pahf's stuekino - Permitert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 80 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pahf's stuekino - Permitert

Min lille stuekino
    Dynamikk elskende herremann med sansen for god lyd fra rette delen av trøndelag, altså den nordre, nærmere bestemt Levanger!

Har blitt byttet ut litt her de siste årene, men nå tror jeg at jeg har funnet en kombinasjon jeg trives med en god stund.

• Oppsettet pr idag:
      Forsterker: Yamaha RX-V 1700
      Effektforsterker:
      - Doxa 70b, dual mono
      .Flac/.wav Squeezebox v3
      Dac Beresford TC-7510
      Spillkonsoll Xbox 360 Elite
      HTPC med XBMC Frontend:
      *Asus P5KPL, G31, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, SATAII, PCI-Ex16
      *Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB, 256Meg x 64, CL5, 667MHz, 240-pin
      *Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB, 256Meg x 64, CL5, 667MHz, 240-pin
      *Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte
      *Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm vifte, socket 775/754/939/940/AM2
      *NEC DVD-brenner AD-5200A IDE OEM Silver
      *Sapphire Radeon HD 2400 PRO 256MB DDR2, PCI-Express, DVI-I/Tv-out/HDMI, Heatsink
      *Silverstone SST-LC17 HTPC, Sølv (Uten PSU)
      *Seasonic S12-II Strømforsyning 430W, 120 Vifte, 4xSATA, ATX, PCI-E, 20/24pin
      *Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
      *Western Digital Caviar GP 1TB S-ATA
      *Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM

Konsoll: Xbox 360 ELITE
      Tuner: Nte Altibox
      Kabler:
      * Nordost flatline gold 2x3m
      * Supra analog og hdmi
      * Real Cable Evolution 2m hdmi
      * Qued Optisk fra xbox360
      * Qued hdmi fra pc til reciever og dvd til reciever
      * Better cable Coax fra dvd-reciever, og 8m sub
      * Monster THX Ultra 1000 Digital Coax fra Squeeze til reciever
      * Monster thx spdif optisk fra Altibox'n
      Tv:Panasonic TH42PV70

Høytalere:
      * Front: JBL Ti2K
      * Center: Swans F2.2C
      * Bak: Gale 3060b
      * Sub: Svs PC-Plus 20-39

Annet utstyr
      * Radioshack Analog
      * Valhalla dempeføtter under sub.
      * Logitech Harmony 885
      * Monster HT 800 Strømfilter
      * Tema isolator
      * Diy Supra jumpers
      * Valhall Vfeet
      * Canon EOS 450D med 18-55IS og 50mm 1.8, +Nissin blitz
      * Ipod Nano 16gb med Koss the plug

Oppgraderings liste:
    Utstyr som er blitt byttet, mens jeg har vært bruker på forumet:
    - Cervin Vega E-310
    - Nad c340
    - Cambridge dvd 55
    - Akai Dvd spiller
    - Dali Concept 6
    - Cambridge dvd 77
    - En mengde kabler.
    - Xtz 99 w12
    - Denon 2106
    - Hyundai Imagequest 32", Q321
    - Jmlab Focal Chorus 806v
    - Jmlab Electra stativer
    - Xbox 360
    - Hp Laptop
    - Svs SB12-Plus
    - Denon 1920
    - Klipsch RF-82
    - Parasound NC-2250
    - Eichmann Technologies Express 6 til frontene
    Tidligere utstyr før det:
    nad 3020 (første ampen jeg fikk i tidlig alder , 8-11 års alderen)
    nad 3025 eller 3040 husker ikke helt navnet 4kanaler ihvertfall(Arvet denne just etter 3020'n)
    nad 310(første ampen jeg kjøpte selv, fungerer fint som preamp, men utrolig lite strøm ift til qln ) hehe
    Martin et el annet, typisk 70-80talls utforming, lydkvaliteten sådan.
    Hjemmebygd seas høytalere i kork utforming, en bass jeg savner enda, digger seas bassen.
    qln 929(EDIT: Tok feil av modell nr) (kjempehøytalere, men hadde ikke penger til å drive de skikkelig, angrer enda )

Annet utstyr i hjemmets lune rede i min spede ungdom, som har tilhørt familien =) har vært:
    2xyamaha fra 80-85, husker ikke navnet.
    2xNad som er nevnt ovenfor
    Rega Lp spiller(hadde ingen kasseter som liten, kun lp, morro å tenke på idag.
    2xnad cd spiller, derav 1 med skeiv laser
    1xcambridge cd spiller (Frontpanelet datt ut )
    1 par dali stativ, antageligvis et av de første som kom.
    1x par 120l subber, + seas stativene nevnet ovenfor. med et 13" seas element.DIY
    1xpar snell høytalere
    1xcervin vega 1515. Disse var ikke populære i heimen, og ble solgt til min onkel etter et par år.
    1xpar qln 929
    1xpar patos et el annet, husker ikke modell betegnelsen. (de så kjedelig ut i 7-8års alderen så jeg la ikke spesielt merke til de )
    1xpar b&w 601 Er i hus enda
    Doxa 70 SE Er i hus enda.
    doxa 014 pre Er i hus enda

Iløpet av årene har det blitt en del uskitftninger innenfor familien.

ØNSKES KJØPT:
    *

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med "reborn" da!
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takk skal du ha. Måtte jo komme før eller senere.
    Ble så kjedelig når jeg endelig ble fornøyd med bilstereon

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om dette er en erklæring (i så fall gratulerer) eller ett spørsmål om Phobos. Sjekk ut PB10 fra www.lsound.no . Dobbelt så dyr da...

Uansett, godt å høre at du har funnet gleden med lyd igjen :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt endel på den svs subben, men hørte at det var mest på film den funka bra. At den ikke var helt bra på musikk. Det er grunnen til at phobosn kom på tapeten. Men er åpen for andre forslag, bare ikke noe over 5k.
    Er student enda, så pengene vokser ikke på trær...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterhvert som jeg har kommet meg i ordning i kjeller leiligheten kjenner jeg merkbart forandringer i lyden. Bassen som var savnet tidligere er her nå i musikken. Men trenger en aldri så liten sub under film. Siden jeg ikke har muligheten til å dele fra forsterkeren blir det ikke svs, men velodyne og b&w er under vurdering.
    Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder snart.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Etterhvert som jeg har kommet meg i ordning i kjeller leiligheten kjenner jeg merkbart forandringer i lyden. Bassen som var savnet tidligere er her nå i musikken. Men trenger en aldri så liten sub under film. Siden jeg ikke har muligheten til å dele fra forsterkeren blir det ikke svs, men velodyne og b&w er under vurdering.
    Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder snart.

Velodyne CHT12R er iallefall en kjempesub.. BW sine i det prissjiktet syns jeg blir for "bløte" i bass slagene. Men for all del, BW asw serien har stikki av med mange utmerkelser . ASW 650 røsker iallefall brukbart . Men alt er jo smak og behag da, og hva man syns passer best etc. Snakker om hva jeg syns da .

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker mest i prisjiktet 5-6k. Så da blir det cht10 eller asw600. Har ikke muligheten til å fåttå hørt de, men satser på at skal ordne seg etter jul.
    cv clsc12 er og en mulighet, men er usikker på om bassen er så stram som jeg vil at den skal være. Skal ta en stor lytterunde i tr.heim snart

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder lagt ut under minhifi og min hjemmekino

Sub kommer i midten av februar, og blir 90% sikkert en velodyne cht10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

har tenkt endel på den svs subben, men hørte at det var mest på film den funka bra. At den ikke var helt bra på musikk. Det er grunnen til at phobosn kom på tapeten. Men er åpen for andre forslag, bare ikke noe over 5k.

Måtte bare svare på dette da jeg kom over kommentaren din på PB10.
    Det er synd om du skal la andre synsere være grunn til at du ikke selv får vurdere om den funker best på film og ikke er helt bra på musikk..
    Jeg kan bare fortelle at jeg har 2XPB10 og det spiller så fint og kontrollert som jeg selv bare ønsker det skal gjøre. Hva musikk gjelder har jeg testet litt av hvert hjemme og INGEN sub i denne størrelse eller i nærheten av denne prisklasse kan måle seg med PB10. Kontankt/ pressist - dypt - og når du ønsker det helt rått og brutalt. Nei du burde f¨deg en demo et sted --- Ikke hør på andre meninger enn dine egne ører :-)

OK ! Jeg er frelst på disse og har vært det en stund. Men det er det absolutt all grunn til :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på forrige jeg også. Synd at du ikke får gjort deg opp egne meninger, noe du jeg tror du kommer til å tape på. Selv har jeg en PB10 nå, og hadde selv kun tenkt å bruke den til film. Etter at jeg fikk plassert den riktig spiller den ganske så bra sammen med min Helicon 400, så tviler sterkt på at det er så mange bedre musikalske subber i prisklassen. Har selv hatt B&W ASW 600, og den er absolutt ikke mer musikalsk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er student enda, så pengene vokser ikke på trær...
    Tror du har missforstått litt. Alt er relativt og når folk sier at "den ikke var helt bra på musikk" så er det sammenlignet med noe av det beste som finnes av musikk subber i 10 000+ klassen (les: velodyne). PB10 er vel generelt regnet (bortsett fra andre svs subber) som beste musikk sub under 10 000 og beste hjemmekino sub til under 20 000. Jeg har en og er selvsagt noe subjektiv, men jeg elsker den og har erklært den ett av mine topp 3 beste innkjøp i hifi og video verdenen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en stund siden akkurat det om svs ble skrevet, før jeg fikk sett over alle innleggene om svs men det er greit nok. hovedgrunnen til at det ikke blir svs er at jeg kjører stereo, og det blir for dyrt med både sub og delefilter. Så den saken er ute av verden, men hvem vet, kanskje det blir svs en eller annen gang i framtiden. Akkurat nå fikk jeg tilbud om å kjøpe en b&w asw650 her på forumet. Har desverre ikke muligheten til å høre denne på en veldig lang stund pga jobb/praksis i skjønn forening. Hadde opprinnelig tenkt på velodyne cht10. Da denne spillte stramt og bra i mine øyne.

Så dette er alternativene asw650 og cht10.

Meninger? er litt tvilende til 650'n, men er blitt troende før.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt høylytt tenkning

Sitter og funderer på skifte av utstyr. merk dette er kun tanker inntil videre.
    Jeg regner med å flytte i løpet av sommeren, og det blir vel ikke store kåken til og begynne med som nytudannet ser jeg for meg.
    Forsterkervalgene hitill i 5-7k klassen ernkyo,marantz,yamaha,denon. Ikke i rekkefølgle
    Det jeg tenker litt på er, vil jeg få utnyttet concept'ne i en rom på 20-25kvm, med dertilhørende surround utstyr(dette er selvsagt etter sub og reciever er kjøpt inn, samt ny tv). Eller:

alt1: Satse på stativ oppsett noe ala b&w 600 serien.
    alt2: Kjøpe ikon vokal senter(siden concept senteren får dårlig kritikk), og concept 2 bakhøytalere
    alt3:kjøpe ikon6,vokal 2, og bruke concept'ne som bak. men ser for meg det blir litt overkill

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går for nummer tre, men ta det litt over tid. Kjøp heller er par billige Gale-høyttalere til å bruke bak midlertidig. Forslag til handlerekkefølge:

1. Receiver
    2. Gale 3060B
    3. Ikon Vokal 2
    4. SVS-PB10
    5. Ikon 6

Ikke noe poeng i å haste seg fremover, men det skader ikke å vite hva man vil heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter:
    Sjekk ut testen som nylig har vært gjort på AVForum angående subben til XTZ ? Den må jo være midt i blinken til ditt bruk og din pris ?

http://avforum.no/forum/tester-audio/30907-omtale-xtz-99w12-12-aktiv-subwoofer.html

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har det ikke travelt, det kan man ikke ha med denne hobbyen har jeg funnet ut.
    Ettersom jeg har et ekstremt behov for bass for øyeblikket, da jeg også kjører bil uten bass kommer den som 1pri. så det blir ikke svs. Og med fare for å få en *******s kjeft. Så blir jeg litt lei av alt svs styret. Skulle ikke tro det finns noe annet å kjøpe i den prisklassen. Det gjør det sikkert ikke eller, men uansett hva det blir spurt etter snart så er det svs. Og da er jeg villig til å prøve noe helt annet Så den xtz ser slett ikke dum ut.
    Og ja selvsagt har det med og gjøre at jeg ikke har forsterker med delefilter.

Nok sub prat får sikkert aldri mer svar når jeg spør om sub nå, hehe.

Poqwaq: løsning 3 er den løsningen som absolutt appelerer til meg mest selv og.
    Så jeg ser ikke bort ifra at det blir den, men bosted og lønn er vel det som avgjør det til slutt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kvaler

På fredag reiser jeg for å handle inn litt snacks til anlegget.
    Det blir enten a:nad t753v2
    b:velodyne cht10
    nad t573 titan
    Men klarer ikke bestemme meg helt. Tror nad'n er en utrolig god match til concept'ne mine. Liker lyden av nad+dali.
    Hvordan er nad'n? fjernet støyen i v2?
    Er rimelig sikker på at det blir ny forsterker til helga, og sparer heller litt mer og havner opp på svs jeg og. Klarer ikke å kjøpe sub nå for å gå å irritere meg over at jeg ikke tok svs'n. Så svs freaker dere vant denne runden. hehe.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg begynnte denne uken skulle jeg ha velodyne cht 10, så fikk jeg mer lyst på velodyne cht12. Etter det fant jeg ut at jeg skulle ha forsterker isteden, så jeg la av nad t753. Men når jeg hørte den opp mot denon 2106, ble valget veldig enkelt. Denon var mye mer oppløst og veldig mye penere og lytte til. Så da sitter jeg her og koser meg med en film .

Og koser er det jeg gjør og. Er en helt annen klang og oppløsthet over filmen nå.
    Får mer feeling med det som skjer ifht til før. Dette blir mer og mer morro.
    Nei må finne meg en ny film og sette på.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakhøytalere +update

Nå som jeg har fått tak i surruound reciever er det vel på tide å få surround og
    Tenker jeg starter med et par bakhøytalere, etter å ha lest litt så virker det som dipole høytalere kan være en grei løsning. Sitter helt inntil bakveggen, og det er rundt 1.7-2.0 m til lytteposisjon fra fronthøytalerne. Blir dette for lite plass? Eller
    går det greit å skille lydene fra hverandre.

Gale og concept er kandidatene jeg hitill har sett på. Men er åpen for andre forslag i prisklassen 2-3k.

Center tar jeg etter bakhøytalerne, og det tipper jeg blir en ikon vokal 1 eller 2. Litt usikkert enda. Må ta en lytterunde på dette før jeg bestemmer meg.

Har og fått tak i en ny dvd spiller. Da ble det cambridge dvd77 som erstatning for min gamle. Og den virker slett ikke dum

Side 1 av 80 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •