Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 447
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor eske innholder liten kjempe

Two er ikke store karen skjønner at gamle eier synes Pearl er diger. Godt han ikke kjøpte Ruby...

Skal nå monteres og testes men grunnet en viss høytid blir det nok ikke postet noe i kveld. Treet er pyntet men det er fremdeles noen ting å gjøre.
    Det er kjempetrivelig med jul, spesielt når nissen svinger innom litt i forkant.

God jul folkens

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-D
    Blir nok lekkert å se film på den. Liten og nett, men med stort bilde (i flere betydninger egentlig...). Ser fram til å høre første inntrykk når den er montert. :-D

EDIT: og God Jul!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julegave på lille julaften. Tjuvstart. Kos deg med strålende bilder i romjulen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden julaften nå.... Gjort deg noen inntrykk av bildetkvaliteten på Model Two enda?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bortreist hos familie i Skien siden 1.dag. Komm hjem akkurat nå.
    Kjørte en liten test på julaften med AE500 og Two side om side på hver sin spiller med hver sin film. Byttet så både film og spiller om hverandre. Ekstremt uoffisiell og ikke kalibrert testsituasjon. Vil jo tro at lyset fra den andre projektoren ødelegger osv. Synes ved denne raske testen at bildet er langt mer "organisk" fra DLP men at LCD presterer veldig bra med animasjon (Shark Tales). Nå er jo også AE kalibrert til dette rommet og lerret mens Two er tilpasset sitt gamle oppsett.
    Tok noen bilder som jeg skal poste senere av denne uoffisielle "testen" må bare få puttet to trollunger til sengs :-D :-D (de måtte bare se litt mer av "Biler" som de har fått av pappa til jul *tidlig krøkes osv osv*)

edit; bilder (*hastverksarbeid*)

Bildene viser vel ikke stort mer enn at jeg har forsøkt å sammenligne.
    Nå må det mekkes feste til Two slik at den kan bli satt skikkelig opp. Men må desverre jobbe i morgen.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Biler selv i går kveld; en venn av meg kom innom med den. Jeg så ingen unoter/artifakter. Også artig med andres dom: "super bildekvalitet og Hi-Fi lyd. Akkurat som å være på Coloseum."

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen har fått enda et nytt "medlem". Navnet på denne er CLSC15. Er ikke på noen måte sikker på om den skal bli men har lyst til å sjekke ut dette med senter sub.

Hvis noen av dere med god innsikt i dette kunne gi et innspill eller to hadde det vært fint.

Har da tre subber å jonglere med. Vil nok fremdeles ha stereosubber i front, av både praktiske og lydmessige grunner. Men spørsmålet er hvilken sub egner seg best til senter? KSW200 (holder selv en knapp på denne), YST-SW1500 eller nykommer CLSC15

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du koblet stereo-subene dine?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene er nå koblet på LFE out fra prosessor med splitter. Har kun kjørt autokalibrering.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så du har ikke en som jobber sammen med hver frontht. Grunnen til at jeg spurte er at jeg vurderer denne løsningen i kinoen min for å få litt mer trykk i frontrekka. En sub på LFE for all action, og en sub pr ht koblet enten i serie med høyttalerene via ht-kabel eller via pre-out for hver kanal.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det har så mye å si om en kobler med LFE eller via deler på hver høytaler, så lenge en holder seg til deling på 80Hz. Plasseringen av subbene er da viktigere enn om frekvensene er delt i høyre og venstre kanal. Hvis du skjønner hva jeg mener.
    Egentlig burde en vel prøve begge løsninger og se hva en liker best.
    Jeg har jo ren kino og fokuserer dermed mer på kinoløsninger enn på optimale hi-fi løsninger.
    Spørsmålet mitt blir jo hva som er den beste anvendelsen av sub nummer 3. Har div prosjekter i kinoen nå så det blir ikke tid til å prøve ut alt.

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvordan det går med senter-sub prosjektet ditt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ...Men spørsmålet er hvilken sub egner seg best til senter? KSW200 (holder selv en knapp på denne), YST-SW1500 eller nykommer CLSC15
    Sikkert litt stress, men prøv dem og ta den som er best opp til 100-200Hz. Ikke del på 80Hz på senter. Du er jo ute etter litt mer tyngde i stemmer, er du ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med tiger! Sett senter til large på prosessoren og kutt ved 120-200hz på suben. Antar du kobler suben til pre out senter? Har desverre ikke fulgt helt med i tråden her Interresant prosjekt! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, er ikke helt med på hva du prøver på. Hvis du skal ha sub til å spille frontenes bassinformasjon, må du jo sette front til large og koble sub til pre out front.

Jeg prøvde å kjøre sub på hver front, kjørte da bypass via sms-1 for front og sub på lfe out. Da spilte subene samme bassinformasjon som frontene og jeg kunne stille alt på subene via sms 1. Resultatet var ikke overbevisende, likte bedre å bare sette center, og surr til small og front til large, men dette går ikke i ditt tilfelle hvis du skal la suben spille bass for centeren din - da må den settes til large og sub kobles til center pre out

Så jeg ville prøvd å sette front til large, center large, surr small og sub til yes. Da spiller to av subene lfe+bass i surrht, og frontene spiller sin bass+surrht sin bass og senter og sentersub spiller den informasjonen som er i den kanalen. Men så er spørsmålet åssen det blir med fasen til sentersuben, men skulle tro den ville ha den samme fasen....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror CP er ute etter å få mer pondus i senterkanalen, og ikke frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det vel bare å gi gass og koble på sentersub til senter preout

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skal vel sies at hvis man setter sub til yes, så spiller også suben(e) bassen under respektive delefrekvenser for de foskjellige høyttalerne, så vet ikke om det blir noen voldsom aha-opplevelse hehe

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger og Labbetuss; takker for innspill, er som Tiger sier ute etter å få full tyngde i senter. Hadde tenkt å koble den på pre out senter og dele den ganske høyt 120Hz + samt sette inn et passivt delefilter (kondensator) for å filtrere vekk bass fra senterhøytaler. Dette burde gi hørbar effekt, tror jeg :roll:

Det ser ut som CLSC er for stor, selv når den ligger på siden, til å stå i senter. Så det er nok KSW200 som er den som passer best. Siden det er en 12" burde den også være den raskeste = den som er best egnet.

Har en monsterkalkun i ovnen (7 kg) akkurat nå men skal prøve å snike meg ned å få testet litt i kinoen. Luksusproblem å ha flere nye ting å teste ut samtidig :-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Two er ikke store karen skjønner at gamle eier synes Pearl er diger. Godt han ikke kjøpte Ruby...
    Tenkte jeg måtte stikke innom tråden din for å høre hvordan det går!

Jepp, Model Two er skummelt liten.. Men den ser utrolig feit ut da! Spesielt i Perlemarmorblå (eller hva nå fargen het) ;D.

Pearl er diger.. Den stikker ca. 30 cm lenger frem ifra bakveggen enn Model Two, og den vesle forskjellen kan by på litt problemer for meg.. Det gjør iallefall at det er så vidt jeg klarer å få bildet squeezet gjennom 2.35 linsen uten fordreininger.. Har ikke fått testet så veldig mye mer enda, men det kan godt være at det dukker opp en Prismasonic 1200R på bruktmarkedet også.. Kanskje til en litt hyggeliegere pris enn det jeg nevnte til deg..

Hvor har du forresten tenkt å plassere Two'ern? Bak veggen der, eller?

Og ja, det å sammenligne to prosjektører samtidig på samme duk (og i samme rom) vil gi urettferdige resultater. ANSI kontrasten påvirkes tross alt av lyset av den andre prosjektøren, og det er jo ANSI kontrast DLP virkelig er god på!

Husk på at du kan stille på ganske mye mer lysstyrke enn det jeg brukte, du kan øke lampestyrken med det dobbelte, og i tillegg kan du bruke whiteboost for å få enda litt mere lysstyrke (men det vil føre til en noe forskjøvet gamme-kurve). Uansett, lykke til!

Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •