Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 447
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dersom ingen har fått poenget enda velger jeg iRobot.
    Unnskyld meg dersom noen allerede har svart det. Surfer på en 640x800 jobb-pc, og det er litt vanskelig å få den hele og store oversikten :-)

DrE
    Stativene er vel fra IKEA? Jeg tror jeg har de samme og de er kjøpt der hvertfall. Bruker de til bakhøyttalerene mine. Jeg har "vridd" de, blir meget pent det og

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Godt å høre at du er fornøyd med Wireless DJ, Counterpointer. Har du noen synspunkter om lydkvaliteten? Ser du spiller av wav'er også
    Det er tydelig forskjell på mp3 og waw. (waw er milevis bedre)
    Bruker den på anlegget i stua, et Sony design surround anlegg. Det er vel ikke det mest analytiske å teste på men er generelt veldig fornøyd med kvalitet.
    Kan jo kjøre litt a-b testing mot cd for å se om det er forskjell. Tviler på at den er stor på dette utstyret.

Men uansett er det så utrolig greit å ha tilgang til så mye musikk så lettvint. Tror nå jeg kommer til å kvitte meg med cd skifteren min (Pioneer 301 platers).

Eneste ulempen er at pc må stå på kontinuerlig. Skulle ha gjemt en server eller noe et sted som kunne stå på hele tiden.
    Alternativt må jeg kjøpe eller lage en støyboks til pc'en. Orker ikke flere vifter som står å suser overalt, har nok av dem fra før.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Stativene er vel fra IKEA? Jeg tror jeg har de samme og de er kjøpt der hvertfall. Bruker de til bakhøyttalerene mine. Jeg har "vridd" de, blir meget pent det og
    Stativene er fra IKEA ja. Billige, stilige og helt greie til bruk på soverommet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der havnet M20 på markedet, ja. Ble suget etter en 1080 for stort nå da, eller....?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser anonnsen er det suget etter stort bilde som gjør det. Kasteavstand og zoom er hovedgrunner, 1080P er ikke noe hovedargument. Men skal en ha stort bilde er det jo ingen ulempe med stor oppløsning

Men det er ikke besluttet, må se om det er noen intersesse

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er større bilde du vil ha - husk at en anamorfisk adapter gir deg 33% (2.35:1) eller 35% (2.4:1) større bredde, dvs fra 2.5 til ca 3.35 meter. Hvis du mener det blir for lite lysutbytte (har ikke kalkulert) får High-Power lerretet veldig god kritikk fra brukerne...lyssterke prosjektører er dessverre mangelvare og med tilhørende pris.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er større bilde du vil ha - husk at en anamorfisk adapter gir deg 33% (2.35:1) eller 35% (2.4:1) større bredde, dvs fra 2.5 til ca 3.35 meter. Hvis du mener det blir for lite lysutbytte (har ikke kalkulert) får High-Power lerretet veldig god kritikk fra brukerne...lyssterke prosjektører er dessverre mangelvare og med tilhørende pris.
    Et meget godt råd. Det er noe jeg har veldig lyst på. Problemet er at anamorfe linser av god kvalitet koster en god del samt at lerret også blir en kostnad. Dette sett sammen med kjøpet av M20 og Crystalio går desverre ikke opp.
    Løsningen kan bli å selge M20 hvis jeg får en grei pris for så å skaffe meg en anamorf linse og en "overgangsprojektor" til jeg kan kjøpe en lyssterk 1080P. Evt kjøpe en lyssterk 1080P med kraftig zoom (dvs TW1000) og kjøre "kvasi" 2.35 med zoom og lens skift.
    Sjekker nå ut mulighetene.

Synspunkter og meninger er hjertlig velkommen :-D

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dine krav hadde jeg flesket til med en JVC HD1, alternativt en Sharp 21k.

Hvorfor kjøpe en "vente-projektor" nå? De 1080p som har kommet er jo knall til en meget gunstig pris. Venter du 6 måneder til, vet du også at du da like godt kan vente 6 mnd til. Da kommer det en projektor med 30.000:1, og om ett år til kommer det en pj med 50.000:1 osv osv.

Nei, kjøp nå. Jeg angrer i hvertfall IKKE på at jeg kjøpte en 1080p nå
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som nevnt 50 000 grunner (dvs kroner) til å ikke kjøpe JVC nå. Men gitt et ubegrenset budjett ville de vært aktuelle. Men det er de altså ikke.

Kikket foresten gjenom en del av referansematrialet fra Projektor 2007. Selv med dårlig kilde (Panasonic S97) og uten kalibrering er bildet så bra at det nesten kurrerte trangen til å bytte.
    Kanskje jeg klarer å skrape sammen til anamorf linse, da blir det hvertfall 3,5 meter bilde :-D

Vi får se, ingen avgjørelser er tatt enda. Største oppgradering blir nok å male taket mørkt. Det er påbegynt i kveld....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å stresse med 1080, det finnes viktigere parametre å bekymre seg over. Har du sett/testet ut Prismasonic? Jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur opp til sørumstraktene i helga (antagelig søndag), og adapteret ligger på kjøkkenbordet for en liten fix (en skrue løsnet)...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å stresse med 1080, det finnes viktigere parametre å bekymre seg over. Har du sett/testet ut Prismasonic? Jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur opp til sørumstraktene i helga (antagelig søndag), og adapteret ligger på kjøkkenbordet for en liten fix (en skrue løsnet)...
    sender deg en pm :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blått tak

Nå forsvinner endelig det hvite taket Har prøvd å få tak i fargekoden fra Frogner kino men har ikke lykkes. Har derfor valgt en mørk blå farge. :?:

To spørsmål.
    1. Lurer på om jeg skal ta veggene også i samme farge? Tenker da å bruke noe som heter "flammerull" dette for å ikke ha helt ensfargede vegger som kan bli noe trykkende, siden det er treningsrom også.

2. Malingen er Jotaplast silkematt, men synes den blir litt blank alikevell. Er det noe som kan gjøres for å få den mattere?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsøk fra 16/9 til 2.35:1

Kommer til å gjøre et lite forsøk med en anamorf linse en av de nærmeste dagene. Har derfor tatt ned maskering og utvidet "lerrettet" fra 2.60 bredde til ca 3.30 for å se hvordan det vil fungere.
    Sjekker også ut litt rundt et Stewart lerretsmaterilale. Det heter Ultramatte 200 og er hvitt med en gain på 2 (!).
    Vil gjerne ha synspunkter på hvordan en tror dette kan fungere i ca 3,5 meter bredde med M20 og anamorf linse

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se for meg at du skal ha behov for gain-skjerm dersom du beholder M20 prosjektøren. Med en anamorfisk linse vil du uansett få mer enn nok lys til å fylle opp 3,3m bredde i det minste. Regner med at M20 ikke er mindre lyssterk enn Model Two?

Model Two kunne gå opp til "ekte" 1000 ANSI lumen, JVC HD1 kunne vel strekke seg til 700 ANSI lumen, og det er slett ikke dumt det heller. Burde holde til ganske stor skjerm det..

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    2. Malingen er Jotaplast silkematt, men synes den blir litt blank alikevell. Er det noe som kan gjøres for å få den mattere?
    Jeg har akkurat malt lerretvegg og taket med Jotaplast sort 07 (silkematt er 10 som er litt blankere) Etter enn 14 dager nå med diverse testing så er gjenskinn fra taket noe jeg merker godt. Skal du unngå det så tror jeg scenemolton er eneste utvei.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    Jeg har akkurat malt lerretvegg og taket med Jotaplast sort 07 (silkematt er 10 som er litt blankere) Etter enn 14 dager nå med diverse testing så er gjenskinn fra taket noe jeg merker godt. Skal du unngå det så tror jeg scenemolton er eneste utvei.
    Har lurt litt på om det kunne vært en ide å ha grus i malingen? Det ville skape struktur og brute opp refleksjonene.
    Har ikke spesielt lyst til å tapetsere taket med stoff, men det kunne kanskje gå å ta et felt akkurat over lerrettet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ kan være å lute taket og fjerne all gammel maling. Deretter beiser dumed interiørbeis. Nå hadde nytt panel som var satt opp, men det å beise er helt knall for filmrom. Beisen trekker seg inn i treverket og etterlater ingen blank overflate.

Det å lute blir jo litt av en jobb sikkert. Svette og blod, Counterpointer
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    Jeg har Jotaplast sort 03 hjemme. 02 er betydelig mattere enn 10 basert på den lille prøveruta i Jotun sitt fargekart. Kan gi tilbakemelding når jeg har malt.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Jotaplast sort 03 hjemme. 02 er betydelig mattere enn 10 basert på den lille prøveruta i Jotun sitt fargekart. Kan gi tilbakemelding når jeg har malt.
    Ja, det hadde vært interessant. 07 gir såpass med gjenskinn at det akkurat er på grensen til at jeg vurderer å gjøre noe med det på kort sikt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Et alternativ kan være å lute taket og fjerne all gammel maling. Deretter beiser dumed interiørbeis. Nå hadde nytt panel som var satt opp, men det å beise er helt knall for filmrom. Beisen trekker seg inn i treverket og etterlater ingen blank overflate.

Det å lute blir jo litt av en jobb sikkert. Svette og blod, Counterpointer
    Kunne nok ha vært en løsning, men til tross for utseende så er taket i betong, det egner seg dårlig for beising
    Det ser ut som planker fordi det er blitt avtrykk av forskalingsplanker.

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •