Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 447
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel ikke en gammel Ural sykkel? eller tar jeg helt feil

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pahf: Nei det er ikke det

Tiger: det er en Chang Jiang

Til alle som lurer også. Chang Jiang er en kinesisk kopi av en BMW R71 (lagd mellom 1938-42). Min er en 1961 modell dvs veteran. Det er en 750 ccm boxer, sideventilert med 24 HK :shock: Så det er ingen racer.
    Men kul låt og revers...

Og Pahf hadde nesten rett. Ural er en Russisk kopi av BMW R-71

PS: R-71 (og kopier) er verdens mest solgte motorsykkel

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den hadde noen likhets trekk med uralen ja.

Slike behøver ikke å være racere for en skal da bare glise bredt og cruise forbi på fine dager

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn har jeg prestert å ikke få med meg tråden din ops: Mye spennende på gang her. Skal følge med videre.

Takk for besøk og lån av hoya filter :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å få med seg bare en brøkdel her på forumet. Forsett å kos deg med filteret du, jeg tenker stadig på ny pj og det vil nok gjøre at filteret blir overflødig. Time will show
    Håper du får orden på subben/rommet, slik at det blir sånn du ønsker. Det er et fett oppsett du har

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch rund baut :)

Endelig er høytalere komplette. RS 25 dipol bakkanal er nå på plass. Takk til SVS!-man for rask avgjørelse. De skal få et godt hjem.
    Fant ut at dipolene i bakkanalen ikke er så kritiske så RS 25 duger greit. De er forholdsvis klanglike med resten av systemet (KLF 20, RF3 og KV4) samt kan henges i passende høyde.
    Må finne ut om de skal henge likt med diskantenhetene til de andre høytalerne eller om de skal litt opp for å skape mer følelse av rom. Kom gjerne med synspunkter eller anbefalinger rundt dette.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye fint utstyr! Det var mildt sagt på tide å ta en titt på tråden din, sånn går det når en surrer rundt med skylapper og bare er opptatt av seg og sitt

Den platespilleren, hva er det for en sak? Den var meget pen. Hadde en lang periode med LP'er jeg også, en Luxman med vakumsug(!) først, så den klassiske Linn LP12. Det var tider, det... Men latskapen lenge leve, CD med fjernkontroll ble en for sterk konkurrent.

Hvor i Oslo er det du bor? Det ser ut til å være utenfor sentrum..?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platespilleren er en Projekt RPM 4. En rimelig men god sak. De selger den på Eltek. Trenger bedre pu og riia. Men det haster ikke. Står sammen med monoblokkene og Totem Arro. Låter helt fint nå også Skaffet meg vinylrigg for å kunne ha et gjenhør med den gamle platesamlingen:-D . Skal ha "vintage anlegget på et kjellerkontor når det blir ferdig. TTT :neutral:

Oslo er et vidt begrep holder til på Sørumsand 4 mil nord for Oslo. Men når jeg registrerte meg tenkte jeg at det ble litt lokalt.

Hyggelig at noen svinger innom tråden min, selv om den er forholdsvis lavt prioritert for tiden. Burde oppdatert den mer. Har også plan om å legge ut kinoen snart "skal bare få gjort.................... først" ttt igjen:twisted:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Counter.
    Satt nettopp å leste gjennom tråden din. Gøy å se hvordan rommene dine har tatt form. Stua de har blitt utrolig lekker med den nye tven. Det samme kan sies om kinoen din. Klipch hele veien rundt må låte utrolig tøft.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Devil.... :-D

Hyggelige ord. Du har helt rett i at kinoen ikke på noen måte er tilbakelent eller forsiktig. Er meget fornøyd med Klipsch

Får egentlig lyst til å ta en skikkelig runde på alle Hi-fi/audio instalasjonene å få tatt bilder og laget presentasjon. Blir litt mange prosjekter som skal utvikles samtidig.

Har vært inne å sett på din presentasjon flere ganger. Den er bare utrolig kul den røde sofaen din.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hei Devil.... :-D

Hyggelige ord. Du har helt rett i at kinoen ikke på noen måte er tilbakelent eller forsiktig. Er meget fornøyd med Klipsch

Får egentlig lyst til å ta en skikkelig runde på alle Hi-fi/audio instalasjonene å få tatt bilder og laget presentasjon. Blir litt mange prosjekter som skal utvikles samtidig.

Har vært inne å sett på din presentasjon flere ganger. Den er bare utrolig kul den røde sofaen din.
    Var litt usikker på fargen i begynnelsen, men kona innsisterte på at den ville passe godt inn. Så fort den kom på plass så jeg at hun som vanlig hadde rett....... Den er i microfiber, så den dungerer godt som lyddemper også.

Jeg vurderer også å lage en hjemmekino presentasjon etterhvert, men er litt usikker da jeg ikke bifaller poengsystemet i noen større grad. Synes egentlig det fungerer bedre med disse kinotrådene hvor man kan diskuterere og kommentere mot andre entusiaster. Får se etterhvert om jeg lager en presentasjon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg vurderer også å lage en hjemmekino presentasjon etterhvert, men er litt usikker da jeg ikke bifaller poengsystemet i noen større grad.
    Litt lettere å få vist frem utstyret sitt og løsningene sine på minHjemmekino enn i en tråd, mer oversiktlig. Poenget med minHjemmekino er vel å få vist frem kinoen sin fra sin beste side, ikke "rankinglisten" som er viktigst der?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Anfield, er som regel mye mer oversiktlig med hjemmekinoen på minHjemmekino. Poengsystemet er vel bare en bonus..?

Synes uansett at du med det gromustyret du har, Devilej, burde legge ut anlegget der.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem er å bli nok fornøyd til å legge kinoen ut. Poengene bryr jeg meg ikke om. Det som er litt av min prosess med hjemmekinoen er å stadig forbedre og utvikle den, men synes den må over en viss minstegrense for å være "verdig". Denne grensa forskyver seg stadig. Med kinoer som Anfield og Akto m.fl skal det en god del til å nå frem.

Har nå bestemt at lerretsløsning, lyddemping og lysrefleksjonsdemping må på plass før presentasjon. Burde egentlig hatt en kompetent pj også. Resten av utstyret er jeg fornøyd med nivået på selv om det stadig er nye muligheter der også.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen din fortjener da absolutt å bli lagt ut på MinHjemmekino! :-D Hvis minstemålet er kinoene til Anfield,Akto og Gorm m.fl. så blir det veldig få kinoer her...:wink: Ang. kompetent pj så er det jo i disse dager mulig å få tak i akkurat det...:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i tenkeboksen så det knaker. 8720 frister men er litt under grensa for bildestørrelse. Vet du når du får din Homecinema? Jeg bor jo kun en snau halvtime unna, hadde vært supert å kunne testet den i egen kino ??

Mente ikke at kinoen må bli like bra som Anfield, Gorm og Akto bare at jeg får større krav til min egen når jeg ser hva andre har gjort.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hva du mener Counterpointer. Kinoer a la Akto og Anfield gjør at man fort ikke får fullt så høye tanker om sin egen kino. Men jeg synes allikevel du absolutt du burde legge ut kinoen, når du føler deg sånn noenlunde ferdig (helt ferdig blir man jo aldri..?). Den er absolutt bra nok til det!

Så forresten gjennom tråden din nå, og det var en vanvittig stilig motorsykkel du hadde. Du har ikke tilfeldigvis en sånn hund med sykkelbriller og lue til å ha i sidevogna også?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for komplimentet på motorsykkelen
    Jeg har tvillinger på 4 år som ELSKER å kjøre motorsykkel. Så det er ikke plass til noen hund i sidevogna (og vi har det heller ikke) De har faktisk også sin egen ATV Bitteliten 4 hjuls motorsykkel på 50 ccm.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er i tenkeboksen så det knaker. 8720 frister men er litt under grensa for bildestørrelse. Vet du når du får din Homecinema? Jeg bor jo kun en snau halvtime unna, hadde vært supert å kunne testet den i egen kino ??

Mente ikke at kinoen må bli like bra som Anfield, Gorm og Akto bare at jeg får større krav til min egen når jeg ser hva andre har gjort.
    Nei, vet ikke enda. Har sendt mail til AVshop, men har ikke fått svar...de får vel lov å ta seg helgefri de også...:?;-) Det kan jo absolutt la seg gjøre å teste den hos deg. Må bare smøre Gorm noe først så får vi sett hvordan en perfekt fargekalibrert 8720 skal være :-D Han gjorde i alle fall underverker med TX'en min. Det var STOR forskjell før og etter!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Litt lettere å få vist frem utstyret sitt og løsningene sine på minHjemmekino enn i en tråd, mer oversiktlig. Poenget med minHjemmekino er vel å få vist frem kinoen sin fra sin beste side, ikke "rankinglisten" som er viktigst der?
    Sant det anfield, men jeg er bare litt oppgitt over måtene anleggene bedømmes der. Hva gir man egentlig poeng på? Utstyr, rom, helhet???? Burde vært flere kriterier man ga stemme på, og så ble det regnet et snitt av dette som utgjorde din stemme. Ikke at rankinglisten er så viktig, men når den først eksisterer burde den ha en fornuftig fungsjon. De aller fleste anleggene vil aldri bli synlige i mengden. Men men, samme det. Har lagt ut bilder på MinHifi, så jeg er hvertfall igang
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •