Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 447
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Oisann, la faktisk ikke merke til at du holdt til i sørumsand. Et besøk hos deg, eller å få de hit for en test høres veldig morro ut Da kansje Zu druid kommer på banen igjen
    Da ordner vi med at de kommer en tur til deg etterhvert Det beste er jo å teste høytalere hjemme hos seg selv. Vet at du kan få en fordelaktig pris på demoeksemplaret, hvis det skulle vært interesant. Men først test....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare dele en veldig søt historie med dere.

Har fri i dag og siden den ene halvdelen av de fantastiske tvillingene (5 år gamle) hadde feber, ble prinsessen plassert i sengen sammen med sin halvvåkne pappa... Broren dro glad og fornøyd i barnehagen med mamma.

Vi sover et par timer ekstra før vi våkner. Første spørsmål er "Pappa kan vi spille på de STOORE høytalerne??" Så vi koser oss med "asian grooves" på Zu Druid en god stund. "dette var fin musikk pappa, men kan jeg hente den kuuuule musikken??" Pappa har en mistanke og sier "klart det gullet" Og som ventet kommer prinsessen med "reise reise". Ja det er faktisk Ramstein som er den klare favoritten. Så vi spiller nesten hele plata på høy styrke. "det låter mye tøffere nå pappa!" Imponerende trykk med tanke på at høytalerne drives av et lite JVC kompakt annlegg. Er ikke mange wattene....

Deilig å ha slike kvalitetsbeviste barn

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, noen som alt har skjønt det! imponerende..
    Så hva syntes du om Druidene så langt? De du har på utlån er vel ganske så godt innspilt de? Lurer på hvordan de låter i forhold til mine..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Hehe, noen som alt har skjønt det! imponerende..
    Ikke sant :-D :-D
    Så hva syntes du om Druidene så langt?
    Imponert over hva de klarer på kompaktanlegg. Det er så deilig å ha kremlyd på soverommet. Må flytte dem over i kinoen og la de få en runde på monoblokkene.
    De du har på utlån er vel ganske så godt innspilt de? Lurer på hvordan de låter i forhold til mine..
    Det er jo faktisk helt umulig for meg å si Du får komme innom en tur.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utpakking

Etter en lang ferd, først internt i USA, så med båt over dammen. Etter å ha ankommet Halden sendt med post til Bergen for så å bli sendt tilbake til Sørumsand med post. Pakka bærer litt preg av dette

Nøye innpakking

Perfekt høyde til kinoen, rekker akkurat fra gulv til tak :-D

Dette er altså Stewart Ultramatte 200.

Kommer ikke til å rulle det helt ut før jeg får kjøpt inn matrialer til å henge det opp i. Siden jeg ikke har fått skaffet pj enda, er det jo ikke noen bråhast. Men på den annen side kunne det vel vært lurt å hengt det opp for å finne ut hvordan aktuelle projektorer presterer på dette litt speselle lerrettet med 2 i gain.

Vurderer sterkt å bruke Tourus oppsett (samme som LL link ) men er ikke sikker. Må nok teste litt forskjellig først...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Og som ventet kommer prinsessen med "reise reise". Ja det er faktisk Ramstein som er den klare favoritten [...]
    Veldig bra!

Du har en datter med meget god smak

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah... Endelig var lerret i hus Ett skritt til på veien mot ferdig kjeller-kino

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Veldig bra!

Du har en datter med meget god smak
    Hun tar etter sin far........ ops:

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Aaah... Endelig var lerret i hus Ett skritt til på veien mot ferdig kjeller-kino
    Er redd jeg aldrig blir "ferdig" Kommer alltid nye prosjekter.
    Men det hadde vært stas å fått den i stand til å vise film igjen :-D

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var svært lerret det ja.:-)

Kor stort er planen å lage det, 2:35:1 format eller? (mulig det står før i tråden, men fant det ikkje) Skulle vært AT, så hadde du kunnet dekke heile endeveggen..

Blir nok stort nok likevel tenker eg, vanskelig å lage at tourus oppsett som dekker heile veggen og..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på pj og linse, hvor stort lerrettet blir. Planen er minimumm 3 meter bredde, antagelig 330 cm eller 350 cm. (2.35 eller bredere)

Skulle gjerne dekket hele veggen men det krever for mye :-D :-? Det er heller ikke ønskelig med noe annet enn Clear Pix pga kort sitteavstand. Det finnes vel også grenser for hvor stort lerret til å med jeg kan ha. 450 cm bredde med 290 cm sitteavstand er litt vel :shock:

Slett ikke sikkert det blir Tourus før jeg får HD1 eller bedre. Tror ikke jeg vil tilpasse Stewart til en mellomprojektor

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok et konge-lerret. Grattis! Det var jo litt av en rundtur det fikk med transport, da

Hadde jeg vært i din projektor-situasjon nå, så hadde jeg ventet til Sony VW60 kom. Men for all del. Vi som har sett HD1 vet jo litt hva den er god for...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette :-) Med såpass stort lerret ville jeg vurdert projektorer med nok LYS. Min Pearl står i High modus på et 280 bredt 2.40:1 lerret. Det går såvidt, kunne gjerne hatt mer lys for å si det slik. Så med 330 eller 350cm så kommer iallefall Pearl til kort. Ser det er 2.0 gain men allikavel altså;-)

Uansett lykke til. En skikkelig spennende kino dette ja!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Med såpass stort lerret ville jeg vurdert projektorer med nok LYS.
    Helt enig. Har nå gjort maksimalt med rommet (batcave) og high gain lerret, men alikevel kunne det vært bra med mye lys.
    XV21000 er vel den mest aktuelle av de som er ute nå, men prisen er uaktuell. Kanskje neste fra JVC har mer lys.
    Det blir uansett en mellomstasjon. TW700 og AX100 har jo MYE lys, men så var det det med oppløsning da.
    Må sjekke med en 8720 og evt bruke anamorf linse for å få maks lys.

Uansett lykke til. En skikkelig spennende kino dette ja!!
    Takk for det. Selv om den ikke er i nærheten av ditt utstyrsnivå (lett minsunnlig )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå oppdatert post#1 så det er lett å se hvilket oppsett jeg bruker :-D

Det var ikke mulig slik det sto.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette :-) Med såpass stort lerret ville jeg vurdert projektorer med nok LYS. Min Pearl står i High modus på et 280 bredt 2.40:1 lerret. Det går såvidt, kunne gjerne hatt mer lys for å si det slik. Så med 330 eller 350cm så kommer iallefall Pearl til kort. Ser det er 2.0 gain men allikavel altså;-)
    Vel, jeg bruker Pearl på en 3,3m bred duk(2.35:1), med gain 1.0.. Så det er mulig med Pearl det også, men jeg er enig med deg i at det er veldig på kanten.. Så lenge du har skikkelig lyskontroll, så er det utrolig hva som går greit.. Selvsagt blir det mer "punch" i bildet når du satser på et mindre bilde, men øyet venner seg jo til lysstyrken etterhvert, og da får du brukbart med punch igjen..

BTW: Pearl i High og JVC i High er omtrent like lyssterk.. Faktisk kan Pearl være litt sterkere. Tror det var Projector-central de hadde testet high-ansi-verdiene.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pearl med samme duk (Stewart Ultramatte 200) i torus 2,35:1 oppsett med anamorph linse (bredde 293) har faktisk godt med lys hjemme hos meg. Rommet har i tillegg lyse vegger.

Tror nok at det går ganske greit med en del større duk. Jeg tror 330 skal kunne gå ganske bra, spesielt i en "batcave". Det er likevel mulig at man må bytte lampen på projektoren litt oftere, men det bør man kanskje uansett for å være på den sikre siden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL hva gjorde du i forhold til den blå tapen på duken din? Er litt i tvil om jeg skal teipe gaffa over den og stifte gjennom begge eller hva.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    LL hva gjorde du i forhold til den blå tapen på duken din? Er litt i tvil om jeg skal teipe gaffa over den og stifte gjennom begge eller hva.
    Jeg regnet med at den blå teipen merket en vannrett strek på nedsiden av lerret. Hos meg henger den bare på nedsiden, så jeg kommer til å skjære den bort etterhvert. Det er sikkert ikke dumt å stifte gjenneom den og gaffa teip hvis du har muligheten for det. Det vil jo gjøre det hele mer holdbart.

Det er ikke mulig å fjerne teipen og bruke denne ytterkanten til å ha bilde på. Tipper at det har skadet overflaten, samt at du ikke får fjernet teip restene uten kraftige løsemidler.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det merket opp et kvadrat i ytterkant av duken. Jeg regner med dette var merking for størrelse.
    Det er uansett mer enn nok duk uten teip på til selv 350 cm bredde.

Tror jeg kommer til å gjøre som beskrevet.

Håper jeg får litt hjelp i morgen slik at jeg kan få hengt duken på veggen.

Eneste ulempen med det er at jeg mangler pj.
    Blir spennede å se hvordan M25 klarer seg mot WV60 foresten. Men dette blir nok ikke aktuelt å se før til høsten.....
    Litt kjipt å måtte ha venteprojektor.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for en god stund siden mottat Stewart UM200 duken. Men på grunn av dårlig helse har det ikke blitt gjort stort.

Men omsider kom jeg meg igang med jobben.

Dette er vel og bra. En ramme som er over 350 cm bred er ikke veldig lett å hanskes med alene i et rom på 430 cm bredde. Resultatet er følgende :???:

Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •