Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 447
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alternativ 3 høres mest riktig ut i mine ører. Totem og klipsch passer ikke helt sammen. Tror nok dette er veien å gå. Så får du litt penger for parasounden også.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde presisert tidligere at både MS 3-30 og Totem ikke er ment å være kinohøytalere. Skal ha inn Klipsch der også vet bare ikke hva enda

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF serien skal være gode. Har bestilt RF25. Håper disse er gode....

Du får si ifra hvis du skal selge Z-ampen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å skrive svar når jeg så innlegget ditt. Har tenkt litt på å bruke z-ampen sammen med PC en. Den er jo knøttliten og høy kvalitet (den kostet 4500 ny) Så det ville gi Logitech'ene en sikkelig utkonkurering.

Send meg en mail eller pm hvis du vil by noe for den. Slik det er nå er den fremdeles tilkoblet og i bruk men er jo ikke påkrevd lenger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer til å gå for biamp av senter og fronter med Cayin 6 kanaler og bruke VSX til bakkanaler. Har fått lite tilbakemeldinger men tenker dette er det beste.

Kommer muligens til å bytte z-amp med en kraftigere intergrert sak som har volum. En kammerat som hørte på anlegget klaget over at han fikk vondt i ryggen Her trengs det nok litt justerning av nivå....

Dette betyr at jeg nå kan begynne å tenke hi-fi med monoblokker og Totem. Kanskje også gjeninnføre vinyl ?? Har jo en del gamle gode LP'er liggende som jeg ikke har på cd.

Hvis dette skal realiseres trenger jeg preamp med phono og en kul vinylrigg. Men hva ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved biamping må en splitte signalet. Jeg bruker denne :

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

kult..

dette ser bra ut

solgte akkurat etpar Spinergy felger for 8000,-

Har kjøpt en Chevin PA forsterker til hjemmekinoen...

Er jo ingenting annet som duger

Stian

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 8000 hadde jeg solgt Spinnergy'ene på dagen.........................

Forøvrig er nok raceren til salgs med hjul for å finansiere videre utbygging av hjemmekinoen pluss muligens en veteran motorsykkel

Hyggelig at du likte kinoen selv om den er et "halvferdig" prosjekt i utvikling.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianLarsen
    kult..

dette ser bra ut

solgte akkurat etpar Spinergy felger for 8000,-

Har kjøpt en Chevin PA forsterker til hjemmekinoen...

Er jo ingenting annet som duger

Stian
    Hvilken Chevin har du kjøpt?
    Jeg har en A500, men den er ikke noe videre bra synes jeg..
    Har hatt A2000 og den var meget hifi :-D

Are

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått kjørt den første filmen med ny prosessor. Har desverre vært mye juleforberedelser så det har ikke blitt tid til kinoen.
    Men nå har jeg koblet opp VSX som kun pre og kalibrert kun med auto. Monoblokker på KLF, Cayin på senter, bakkanaler og en "rister", z-amp på andre "rister".
    Filmen som fikk æren av å innvie var "War of the worlds" en film av tvilsom innholdsmessig kvalitet, da den er omtrent en sammenhengende actionscene. Men du herlige fred for et lydtrykk og effekter.....

Det ble nesten skremmende når det tordnet med lite lavfrekvent og deretter dundret i jorden når maskinene kom. Først var det ikke risting bare høy og stram bass og deretter hoppet sofaen..... Tjo hei
    Og dette er kun med en sub (KSW 200)

Gleder meg til det blir Klipsch bak også samt dobbel sub (og kanskje 2 x SVS etter alt skrytet om "hjemmekinospesialist" med sykt trykk)
    Må si jeg har litt intuitiv tro på Klipsch + SVS.

Men når trykket på lyden begynner å bli så stort trenger bildet også et løft. Kanskje det kan komme noen "billige" Action One mk III på bruktmarkedet nå som two virker å overgå den i prestasjon glatt og har en nypris på 28 K. Det er jo lov å håpe.......

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se Mordaunt-shortene dine (er det ms-330?), har selv et par sånne liggende i en bod (brukte dem i hjemmestudio før). Var de i "rødt tre" slik de fremstår på bildet originalt, eller er det noe "juksing" ute og går? Mener at de kun kom i sort og en eller annen lys trefarge originalt.

Anyway.

Du trenger ikke to til, billig, forresten? Skulle gjerne ha rydda i boden...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er slik orginalt ja. Det er jo kun laminat og derfor enkelt å produsere i flere farver. Mener de var i svart, lyst tre, rødaktig og mørkt tre.
    Det geniale med dem er jo stativene som kan bygges i forskjellige høyder og som har integrerte spikes.
    Ken Kessler ga MS 3-30 strålende kritikker og mente den overgikk den gamle referansen Rogers LS5A.
    Har hørt dem på 600 watt Acuphase og da presterte de helt enormt. Har desverre ikke bruk for dem lengre da jeg trenger klanglike bakkanaler. Og selv om MS'ene er gode kan de ikke måle seg med Totem Arro, så jeg trenger ikke et par til.
    Det jeg kunne trengt var muligens et par 3-10 eller de minste Monitor Audio for å bruke med pc'en. Men dette kan vente litt. Vil ha ferdig kinoen først.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydtrykksmåling

Sterkt uoffisiell lydtrykksmåling.

Brukte en Nokia 5140 med db måler. På "darla" scenen hvor hun banker på akvariet fikk jeg 112 db.

Vet ikke helt hvor nøyaktig eller bra dette er. Rommet var i tillegg fullt av pappesker og annet utstyr som skal pakkes ned og selges (annonser kommer). Prosessor har kalibrert med tomt rom.

Gikk etterpå ut i bilen (900 ordentlige watt med 2,5 fharad kondensatorer) den klarte kun 111 db med en Pantera cd.

Lover godt for fremtiden dette. Men trenger nok litt assistanse med justering og oppsett for å få maksimalt ut av anlegget.

Neste post på programmet er demping av rommet. Har en kammerat som skaffer grå skumgummi i store mengder så det er mulig tak og vegger blir kledd med det. Vi får se hva som fungerer og hvordan det ser ut.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Sterkt uoffisiell lydtrykksmåling.

Brukte en Nokia 5140 med db måler. På "darla" scenen hvor hun banker på akvariet fikk jeg 112 db.

Vet ikke helt hvor nøyaktig eller bra dette er.
    Nokia 5140 måler ikke så så mye feil. Har sammenlignet min med Radioshacken min, og de viste stort sett likt på musikk. På rene sinuser viste Nokia'en litt mindre enn Radioshacken. Har ikke sammenlignet på "Darla" scenen, så jeg vet ikke hvor nøyaktig det er her.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du kommenterte dette akkurat nå. Det er ca en time siden jeg kjøpte meg digital Radio Shack måler, så nå vil det vise seg.................

Edit; selger trakk seg så det gikk ikke :sad:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr selges/byttes

Har ettehver hopet seg opp en god del utstyr. På tide å få ryddet litt opp og solgt unna. Skal legge opp anonser på AVtorget men vil ha en samleoversikt her. I tilfelle noen skulle ha bruk for mer enn en ting.

Kommer til å selge billig, men ikke til "skambud", kommer til å gi en antydning om ønsket pris men er åpen for alle bud. Hvis flere er interesert får den med høyeste bud tilslag evt den som var først ute.

Er også interesert i bytte, se egen liste.

Prosessor:
    AMC AV 81 HT
    meget god DPL prosessor med oppsett med mikrofon. Sort utførelse, fjernkontroll, orginal embalasje. Mener å huske at den kostet 5000 ny. Motorisert volum, direct, mm Ypperlig i stereo, kan brukes som ren stereoforsterker med godt resultat grunnet "direct" funksjon.
    Selges akkurat nå for 490 dollar se link;
    http://www.duratone.com.au/html/specials.html
    SOLGT

Integrert forsterker
    LFD Mistral integrated
    Håndbygd kvalitetsforsterker på 2 x 50 watt, eksklusiv design i brunt med gullknapper og velgere, nypris på 10 000 men high end lyd,
    link til produsent;
    http://www.aanvilaudio.u-net.com/lfd_page6.htm
    Bygd med høykvalitetskomponenter
    Kan medfølge sølv høytalerkabler som passer forsterkerens oppløste og gjenomsiktige lydbilde.
    Beste tilbud (antyder 6000,-)

DVD spiller
    Pioneer DV 717 gold
    Dette var en glitrende dvd når den kom og klarer seg fremdeles bra. Synes ikke den står noe tilbake for min Momitsu V 880 N. Men ble byttet ut grunnet Momitsuens nettverk og skalering.
    Perfekt stand, sonefri, orginal embalsje, fjernkontroll m/jog.
    Kostet litt over 9000,- ny
    sjekk linker; http://www.homecinemachoice.com/revi...neerDV-717.php
    http://www.dvd.reviewer.co.uk/review...asp?Index=1364
    Beste tilbud (antyder 1500,-) følger med flere Dvd filmer (Cursed, Van Helsing m.fl)

RDS radio
    Denon TU 580 RD rds
    Helt rå fm radio. Glitrende tester. Kan måle seg med alt av radioer til under 10 000. Fjernkontroll, orginal embalasje, perfekt stand.
    Kostet ny 2500 tror jeg
    Beste tilbud (antyder 1700,-)

CD spiller
    Denon DCD 1500
    Min første cd spiller, kostet 10 000 kr. Sølv utførelse, fjernkontroll, orginal embalasje. Var det beste som var den gangen. En kamerat brukte den som eneste lydkilde i et anlegg til 600 000. Variabel utgang og fixed rca utgang så den kan brukes alene med effektforsterker eller i vanlig oppsett.
    SOLGT

Høytalere
    Mordaunt Short MS 3.30 med intergrerte stativer med innebygget spikes
    Ken Kessler mente denne var bedre en Rogers LS 5A (den gamle stativreferansen i vanlig prisklasse) Pen høytaler som spiller meget godt med god elektronikk. Stativene kan bygges enkelt i forskjellige høyder. Mørk rosewood laminering, orginal embalasje. Kostet 4500,- inkl stativer nye
    SOLGT

Senterhøytaler
    S 214 TC spesialbygd
    Meget god senter som er bygd i MDF slik at du kan sette tung tv oppå senteren. Er lav og bred. Biwire terminaler og i sort finish. D'appolito konstruksjon.
    Beste tilbud (antyder 1200,-)

Subwoofer
    2x8 Cervin Vega dobbeltspole
    7. ordens kasse trekt i skinnimitasjon, målt til 127 Db i bilstereo konkuranse. Lettdrevet og høytspillende ! Biwireterminaler. Har brukt den også i hjemmekino, hvor den fungerer helt supert.
    SOLGT

Tv/stereo bord
    I edeltre (rosewood ?) med sotet glassdør. Dør, skuffer og hyller. ca 1 m bred og 60 cm høy. Eksklusiv, kostet 6000 kr ny
    Beste tilbud (antyder 1500,-)

17 dvd orginalfilmer sone 2
    Selges helst samlet men også hver for seg..
    50 kr pr stykk separat
    Beste tilbud (antyder 700,-)

Lyd og Bilde
    x antall årganger(tror det er fire eller fem). Gis med hvis en kjøper en gjenstand eller evt
    Beste tilbud

Sony mini disk MZ-R 50 med opptak og masse disker, sikkert 20 stk
    SOLGT

Sony Ericsson K500 i mobiltelefon
    Nesten ubrukt, uten operatørlås.
    Beste tilbud (antyder 500,-)

Hi-fi klubbens aviser
    Alle avisene fra den gangen det het Dannmarks hi-fi klubb og så lenge de ga ut aviser. Dette er samleobjekt for spesielt intereserte.
    SOLGT

Dvi kabel
    2 meter Dvi-d kabel OEM
    Beste tilbud (antyder 150,-)

Component kabel
    1,5 meter gull rca OEM kabel
    SOLGT

PC saker
    Kabinett (Fujitsu Simens) med hovedkort og 4 GB disk
    Cd brenner Philips (intern) i orginaleske
    Thomson ADSL modem (nytt uåpnet i eske)
    TBK 1407 Faxmaskin m/papirrull SOLGT

Printer
    HP Deskjet profesional CXI 895 med nye blekkpatroner. Kostet 3500 kr ny og fungerer 100%. selges grunnet bytte av maskin som hadde med printer.
    MYE bedre enn de billige skriverne som selges for noen hundrelapper på Elkjøp ol.
    Beste tilbud (antyder 400,-)

Minnekort
    Casio compact flash 8 MB 2 stk. Gis med ved kjøp av en annen gjenstand

Selger også Racer (Bianci med Spinnergy hjul 8000,- + ekstra Fir hjulsett 1500,-) Racer SOLGT
    hjulsett tilgjengelig

Bytteobjekter jeg er interesert i: Gode signalkabler RCA, Gode høytalerkabler min 2 m, gode hodetelefoner, Klipsch dipol bakhøytaler, PDA Lifedrive el. lign, Star Wars episode 1-6 dvdboks sone 2 , sub compact laptop, Videoprosessor , SMX lerretsduk på min 4 løpemeter, KEF Cht3005 i sølv

PM
    Mail sorumsand@hotmail.com
    sms 980 44 524

Mail hvis det er noe du vil ha bilde av.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står i innlegget med oversikten over utstyret er CD spilleren solgt. Har gått til en ny vår på vestlandet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ms 3-30

Nå er mine veldig gode og vellydende høytalere på vei til et nytt hjem hvor de igjen skal få spille hovedrolle. Lykke til i Finnmark !

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog skjønnhet

Gleder meg til å kunne nyte siste tilskudd i hi-fi kildene. Skal bli morsomt med gjenhør av gamle LP plater
    Lyd pr krone tror jeg at denne vil gi mye for latterlig lite penger. Avtorget et er fint sted......

Side 2 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •