Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 447
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se her ja. Nå snakker vi HD i alle bauger og kanter i casa Counterpointer Hvordan ligger det an med kinoen forøvrig nå? Mye som gjenstår før det kan nytes film full HD med kinoformat?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full HD i kinoen gjenstår det nok en bit enda. TTT

Desverre viser det seg at Crystalio er ute av stand til å gi signal ut Har vært hos Gorm i flere timer i dag men den er helt innadvendt:cry: Så den må sendes til Bergen på service.

Skal se om jeg får til en kvasi løsning med zoom på AE900 slik at jeg kan teste linsen. Gorm fortalte forøvrig om en svensk test hvor FE1500 knuste Isco i direkte sammenligning så jeg gleder meg til å se den i aksjon. Forøvrig er det jo en god del tweaking før den er helt på plass.

Har en IO data spiller som kan levere HD via nettverk, men siden pc er i biter så der ser det heller ikke helt lyst ut for full HD.

Er avventende til blu-ray og hd-dvd grunnet "krigen" som gjør at jeg mister litt lysten. Men det kommer antagelig når utleiefirmaene begynner å leie ut filmer. Betaler ikke 150++ kr pr film selv for HD

Siste biten er jo 1080P projektor. Det må avvente grunnet økonomi til ut på høsten evt tidlig vinter (problemet er at det egentlig kun er HD1 som står på ønskelista)

That about sums it up.....

Går jo ann å se en film der selv om alt ikke er ferdig heller. Du fortjener det Marantz Skal si fra når det er mulig å vise en film der (men da ikke i full HD)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Full HD i kinoen gjenstår det nok en bit enda. TTT....

.....Siste biten er jo 1080P projektor. Det må avvente grunnet økonomi til ut på høsten evt tidlig vinter (problemet er at det egentlig kun er HD1 som står på ønskelista)

That about sums it up.....

Går jo ann å se en film der selv om alt ikke er ferdig heller. Du fortjener det Marantz Skal si fra når det er mulig å vise en film der (men da ikke i full HD)
    Jeg kan jo alltids raske med meg Panasonic BD10, så er vi ihvertfall et godt stykke på vei

Forøvrig er også HD1 øverst på min ønskeliste. Bare synd den koster over det dobbelte av hva jeg kunne tenkt meg å bruke på en PJ...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva måtte du betale for linsa? Etter mine beregninger blir det dyrere å kjøpe den rett fra Finland når man legger til moms og frakt enn å kjøpe den på AVShop. Send meg svaret på PM.:-D Skal kjøpe samme linsa, men er ikke sikker hvor jeg skal kjøpe den enda.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg kan jo alltids raske med meg Panasonic BD10, så er vi ihvertfall et godt stykke på vei
    God ide

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Forøvrig er også HD1 øverst på min ønskeliste. Bare synd den koster over det dobbelte av hva jeg kunne tenkt meg å bruke på en PJ...
    Der er vi i samme båt. Ble nesten litt dårlig her forrige dagen. Det ble solgt en på AVSforum som hadde gått ti timer for 26K (4400$). Akkurat da er det litt kjipt å bo i Norge. Beste her til lands er vel demobrukt på Avshop til 47K

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hva måtte du betale for linsa? Etter mine beregninger blir det dyrere å kjøpe den rett fra Finland når man legger til moms og frakt enn å kjøpe den på AVShop. Send meg svaret på PM. Skal kjøpe samme linsa, men er ikke sikker hvor jeg skal kjøpe den enda.
    Du har pm

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger pearl på torget nå

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    ligger pearl på torget nå
    Siste biten er jo 1080P projektor. Det må avvente grunnet økonomi til ut på høsten evt tidlig vinter (problemet er at det egentlig kun er HD1 som står på ønskelista)
    men takk for tipset

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med "nytt" HC3. Har du testet det ennå? Har lest at det skal gi god bildekvalitet. Selv så trodde jeg film fra mitt DV-videokamera DCR-TRV10E var god, men det var til jeg fikk se råmaterialet fra HC7. HDV er uovertruffent i kvalitet.

Nå er ditt neste skritt at du benyter Mac som redigeringsplattform...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker

HC3 er utrolig fantastisk mye bedre enn mitt JVC d23. Utrolig bra kvalitet ved direkte hdmi rett i plasmaskjermen, og praktisk
    Samtidig som kameraet er lekkert å se på.

Hadde nok gått for Mac hvis jeg skulle kjøpt nytt. Men er låst til pc en stund fremover (har ganske ny pc og ultraportabel laptopp). Har fått anbefalt "Vegas" redigeringrprogramvare til pc som skal være meget bra og lite resurskrevende. Kommer til å teste dette.

Har stilt noen spørsmål om video ol. i en annen tråd. Men svar gjerne her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg stativ. (43o kr hos DDMR) Meget fleksibelt. Dette er zoom utgaven som tåler 3 kg belastning. Blir spennede å se hvordan den fungerer i praksis.

Har også bestilt meg en kameraveske. Orker ikke de standard trege veskene så har gått for en Crumpler

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorillapoden er en hendig sak å ha med seg ja. Jeg var så "dum" å ta med min til faren min... Etter mye skryt gikk jeg tomhendt hjem. Får vel skaffe meg zoom-versjonen jeg også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ta med gorilla'en når du skal teste 18-200 linsa. Ikke sikkert at det er nødvendig med zoom, slr er jo et par hundrelapper billigere og har hurtigkobling.
    Jeg tok zoom fordi jeg har batterigrep og litt stæsj på reima samt at jeg nok kommer til å ha blitz også (savner en skikkelig blitz)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu er det på tide med litt oppdatering igjen. Har hatt en lang periode med mye annet å tenke på, men nå er det skjedd litt på lyd og bildefronten.

* har fått Crystalio reparert på garranti ! :-D (utrolig bra service av Httech)

*lerretet er spent opp og nesten ferdig maskert. Har nå en genialt enkel og billig manuell flyttbar maskering på tre sider. For forskjellige formater.

*kom tilfeldigvis over en Systemdeck II, så nå blir det gjenhør med vinylen snart (mangler riia kun). Utrolig rå design på Systemdeck enda bedre enn gamle Projekt RPM4.

* har handlet en Thoshiba EP10 og det kommer en PS3 i uke 48 så nå blir det 1080p/24 kilder på begge formater.

*har ferie neste uke som skal brukes til å pusse opp "projektor rommet" så da kommer FE1500 til å bli montert

*forhåpentligvis kommer også en Denon 3805 til å drive ristesofa samt DIY SVS sub

Nok av prosjekter :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte helt i forrige post at det er foto/video bestilling på vei fra USA (B&H
    photo)

Har bestilt blitz til EOS, en 430 EX med diffusor samt vidvinkelforsats, microfon og ekstra batteri til HC3.

Bestilte i går natt og pakka er allerede i Køln. UPS har orden på sakene
    Det blir vel et lite opphold i tollager el lign så det tar vel en uke eller så. Tiden vil vise. Denne jula skal filmes og fotograferes i god kvalitet 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julaften allerede? Mye på gang hos deg nå. Ser frem til å lese / se bilder av oppusset projektorrom.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når blitzen kommer så blir det vel en råd med nye bilder. Det er jo blitt veldig mørkt der nede 8)

Skal en ha skikkelige julepresenter så må en kjøpe dem selv.

Forøvrig har ditt prosjekt inspirert til å tenke oppgraderinger i stueanlegget også. Det første på lista er vel å få en verdig avløser til Sony dav-s800 kompaktanlegget som er 5.1 og gå for en reciver med hdmi og hd lyddekoding.

Har også sykt lyst til å få lakket mine Totem Arro slik at de kunne brukes som frontkanaler i stua. Selv om de har gjort god nytte for seg på langlån hos Akto.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser spennende ut dette, counterpointer!

Lurt litt på dette maskerings-styret selv.

Vet ikke helt om jeg vil gå for 16:9 eller "full kino".

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en stor duk og har fleksibel maskering så trenger du ikke låse deg til et format på skjermen.

Skal beskrive og ta bilder av mitt latterlig enkle og billige opplegg. Men det haster jo ikke sånn velidg for deg Morten :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult å fått sett opplegget ditt Knut. Det er jo som du sier med litt maskering så kan du få det beste av begge alternativer. Skikkelig bredt bilde på film er tross alt noe annet enn "bare" 16:9 :-D.

Du får ta deg en tur og se på "kinoen" til Mor10. Det blir utrolig bra når det blir ferdig.

Når blitzen kommer så blir det vel en råd med nye bilder. Det er jo blitt veldig mørkt der nede 8)
    ...hmmm...skeptisk...blitz ødelegger mer enn den hjelper spør du meg. Litt lyssetting, stativ og lengre lukkertid gir mye mer stemning i bildenen enn hardt og skyggefremmende blitz.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny pj, rimelig ukjent for meg, men så er jeg ingen pj mann eller

På tide med noen bilder fra cinema pust og pes snart ?

Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •