Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 23 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 447
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ..., men det er ikke det å være best som jeg synes er viktig.
    Nettopp! :-D og hva er egentlig det å være best i denne sammenhengen??? Umulig å svare på spør du meg - er det pris? design? farger? Størrelse? Størrelse på hva? osv osv...
    Det som er poenget med denne hobbyen er jo å utvikle løsningen man har til en hver tid! Og så er det jo kult å besøke de som har oppsett med komponenter/løsninger som gir en idèer man kan bruke selv! :-D

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist Counterpointer!
    Morsomt å høre om SMX testingen din.
    Tenker selv å forsøke med svart bakgrunn for å se om dette øker kontrasten enda ett par hakk.

Ellers må jeg si at kinoen din gir mye inspirasjon. Ble blant annet veldig interessert i Romperister opplegget ditt.

Har sett litt på buttkicker, har du prøvd disse? eller er det clark som gjelder?

lykke til videre

hilsen
    pt

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Buttkicker er av de bedre, muligens bedre enn Clark. Forøvrig er jeg mest imponert over hva "Sinus Live" sin billigvariant klarer. Den sparker nesten like bra som Clark.
    Flagerborg har jo bestemte meninger om at det er bedre med skikkelige basser skrudd i sofaen. Han burde jo vite hva han snakker om.

Tror veldig på fysikken her. Liten og lett sofa gir god effekt. Har også tro på Buttkicker sin tweak med å sette stol/sofa på "puter" som gir rister bedre arbeidsforhold.

Skal finne et bilde av mine "ristere" og poste det. Selv om finnish ikke er bra nok.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, tøft. Takker for kjapp tilbakemelding. Tror ikke jeg har plass til svære 15 og eller 18 tommere under sofaen, så det må nok bli noe ala din løsning.

Takker igjen

pt

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en RB 985 på torget til 3K da kunne du ha fem sinus live el. lign. Tror det vil bli ganske rått og ikke så dyrt (rundt 5K) Buttkickere koster litt, men du er jo flink med import
    Evt er det fullt mulig å bruke forsterkere som ikke er i bruk på en reciver.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips.. smart. Jeg har forøvrig prøvd ljudia sin med zachry d250 forsterker. Dette var en helt forferdelig opplevelse( i negativ forstand altså) Endte med at hele sofaen gikk på hue og r... ut av leiligheten. Synes den var totalt ukontrollert og spilte med uansett hvor lavt jeg delte, riktig nok kunne jeg bare dele til 67hz med forsterkeren til ljudia.

Er veldig klar for en eller to sånne buttkickere må jeg innrømme, spørsmålet er da om disse klarer å shake sengene mine, dem veier jo fort oppi 100kg pr stk itillegg til meg som er litt i underkant av 100kiloen.
    Itillegg har sengene stålramme så jeg får jo ikke montert dem direkte i sengene heller, må bli en montering under foten/føttene på sengene regner jeg med.

pt

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede å høre hva du lander på. Det er en utfordring når det er mye masse som skal flyttes. Du er sikker på at ikke Flagerborg sin løsning med sub elementer kan brukes? Hvis du skrur en solid plate i sengeramma kunne du kanskje få dette til.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for råd, joda flageborgs løsning er absolutt interessant, må sjekke litt mer rundt dette merker jeg.

ha en god kveld.

pt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er buttkicker /romperister veien å gå? Vurderer dette selv, men er litt redd for at et blir for mye (les; at stoler snakker til deg når den ikke skal det).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cinema Pust og Pes...." Lenge siden det har skjedd noe her nå, Counterpointer? Er vel strengt tatt på tide å få byttet ut din projektor nå.... ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er buttkicker /romperister veien å gå? Vurderer dette selv, men er litt redd for at et blir for mye (les; at stoler snakker til deg når den ikke skal det).
    Jeg synes romperister absolutt er veien å gå. Selv i Akto sitt oppsett med 2 x Plus/2 synes jeg at det er noe som mangler i eksplosjoner ol. Det gir en fysisk opplevelse som er veldig bra.
    Hvis det blir for mye finnes det jo flere løsninger fra sepparate kontrollbokser for hver stol (a la Noblemann) til en simpel av/på bryter.
    Det at selv Flagerborg har det med sine ekstremt mange basselementer, bør jo si sitt.
    Jeg ble overbevist første gang jeg erfarte det, så på en scene fra et fly. Det å kjenne den samme ristingen i setet som det er når du sitter i et fly er helt konge. Og dette er ikke snakk om ekstrem effekt en gang bare det lille ekstra. Det å kjenne at den sparker i rygg og rumpe når "lynet" slår ned i "War of the Worlds" er bare kjempegøy
    Ungene regulerer det selv ved å skli ned på gulvet når "darla" banker på.
    Oppsummert: billig morro som hever opplevelsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    "Cinema Pust og Pes...." Lenge siden det har skjedd noe her nå, Counterpointer?
    Til meg å være har det skjedd en del.
    Har nylig skiftet ut bilder i post #2 pluss redigert litt i #1
    Har postet bilder av dempeprosjektet
    Har drevet litt med test av SMX lerret
    Forntene er nå biampet, med Counterpoint monoblokker til hornene og med Cayin til bassene

Er vel strengt tatt på tide å få byttet ut din projektor nå.... ;-)
    ops: Den er loooooong overdue. Først og fremst et kronespørsmål, kommer enten til å bytte til en grei men bedre 720P og vente på billigere WV50 evt holde ut enda litt til og gå rett på 1080P
    I tillegg til dette kommer ønsket om anamorf linse og VP

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cinema Pust og Pes...." Lenge siden det har skjedd noe her nå, Counterpointer? Er vel strengt tatt på tide å få byttet ut din projektor nå.... ;-)
    Nå er det farvel LCD og ny teknologi på vei inn.

Har desverre ikke finansene til 1080P enda, men det er en meget kompetent pj som er på vei inn i kinoen.
    Tror denne vil oppfylle en del saker som ikke hverken Pearl eller HC5000 klarer.

Hvilken pj kan det være?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror denne vil oppfylle en del saker som ikke hverken Pearl eller HC5000 klarer.
    Ja, si det. DLP: BenQ eller Sharp?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en gang jeg leste innlegget ditt, mente jeg at det lukter det 8720 lang vei.....

Men så leste jeg dette:
    og da er jeg plutselig mer usikker igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lys er vel saken her. skal ikke dra ut dette. Men ikke Benq eller Sharp. Benq har for lang kasteavstand og Sharp er for ny så den ligger litt "høyt" i pris.
    Tipper dere tar den da. Er jo ikke mye igjen å velge i

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitsubishi...? 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden lysstyrke er et tema, og prisen ikke er over 8720/Z3000 så er det kanskje en Optoma HD72 som stikker av med seieren.......?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok gode gamle Projektion Design som er den nye kandidaten :-D Skulle jo helst hatt Three men det må klare seg med Two :-D :-D

Dette burde bli en stooor oppgradering og lette ventetiden på en 1080P innen min rekkevidde. Kanskje jeg klarer å vente til det kommer pent brukt JVC HD1 på bruktmarkedet i min prisklasse.

Tenkte egentlig at det ikke var så mange DLP'er å gjette på men ser jo at det bare er fornuftige forslag.

Bør vel takke AE500 for lang og tro tjeneste. Den har virkelig gjort nytte for seg.

Bilde kommer når jeg får Two i hus. Nåværende eier skal bare drive litt A-B testing i forhold til sin nye perle.... :roll:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje flesket til med en HD81?