Cinema pust & pes , (full HD lyskanon på plass ) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 447
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Tenkte jeg måtte stikke innom tråden din for å høre hvordan det går!
    Hyggelig å høre fra deg Det går fint men det har vært (alt for) lite tid til å sjekke ut nyanskaffelser. Leverte fra meg gamle pj sammen med s-video også dermed får jeg ikke opp on screen fra reciver :-? Må finne en løsning på dette da jeg ikke gidder å kjøpe meg en ny s-video på ti meter kun for dette.

Jepp, Model Two er skummelt liten.. Men den ser utrolig feit ut da! Spesielt i Perlemarmorblå (eller hva nå fargen het) ;D.
    Maranello blue (fort ting går i glemmeboken...... )

Pearl er diger.. Den stikker ca. 30 cm lenger frem ifra bakveggen enn Model Two, og den vesle forskjellen kan by på litt problemer for meg.. Det gjør iallefall at det er så vidt jeg klarer å få bildet squeezet gjennom 2.35 linsen uten fordreininger.. Har ikke fått testet så veldig mye mer enda, men det kan godt være at det dukker opp en Prismasonic 1200R på bruktmarkedet også.. Kanskje til en litt hyggeliegere pris enn det jeg nevnte til deg..
    PM, mail, sms eller telefon til meg er da påkrevet
    Skal avertere en god del utstyr og evt vinylriggen da dette er noe jeg nok vil prioritere. Så du kan jo drøye det litt....

Hvor har du forresten tenkt å plassere Two'ern? Bak veggen der, eller?
    Den skal bak veggen ja. Henger der middlertidig (desverre litt skakk siden jeg måtte gjøre det alene) Må jobbe litt mer med dette for å få bildestørrelsen jeg ønsker. Tror ikke kalkulatoren til Projektorsentral er helt riktig, så jeg må flytte den litt bakover.
    Kunne du gi meg målene på Prismasonicen slik at jeg kan fundere litt på hvilke side av veggen den bør stå.

Og ja, det å sammenligne to prosjektører samtidig på samme duk (og i samme rom) vil gi urettferdige resultater. ANSI kontrasten påvirkes tross alt av lyset av den andre prosjektøren, og det er jo ANSI kontrast DLP virkelig er god på!
    Har nå sett bildet uten en annen pj ved siden og det er noe helt annet

Husk på at du kan stille på ganske mye mer lysstyrke enn det jeg brukte, du kan øke lampestyrken med det dobbelte, og i tillegg kan du bruke whiteboost for å få enda litt mere lysstyrke (men det vil føre til en noe forskjøvet gamme-kurve). Uansett, lykke til!
    Vi får se hva som trengs. Har en plan om å få inn litt kalibreringshjelp etterhvert, for å tweake ut mer, tror det er en del å gå på.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye bildeformidler og Godt nyttår forresten (lo godt av meldingen jeg fikk av deg :lol: ) Du får stikke innom en dag til uka og hente Cd`en jeg brant til deg. Ring eller send meg en sms så avtaler vi nærmere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis med nye bildeformidler og Godt nyttår forresten (lo godt av meldingen jeg fikk av deg :lol: ) Du får stikke innom en dag til uka og hente Cd`en jeg brant til deg. Ring eller send meg en sms så avtaler vi nærmere.
    Takk
    Sender en sms (har veldig lyst til å høre det nye oppsettet ditt), har vært en travel romjul med jobbing og mye familieforpliktelser.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten byttet ut en komponent i stue annlegget også. Skiftet ut HDD/DVD Sony HX710 med en HX820.

Viktigste forskjellen her er at 820 har HDMI. Og du verden for en forskjell :shock: :-D :-D :-D utrolig at en liten kabel/overføring gjør så stor forskjell. Det ble en helt annen klarhet og kvalitet over bildet. Større dybdeskarphet også. Har vært litt mellomfornøyd med plasmaskjermen (42PV60) men det er som blåst bort. Kan nå nesten ikke vente til kabeltvselskapet skal komme med digitale signaler (ligger fiberoptiske kabler klar ute i veien de må bare koble på inn til huset).
    Ellers er det litt bedre design på selve boksen til HX820 men en mye kjipere fjernkontroll :evil: og faktisk litt mer tungvint med timerprogramering. Hardisken låter og kjøles på en annen måte enn på HX720, dypere lyd og vifta går lengre etter avslag. Selve kabinettet er også litt større.
    Alt i alt en strålende erfaring.
    Vurderer stadig Logitech Harmony 895 med IR emittere. Men finner ikke Ir emitterne avbildet eller beskrevet noe sted. Både plasma og reciver/HDD og VHS står slik at ir signal mottas dårlig så hvis det er en designvennlig løsning hadde det vært noe for meg.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Soveromsanlegg, ett poeng til de som gjetter hvilken film anlegget er fra?

Dersom ingen har fått poenget enda velger jeg iRobot.
    Unnskyld meg dersom noen allerede har svart det. Surfer på en 640x800 jobb-pc, og det er litt vanskelig å få den hele og store oversikten :-)

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dersom ingen har fått poenget enda velger jeg iRobot.
    Unnskyld meg dersom noen allerede har svart det. Surfer på en 640x800 jobb-pc, og det er litt vanskelig å få den hele og store oversikten :-)

DrE
    Poenget er ditt !! Gratulerer :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momitsuen er solgt.

Lurer nå på hva som skal være fremtidig bildekilde. Panasonic S97 er kun midlertidig. Lg BH100 hadde vært spennede. Men vet ikke om denne er en kapabel spiller på vanlig DVD + at den er litt stiv i pris (for meg) og liker ikke helt tanken på et så dyrt importprodukt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel greit å komme med en liten oppdatering.

Two er nå en liten tur i Fredrikstad og skal transformeres til en M20:-D Og da blir jeg den første i verden som får denne oppgraderingen (2 sekunder fame!) Gleder meg veldig til den kommer tilbake. Burde komme på mandag i følge Stig.

På kilde fronten er det også skjedd litt. Jeg har nå en SDI modifisert Panasonic (husker ikke betegnelsen akkurat nå men det er jo nærmest uvesentlig) som er koblet til en Crystalio VPS2300. Trenger nok litt assistanse for å få dette til å fungere. Skulle tro at jeg vil kunne tyne nærmest maks ut av SD dvd med denne komboen.

Anamorf line er nå høyt på lista over ting som jeg skulle hatt :twisted:

Det litt triste er at jeg måtte ofre Projekt RPM4 for å få til det ovenstående. Kommer nok til å selge både Soundstyle rack, Cerwin Wega sub, Counterpoint pre osv. mm. (sjekk post #187) for å finansiere videre utskeielser. Men det er et pes å legge ut ting for salg på AVtorget og på FINN. TTT:roll:

Må få på plass et skikkelig 2.35 lerett også. Med to små femåringer, videreutdannelse og div sykdom går ikke ting i superfart. Men gøy er det :-D

Morsomt med synspunkter og råd, så bare fyr løs

Bilder kommer ref TTT.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eske ankommet

inneholder :-D

som igjen inneholder

første i verden av denne

skal kombineres med denne

og denne SDI modifiserte panasonicen

avansert pj med pin og puk koder (tjuvradder kan spare seg) :twisted:

bare for å bevise at jeg ikke kan ta screenshot

sånn blir det med lang lukkertid og filmen i gang (dette er med den gamle S97 spilleren også)

mye muligheter her :? :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaa..... Hva syns du??

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Det er rask service på de Fredrikstad folkene, imponerende. Håper du blir fornøyd! Skulle ha vært artig og sett hvor bra babyen min ble.. men sukk.. er bitt av 1080p bassilen nå, så det er ingen vei tilbake for min del.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du et par bilder med filmen på pause og? Er spent på denne.. Du må oppdatere oss på inntrykk og kordan du er fornøyd med den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jaaa..... Hva syns du??
    Wow er vel det føste spede inntrykket. Siden tvillingene hadde bursdag i går ble det bare en prøvetitt på "I robot" og noen episoder av "Elias" med 12 stk småtroll:-P
    Har ikke justert eller kalibrert noe. Men dette ser ut som en helt annen pj :lol: Det mangler et skikkelig signal og jeg må nok ha hjelp for å sette opp Crystalio og den SDI modifiserte dvd spilleren.

Vil være useriøst å si noe konkret om feil eller mangler ved bildet fra nåværende utgangspunkt. Men at kvaliteten tokk et stort hopp fremover er utvilsomt, spesielt fargedyp ser bra ut og kontrast er enda bedre. Mangler litt vokabular for å egentlig beskrive dette.

Nå kommer jo M20 i både hjemmekino sin referansekino og på "Projektor 2007" så da vil dere kunne se den selv under bedre forutsettninger enn jeg har.

Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Tar du et par bilder med filmen på pause og?
    Tror ikke det vil hjelpe stort, har kun et lite kompaktkamera med 3mp ops:

Gratulerer! Det er rask service på de Fredrikstad folkene, imponerende. Håper du blir fornøyd! Skulle ha vært artig og sett hvor bra babyen min ble.. men sukk.. er bitt av 1080p bassilen nå, så det er ingen vei tilbake for min del.
    Takk for det. Og det er definitivt IKKE synd på deg, du har langt bedre forhold med 1080P både kilde(r) og fremviser. (men også langt høyere pris )

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aaah... Ingenting er som å få en eske med elektroniske "duppeditter" i hus

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jo du

Er veldig spent på hva Crystalio og SDi kan bidra med.

Det jeg får stadig klarere for meg er at jeg er mye mer "plug and play" enn jeg trodde. Fikling, justering og kalibrering er ikke min favorittsyssel. Heldigvis har Gorm sagt at han kan hjelpe meg med dette, så da blir det nok optimalt

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, husker vi hadde en liten diskusjon om videoprosessorer og "plug'n'play". Jeg har heldigvis blitt godvenner med min VP, og selv om jeg er nødt til å starte på scratch hver gang de kommer med en ny firmware-oppdatering går det egentlig veldig fort å få på plass alle innstillingene. Håper du får fort tak på din Crystalio!

Og ja - gratulerer med ny prosjektør!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk :razz:

Husker godt tråden jeg også. Håper at når første innstilling er gjort så er det ikke så mye som må justeres. Og siden min VP er forrige generasjon med siste firmvare, så kommer det nok ikke noen oppgraderinger (trur eg...)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye rart utstyr du har.

Likte Project RPM4 din, lurer på om det er en god plate spiller?
    Jeg har noe rør utstyr jeg ønsker å kjøre linjen ut på. Så jeg savner en LPspiller.
    Kanskje du har noe kjennskap til div LPspillere, ønsker ikke noe som er for dyrt, ikke over kr 5000 brukt.

A.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projekten var kul og den låt slett ikke værst, selv med B-tech riaa. Synd at den måtte selges. Har lite greie på Platespillere men les noen av trådene som omhandler det og post der så får du råd.
    Generelt er jo Rega og ProJekt gode spillere i den rimelige enden av skalaen. Kan få mye bra der for under 5K

Hva var det egentlig du syntes var rart av utstyret?

Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •