Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 23 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 447
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Venter spent på flere bilder Counterpointer :-D Ang. rankingsystemet på "min xxxx" fungerer det nok ikke helt ideelt. Det blir ofte til at man er inne og titter på de som legger igjen kommentar på ens egen profil. Det virker også som at enkelte "hevner" seg med å gi dårlig score om man blir for uenige i en diskusjon. Har sett både på min profil og andres en viss sammenheng. Om man ikke passer kjeften sin innebærer det av og til at snittkarakteren går litt ned.... Poengsystemet er en artig bonus, men jeg tror ikke man trenger å ligge våken om netten pga et litt lavt snitt

Jeg synes det er et flott prosjekt du holder på med og det er det mange andre som også synes

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige kommentarer.

Marantz vi får se hvordan jeg føler det etter å ha vært på grundig demo hos Akto på tirsdag :-D Gleder maeg veldig til det.

Morsomt at det spratt over 100 poster i min tråd :-D Det likte jeg.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ihvertfall stengt bankkontoen en ukes tid hvis jeg var deg, demo hos Akto har en tendens til å fremkalle sterke oppgraderingstanker

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De få usle kronene som står der gjør ingen forskjell. Det er kredittbelastning som er faren, men har nok det også under kontroll

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Venter spent på flere bilder Counterpointer :-D Ang. rankingsystemet på "min xxxx" fungerer det nok ikke helt ideelt. Det blir ofte til at man er inne og titter på de som legger igjen kommentar på ens egen profil. Det virker også som at enkelte "hevner" seg med å gi dårlig score om man blir for uenige i en diskusjon. Har sett både på min profil og andres en viss sammenheng. Om man ikke passer kjeften sin innebærer det av og til at snittkarakteren går litt ned.... Poengsystemet er en artig bonus, men jeg tror ikke man trenger å ligge våken om netten pga et litt lavt snitt

Jeg synes det er et flott prosjekt du holder på med og det er det mange andre som også synes
    He he. Nei, poengene holder meg nok ikke våken. Det er kun en liten protest fra min side mot et poengsystem seg jeg personlig finner meningsløst. Men men. Det har ingen som helst betydning for denne tråden og disse supre anleggene som Counter bygger her. Det finnes nok av tråder hvor dette er topic. Min dummhet å komme inn på det i denne tråden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Min dummhet å komme inn på det i denne tråden
    Det er "høyt under taket" i denne tråden, så vær fri til å utrykke det dere har på hjertet her. :-D

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har mye godsaker i kinoen din.

Har du noen tanker angående bipolare ht som rs 25 kontra rf 3 i bakkanlene? Hva er forskjellene foruten størrelsen selvølgelig? Er det mye å hente på å bruke gulvstående ht i bakkanlene?

Går som du sikkert skjønner med litt planer etter kvelden(natten) hos akto. Taper mye på å selge mine rf3 brukt så de blir vurdert å bruke som bakkanaler.

Tenker 5.1 med rf 3 bak eller 7.1 med rf3 samt ss.5 (selv om jeg tror det blir dårlig pga for lite futt).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få nå ut bilder på minhjemmekino da Counter. Det er synd du skal gjemme bildene dine inne i denne tråden...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Få nå ut bilder på minhjemmekino da Counter. Det er synd du skal gjemme bildene dine inne i denne tråden...
    Bildene er ikke gjemt i tråden De er gjemt inne i et kamera. Vil presentere en kino jeg kan stå inne for når jeg legger den på min hjemmekino. Det å legge ut litt ymse i sin egen tråd er mye lettere synes jeg.
    Men det er veldig hyggelig at du (dere) synes jeg bør gjøre det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ser ut som du har mye godsaker i kinoen din.

Har du noen tanker angående bipolare ht som rs 25 kontra rf 3 i bakkanlene? Hva er forskjellene foruten størrelsen selvølgelig? Er det mye å hente på å bruke gulvstående ht i bakkanlene?

Går som du sikkert skjønner med litt planer etter kvelden(natten) hos akto. Taper mye på å selge mine rf3 brukt så de blir vurdert å bruke som bakkanaler.

Tenker 5.1 med rf 3 bak eller 7.1 med rf3 samt ss.5 (selv om jeg tror det blir dårlig pga for lite futt).
    Har ikke fått testet ut filmlyd i RS25 enda, så jeg må ta det litt senere. Besøket hos Akto har gjort at jeg kun har lyttet i stereo siden
    Bruker jo RF3 bak selv men har ikke hatt noe skikkelig å bytte med før nå. Så skal teste litt a-b med RS25 så kan jeg vel si litt mer.

Etter det jeg har lest og hørt hos andre tror jeg på en kombinasjon av dipol og gulvstående. Ref bl.annet Gorm sin løsning. Men som du hørte hos Akto fungerer det fint med kun dipoler bak.
    Tiger kan sikkert si mer om dette han har jo prøvd mange løsninger i sin kino.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Var det du som var på jakt etter Klipsch KSP-S6 Counter?

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Var det du som var på jakt etter Klipsch KSP-S6 Counter?
    Stemmer det. Utrolig snilt av deg å tipse meg :-D Siden det tok så lang tid har jeg kjøpt RS25. Men får ta en tur i "tenkeboksen".
    Desverre var jo S6 hvite. Men har jo fremdeles lyst på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig

Om ikke annet er jo lakkering av dem en oppsjon, skal ikke være noe problem det RS-25 er jo et veldig godt alternativ det også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt mulig å male/lakke. Er litt i tvil om hvor mye forskjell det blir på RS25 og KSP S6 men de passer jo bedre inn i serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det hehe, kan jo være verdt å prøve ut. Jeg har desverre ikke hørt disse opp mot hverandre. Vanskelig med slike valg

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er lekkert!

Når jeg ser bilder av din hjemmekino blir jeg flau og får mest lyst til å slette alt om mitt patetiske forsøk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Når jeg ser bilder av din hjemmekino blir jeg flau og får mest lyst til å slette alt om mitt patetiske forsøk.
    Takker for kompliment. Hyggelig det. Vil tippe at jeg er en god del eldre enn deg og dermed også har mer erfaring, penger o.l. (antagelse fra min side, jeg er snart 40 og har eget hus :-D )
    Synes definitivt ikke du skal slette det du har. Du har for eksempel ca 10 000 ganger bedre bildekvalitet enn det jeg har for øyeblikket . Det er et supert utgangspunkt. Det som er morsomt er å jobbe ut fra sine egne forutsetninger og gjøre mest mulig ut av det.
    Skulle jeg sammenlignet meg med mange på forumet her med Alto Utopia, Meridian 800.4, SVS monstersubber, Barco Cine 9. ML, Ruby og Pearl mm kunne jeg bare pakket sammen. Min kino vil alltid ligge langt etter, men det er ikke det å være best som jeg synes er viktig.
    Likte kjempegodt hvordan du har hengt opp "mock up" av pj for å se hvordan det ble.
    Synes du skal fortsette som du har begynt. Synes det ser ekstremt lovende ut. Som et eksempel var ikke Akto sin kino mye å skryte av når han hadde den i stua, se hvordan den er nå !

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert post #1 #2 og #3 med bilder :-D

Mer kommer

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dempeprosjekt

Har fått en veldig tett skumgummitype av en kamerat. Den består av skumgummi som er revet opp og så limt sammen. Har trukket denne med sort velour og festet i dørspeil.

Gir en god effekt uten at jeg har annen måling en at ekko dempes (ved å klappe i hendene mm)
    Har også laget bassfeller til to hjørner fra tak til gulv. Dette med trekantprofil i skumgummi trukket med sort velour.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SMX testing

Har fått en bit av SMX audiotransparent lerret av Per Thomas (tusen takk). Dette er hengt opp for å teste ut effekt.

Umiddelbart er det som slår meg at det forsvinner nesten totalt i mørkt rom. Dvs at når pj viser bilde kan en ikke se hvor biten med SMX henger. Mens når en setter på bare bittelitt ambient lys så ser en med en gang biten. (kommer sikkert av at SMX har 1,3 i gain men alikevel.... Lerret er lyst grå SMX er hvit)

Må teste mye mer. Hvertfall foran senter for å se hvordan det fungerer med lyd.

Er litt usikker på effekten av de små hullene. Må teste dette med både hvit og sort bak

Side 6 av 23 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •