deepcores kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

deepcores kino

Hei.

Legger opp noen bilder av stua mi som viser hvordan jeg har det idag. Vil gjerne ha noen synspunkter på anlegget jeg har bestemt meg for og hvordan jeg bør gjøre det. Beklager for rotet og ledningene i bildet (vil selvsagt montere kabelkanal etterhvert)

Anlegget som er på bildet er kun noe jeg låner frem til nyttår. Et av problemene slik jeg ser det er at sofaen står helt inntil veggen bak med tanke på plassering av bakhøytalere. Ingen av de høytalerne som jeg har tenkt på er vel spesielt egnet til å henge opp på veggen bak. Jeg vet ikke hvor kritisk det er å ha bakhøytaler av samme merke/modell som front og senter ? Størrelsen dems bør vel også matche frontene til en viss grad ?

Så til foreløpig oppsett:

Reciver: Denon 2805 eller 3806
    Front høyttalere: Dali Ikon 5 eller JMlab Chorus 716s
    Senter høyttaler: Dali Ikon Vokal 2 eller JMlab Chorus CC700s
    Bakhøytalere (her er jeg egentlig åpen for forslag): Dali Concept 2 eller JMlab Chorus 706s
    Subwoofer: SVS PB10-ISD

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli bra dette etterhvert, deepcore!

Når det gjelder bakhøytalere i din kino, kan jeg referere til min egen tråd, hvilke tanker og valg jeg gjorde meg når jeg skulle velge. Mye likt når det gjelder rom her..

Ellers er voicematching av bakhøytalere ikke så viktig som det ville være foran. Her går det mer på å finne en HT som kan fungere i rommet. En dipol høytaler festet forholdsvis høyt på veggen for mest mulig spredning og diffus lyd er mitt tips.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg Dali Ikon Vokal 2 senter og Dali Concept 2 høyttalere som jeg holder på å spille inn nå.

Kommer til å bruke Concept 2ene som fronthøyttalere inntil jeg kjøper Ikon 5, da overtar de som bakhøyttalere.

Legger ut litt bilder iløpet av dagen, akkurat nå orker jeg ikke dritt for jeg er fyllesjuk :P

Noen som forresten vet hvor man får tak i billige og greie høyttalerstativ ?

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel få noen greie høyttalerstativ på ikea.. husker ikke hvor mye de koster, men de har vel en 2-3 forskjellige modeller..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av senteren. Begynner å nærme meg 48timer i inspillingstid.

Er veldig imponert over den og gleder meg til jeg får matchende fronthøytalere og ikke minst en forsterker med litt mere futt i.

Er faktisk også veldig overrasket over hva Concept 2ene klarer å prestere forhold til størrelse og pris, spesiellt i bassområdet!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel hjemmekinoen min mer eller mindre ferdig.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/deepc0re

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering (er snart 2 år siden sist ):

Prosjektoren min begynner å nærme seg 2200 timer. Den har en feil som gjør at det kommer en semitransparent stripe i forskjellige farger på høyre side.

Har bestemt meg for at når lampa ryker, så kaster jeg ut prosjektoren og kjøper meg en TV istedet. Begynner å bli litt lei av å måtte ta ned rullegardinen som sperrer for utsikten ut hvergang jeg skal se noe, samt å måtte tenke på lampetid.

Når jeg får TV kommer jeg å henge den opp på motsatt vegg av det lerretet henger på nå, noe som jeg tror det vil se penere ut i stua og gjøre det mere symmetrisk.

Har begynt å spare opp nå og tror muligens det blir en Pioneer 508xd.

Neste ting som blir å oppgadere er sofaen som begynner å bli virkelig sliten. Her ser jeg for meg at det blir en eller annen behagelig 3seter sofa i skinn som forhåpentligvis kan vare litt lenger.

Når det gjelder anlegget er jeg veldig fornøyd med det jeg har nå, men ønsker etterhvert å ta steget videre et hakk opp. Synes heller ikke verken høyttalerne eller recvieren/forsterkeren jeg har er spesiellt pene (noe som betyr mye for meg).

Må si at jeg ble ganske betatt etter av å ha både sett og hørt B&W 805s så er ikke umulig at jeg går for disse sammen med en HTM4s senter og noen bakhøyttalere i samme serie etterhvert. Det samme gjelder Primare SPA21 som jeg synes er veldig vakker og dersom jeg går for denne burde den har kraft nok til at jeg kan kvitte meg med Vincent SP331en.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør du ikke satse på bakhøyttallere i matchende Dali serie da?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wotg: Skulle jeg beholdt Ikonene hadde jeg nok byttet ut Conceptene bak med Dali Ikon 2 eller W2 ja, men hvis jeg skal bytte dem ut etterhvert uansett med B&W så føler jeg det ikke er noe vits. Klarer meg helt fint inntil da med Conceptene som bakhøyttalere

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

deepcore hjemmekino - 508xd på plass

Da har jeg tatt ned prosjektoren, lerretet og fått meg 508xd som jeg akkurat har fått hengt opp.

Denne er hengt opp i 13mm gipsvegg med 8 gipsanker, sov litt dårlig i natt men so far so good Prøvde å henge meg i feste før jeg monterte opp TVen og det skal nok en god del til før de løsner så det bør nok gå bra! 508xden er ikke den tyngste 50" plasmaen med sine 34,5kg, men veier nok mere en de fleste LCDer i tilsvarende størrelse.

Nå gjenstår det å få kalibrert denne saken nogenlunde, og få kjøpt inn noen blueray filmer (kjøpte meg ps3 for litt siden også).

Neste steg blir så å oppgradere anlegget til noe mindre (stativ høyttalere) og gjerne noen steg opp i lyd, samt bytte ut sofaen.

Forresten, et tips til dere andre. Biltema selger plasma/lcd vegg feste (VESA standard, M8 etc) som tar opp til 50" 65kg for 400,-

Biltema Norge

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Da har jeg tatt ned prosjektoren, lerretet og fått meg 508xd som jeg akkurat har fått hengt opp.
    Velkommen i "bort-med-projektoren-og-få-en-flatskjerm-opp-i-stedenfor"-klubben.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger: Takk for det Er rett og slett deilig å slippe viftestøyen, måtte trekke for grardinene når det er lyst ute og uroe seg for lampetid.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var jeg og hørte på Focus 140.. 5 minutter senere var de bestilt

Det ble cherry samt stand4 i sølv.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater egentlig å legge ut uferdige "snapshot" bilder, men må bare vise at Focus 140 er på plass!

Nå gjelder det bare å få spillt dem inn. Har bare hørt på dem et par timer allerede og jeg synes de varierer veldig, mulig det bare er meg.

PS: Haha sjarmerende med ølboksen

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi! Focus

Begynner å bli mange som anskaffer seg Focus nå

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gorg: Ja, jeg ble betatt ved første lytt!

Er dine ferdig innspillt ? Synes du det er stor forskjell ?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Denne kinoen har gått meg forbi... Utstyrsliste pr. idag? Lekker TV, det er jo nesten ett like stort bilde som du får med projektor jo

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få oppdatert utstyrliste og tatt nye bilder etterhvert. Eneste nytt av utstyr pr idag er høyttalerne, PS3en og TVen.

Focusene har nå stått og fått spillle mellom 180-200 timer tenker jeg. Lydbildet er noe helt annet nå enn da de akkurat var pakket opp. Har nok litt å gå på iforhold til plassering (det ene stativet står noen cm lenger fram og til siden enn det andre og har heller ikke gjort noe toe-in som dynaudio anbefaler) men her er noen tanker jeg har gjort opp til nå;

De har helt klart min type lydsignatur kontra Ikonene. Der diskanten til ikonene ofte ble skarp,for frempå (spesielt ved høyere volum) glimrer diskanten til focusene og er like "myk" på høye som på lave volumer.

Det er mulig ikonene har litt mere oppløst diskant, men jeg focusene er mere oppløst generelt, jeg legger stadig merke til nye detaljer i lydbilde som jeg ikke har lagt merke til før. Et godt eksempel er på Pink Floyd - High hopes hvor han synger "sleepwalking back again" og man hører en delay av frasen i bakgrunnen som jeg ikke har lagt merke til før.

På ikonene kunne ting ofte låte "likt" mens man på focusene mye lettere hører forskjell på hvordan ting er blitt mixet og er "ment" å låte.

Holografien på ikonene var ikke så værst men her synes jeg også focusene ligger mange steg over, dette hører man spesielt på godt på vokaler.

Ble litt skremt istad, jeg satt på The matador på normalt film lytte volum (rundt 0db), plutselig hørte jeg en ubehagelig lyd og det var som jeg fryktet bass elementene på høyttalerne som bånnet. Hørte igjennom litt forskjellig musikk etterpå og det var heldigvis ikke gjort noe skade så elementene tåler nok en støkk, men skummelt at de mixer inn så mye bass på lydsporet at de får elementene til å bunne på vanlig lytte volum.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    gorg: Ja, jeg ble betatt ved første lytt!

Er dine ferdig innspillt ? Synes du det er stor forskjell ?
    Begynner å bli ferdig, har vel passert 200timer.

Fikk testet en time med litt forskjellig musikk idag.
    Har åpnet seg skikkelig! Men låter best uten pluggene.

Ekstremt tight bass, samt veldig høyoppløst diskant. Enorm forskjell fra første gang ut av eskene. I neste uke skal jeg prøve å eksperimentere med forskjellige plasseringer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •