Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 447
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nå er ikke jeg AK, men jeg velger nå å svare allikevel..
    Helt greit

2 spørsmål, har du tenkt å bruke anamorfisk linse, eller skal du bruke zoomen på prosjektøren til å fylle skjermen? Det er tross alt snakk om nesten 33% ekstra lysstyrke du får med å bruke en anamorfisk linse.. (PS: Jeg vet jo at Model Two/M20 ikke har stor nok zoom, så da må du jo uansett satse på en anamorfisk stretch linse med den, med mindre du har gjort noen nye modifiseringer på kino-rommet?)
    Tenker på anamorf linse til M20. Det er en modifikasjon av kinorommet på vei, men det krever ganske tungt utstyr å kutte i en 15 cm tykk betongvegg :roll:

Dersom du vurderer å klarer deg uten linse, så ville jeg kanskje ha vurdert å satse på den 2.0 gain duken. Den er ikke ideel, men dersom du skal bruke zoomen på projektøren, så vil den måtte fylle et areal som tilsvarer 150".. Da kan 2.0 gain komme godt med! Dersom du derimot har tenkt å bruke linse, så er situasjonen litt annerledes, da tror jeg at jeg heller ville ha satse på en Carada 1.4 2.35 gain screen. Det er iallefall den skjermen jeg har mest lyst til å satse på. De koster dobbelt så mye som den skjermen du vurderer (iallefall med frakt og moms), tror jeg kom frem til en sum på 8-9000,- inkl. frakt/moms for den største Carada 2.35 skjermen..
    Har linket til denne noen poster ovenfor Carada

Forøvrig er det mulig jeg bytter pj hvis jeg skal kjøre uten anamorf linse. TRenger da en med større zoom og mere lys osv. Men dette er helt i det blå.

Uansett, dersom du kan få skjermen til Norge for 3500,- inkl. alt(?).. så høres jo det ut som en veldig god deal.. Personlig tror jeg at jeg ville ha tatt en sjans og sett hvor "ille" det ble.. Det burde være mulig å selge den videre uten altfor mye tap..
    Det er ikke noe stort marked for så store skjermer. Spesielt ikke med slike egenskaper. Men det er jo mulig.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forøvrig er det mulig jeg bytter pj hvis jeg skal kjøre uten anamorf linse. TRenger da en med større zoom og mere lys osv. Men dette er helt i det blå.
    Vel, jeg kjører Pearl (med lampen i High) på en 2.35 duk som er 3,3m bred og har en gain på 1.0.. Det fungerer helt greit det, selv om jeg absolutt hadde ønsket meg mer gain på duken.. En slik 2.0 duk hadde helt sikkert fungert veldig bra. Ulempen er selvsagt at de som sitter på sidene vil få et noe dårligere bilde pga innsynsvinkelen.. Da er spørsmålet hvor mange sitteplasser du har i bredden, og hva slags innsynsvinkel de som sitter lengst ut har?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører kort sitteavstand, men få plasser midt i rommet. Tror ikke innsynsvinkel er det værste problemet, heller det med hotspotting og farvefeil som Ak skriver om.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lerretsduk kjøpt

Har nå kjøpt brukt lerrettsduk fra USA. Spennede å se hvor lang tid det tar. Dette blir et utprøvingsprosjekt da det er usikkert hvordan det vil fungere.

Duken er Stewart Ultramatte 200

Den har gain på 2 så det er spørsmål om hotspotting og farvefeil. Men har snakket med Lars (antagelig hifiLars) på Neby som mente at til prisen var det ikke noe spørsmål. Det mest optimale hadde nok vært Studio Tek 130 men det kommer på skyhøyt mye mer.

Tanken er å lage en buet skjerm på 330 cm bredde. Mulig at det kan bli tourus også men det må jeg vurdere. Siden det innebærer bruk av vifte.

Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet å vente på at duken kommer seg trygt til Sørumsand. Det kan sikkert ta litt tid.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis noen trodde dette var en ny pj så tok de altså feil. Har kastet meg på bølgen.... Er nå glad "kanonist"

Bildekvaliteten bør nå bli hevet noen hakk...

Veldig fornøyd med 350D. Synes faktisk at 18-55mm linsen fungerer veldig bra ops:
    Hmmm det kan vel ikke stemme.

Kommer nok til å spørre flere steder om hvilken linse(r) som kan egne seg. Kunne egentlig tenkt meg noe i retning av 18-200mm er ikke helt typen til å skifte linser hele tiden og siden kit linsen gir en kvalitet som langt overgår kompaktkamera vil nok en slik være mer enn god nok for meg.

Det beste hadde vel vært å hatt en vidvinkel (10mm) en portrettlinse (50mm) og en tele (75-300mm evt med x2 adapter)

Trenger også anbefaling på blitz? Bør vel ha en som kan rettes opp?

Samt at jeg lurer på om det hadde vært en ide med et veldig raskt minnekort. F.eks UltraII fra Sandisk.

DSLR er i alle fall veldig morsomt å ta bilder med. Har blitt mange hundre bilder bare på noen dager :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt kamera Jeg kjøpte meg et minnekort som heter DaneElec til mitt kamera, etter anbefaling fra Akto. 2GB, 133x hastighet og 10 års garanti til den latterlige sum av 499kr. Kjøpte det fra Japan Photo for noen mnd siden, men nå finner jeg det ikke på siden deres. Du kan evt lete litt ellers på nettet eller sende en mail til Japan Photo. Er verdt å sjekke litt rundt da det er enorm prisforskjell på minnekort.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede et 1gb kort.
    Sandisk sitt 1 gb Ultra II (husker ikke hvor raskt det er) koster 144,-

Det er jo plass til 250 bilder på 1 gb men det er kanskje lurt å gå for 2 Gb

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan hastigheten er på sandisk-kortet du har, men så lenge du kan ta seriebilder med kameraet ditt er vel minnekortet du har raskt nok.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt nå og fant dette link
    Sandisk Compact Flash Extreme IV 8GB dette er dobbelt så raskt som 133x kort og koster 1650,-

hmmm da går det vel å kjøre RAW format i rask serie.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diy Svs

Har laget en liten variant av SB12. Det er brukt et 12.2 element i en lukket kasse. Tenker at denne skal inn som sentersub eller bare som nr 3 sub. Det vil vise seg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo liten og søt Fått testet noe enda?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks :?

Kinoen er "disaster area" grunnet malingsprosjekt som drar ut i tid samt at KLF 'ene skal bli sorte....

Alt for mange prosjekter på en gang.

Samt at jeg har del eksamen i en videreutdannelse (mastergrad) til neste fredag............. :evil:

Håper jeg får testet den snart.

PS. hadde også et lite håp om at vårt "betongborreprsjekt" kunne gjøres mens alt er dekket til. Men du må jo bli friskmeldt først

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. hadde også et lite håp om at vårt "betongborreprsjekt" kunne gjøres mens alt er dekket til. Men du må jo bli friskmeldt først
    Oi, det hadde jeg glemt ops: Har begynt å jobbe igjen, så jeg kan spørre i morgen. Kan evt være lurt å sende meg en sms midt på dagen og minne meg på det

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er jo travelt opptatt med å bytte utstyr.

No worries.

Sender en sms i morgen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cinema pust & pes , kjerneborring ruler !!! takk Marantz

Det kommer bilder fra seansen. Men ikke i kveld.

Må bare takke Marantz. Utrolig at det finnes så hjelpsomme og greie folk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem. Kjerneboring er jo litt kult

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder

Her kommer dokumentasjon av siste nytt i cinema pust og pes. Dette var bare morro.

Slik var det første hullet. Hugget ut med hamer og meisel. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid men brukte mange timer fordelt på flere dager.

-projektorhull-jpg

Så har jeg i det siste malt kinoen helt sort og grå.

Maskering før borring.

Seriøst maskineri, med en kjempetrivelig operatør :lol: . Marantz kan sikkert utfylle. Men dette er altså et kjernebor på 200mm, festet på en vakumrigg med egen kompressor og tilkoblet egen trykktank med kjølevann. Denne kutter seg gjennom 15 cm BETONG med mye stein på 8 MINUTTER :shock: :shock:

Voila knappe 20 minutter

Litt søl blir det jo, ikke noe å gjøre i parkettbelagt stue. Men med litt nøye planlegging kunne det sikkert gått greit det også.

Hullet fra kino siden

Gjennom hullet mot kino

Den nye og sterkt utvidede utsikten til pj (og evt anamorf linse) :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig prosjekt!

---

Ahhh, den som hadde hatt slikt utstyr tilgjengelig...

Jeg skulle lage meg en lufteventil i kjellerrommet mitt og måtte gjennom en vegg som dette (50cm tykk...):

(legg merke til størrelsen på steinen ved kontakten til skjøteledningen...)

Jeg kjøpte meg et 55cm langt murbor og begynte med godt mot å bore hull etter hull i en sirkel. Jeg vet ikke hvor mange timer (dager?) jeg holdt på med dette (jeg har tydeligvis fortrengt en del...), men til slutt hadde jeg kanskje boret 30 hull (med en slagdrill av moderat størrelse kan jeg legge til).

Det var da jeg gikk på utsiden av huset for å se hvordan det så ut på andre siden av veggen jeg fikk karamellen... Selvsagt var det uendelig naivt å tro at jeg skulle klare å borre alle hullene 100% parallelt, men synet som møtte meg var 30 hull totalt tilfeldig plassert i en radius på omtrent 40 cm...

Så... kjerneboring er absolutt å anbefale, ja...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg kjøpte meg et 55cm langt murbor og begynte med godt mot å bore hull etter hull i en sirkel. Jeg vet ikke hvor mange timer (dager?) jeg holdt på med dette (jeg har tydeligvis fortrengt en del...), men til slutt hadde jeg kanskje boret 30 hull (med en slagdrill av moderat størrelse kan jeg legge til).

Det var da jeg gikk på utsiden av huset for å se hvordan det så ut på andre siden av veggen jeg fikk karamellen... Selvsagt var det uendelig naivt å tro at jeg skulle klare å borre alle hullene 100% parallelt, men synet som møtte meg var 30 hull totalt tilfeldig plassert i en radius på omtrent 40 cm...

Så... kjerneboring er absolutt å anbefale, ja...
    Må innrømme jeg lo godt da jeg leste dette. Føler virkelig med deg.

Det er fullt mulig å leie slikt utstyr. Marantz vet priser og slikt

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme jeg lo godt da jeg leste dette. Føler virkelig med deg.
    Det er 7 år siden, så jeg klarer å le av det selv nå ;-)

Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •