Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 23 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 447
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Regner med at M20 ikke er mindre lyssterk enn Model Two?

Model Two kunne gå opp til "ekte" 1000 ANSI lumen, JVC HD1 kunne vel strekke seg til 700 ANSI lumen, og det er slett ikke dumt det heller. Burde holde til ganske stor skjerm det..
    Det antydes at M20 har litt dårligere sornivå enn Two det skulle vel tyde på at den har minst like mye lys kanskje mer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm

En (dvs jeg) burde lære seg å kommunisere bedre med sin W. Jeg hadde sett for meg at siden hun helst vil ha kinoen helhvit så ville blått tak kunne være et kompromiss. Det ble bare miss........:???:
    Etter å ha malt taket og deler av veggen blå, fikk hun se på kinoen. Det ble tommelen ned. "Harry" var hennes dom. Er enig i denne. Hennes forslag er mørk grå i taket og litt lysere på veggene :-D
    Dette kommer jo til å bli enda bedre.

Lerrettet er nå utvidet til 330x140 så får vi teste og se hvordan det fungerer.

Neste prosjekt er større hull i bakveggen slik at det blir mer fleksibelt med projektor og evt anamorf linse. Må også få lånt med en 1080P med kraftig zoom og lensskift for å teste ut "kvasi" 2.35:1

Mye jobb, men stor bedring i sikte

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av en test. Det er disse gråfargene som er tenkt brukt. Viser jo også blåfargen som ble underkjent :-D

Tar gjerne synspunkter på fargene.

Tenker litt på å lage en ramme med stoff i taket ved lerretet for å komme bort fra refleksjoner. Det er jo bare fire cm fra toppen på lerret til taket så refleksjonen vil være der uansett om det er sort maling også. Stoff vil løse dette.

Er det noen som har kvalifisert formening om hvor stort dette feltet med stoff bør være? Jeg tenker ca 50 cm ut i hele rommets bredde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes, utifra bildet over, at du bør gå for de grånyanser du har markert i taket og på veggene. Det så naturlig ut.

Når det gjelder 4cm vs. 50cm så høres det som du er godt innefor marginen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det kom helt klart frem i posten foran. Så jeg lagde en lynkjapp illustrasjon (desverre dårlig, hadde ikke tilgang på Photoshop kun Paint)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fargene ser bra ut, men husk at det sannsynligvis vil bli lysere enn det du tror på forhånd. Dette ser du først når rommet er ferdig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Maling blir alltid lysere når den tørker og når den får "større flate å vise seg på".

Vet sannelig ikke om den illustrasjonen illustrerte hva du ville illustrere. Jeg tolket det slik: 4 cm er avstanden fra lerretets øvre kant opp til taket. 50 cm er avstanden fra overgangen mellom taket og langs taket mot sitteposisjonen. Dersom det er riktig tolket så er forholdet (50/4=12,5) plenty.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønte det helt fint Tiger (meget mulig illustrasjonen er mer villedende enn veiledende ops: )

Ak+Tiger
    Må se om det blir mørkt nok med de fargene. Sant at det er vanskelig å si før en har gjort det.

Siden dere er inn å leser akkurat nå. Har et spørsmål om lerret. Det er et tilbud på Stewart Ultramatte 200 som jeg vurderer. Når lerrettet blir så stort som 330x140 sluker det jo lys! Men U 200 har gain på 2 :shock: er redd dette blit ALT for mye. Hva tror dere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter gjerne litt så sent på kvelden. Betyr ikke et såpass høyt gain et relativt smalt visuelt sweetspot?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stewart er høykvalitetslerret, men heller ikke de klarer å snike seg unna problemene lerret med høy gain ofte kan gi. Man kan da oppleve problemer som snever innsynsvinkel, hotspotting, sparkling og fargeskiftninger.

Men siden jeg ikke har erfaring med nevnte lerret er det vanskelig å si. Lerretet er i utgangspunktet laget for CRT.....
    Det hjelper naturligvis at lerretet blir såpass stort mtp. sparkling og hotspotting.

Det er vel egentlig bare å prøve Vil det være mulig å returnere?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å returnere. Det er en som selger brukt på AVS forum.

Innsynsvinkel er 120 grader iflg. spesifikasjon. Hotspotting skal iflg. Stewart ikke være påtrengende

Er spennede tanke å prøve men det vil koste noen tusen (3-4K kanskje) så det bør hvertfall være sterke ting som taler til fordel. Spørsmålet blir vel om gain oppveier for andre ulemper.

Det er jo ikke allverden opp til 136" Carada lerret i 2.35:1 (ca 7K)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsynsvinkel er 120 grader iflg. spesifikasjon. Hotspotting skal iflg. Stewart ikke være påtrengende
    Hvordan definerer Stewart "påtrengende" ?

Godt mulig det fungerer bra, men jeg tror det an være på kanten med 2.0 i gain, selv med den størrelsen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hvordan definerer Stewart "påtrengende" ?
    Sitat Opprinnelig postet av fra Stewart sine sider
    GAIN: 2.0
    HALF GAIN:26°
    VIEWING CONE: 120°
    This screen material is 100% brighter than matte white surfaces and is color corrected for CRT projectors. This high gain screen material works extremely well with slide and film projectors. Ultramatte 200 is an excellent choice for large screen formats.

Over 100% Brighter than a matte-white screen
    High gain for low output projectors
    Works extremely well for boardroom presentations
    Excellent choice for large screen formats
    Anti-hotspotting formulation
    Color corrected for CRT's
    Available with opaque backing (must specify if needed at time order is placed)
    Washable (see proper cleaning instructions)
    Seamless up to 40' x 90'
    Flame Retardant
    Jeg vet ikke hva "anti hotspotting formula" betyr.
    Dette er infoen jeg har i øyeblikket.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "anti hotspotting" høres faktisk temmelig avansert ut. Dersom de klarer å få til gain på 2 og unngå hotspotting så høres det jo helt rått ut.

Det vil jo slik jeg forstår det bety at skjermen ikke har samme struktur over hele overflaten. Det igjen høres dyrt ut.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stewart burde jo vite hva de driver med men kan godt være "salgstriks" alikevel.

Gorm kjente ikke til dette lerrettet. Noen som vet om noen med peiling som kunne gi et skikkelig svar?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "anti hotspotting" høres faktisk temmelig avansert ut. Dersom de klarer å få til gain på 2 og unngå hotspotting så høres det jo helt rått ut.

Det vil jo slik jeg forstår det bety at skjermen ikke har samme struktur over hele overflaten. Det igjen høres dyrt ut.
    Stewart burde jo vite hva de driver med men kan godt være "salgstriks" alikevel.
    "Anti hotspotting" høres jo fint ut, men det er ikke godt å si hva det egentlig er. På en 3-rørs vil hotspotting uansett være et mye mindre problem enn på lampeprojektorer. Stewart skriver også at lerretet er optimalisert for 3-rørs, hvor hotspotting som sagt ikke vil være et problem.
    Det tryggeste er å ikke gå for denne duken.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, men din bedre halvdel reddet deg fra en mindre pen blåfarge

Tror det kommer til å se vesentlig bedre ut med to grånyanser, ser ut til å bli en veldig stilig kino!

Forresten ivirg leser av tråden, mye morro her.

Lykke til videre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det tryggeste er å ikke gå for denne duken.
    Det er antagelig et godt råd, men det frister litt alikevel siden det ikke finnes så mange andre gode alternativer. 3500 kr er jo ikke lite men heller ikke så mye for en duk av denne størrelsen.

Hvilken duk ville du valgt Ak, hvis du skulle hatt 330x140 bilde i min kino? (først og fremst med M20, men kanskje også med en alternativ pj i samme prisgruppe maks 30K)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Ikke for å være frekk, men din bedre halvdel reddet deg fra en mindre pen blåfarge

Tror det kommer til å se vesentlig bedre ut med to grånyanser, ser ut til å bli en veldig stilig kino!

Forresten ivirg leser av tråden, mye morro her.

Lykke til videre.
    Du er ikke frekk :-D er faktisk helt enig. Det er ikke for ingenting at det heter BEDRE halvdel.

Takk for god kommentar

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvilken duk ville du valgt Ak, hvis du skulle hatt 330x140 bilde i min kino? (først og fremst med M20, men kanskje også med en alternativ pj i samme prisgruppe maks 30K)
    Nå er ikke jeg AK, men jeg velger nå å svare allikevel..
    2 spørsmål, har du tenkt å bruke anamorfisk linse, eller skal du bruke zoomen på prosjektøren til å fylle skjermen? Det er tross alt snakk om nesten 33% ekstra lysstyrke du får med å bruke en anamorfisk linse.. (PS: Jeg vet jo at Model Two/M20 ikke har stor nok zoom, så da må du jo uansett satse på en anamorfisk stretch linse med den, med mindre du har gjort noen nye modifiseringer på kino-rommet?)

Dersom du vurderer å klarer deg uten linse, så ville jeg kanskje ha vurdert å satse på den 2.0 gain duken. Den er ikke ideel, men dersom du skal bruke zoomen på projektøren, så vil den måtte fylle et areal som tilsvarer 150".. Da kan 2.0 gain komme godt med! Dersom du derimot har tenkt å bruke linse, så er situasjonen litt annerledes, da tror jeg at jeg heller ville ha satse på en Carada 1.4 2.35 gain screen. Det er iallefall den skjermen jeg har mest lyst til å satse på. De koster dobbelt så mye som den skjermen du vurderer (iallefall med frakt og moms), tror jeg kom frem til en sum på 8-9000,- inkl. frakt/moms for den største Carada 2.35 skjermen..

Uansett, dersom du kan få skjermen til Norge for 3500,- inkl. alt(?).. så høres jo det ut som en veldig god deal.. Personlig tror jeg at jeg ville ha tatt en sjans og sett hvor "ille" det ble.. Det burde være mulig å selge den videre uten altfor mye tap..

Side 13 av 23 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •