havard_johan's lille hule

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

havard_johan's lille hule

Tenkte det var på tide å avsløre hva jeg har av utstyr. Det kan dessverre ikke måle seg med mye annet her i forumet, men som student har man da et begrenset budsjett...

Receiver: NAD T752
    Effektforsterker: NAD 216THX
    DVD-spiller: NAD T562 (progressiv PAL etter sonemodifisering)

Front: Dali 5005
    Center: Dali C1000
    Bak: Dali R1000
    Sub: PSB SubSonic 7i
    Kabler: Diverse Tara Labs og Monster

Projektor: Panasonic PT-AE300
    Lerret: Sponplate med fire strøk Strax Silkematt s2000
    Supra AV-3 mellom DVD og projektor

Bilder kommer etter hvert!

Denne herligheten er klemt inn på 12kvm studenthybel så arbeidsforholdene er ikke optimale. Det er også grunnen til at jeg enda ikke har skaffet et skikkelig lerret da jeg forhåpentligvis blir ferdig utdannet i løpet av et par års tid og kan flytte inn i noe mer romslig.

Planer for oppgradering: Alltid! Slik jeg ser det, er høyttalerne nå blitt det svakeste leddet i anlegget og disse skal byttes ut på sikt, først front-trioen og så bak. Titter litt på B&W's nye 700(?) serie, men ingenting er bestemt. Må nok jobbe noen somrer til før de kommer i hus.

Er forøvrig nybakt projektoreier og jeg kommer aldri, aldri til å kunne se film på noe mindre enn 60" så lenge jeg lever! Au, lommeboka mi... :shock:

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra anlegg det der. Hva var det som gjorde at du valgte AE300 framfor f.eks X1?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestemte meg for Panasonicen etter å ha lest diverse tester og lyttet til brukere på dette og andre forum. Den beryktede regnbueeffekten var også en faktor samt den lange levetiden på pæren.

Jeg valgte å gå for PT-AE300 da jeg ble tipset om et tilbud på demobrukte modeller hos en nettbutikk. Eksemplaret jeg fikk var kun gått en time og kostet 11800 kr dersom husker riktig. Tror X1 kostet rundt 14000 kr på det tidspunktet. Er forøvrig meget fornøyd med PT-AE300.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe annet en det jeg hadde som student :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, hehe... Studentene i dag har det ikke halvparten som vondt som de vil ha det til 8) Men det skal sies at det ligger en del timer med sommerjobbing i denne hjemmekinoen. Har forresten veldig lyst til å høre Klipsch en gang!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten veldig lyst til å høre Klipsch en gang

Anbefales på det varmeste

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint system havard_johan....
    Ska sei, allt dette på 12kvadrat.... Godt gjort..

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Fint system havard_johan....
    Ska sei, allt dette på 12kvadrat.... Godt gjort..

Mvh

AK
    Takk Ak! Har også en sovesofa der inne Gleder meg til den dagen jeg kan rigge utstyret opp i et mer velegnet rom!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder. De er tatt før 216 kom på plass, da måtte stakkars gamle videofar vike plassen... Lydabsorbentene tjener ikke annen hensikt enn å dekke de stor overflatene. Det ligger ingen beregninger bak tykkelse, valg av materiale etc.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det her

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ak! Har også en sovesofa der inne
    :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Du er ikke riktig klok....

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... man burde kanskje kalle det et hjemmekino-kott. Men det fungerer forbausende bra. Har etterisolert bakveggen og hengt opp absorbenter. Kan selvfølgelig ikke dra på det reimer og tøyler holder.. Drømmen er selvsagt et noe større rom å plassere herligheten i, men det får vente en stund

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett!
    Jeg kommer nok ikke til å ha noe dyrere utstyr enn det når jeg regner min hjemmekino som ferdig (om 3-4 år). Og rommet kommer til å være mindre... :shock:

Er du fornøyd med NAD T752 receiveren?

Det er enkelte blader (DVD & Hjemmekino bl.a.) som rapporterer at dekoderne ikke er helt på topp (litt slapp diskant i forhold til å bruke eksterne dekodere). Hører du forskjell mellom å bruke ekstern dekoder kontra intern?

Jeg har veldig lyst på NAD, siden jeg BÅDE har sans for no nonsense designet og forsterkerfilosofien deres. :wink:

Og forresten: Hvordan fungerer det lydmessig å sitte i sofaen helt inntil bakveggen. Hører du støy fra prosjektoren? Får du full surroundfølelse så nær bakhøyttalerne?
    Jeg spør fordi dette ligner veldig på det oppsettet jeg planlegger i kjellerboden min... :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for positive kommentarer. Det er veldig hyggelig å få "skryt" fra folk som har vært med en stund. For å svare på spørsmålene dine i tur og orden:

1. Jeg er veldig fornøyd med receiveren. DVD & Hjemmekino (nr. 9 des 2002) gav den 93 av 100 på egenhånd og 94 av 100 i kombinasjon med effektforsterkeren C270. Tester er vel og bra, men det er jo ens eget inntrykk som teller mest. Jeg synes absolutt musikk låter best når jeg lar T562 ta seg av dekodinga. På film må jeg la T752 ta seg av dekodinga og jeg kan kanskje si meg enig at det mangler bittelitt helt i toppen, men dette har aldri sjenert meg. Om 3 - 4 år tror jeg NAD har kommet med noen skikkelige killere i denne prisklassen dersom trenden fortsetter. Bør kanskje nevne at den går fort varm og at den nok vil dra fordel av litt luft rundt seg.

2. Sofaen helt inntil bakveggen har jeg inntrykk av er ganske vanlig. Jeg er ikke så bekymret over å sitte for nær bakhøyytalerne som jeg er av det faktum at det er snaue 2 meter mellom dem (knapt det...) Jeg har kalibrert lyden med Radioshack-måleren og synes surroundfølelsen er knallgod.

3. Støy fra projektoren legger jeg faktisk ikke merke til. Den går veldig stille under hele filmen og blåser skikkelig fra seg når du skrur den av (da bråker den). Har aldri reagert på støy og har heller ikke fått kommentarer på dette fra kompiser.

Håper dette var fornuftige svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •