Duet. Er enig med deg i pris/ytelse vurderingen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo et byggeprosjekt på gang for en rørpre, og har 98% av alle delene på plass. Nå gjelder det bare å få bygget (delene jeg mangler er frontplate og slikt som ikke skal ha noe med lyden å gjøre). Så rør kommer det inn i anlegget, eksu.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når denne pre'n er ferdig bygd må du nesten ta den med opp hit for en test.

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er for øvrig et par bilder jeg knipset på lang lukkertid i kveld. Ikke den mest gjennomtenkte belysningen, men de viser litt av det som er nytt:

Anlegget, legg merke til at det nå er plassert inn mot et hjørne av rommet og spiller litt skrått utover i rommet.

Squeezebox og DAC:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo bra ut dette, roffe. Må få tatt meg en tur og hørt på dette. Ser på SB'n at du har brukt lang lukkertid.

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo bra ut dette, roffe. Må få tatt meg en tur og hørt på dette. Ser på SB'n at du har brukt lang lukkertid.
    Det er ikke like i mål lydmessig som anlegget ditt, men en liten lytt skal vi likevel få til en gang, eksu.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •