Ventetiden er over, men stueanlegget er her fortsatt... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 122
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De målene var mistenkelig like en SVS SB12 Plus........

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    De målene var mistenkelig like en SVS SB12 Plus........
    Du lot deg ikke lure av den halve centimeteren i avvik på dybdemålet, nei...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så jeg traff blink ja....:-D

Har nettopp studert de målene selv, så derfor dro jeg kjensel på dem. Blir morro å høre hva du synes da. Litt ekstra "puff" i bunnen på BEL skader vel ikke?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så jeg traff blink ja....:-D

Har nettopp studert de målene selv, så derfor dro jeg kjensel på dem. Blir morro å høre hva du synes da. Litt ekstra "puff" i bunnen på BEL skader vel ikke?
    Vel, BEL spiller bra i bassen til musikk, men for det lille ekstra på film flytter de ikke nok luft under 40Hz, synes jeg. Tror også det er kjekt å kunne avlaste BEL i bassen hvis man skal spille grisehøyt, siden det er min erfaring at dynamisk kompresjon ødelegger mye både for bass og mellomtone når man beveger seg inn i det området. Men for finlytting til musikk på moderate volumer er jeg nok fortsatt en tokanals-mann.
    Man skal likevel aldri si aldri. Vi får se hvor godt jeg får SVS SB12-Plus til å integrere med resten...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Blir vel morro å bytte ut kef subben med denne karen tenker jeg ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEf? Du mener vel Canton? Ja, jeg gleder meg. Den gamle Canton-boksen har egentlig fått hvile mye i fred, siden BEL+Oberon faktisk tar unna vel så mye i bassen, både i dybde og lydtrykk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton var det kanskje ja, jeg som rotet litt Uansett en sikker oppgradering.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Du ville ikke bygge sub selv i samme finish som BEL-ene dine altså?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byggekapasiteten min er lav om dagen. Tiden strekker rett og slett ikke til. Jeg har nok av andre prosjekter på gang. Men finishen vil nok ikke havne så langt unna BEL, for å si det slik...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo noen ekstremt pene eksemplarer av Bel, så finishen på sb12 bør jo helst være bra den å

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SB12-plus kom i dag. Finishen er upåklagelig, men dessverre har jeg fått et skikkelig brum-problem. Er usikker på om det er subben, signalkabelen eller receiveren som gjør dette. Har forsøkt mye rart, og så langt tror jeg det er noe med receiveren. Men uansett rart, siden jeg har hatt sub tilkoblet denne receiveren tidligere uten slike problemer.

Vi får se hva jeg finner ut etterhvert.

De første testene indikerer også at det trengs mye kalibrering, justering og posisjonering. Frekvensgangen er ikke helt jevn, for å si det slik...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, har ikke sett denne tråden tidligere, arti. Uansett, Virkerlig flott finish på BEL'ene, er milevis foran det jeg har sett av DIY tidligere! Må være morsomt å få frem noe så flott av det noe man har bygd selv :-D

Hadde jeg bare forstått meg på verktøy.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    SVS SB12-plus kom i dag. Finishen er upåklagelig, men dessverre har jeg fått et skikkelig brum-problem. Er usikker på om det er subben, signalkabelen eller receiveren som gjør dette. Har forsøkt mye rart, og så langt tror jeg det er noe med receiveren. Men uansett rart, siden jeg har hatt sub tilkoblet denne receiveren tidligere uten slike problemer.

Vi får se hva jeg finner ut etterhvert.

De første testene indikerer også at det trengs mye kalibrering, justering og posisjonering. Frekvensgangen er ikke helt jevn, for å si det slik...
    Har du testet om det funker å bruke høynivåinngangene? Og er det brum uansett om du bruker L eller R lavnivå inn på SB?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høynivåinngangene er uaktuelt. Jeg har forsøkt begge lavnivåinngangene hver for seg, samt begge via et Y-ledd. Det er brumming kun så lenge kabelen er tilknyttet i receiverenden, og brummingen forsvinner når jeg kobler den fra. Den forsvinner også i stereo direct, samt når jeg muter eller skifter kilde (det er et kort øyeblikks stillhet idet releene skifter). Har også forsøkt å koble fra signalkabler til alle kilder.

Mistenker at det er receiveren, som sagt, men da er det rart at jeg ikke har hørt dette tidligere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Oh, har ikke sett denne tråden tidligere, arti. Uansett, Virkerlig flott finish på BEL'ene, er milevis foran det jeg har sett av DIY tidligere! Må være morsomt å få frem noe så flott av det noe man har bygd selv :-D

Hadde jeg bare forstått meg på verktøy.....

Å, det er mange flotte BEL-utgaver der ute. Mine er bra nok til å ikke skjemme ut stua, men det er mange som har laget minst like god finish som dette.

En del eksempler i denne tråden, for eksempel: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...eri#post190163

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heller nok kanskje litt mot receiver da ja, for i Pure Direct mutes lfe-utgangen på min receiver, og det er vel kanskje det samme på din?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som problemet med subwoofer-brum mer eller mindre har gitt seg. Det er fortsatt littegrann, men man må skru opp HØYT på subben for at det skal være plagsomt, mye høyere enn det er naturlig å kalibrere den.

Kommer tilbake med mer informasjon om hvordan jeg opplever subben i mitt anlegg og kanskje noen nye bilder etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, hvordan går det med testingen?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sjokkerer meg at du som sentralt medlem av ismafiaen ikke har drøftet dette kjøpet med meg

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, hvordan går det med testingen?
    Har jobbet litt med integreringen, men er ikke nok i mål til å si meg fornøyd ennå. Det virker som om det muligens er noen utfasninger enkelte steder mellom fronthøyttalerne og subben når jeg kjører frontene Large med sub i tillegg. Har oppnådd gode resultater med frontene som Small, men jeg synes ikke det er tilfredstillende. Jeg liker jo bassen i fronthøyttalerne mine, og synes ikke det er noen grunn til å trekke fra der for å legge til igjen med subben. Det er vel ikke annet å forvente. Det er sannsynligvis store forskjeller i Group Delay på grunn av forskjellene i kabinettprinsipp (lukket vs bassrefleks). Mulig jeg skal prøve å se hvordan det fungerer med plugger i bassportene på BEL.

Så langt synes jeg det fungerer meget bra på film, med god dybde og trykk som forventet, men i stereo foretrekker jeg altså foreløpig å kjøre uten subwooferen. Det må nok jobbes med en optimal plassering (den er foreløpig plassert i hjørnet) og justering av fase før jeg nærmer meg optimalt resultat i mitt rom.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det sjokkerer meg at du som sentralt medlem av ismafiaen ikke har drøftet dette kjøpet med meg
    Noen ganger må man bare ta raskeste vei til målet. Solgte mini-subben min (Canton) til en venninne av kona, og da var veien kort til å skaffe noe nytt. Greit å ha en mainstream-referanse også når man driver og skriver... Vi får se om du kan komme opp med en kommersiell sub som funker bedre?
    Så langt får jeg heller leve som et offer for "ismafiaens" indre justis (Som etter hva jeg har erfart så langt benytter seg av svært koselige metoder, sammenlignet med andre mafiaer. Eller er det med dette slutt på sene kvelder med god mat og ditto lydopplevelser i den Snickerske heim?)

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •